Letadla byla loni rekordně plná. Největší obsazenost hlásí dopravci v Evropě

Pojíždění letadel na největším evropském letišti Londýn - Heathrow. Foto: Heathrow AirportPojíždění letadel na největším evropském letišti Londýn - Heathrow. Foto: Heathrow Airport

Rekordní rok letecké dopravy, který naznačovala čísla od aerolinek i letišť, definitivně potvrdily poslední statistiky mezinárodního sdružení leteckých dopravců (IATA).

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

Dovolím si opravit, že RPK (Revenue Passenger Kilometre, ASK * LF = RPK) neni příjem na kilometr, ale jsou to využité sedačkové kilometry. RASK je výnos na za nabízený sedačkový kilometr.

železničář v důchodu

A tvrzení, že „Loni letadlem letělo 4,3 miliardy lidí.“ také určitě není pravdivé, resp. správné: letečtí cestující uskutečnili 4,3 miliardy letů mezi svými výchozími a cílovými destinacemi, ale lidí, kteří ty lety ve skutečnosti absolvovali, bylo mnohem méně – tipuji, že tak snad dvě třetiny..

Adam

4,3 mld PAX je pravda a dokonce i správně – i ICAO o tom mluví jako o celkovém počtu přepravených cestujících (https://www.icao.int/Newsroom/Pages/Solid-passenger-traffic-growth-and-moderate-air-cargo-demand-in-2018.aspx). Nehledě na to, že o tom, jak performuje globální trh, je důležitější vědět o celkovém počtu uskutečněných cest/sektorů bez ohledu na to, jestli je absolvovalo n nebo n-1 lidí.

Tady na Moravě

Rok 2018 byl rokem silné poptávky cestujících – to jenom v Česku dál letecké linky skomírají a letiště musí zachraňovat chartery (nebýt nich, tak se Brno a Ostrava dál propadají). Morava a Slezsko dnes lítá zásadně z Vídně a Katowic, příp. z Prahy.

Martin S.

V Česku za rok 2018 počet cestujících na všech letištích rostl – nejméně v Brně o 7 % a nejvíce v Karlových Varech o 110 %. Celkově na českém území došlo k růstu o 9 %. Takže bych nebyl tak negativní. Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_leti%C5%A1%C5%A5_v_%C4%8Cesku

Jen tak

A co chcete litat z Brna nebo Ostravy? Kdyby to melo smysl, tak uz tam davno nekdo poradne lita.

Brno a Ostrava jsou proste prilis male, navic Na Brne paratizuje Viden a na Ostrave Polska letiste…

Jen tak

… a zapomel bych… blizkost bratislavy dela v pripade brna take sve

Tady na Moravě

Ma to smysl, obsluhuji regiony dost velke na to, aby mely vlastni letiste. Nikdo tam poradne nelita, protoze letiste jsou nenazrana a nabidka je prachbidna. To mate jako se zeleznici. Kdyz vam do mesta typu Liberec bude jezdit jeden vlak denne, taky lide budou jezdit spis autobusem nebo autem. 90% politiku by v takove situaci reklo „vidite, Liberec zadne nadrazi nepotrebuje, nikdo vlakem nejezdi a zijeme“. Uz chapete? Vtip je v tom, ze bez poradne nabidky leteckych spojení zůstaneme porad tou zadnici Evropy. Katovicke letiste obsloužilo letos pres nejake 4,8 miliony cestujicich, tj. vice nez je obyvatel vojvodstvi. Letiste Ostrava… Číst vice »

Tom

Nicméně jak ostravské, tak i brněnské letiště se snaží, avšak výsledky se bohužel nedostavují…proč asi? Odpověď viz příspěvky „Jen tak“….zvýšená konkurence letišť z Vídně, Katowic, Krakowa a Bratislavy, která mají před Brnem a Ostravou velký náskok.

Jen tak

Polsko je dost specificka zalezitost. Strasna spousta polaku dela po celem svete.

Treba v USA je polaku tolik, ze se LOTu vyplatilo litat ameriku z vesnic jako rzeszow a krakow.

Brno a ostrava proste nejaky vetsi potencial nemaji … nejakej ten dotovanej ryanair za dotace to da … ale to je vse.