cargo

Léta nepoužívaná mezinárodní spojka Hodonín – Holíč ožívá nákladní dopravou

Vlak se dřevem v Hodoníne. Autor: IDS CARGO, Jan KužílekVlak se dřevem v Hodoníne. Autor: IDS CARGO, Jan Kužílek

Pravidelná osobní doprava zde skončila už v roce 2004, od té doby se zde vlaky objevovaly jen sporadicky.

Zpět na článek
98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří 3

Včera na noční jsem si všiml na TPV vlaku vedeného 2x 742 od Holiče do Hodonína. Projely okolo 18:00

xyz

„Spojka Hodonín – Holíč je zřejmě jediná nepoužívaná elektrifikovaná trať v tuzemsku.“
Přinejmenším ještě Tršnice – Františkovy Lázně.

Papoušek 477.0

A taky Františkovy Lázně – Vojtanov

Energetik

Nevíte někdo jaká čísla mají ty lokomotivy na fotce? Díky.

asdfsfgdhjfghng

obrázek jde zvětšit nebo si ho otevřít:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/06/IDSC.jpg

první (na obrákzu vlevo) je 242 288-9 , druhá (ta v pravo na obrázku) tam číslo nemá z této strany uvedeno. Je tam jenom 3000V/1500V.

VIZEK2442

Oba 242 Plechace.

Joe

IDS by mělo mít Plecháče právě jen tyhle dva a jsou to 242 288-9 a 045 193-7.

R2R2

Ta trat mela byt samozrejme davno zrusena, udrzovat trate desetileti s tim, ze jednou se mozna nahodou budou na chvilku hodit je extremne neefektivni a take to samozrejme zbytecne omezuje cele okoli.

Miroslav Zikmund

Čím to „samozřejmě zbytečně omezuje celé okolí“ ?

-TR-

Je vidět, že pojem „civilní obrana“ vám neříká vůbec nic.

František Plášek

…to je ale „hlava“….

ušatá

A představte si, že tam byly dokonce napojení vlečkami na podniky a to by se mohlo opět zprovoznit. Škoda, že?

Frantisek

Pro pána asi ne, ten je možná i rád, že nákladní doprava přešla většinou na silnice (které rozhodně nešetří).

Jiří

Kvízová otázka: Jakpak je to se seznáním strojvedoucích na úsek Hodonín – Holíč (- Kúty)? Je to sice mimořádná situace, i s tou ale předpisy přeci nějak počítají.

Miroslav Zikmund

Jednoduše, návěstidla a návěsti jsou „všude“ stejná, když si nevím rady, zastavím a zeptám se …. předpisově by tam měl být pilot …
Jako řidič na silnici taky neřešíte „seznámí“, dopravní značky jsou všude stejné ….

František Plášek

To jako vážně????

Potulný wechtr

V Německu můžeš jet po jakékoliv trati bez seznání, pokud je vybavena minimálně vlakovým zabezpečovačem PZB a máš jízdní řád v monitoru Ebuly či tabletu. Maximálně však rychlostí 100km/h.

zaosai

Ano to je v Německu a tady nepředstavitelná věc.Přitom tam dřív platilo seznání v Německu na 6 měsíců a tady je to 13 měsíců.

Rony

Strojvedoucí ČD Cargo zde například poznání nemají….

asdfg

Minimálně jeden mít musí kvůli měřícím vlakům.

Rony

To jste na omylu…nemá ani jeden.

Frantisek

Tak vlaky zastavíme a pošleme tam bloudit řidiče nákladních automobilů. 🙂

medical examiner

V této oblasti je dopravní značení zmatené už nyní… 😀

Jiří Kocurek

Tak jasně, cokoliv, jen když si můžete kopnout do silnice.

Nimochodem bez silnice by tam bylo násobně víc mrtvých, protože by se nedostali do nemocnice a zraněním by podlehli.

czhunter

Bez silnice by tam žilo mnohem méně lidí.

Jaaa

Tak seznají, co je za problém? Jednou ve dne, jednou v noci a hurá na trať.

K.S.

Teď by možná stálo ještě za úvahu vyřešit to co omezuje hmotnost na jedno vozidlo. Snad se jedná o jeden ze dvou mostů, ale to snad potvrdí, nebo vyvrátí, případně upřesní o který ze dvou jde, někdo jiný. Přece jenom se situace na železnici zase o kousek posunula a plánují se velké rekonstrukční akce a možnost odklonit část dopravy po jiné trati by se mohla hodit, bohužel se ale asi již nestihne opravit tuto, byť podle SŽ má být v D4, než dojde k velkým výlukám mezi Moravou a Slovenskem na hlavní trati. Ale možná by se ještě stihlo případně… Číst vice »

Oldřich Sládek

Ty technické omezující podmínky jsou tak značné, že reálně to vidíme na přetahy prázdných souprav žehličkou. Ale aspoň něco.

František Plášek

Uvidíme ve čtvrtek? A v podmínkách je i 240, je zakázán Vectron.

Petr Šimral

C3 není zas tak strašné omezení. Je to 20 tun na nápravu a s výjimkou Vectrona tam mohou všechny elektrické lokomotivy, protože i přes hmotnost 90 tun jsou v C2.

Miroslav Zikmund

Jinak řečeno přechod Skalica – Sudoměřice … to asi „u Dunaje“ nebude spojeno s nadšeným hýkáním ….

František Plášek

Trasa je sice kratší, ale vmax 50, místy 30..

Frantisek

Kdyby se do toho už hrabalo, mohla by být na většině trati pravděpodobně o dost vyšší.

Pavel Skládaný

Já ještě pamatuji v celém úseku Kúty-Holíč-Sudoměřice-Veselí traťovou rychlost 80 km/h.

medical examiner

Kolik je tam nejmenší poloměr oblouku?
Pokud je to 150m nebo víc, tak to po rekonstrukci, při převýšení 130 mm může být 50 km/h.

Pavel Skládaný

Poloměr tam není skoro žádný, protože minimálně z Kútů až do Holíča je trať v přímé.

Jaaa

Vzhledem ke směrovým poměrům se na slovenské straně klidně může už zítra jezdit 160. Ale to by nesměly existovat ŽSR.

Pája

Ve čtvrtek jsme vylezli v Břeclavi z RJ a sedli celá rodina do osobního směr Otrokovice. Eště teď ten binec po nás uklízejí. To zas bude průser, až se to proflákne 😀

Pája

Lidem z jihu do smíchu není. S touhle větou nás dorazil kamarád, který nás léta zná. Nebylo to myšleno ve zlém. Omlouvám se

Pája

Zrovna řeším zítřejší cestu Zlín – Brno. Přes Přerov to v daný čas nevychází a s trasou přes Břeclav to vypadá zatím bledě.

Juraj

R13 jezdí, jen je tam úsek NAD. O víkendu vyzkoušeno, že zpoždění je stabilně kolem 20 min s tím, že 10 min je schopen panter do cíle stáhnout.

Petr Novák

Nicméně jsem slyšel, že v Břeclavi umí R13 NAD od Hodonína ujet, pokud NAD nabere nějaké vyšší zpoždění, takže bych na to moc nespoléhal.

Pája

Moc díky za info, pojedu rád oblíbenou trasou. O schopnosti Pantera na R13 stahovat zpoždění nepochybuju ☺

Olda

Takže …?! Asi ten Autobahn.

K.S.

A přes Kyjov to také nevychází? Bohužel je to ale o hodinu, pokud se pamatuji, delší.

Pája

Tam nestihnu zavést nejmladšího do družiny. Ale nazpátek je to dobrý nápad. Díky

K.S.

Holíč je podle nákladních dopravců nízká technická hmotnost na jedno hnací vozidlo na jedno HKV ve směru na Moravu.

Nebylo by lepší to trochu upravit, je to takové neohrabané.

K.S.

No a zároveň jsme neohrabanost předvedl já. Nojo, karma :). Takže pro velký úspěch ještě jednou.

Nebylo by lepší to trochu upravit? Je to takové neohrabané.

Jindrich
Hajaja

Je zajímavé že na koridoru SŽ umí konat svoji zákonnou povinnost – pokud dojde k znesjízdnění trati, je její vlastník povinen učinit bezodkladně vše pro co nejrychlejší znovuzprovoznění. Ovšem v případě trati Lovosice – Úpořiny SŽ tuto svojí zákonnou povinnost ignoruje (ačkoli je na té trati celou dobu bez přerušení objednávána doprava) a nikoho to neštve.

Michal

„Důvodem zprovoznění (s nutností dodržet řadu podmínek) je neprůjezdný 2. koridor,…. doufám, že tato katastrofa jasně zdůrazňuje, jak užitečné je rekonstrukce trati 340. Pak by se vlak na elektriku snadno dostal do Moravského Písku i přes Kyjov.

Arnošt

A co by tam dělal? Nejvíc vlaků jezdí Rakousko-Polsko.

Michal

Pochopitelně, ale R z Olomouce do Brna a zpět, by tak dočasně jezdit mohly. Ale to by nesměla rekonstrukce stagnovat.

Cestujici

Každá železniční trať má smysl , jen někdy tvá než se najde

Zapa

Smysl bude mít pokud tam provoz zůstane. A pokud by mělo být chvilkovým zachráncem některých takových tratí řádění přírodních živlů, s takovými následky, tak to ať už raději zůstanou na věky zavřené…

Petr Novák

Pokud vím, tak se s touto tratí počítá jako s objízdnou při výluce trati Břeclav – Kůty, což byl hlavní důvod jejího zprovoznění. Katastrofa s tím nemá nic společného, jakkoliv se teď tato trať hodí. Ale důvod její záchrany to rozhodně nebyl.

Oldřich Sládek

Tak to víte špatně.

MildaIV

A jak je to teda správně? 🙂

Oldřich Sládek

Nepočítá, tudíž nezprovozněna záměrně, a katastrofa s tím má společného všechno.

Petr Novák

Pokud vím, tak se s ní počítá jako s objízdnou trasou pro osobní vlaky (Metropolitany), nikoliv nákladn vlaky a proto byla zprovozněna pro potřeby osobních vlaků, nikoliv pro potřeby nákladních vlaků, které si budou muset najít jinou objízdnou trasu. Tak se to ke mě doneslo, ale nepopírám, že to nemusí být správná informace. Nicméně ČD prý s touto objížďkou skutečně počítají.

František Plášek

Zkuste si najít nakresný jízdní řád, nikoliv toho krátkého úseku Hod – Hol, ale dále na Kúty a najděte mi tam v pracovní dny prostor pro Metropolitany…a ještě zkuste vymyslet, co s nimi v Hodoníně….podle aktuálních informací budou EC prováženy LNT a R13 a os.vlaky zůstanou v NAD.

Petr Novák

Ehm, nemyslel jsem současnou výluku, ale plánovanou výluku mezi Lanžhotem a Kúty. Předpokládám, že tam bude speciální grafikon, ve kterém se nějaké místo najde. A jelikož tam není povolen Vectron, tak předpokládám, že 380 také ne, takže se pravděpodobně bude v Hodoníně přepřahovat na něco, co povoleno je. Ostatně, v minulosti už takto EC jezdila, takže to není nic nového a zkušenosti s tím již jsou.

Rony

Pokud se nemýlím a slyšel jsem dobře, měli by nějaké vlaky (nákladní) díky výluce lanzhot – Kuty být odkloněny přes Rakousko.

František Plášek

?

czhunter

Jo, takhle nějak funguje i matematika … vždycky se vymyslí a vystaví nějaká konstrukce, a pak se čeká pár desítek nebo stovek let, než někdo přijde na to, jak ji využít 🙂

Jelen

Máte samozřejmě pravdu. Bohužel se v diskuzích na tomto webu stále pohybuje plno takových, kteří jsou skálopevně přesvědčeni o opaku.

Zapa

A pak jsou tu lidi, kteří se snaží vidět reálnou využitelnost a potřebu. Podotýkám, že mě samotného dráha živí.

Jiří Kocurek

Nic proti, ale fakt nemá smysl udřžovat trať do zrušeného uhelného dolu. a už vůbec ne do bývalého Doupova, do městysu, který neexistuje, byl kompletně vystěhován.

Jaaa

Pokud tím budou jezdit turisti, tak to smysl jaksi má.

Poptávka se časem mění. Vlaky dneska už taky nevozí sůl.

Jiří Kocurek

Tenhle způsobe hledání smyslu trati zdá se mi poněkud nešťastným.

Jaaaa

Třikrát hurá a sláva.

Rušiči by dávno zrušili.

Spíš nechápu, proč tu nefunguje pravidelná osobní přeshraniční doprava. Zřejmě něco podobného jako ve Střelenském průsmyku a na Vláře? Nezájem platit absurdní podmínky ŽSSK?

M@trixX

Na slovenskej strane chyba niekto ako IDS JMK, kto by mal zaujem o verejnu dopravu a s kym by sa dalo dohodnut. Slovenske ministerstvo dopravy je dlhodobo paralyzovane politikmi, takze nevie presadit ziadne zmysluplne zmeny, Trnavsky kraj neni schopny akokolvek pohnut ani s problemami blizsie krajskemu mestu, a potom su ludia, co si myslia, ze v 50tisicovej aglomeracii staci autobus raz za dve hodiny.

Ketchup1970

Pritom sociálne a rodinné väzby na oboch brehoch Moravy sú stále zrejmé. Rozhodne viac ako medzi Púchovom a Hornou Lidčou. Dokonca keď zomrela tetička na Záhorí , přišlo veľa áut s rakúskou značkou. A to boli sedemdesiate roky.

Petr Novák

Spíš silná konkurence autobusů, které vás dovezou až do centra Holíče, zatímco vlak jen na jeho okraj. Bohužel v tomto úseku vlaky autobusům konkurovat nedokáží.

Martynick

Pravda, osobně zažito v době, kdy pendlovala 810 namísto busů. Do Holíča dojelo tak kolem 30 možná i lehce víc lidí s tím, že většina dále pokračovala autmo domů. Centrum Holíča je opravdu docela daleko a přitom by stačilo jednoduše k vlakům zajíždět s přípojným busem..ovšem to by se muselo chtít..

MildaIV

Rušiči by zrušili zbytné lokálky, bez šance na jakýkoliv pohyb nákladních vlakú. Tuto trat by naopak dali do cajku, klidně i dvoukolejně a umožnili vlakúm od Bratislavy na Přerov jezdit tudy.

Miroslav Zikmund

Svého času tam jezdily i rychlíky z Polska ….

medical examiner

Svého času bude jezdit MV z Prahy do Wroclawi, a to přes Trutnov (Praha – Trutnov jako přímé vozy připojené k R)

Miroslav Zikmund

Protože tam = do Holíče jezdí bus v rámci IDSJMK, tudíž není třeba, aby tam jezdil vlak …. když byla silnice uzavřena, jezdila NVD = M 810, pochopitelně celkem prázdný, protože jezdil v divnou dobu, celkem bez přípojů … a jen několikrát denně.

Petr Novák

Nejen IDS JMK, ale i lokální autobus Arriva Trnava Hodonín – Holíč a i nějaký ten dálkový autobus, takže ta obsluha je tam více než slušná.

zdenek102

Skutečně ty M810 během opravy mostu jezdily prázdné? Jestli je podle vás 40 cestujících po 9 hodině dopoledne „prázdno“ tak to by me zajímalo, jak vypadá plno. O tom posledním večerním se raději ani nezmiňuji, kolikrát měl problém se tam nacpat sám vlakvedoucí.

Jaaaa

Nj, ony se totiž nedají prodloužit oběhy ze slovenského vnitrozemí, musí se jezdit sólo 810.
Totéž Holíč – Sudoměřice. IDS JMK evidentně nemá zájem. Asi si myslilové myslí, že turisti se budou kodrcat busem.

Martynick

Očividně o tom víte prd a nebyl ste tam, ale řečí plnou zadnici..

medical examiner

No…já bych jí zrušil z toho důvodu, že je to kratičký výstřel, jehož polovina je ještě k tomu na Slovensku.
Tedy že na české straně obsluhuje vlastně pouze Hodonín, takže zrušením by žádná obec nepřišla o spojení.

Jaaa

Síťovost je vám evidentně neznámý pojem.

Kamui

Problémem bude asi malá kapacita. Navíc soudruzi v osmdesátkách trať sice zadrátovali, ale na nové staniční zařízení už nezbyly peníze, takže tam dodnes straší výhybky na ruční pohon.

-TR-

Pro nouzové použití to stačí, důležité je, že se dá nějak projet.

Vojta

Jen dotaz – po trati Tršnice – Františkovy Lázně se jezdí? Řekl bych že ne (aspoň podle stavu (oreznutí) kolejí, co jsem viděl loni na podzim.
Pokud ne, pak je info o jediné nepoužívané elektrifikované trati nepřesné.

F. K.

Jezdí, je elektricky sjízdná. Totéž do Vojtanova.

Petr Šimral

Ono toho bylo více. Tedy myslím nevyužívané trolejové vedení. Oldřichov – Louka – Most n.n. (dnes ale v úseku Oldřichov – Louka – (Litvínov) v provozu), Tršnice – FL – Vojtanov, Sokolov – Svatava (zde je TV od roku 2001 sneseno), Cheb – Skalka a ostatní asi najdou ještě něco…

Po trati Tršnice – FL něco nákladního občas projede.

Kamui

Dlouhá léta prakticky nic v elektrice nejezdilo do Písku.

Jezdí dnes vůbec nějaké náklady po trati Nymburk – Poříčany? Nebo nebýt hradeckých rychlíků, tak by tam také TV bylo bez užitku?

Matouš

Do Písku se občas aspoň na uhlí do teplárny ukázaly laminátky…

František Plášek

Občas jezdí.

Miroslav Zikmund

ANO, 60103 a 60108

Jiří 3

Po Sadské jezdí nějaký náklad skoro každý den. Minimálně skoro vždy, když mám směnu na stanici, tak si vždy v TPV všimnu vlaku přes Sadskou

george

Jak to, že ne?! Já s 2×230(240) wapky teplárna!

vjkm

Žatec-západ, Chvatěruby.

Miroslav Zikmund

Teoreticky je tam jeden pár nákladů PP.