Les Echos: Škoda má exkluzivitu k jednání o koupi závodu Alstomu ve Francii
Jednotka Coradia Polyvalent z továrny v Reichshoffenu. Pramen: Alstom
Podle francouzského listu preferují odboráři ze závodu v Alsasku španělského investora.
Nestačí, že dělají ostudu lokomotivnímu průmyslu v Čechách a u Slovenských a německých sousedů…….🤨
, HAHA,
s Alstomem by měli spolupracovat na vývoji lokomotiv na vodík…
….a tramvají
To ovšem musí být snaha a výhodnost na obou stranách 🙂
Obavy odborářů chápu, pokud nebude naplněná kapacita výroby v holdingu na 100%, tak francouzský závod je první, kde se začne omezovat.
K tomu navíc nutno připočítat přirozenou nedůvěru k čemukoliv z východního bloku.
To možná taky, ale tam jde spíš o to, že odbory nechtějí dalšího „domácího“ výrobce do revíru Alstomu. Stačí že CAFu už před nějakou dobou prorazil, teď ještě škodovka.
Tady je ale řeč o odborech z Reichshoffenu, a ty právě preferují CAF, protože má smlouvy na dálkové jednotky a na RER (společně s Bombardierem). CAF právě slibuje, že zaplní výrobní kapacitu Reichshoffenu, což Škoda zaručit nemůže, a jako nový hráč na uzavřeném francouzském trhu nebude zpočátku takovou hrozbou pro Alstom jako posílený CAF.
Skodovka se ocividne chce stat se minimalne silnym evropskym hracem. Skoda electric se montuje do Solarisu, SOR aj vyrobcu, ktere se dnes prodavaji temer vsude. Skoda Transtech ma ambice dodavat jak tramvaje, tak vlaky na vyspele trhy. S dobrou strategii do 10 let bude jednou z vyznamnejsich dopravnich spolecnosti, protohe PPFka statni zakazky vyhrat umi!
To jste se pěkně zasnil, trochu jste pominul, že existuje také konkurence. Malujete to růžovou barvou, ale ve skutečnosti to bude hodně tvrdý boj, ve kterém Škoda není favoritem. Samozřejmě to nic nemění na tom, že jim to o to více přeji. Povede se o jen za mimořádného úsilí a při nadraftování tvořivých a velmi pracovitých lidí.
Škoda, že Škoda promrhala prvních dvacet let.
Mate pravdu, ale nesmylny sen to neni. PPF vzdy mela silu na to vyhravat statni zakazky. Skodovka bude muset investovat do technologii a vyvoje a to rapidne, ale min 30 let bude mit vybodu levnejsi vyvoje a vyroby.
O jakých státních zakázkách píšete? Zatím nevím o ničem v rámci Francie ani Německa, což jsou dva největší železniční trhy v rámci EU. To že PPF umí státní zakázky v ČR, a možná ještě někde ve východní Evropě, je pro zaměstnance v Reichshoffenu dost nepodstatné.
Ne investovat, ale vyvíjet nové technologie, a k tomu potřebujete právě nadraftovat na renomovaných VŠ talentované lidi. A ostatní se pokoušet přetáhnout odjinud. Jiná cesta není.
Takže v té akvizci, co si chce Škoda pořídit vlastně kupuje, i ty lidi.
Koupit či být koupen, o to tu běží.
Ať se to povede včetně know how, samotná výrobní kapacita mi nepřijde moc zajímavá. Ledaže má Škoda plány na expanzi na západ…….což pochybuji vzhledem k problémům s NIM.
Bez plánů na expanzi na západ by investice nedávala vůbec smysl. Zapomínáte úplně na výrobu tramvají, kde má v Německu úspěchy.
Tramvaj a vlak jsou poněkud odlišné výrobky.
Jsou to odlišné výrobky, ale není důvod, proč by to nemohlo být dělané v jednom závodě. Ve Finsku Transtech taky dělá tramvaje, vagony a plánují se i elektrické jednotky.
Jenže v tramvajích je Škoda usazena na zahraničních trzích trhu pevněji, jak píšete má výrobu ve Finsku, a také přidávám společný podnik v Petrohradu s Ruskem. Tam budou odbytové možnosti skoro nekonečné. Nicméně její bližší trhy jsou jen praha- brno -bratislava. Ostatní česká města hledají jiné tramvaje a dávají přednost jiným značkám (Liberec – Evo, Plzeň .Evo, Ostrava Stadler). Stejně tak Škoda montuje zařízení pro trolejbusy -asi u nás bez konkurence. Ale váš úvodní komentář na mne působil jako slohová práce na gymnáziu, že přeci je to úplně jasné, že to Škoda zvládne. K tomu je potřebné tak obrovské množství… Číst vice »
Plzeň i Ostrava taky mají objednané tramvaje Škoda..
Tak ano mají nemáchaný dobrý kokteil různých značel. Momentálně ve v Ostravě Stadler.
Vůbec jsem nepochopil, co svým komentářem jste se snažil sdělit. Škoda se v západní Evropě snaží působit, z toho důvodu má i vývojové centrum v Mnichově. Mimo rozporuplného projektu NIM, jsou objednávky tramvají v Mannheimu a Bonnu. V ČR jste zapomněl u škody zmínit tramvaje 39 T pro Ostravu a 40 T pro Plzeň, kde mají být dodávky zahájeny koncem roku. Nechápu část o několika malých chybách. To jako, že dělají zmetky a na východě to je ok a na západ ať kašlou? Aby byl podnik prodán, musí být na prodej. Což Škoda ve vlastnictví investiční společnosti asi bude, ale… Číst vice »
Já to tedy zjednoduším: talová firma potřebuje kombinaci kladné i záporné motivace, prostě obojí: kladná je, že to zvládne, záporná je, že existence také nespí, Musí se s tím šikovně balancovat, polovina lidí má raději zápornou nebo kombinovanou. Jen na veřejnost se pouští jen to kladné. No a ta poslední věc je úplně mimo, vše je dnes na prodej. Fúzují spolu globální monstra u kterých jme si to ještě před 5 leta nedovedli představit. je to prostě šílené, co se děje. Malé firmy – tzv. outsideři budou vždy existovat, aby vykryly výrobky, které hlavní firmy nebudou dělat. Třeba Mustang, Wrangler… Číst vice »
Běžte ke Stadlerům, vysvětlit jim, že vlak a tramvaj jsou poněkud odlišné výrobky, že si mají vybrat co budou dělat, buď jedno, nebo druhé. Až se vrátíte s banánem v ruce a sněhem v botách, tak můžete rozumovat.
Ale já jsem nepopisoval situaci ve Stadleru, kde mají obě výroby velmi dobrý odbyt. ale psal jsem o Škodovce. Takže asi došlo k omylu. a v jiném komenetáři jsem vysvětlil že tím myslím podíl na trhu. Na trhu s tramvajemi bude Škodovka silná, to se dá predikovat už dnes, na trhu s vlaky je to neznámou.
Zeptám se ted pana Sůry jestli zde mohu dále diskutovat, když vám tak moc záleží na tom, abych zde nediskutoval.
Tam jde především o know how. Vývoz technologií směr východ stejně jako to desítky let dělá Čína.
Moc to škodovce přeji rozšíří to její nabídku a firma která roste je úspěšná.
Tak to by si tam tu fabriku mohli postavit vedle na zelené louce levněji a bez odborů.
Jenze,pokud ji koupi on,nemusi resit konkurenci
A s čím by potom konkuroval ? S barákem a v něm s jeřábem ve drahé Francii ? Kupuje to celé a počítám že bude přebírat i zákazníky a stávající smlouvy.
Akvizice správně zahrnuje i všechny licence a vynálezy a know-how. Pokud by to tak nebylo, je to zbytečná investice. Proto bývá cena tak velmi vysoká, není to jako koupit hangár na výrobu.
upřesnění: ale samozřejmě jen to, co se vztahuje k této jedné výrobní jednotce. TAké značku Alstom bude moci používat jen pro výrobky v této jednotce, nepřímo si také kupuje tržní segment. Záleží na smlouvě, na té budou pracovat velké právní firmy.
Prodej včetně výrobního programu.