Lepší signál ve vlaku. Stát rozdělí až 300 milionů korun na opakovače 5G
Nový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche Bahn
Dotace půjde do opakovačů signálu nebo instalace propustných oken.
Dotace půjde do opakovačů signálu nebo instalace propustných oken.
To je pořád dokola. Lepší wifi dovnitř vozu, aby byl lepší internet. Opakovače do vozu, aby se dovnitř dostal internet. Ale když není signál na koridoru ani venku, tak je to celé jaksi k ničemu.
Kdy už se tu konečně začne řešit první A? Řešit C a D bez vyřešeného A je jaksi úplně k ničemu !
Stále banánistán 🙁
Primární problém je ale to, že tam není signál ani venku. V obcích ano, klidně 5G, ale mimo obce buď 2.5G („Edge“) a nebo úplně „díra“. Za ty prachy co operátorům zákazníci cpou, už mělo být pokryté 100% území (ne 100% populace). Ok, můžeme vynechat Sněžku (kde beztak člověk chytne Polsko).
Chtělo by to konečně signál u České Třebové a okolí, to pokrytí je tam při jízdě vlakem mizerné…
Tahleta posedlost „pokrytím“ je šílená. Cestování vlakem bez ucpání se sluchátky je už prakticky nemožné, protože poslouchat nekonečné hlasité telefonické žvanění bezohledných spolucestujících je nesnesitelné. Stejně jako neustále vyhrávající stupidní videa na mobilech.
Jezdíme už sice většinou v hezkých moderních vozech, ale na to, že by si člověk v klidu porozjímal, díval se z okna, četl si knížku, na to už fakt můžeme zapomenout.
Tady souhlasím. Hluk mi dost vadí, když pracuju. A slyším ho i přes svoje sluchátka.
Nemělo by se spíš začít „z venku“ od operátorů? Nikdo nechce 100% pokrytí, ale není normální, aby tratě běžně procházeli úseky, kde signál extrémně kolísá nebo dokonce není vůbec. Ale hlavně, ve vlaku, který nemá Wi-Fi, je mně to k ničemu. Tohle by se spíš mělo řešit primárně.
Přesně – u nás (tím myslím v ČR) je mizerný signál. Ve obci je 4G/5G chytnutelné i ve voze, ale mezi je signál jen na volání (2.5G – „Edge“) a někde ani to, někde je prostě „díra“. Chce to pokrýt aspoň „hlavnější“ tratě. Klidně se na nějaké wifi ve vlaku vykašlu, stejně na tom sedí mraky lidí co hrají online, sledují film nebo co já vím. Budu používat svoje mobilní data. Ale ne, když tam není signál ani venku…
Jenže, zatímco vlaky s Wi-Fi na koridorech jezdí už celou řadu let, na některých tratích stále chybí. Což je absurdní, zvláště když se jedná o delší tratě. Celé to ještě umocňují extrémní ceny mobilních dat. A i když nedostatečné pokrytí považuji za problém, jelikož jezdím primárně vlaky bez Wi-Fi, tak mě to ani moc nezajímá, jestli se za ty roky něco změnilo.
Zkuste premyslet tim, co slouzi k zamezeni stekani deste do krku.
V clanku neni nic o soukromych dopravcich ale dopravcich. A pouzitelny internet…zvysi pouzitelnost vlaku…ergo ulevi silnicim.
Manie vse dotovat mne muze stvat, ale tohle mohou byt uzitecneji vynalozene penize nez ruzne podivne demolice v rezii SZ a reklnstrukce hotelu za 2 mld touz instituci
Patri pod mouvoje
Pokud narážíte na to, že dotace půjdou (také) pro ČD, pak tam je správné, že to stát jako vlastník této firmy dělá – jsem pro zlepšení kvality cestování.
Ale proč má stát dotovat zlepšování kvality cestování soukromníkům? To je snad jejich starost resp. starost majitelů těch firem, ne?
Bude Jančura dotovat vlaky ČD? To je stejně hloupé, jako že má stát dotovat žluté vlaky.
(zde se nejedná o nějakou službu v závazku, kde dotace chápu)
> To je stejně hloupé, jako že má stát dotovat žluté vlaky.
Takže zase zavedeme státní ČD a ČSAD?
Proč by měl stát dotovat jakoukoliv firmu? Neměl by dotovat ani CD,ani žluté nebo černé vlaky…stat by se měl postarat o infrastrukturu, tzn.o koleje, popř.nadrazi a to je vše…žádné dotace na vlaky apod. Veškeré závazky veřejné služby by se měly soutěžit a měly by být čiste v komerční svere za komerční ceny.
Stát nemá opravené silnice,o které se má starat,ale má peníze na to,aby soukromým dopravcum zhodnocoval jejich majetek?
Myslíte něco jako dotaci na nákup elektrických aut???
Ne asi, když ten majetek používá veřejnost.
Proč mám ze svých daní platit lepší internet cestujícím soukromého dopravce, prosím?
Jako cestující beru kvalitní internetové připojení jako důležitý faktor, hlavně na delších cestách. Ale to je snad záležitost dopravce a ne státu!
Ať mezi sebou dopravci soutěží v kvalitě signálu (mimo jiné atributy cesty), a ne ať soutěží v tom kdo sepíše lepší dotační žádost.
(Takovéto) Dotace jsou zlo.
Proč mám ze svých daní platit výstavbu cyklostezek pro soukromé vyjížďky pumpiček? To je úplně stejné.
Tak prosím neplaťte ani silnice pro soukromé výlety lidí do přírody, třeba.
Proč mají lidé ze svých daní platit prázdný vlaky na lokálkách ?
Asi by to chtělo pro ČTÚ snížit rozpočet a ušetřit pár set milionů ve státním rozpočtu, když má peníze na takovéto nesmyslné dotace.
Co když by mobilní operátoři raději investovali svoje tučné zisky do nových vysílačů, které pokryjí problematické úseky železničních koridorů? To bychom asi chtěli moc, raději rozdáme dotace dopravcům, ať za ně vyřeší problém. Privatizace zisků, socializace ztrát.
Akorát další ohyzdné stožáry na budovách nebo trčící někde v krajině. Když jsem viděl ty snahy tyhle vysílače maskovat aby z dálky vypadaly třeba jeko sekvoj nevypadá to z dálky špatně, ale to nesmíte přijít blíže. Pak zjistíte, že se v širokém okolí nalézají po polích předměty připomínající štěky na vymývání láhví čili stočený drát a mezi nimi jako imitace jehličí plastové zelené pásy. Takhle nadáváme nad tím kolik je v přírodě plastů a sami s nimi takle děláme bordel . A proč? Jen pro naše pohodlí a proto, že už nejsme schopni bez některých moderních vymožeností žít.
Tak nechod tak blizko a mas to.
A má to samozřejmě i další nevýhody. Až se bude někdo zase vztekat, že meteorologové neumí předpovídat počasí a že jim předpovědi nevycházejí měl by si vzpomenou na rozmach těchto komunikačních technologií na vyšších frekvencích.
Alobalová čepička dnes není ?
Jediný problém je u srážkového radaru, kde silné vysílače s nevhodně nastavenou anténou ruší příjem odraženého signálu. Ale to nijak nevadí předpovědi ani fyzickému měření srážek na meteostanici.
Když on někdy není dobrý signál ve vlaku ani tam, kde venku je jinak téměř v plné síle.
Za sebe mohu říci, že mám asi nějaký krumpl telefon, protože plnou sílu signálu jsem snad na něm neviděl ještě nikdy.Obvykle se to pohybuje na dvou čárkách ze čtyřech možných. Ovšecm funguje to i když na ukazateli síly signálu nemám čárku žádnou.
Pak je to problém konkrétní vlakové soupravy konkrétního provozovatele, a právě tento provozovatel by měl pro pohodlí svých cestujících situaci řešit.
Nebo bude za chvíli stát vypisovat dotace na polstrované sedačky?
Nikde není psaní, že to nemohou být i České dráhy. Nebojte. 😉
A?
No to byste chtěl moc 😀 Na pokrytí koridorů a tzv. bílých míst jsou dotační výzvy MPO. Takže toto budeme dotovat také… Přeci nebudeme stanovovat nějaké podmínky pro společnosti, co dostali licence, nepouštíme jim tam žádnou konkurenci a ony musí tak tvrdě bojovat o přežití 😉
Ty fuj-fuj kapitalisti nemůžou za to, že do některých vozů signál neprostoupí, ani za to, že si neumíš vydělat prachy a závidíš, že dotace dostane někdo jiný a ne ty na dávkách.
A stát za to může? Není v zájmu operátorů dostat signál k zákazníkům? Stačí, když každý plácá do krajiny vlastní vysílače, místo aby se spojili a hyzdili méně krajinu.
Pokoušet se přetlačit 40 dB útlum vagónu s pokovenými skly dalšími a dalšími vysílači je technický i ekonomický nesmysl.
Když nad tím teď tak přemýšlím tak k čemu do vlaků 5G? Stejně převážná většina lidí kteří jedou vlakem hledají Wi-Fi protože ta je zadarmo a oni přeci nebudou platit datový tarif když mohou něco používat zadarmo. A u dětí to platí dvojnásob. Tady má každé děcko mobil, ale aby jim rodiče zaplatili data to ne a ty pak když někde jsou běhají hledají WI-Fi a když jí nenajdou jsou z toho paf a Vy jim pak vysvětlujte, že stále existují místa kde tohle prostě není. Jinak ten příklad o těch pobíhajících dětech s mobilem a urputně hledající WI-Fi je… Číst vice »
Dotace jsou zlo. Tady v tom případě už se stát ani neobtěžuje hrát nějaké divadlo, že se jedná o nějakou sociální službu, aby to bylo alespoň teoreticky obhajitelné. Tady v tom případě se jedná ryze o tunelování veřejných rozpočtů a někdo konkrétní už se na tu sumu těší.
A až budou všechny zrušeny, nuc nikam nepojede, potraviny budou stát tolik, že budete chodit vybírat popelnice do bohatšícj čtvrtí, tak nastane dobro na Zemi. To víte, že jo. Tyhle populistické ideologické žvásty jsou tak dobré na večerní kroužky alAnonymních Klausistů… 😉😁
Kdyz nebudou dotace, nebude je poreba platit, nebude potreba tolik danit vse kolem. Zustane ti vic penez na porizeni si toho, co budes chtit.
Ale to se nestane. Dotace jsou zaklad vseho… A u nas tuplem.
Za prvé přestaňte chlemtat to pivo nebo co to pijete, protože se neznáme, tak mi nebude nikdo tykat. Rozumíte, nebo je to moc komplikované?
😀 Když nebudou dotace, většina lidí bude ráda, když bude mít na základní potřeby. Na vzdělání většiny populace se dá rovnou zapomenout. Dotace existují i ve Spojených státech a všude v civilizovaných zemích. To jsou jen takové prázdné ideologické fráze, že bez nich by to šlo lépe. No, možná pro úzkou skupinku, ale jinak… Dotace existují od nepaměti, jen se jim v různých dobách říkalo různě. 😉
Problémem není princip dotací, problémem je jejich míra. Co je ještě přínosem pro celek a co už jen pro zájmové skupiny…
A možná si to takto předjednal…
a ze ta wifi treba ve vlaku je smysluplne funkcni, a ne s bitrejtem stacicim tak na posilani emailu.
verejne wifi jsou tam, kde je mozne mit signal, slepa ulicka.
Asi jezdim jinak, pobihajici deti jsem nevidel 🙂 Podle vetsiny tvych prispevku mas nejakou smulu uplne na vsechno.
Zkus si treba udelat vylet tak 100km od obvykleho mista pobytu Bude to tam lepsi.
https://www.cd.cz/vlakem-na-vylet/uvod
Mam prakticky neomezena data. A ve vlaku mezi brnem a prahou vecne bez dat. Takze se jdete vite co
Ono jaksi i ta wi-fi ve vlaku musí být nějak připojena k internetu, aby mohla spojení přeroutovat uživatelům na palubě. Nebo jste si myslel, že používají satelitní internet?
To ne … ta vlaková WiFi si ten internet vyrábí a přes místa, kde není signál, to vozí drezínou 😆
Na co propustná okna? To stačí aby ta okna bylo možno v létě otevřít a hned bude po problému. Zatím to je “ Čekáááám na signál ten však nepřichází a tak čekám dál“ 🙂
A v zimě co?
V zimě nic. Prostě je zima a cestující mají na výběr zda budou mrznout a budou mít signál nebo budou mít teplo bez siignálu. Však on jim ten půst neuškodí. Alespoň si pak na jaře budou o to více těchto moderních vymožeností vážit.
Začínám vážně uvažovat, že zde v diskuzi cíleně trollíte.
To jste poznal až teď?
Ty vlakem moc nejezdis, vid?
Spíše nevisí tolik na datech, i to je totiž (stále ještě) možnost. 🙂
A po prvním tunelu v plné rychlosti bude jasno..
V normálním světě by takováto obludnost byla trestným činem. Když vidím, jaké hlouposti lidé patlají a konzumují na svých telefonech, tak mi připadá šílené, že tohle ještě máme dotovat. Možná si řeknete, co je mi po tom, co lidé dělají, proč mám potřebu jim do toho žvanit? Takže prosím pěkně, laskavě se vzpamatujte, protože věc se má úplně naopak! Absolutně bych držel ústa, kdyby si každý za své potřeby platil v plné výši tržní cenu. Jakmile mám jako daňový poplatník něco dotovat, tak to jste vy, kdo omezuje mě, nikoli já vás! Já po vás nechci nic, vy chcete po… Číst vice »
Jako cestující a mimochodem taky daňový poplatník, který ve vlaku mimo jiné pracuje, po vás nic nechci.
Pracovat máte v práci v pracovní době. Cestou z práce máte přemýšlet co doma potřebujete udělat , kam vezmete rodinu na výlet nebo jen sledovat ubíhající krajinu z okna .
Bolseviku, starej se o vlastni pracovni vykony a nerikej ostatnim, kdy podle tebe co maji delat
Pracovat budu, kde uznám za vhodné. Až budu vaším podřízeným, budeme se o mé pracovní době bavit. Ale nejste v pozici, abyste mi mohl diktovat, co kdy mám dělat. 😉
Jestli to měla být ironie, tak byste se měl víc snažit.
Otázkou je, zda je problémem jen 5G, nebo signál obecně. Využijete k práci 5G?
Čím rychlejší, tím lepší. Z firemního disku si prohlížím a upravuju výkresy, textové a tabulkové soubory. Je dost protivné, když mi AutoCAD zamrzne a já mám rozdělanou myšlenku.
Na Z dopravy jste tak nějak zapomněl. A nebo ta selekce má nějaký zvláštní smysl?
Ta selekce vyjadřuje moje osobní antipatie, jejichž vyjádření je zcela legitimní v případě, že 5G ve vlaku zavedeme jako sociální službu, na kterou daňový poplatník povinně přispěje.
OK. Já chtěl jen říci, že ne každý musí být nutně konzument této duševní stravy.
Jen pro upřesnění. Z dopravy si přečtu klidně i ve vlaku a to i bez 5G.
Máte s sebou články vytištěný v šanonu, příspěvky do diskusí píšete na koresponďák a v Třebové vyběhnete z vlaku je hodit do schránky?
Co mají novinky.cz atd, co jste zde vypsal společného s dotační výzvou na opakovače? Vsadím se, že kdybyse spočítla vaše daňová povinnost a služby co čerpáte levněji či zdarma díky podporám všeho druhu, měl byste doplácet. Ale to asi neuvidíte, to není tak přímočaré…
Hele ty cestovateli, mam podezreni, ze my realne dane platici dotujeme akorat tebe. A rozhodne mi nebudes rikal, zda muzu nebo nemuzu na seznam.
Za datovy tarif platim, socialni davku na nej neberu a pokud za nepouzitelnosti dat je faradayova klec vagonu, budu tad kdyz se to vyresi. Fakt to sam vyresit neumim
“Ja po vas nic nechci, z mych dani se vase aktivity dotovat nebudou”, rika nekdo, kdo jezdi vlaky dotovanymi z dani ostatnich :-)))
Tak to jsem zvědav, komu jsou tyhle dotace dělané na míru…
Tohle se nesmí dozvědět dezoscéna 💀
Co je ujetého na tom, že za své potřeby si každý platí sám?
Saul asi narážel na konsirační teorie o 5G čipech v každé vakcíně a že když už se nevakcinuje tak do nás ty čYpy vnutí přes nově dostavěné vysílače a propustná okna a tak 🙂
Alespon bude vlaky jezdit mene dezolatu
Já si za své potřeby platím, a to docela vysokou částku, ve srovnání se zbytkem Evropy. A docela mě ten radiový klid na koridorech vytáčí. Ano, jsou tam hluboká údolí a spousta tunelů. A co jako?
To je teda opravdu světoborné. To si ti operátoři napsali sami? Kdo na tom telekomunikačním úřadě sedí? Pokud vím, tak v minulosti proběhlo, že pár lidí z úřadu pro operátory pracovalo. Stát a dopravci nemají sanovat zisky nadnárodních operátorů. Ve spoutě vlaků je cestujícím nabízena Wi-fi, to je služba zákazníkům a dopravci to mají smluvně mnohem levnější… Takže, když někdo nadává na dotace z veřejných peněz – 308Kč za vlkm retro motoráku, měl by zde také zhodnotit pro a proti nebo snad 300 miliónů není nic?
Myslíte, že budou mít zisk z neomezených dat větší? 😁
Čas je omezená komodita, tak i toto je omezené. Máte „pocit“, že 70% obyvatel republiky má neomezený rozpočet? Nevidím důvod, proč by měl někdo potažmo stát toto podporovat .
Souvislost? Neomezená data, neznamená neomezená cena ani neomezený rozpočet. Čas plyne věčně, omezený může být jen uživatel… 😉
Plyne věčně v chápání sebesama, ale „Vy nejste bůh“. Souvislost je křišťálově čistá, to snad nemusím vysvětlovat 🙂 Rozhodně je účelnější ty prostředky přerozdělit na něco smysluplnějšího, než jsou telekomunikační opakovače.
Drahousku, muj cas prinasi zamestnavateli, ktery plati v CR nemale dane, mnohdy i stovky milionu korun. Ze i jinak ne uplne vyuzitelny cas ve vlaku buud moci pracovne vyuzit, muze prinest i vice dani do rozpoctu.
Pokryty mobilnim signalem je sveho druhu verejny statek. Sice nedokonaly, ale vyslovene uzitecny a zvysujici produktivitu
Sedi tam doktorka Tovarkova, z brnenskeho odsackeho pelisku. Reklamace u ministra Blazka, je nejspis jeho kun