Letadla ČSA a Smartwings budou létat do Číny podle potřeby, řekl vicepremiér
Nakládka zdravotnického materiálu v Šanghaji. Foto: ČSA
Čtyři dny poté, co odletěla letadla ČSA a Smartwings směr Čína, přistálo dnes první v Praze. Přes tři dny čekala
Antonov přistál v Shenzhenu v 15.58h. našého času. A může se jít nakládat.
Antonov jde na přistání.
OK-TSI je na cestě s materálem zpět do ČR, před chvíli odstartoval.
Za zmínku snad stojí, že nakládka a odbavení na PVG v Šanghaji trvalo méně než 3,5 hodiny.
A kam míří druhej Ruslan z Lipska? Dokonce ten s nosností 150tun??? Kdo to vystopuje? 😀 https://www.flightradar24.com/ADB570F/2441d32e
Prozatím do Almaty. Pak se uvidí:-)
Druhá cesta Ruslanu pokračuje po mezipřistání v Almatě. Odstartoval a letí směr Čína.
Nakládají material do OK-TSI/OK-REQ kromě cargo prostorů, overhead binů taky na sedadla? Neví někdo?
Podle fotek z vykládky ano.
Aby ty lety do Číny nebyly pro SWG labutí písní, pokud se nebude lítat, tak to nejsou schopný přežít.
Dostanou státní a EU podporu, nevím proč by SWG nemělo přežít.
Boeing 737-9GJER, OK-TSI jde na přistání v Shanghaji.
Žádná vláda jakékoliv členské země EU nebyla připravena na tuto situaci s Coronavirem. Před rokem 1989 existovaly sklady Civilní obrany, existovaly plány na řešení jadených, chemických a mikrobilogických útoků na civilní obyvatelstvo. Každý věděl, kde si má vyzvednou potřené ochranné pomůcky a věděl, do kterého bunkru se má případě potřeby ukrýt. A dnes? Vše je v troskách. Vše bylo rozpuštěno a rozkradeno. Takže buďme rádi, že narozdíl od jiných států EU, naše vláda i když pozdě, ale přece, začala něco dělat. A buďme rádi, že vše potřebné můžeme akutně dovézt alespoň z Číny. Protože jsou státy, které tuto možnost nemají.… Číst vice »
Přál bych vám, abyste se do toho čínského ráje na zemi odstěhoval a krásně si tam vše užil 🙂
To by mě zajímalo, které státy nezískaly povolení na vstup pro odvoz nákladu. Pro Číňany je tu pouze a jenom obchod. Při tom poklonkování Číně ale všichni jaksi zapomínají na to, že Češi nečekají na to, co jim stát zajistí, a zajišťují se sami, viz. situace s rouškami. Čekal bych od našich představitelů, že poděkují svým lidem (tedy všem obyvatelům ČR), že neběhají s požadavky, ale starají se sami.
Každé dítě ve škole mělo svojí masku a všichni věděli kam se v případě konfliktu mají přesunout. Toto vše zlikvidovali Havloidní humanisti, rozkradli a prodali.
Základní škola v letech 1972-1980 – na cvičeních CO jsme si hráli s maskami, ve kterých jsme se dusili, následně na střední škole už nám je nepůjčovaly, protože většinou nebyly, a na vojně jsme dostávali nové, které ale byly určeny jen pro armádu. Pro civilisty se nenakupovaly. Jak se ale havloidní humanisti profiltrovali do socialistické armády, aby to rozkradli a prodali, to fakt netuším.
To je z nějakého školení politického myšlení?
My jsme měli ve škole sotva 20 masek, ty se vždy vytáhly při cvičení a nefungovaly jim filtry (asi 30 let prošlé). Každý se přidusil a dal zkusit dalšímu. Instrukce byla jasná, jít do krytu, uznávám. Vadou bylo, že žádný kryt nikde poblíž nebyl, takže kam do krytu, to byla záhada našich cvičení CO. Ne že by mě to stresovalo v době vodíkových bomb.
Já jsem tehdy tedy nikde miliony ochranných pomůcek nikdy neviděl. Při cvičení CO nás opakovaně instruovali se proti jadernému výbuchu vodíkové bomby ochránit pláštěnkou a nasadit si na ruce a nohy igelitové pytlíky a zajistit gumičkou a lehnout si nohama napřed jaderné explozi. Což jsem jako dítě nechápal. Pro biologickou ochranu nebylo nic, kromě pár masek s prošlými filtry, řešily se hlavně atomovky. Nějaké sklady CO jsem viděl a nebylo tam nic moc. Celé to připomínalo absurdní scény z Černých baronů. Schvalovat „lekce“ Číny, to mi přijde též absurdní. Partnerství tedy spočívá v tom, že jeden přikazuje co má být… Číst vice »
I druhé í české letadlo OK-TSI se dočkalo povolení a letí směr Čína. Momentálně nád územím Mongolska.
QS4190 from Novosibirsk http://fr24.com/TVS4190/244198a3
Ať žije ekonomika provozu… Nebylo by výhodnjší objednat si u číňanů zas dopravu triplem, místo 2-3 letů 739 či 320?
Příp. létat to armídním 319? To přece nemůže být dražší než extra pronájem u sw?
Tady jde treba i o to, že vláda chce podpořit české firmy a zaměstnance a ne čínské firmy…..
Takže dle vašeho vyjádření existují dopravci jenom v ČR a Číně, tak super. Já budu rád, když mě někdy v budoucnu podpoří vláda v snaze získat oprávněnou kompenzaci za zrušený/zpožděný let výše uvedených dopravců, a to dle platných nařízení EU a výše uvedené letecké společnosti semnou nebudou vyj…..t a nebudu čekat a doprošovat se svých práv. Dotaz na pana redaktora: Doba je těžká, ale je nutné i za této situace neztrácet smysl pro humor. Pane redaktore, nevíte náhodou kam se ztratil přispěvatel B777, ten pilot? Počítáte s tím 1.4., měl Vám zaslat nějaký článek o létání na B777, pořád z… Číst vice »
tripl bude, ruslan bude, smartwings budou = jsou tu tři přepravní kanály, kterými se donáší zdravotnický materiál, což je nakonec super počin všech zainteresovaných, a ačkoliv z nich část nevolím, tak ať už je to práce hradu, ČSSD nebo Ano, tak za mě dobrý.
a hlavně proc nepristanou do Pardubic
Proč? Aby si asi i „bratr rus“ připsal nějaké zásluhy, nejen Čína 🙁
„Proč“ co?
Asi je přesvědčen, že všechny ruslany jsou z Ruska, a proto Rusové nepovolili Čechům start z Novosibirsku, než tu sedne modro žlutý ukrajinský Ruslan, který letěl o dvě hodiny delší cestou, aby se vyhnul vzdušnému prostoru Ruska.
Z Flightradar24 se dá vysledovat pár zajímavostí:
CSA OK-REQ čekal v Novosibirsku asi 36 hodin, avšak v Šanghaji byl naložen a odbaven za 4 hodiny.
Když to srovnáme s Wizz Air HA-LVH, který čekal na Nur-Sultan 10 hod., tak jeho pobyt v Šanghaji se protáhl na víc než 16 hodin.
Možná tedy nejde jen o sloty a odpornou čínskou prezentaci po světě, ale i o logistické kapacity v Šanghaji.
Ještě jsem zapomněl, že Maďaři právě teď (21:00 CET) startují z Irkutsku.
Proč neletí rovnou do Pardubic?
nechapu v tom je asi nejaka politika ,jsme na nej pripraveny ale neposlou ho sem
To fakt nešlo použít distribuční síť, která se používala celé roky před krizí? To se musela fungující zásobovací síť od nemocnic odříznout a pak místo kamionů shánět autobusy? …. když to přirovnám k silniční dopravě.
Asi je vše obsazeno. Když to srovnám s běžným stavem, tak objednávky potravin na rohlík.cz jsou běžně dodány do 6 hodin. Nyní mi nabízeli dodání 8.4.
Taky jsem si říkal, že ve světě musí být bambilion cargo dopravců, kteří by to brali, ale asi není a nebo nejsou spolehlivý (každopádně včera letěli dva triply Austrianu s desetiminutovým rozestupem do Číny a stejně tak tam letěli sami Maďaři i Srbové, takže asi prostě volná letadla nejsou. Běžné přepravní kanály jsou námořní a to by bylo v současné situaci na dlouhé lokte.
fuj fuj spolehliví, letěly
Cargo dopravci nejsou, kdo je, tak ten lítá a nestíhá. Velkou část carga vozí normální linky, jenomže ty nejsou, takže cargo je, ale nemá ho kdo vozit. American už nasazuje osobní B777 na převoz nákladů, protože lepší než nic.
Jinak volných letadel je docela dost, na zemi sedí jak narrow body, tak wide body, ale musel by jim někdo říct. Spousta společností by pomohla, ale připadá mi, že v tomhle trochu organizace drhne. Nicméně Austrian funguje, tak jak by člověk čekal.