Lepší příjezd na letiště. Stavba křižovatky na Ruzyni začne ještě letos
Příprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště proběhla už v roce 2024. Autor: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Zpoždění nabírá i výběrové řízení na stavební firmu. Kvůli dodatečným dotazům uchazečů byl termín odsunut na 20. srpen.
Stačí pouze zrušit ten přechod a hotovo tohle už je na Chocholouška jezdit po d7
Řekl bych, že tolik aut z D7 ve směru od Prahy nemiri na letiste, aby to ospravedlnovalo ten velký oblouk a dva pruhy na něm. Největší „spunt“ tvoří kruhove objezdy na obou stranách I/7 a krátká vzdálenost mezi nimi, kde se musí 2x ZIPovat a prokrizeni dvou pruhu tesne pred kruhovým odjezdem na straně u letiště. Na německých dalnicich se vyskytují krizovatky, kde je velký pohyb vozidel i na komunikaci krizici dalnici a kruhový objezd na ni je, ale jen jeden velký spolecny misto dvou po stranach. Je resenydvema jednosmernymi mosty přímo nad dalnici. Podobný problém už na naší dalnicni… Číst vice »
Tak jsem hledal na internetu, jak má být napojena D7 na D0 – Pražský okruh (až bude dostavěna i severní část Pražského kruhu )a mám podezření, že se připravuje jen jeden odbočovací pruh z D0 na D7 a obráceně. Jsem přesvědčený, že to nebude stačit a myslím, že by měly být vystavěny vždy dva odbočovací pruhy. Mám obavy, až se ukáže, že odbočovací pruhy nestačí, tak se všichni budou vymlouvat, že výpočty nepředpokládaly s tak masivním nárůstem provozu (obdobné je to u neustále ucpaného úseku D0 u odbočky na Plzeň – nedávno dostavěná dálnice a nikdo nepočítal s tím, že… Číst vice »
A přitom si stačí si na webu ŘSD vyhledat leták ke stavbě a budete bez obav…
„Jeden z majitelů musel být vyvlastněn (…)“, spíš by asi vyvlastněn pozemek jednoho majitle?
„spíš by asi vyvlastněn pozemek jednoho majitle?(…)“, spíš byl asi vyvlastněn pozemek jednoho majitele?
Tak snad se zanedlouho i u letiste presuneme z 60.let 20.stoleti do 21.stoleti…
Kdy se bude stavět druhá etapa (na jih od křižovatky) s tím dlouhým obloukem?
To je součást severní části D0, tedy kolem roku 2028.
Podle letáku ŘSD 2027 až 2029.
Dle mapy to vypadá, že se zruší i odbočka na cargo, což je za mě škoda, protože je poměrně využívaná.
Jo, bude to “prima”, kdyz vsechny ty kamiony budou jezdit skoro az k terminalu…
Snad zmizi i prilehly semafor s radarem a bude podchod/nachod 🙂
Přechod a omezení na 50 km/h nejsou přilehlé, jsou 1,5 km daleko. Přechod má zaniknout, resp. ulice Do Horoměřic a Za Teplárnou mají být propojené nadjezdem bez napojení na D0. Plán je odklonit D7/ Lipskou východně, vést D0 paralelně k ulici Na Padesátníku a napojení D7 na okruh posunout mezi Nebušice a Přední Kopaninu.
https://zdopravy.cz/rozsireni-na-d7-za-prahou-bude-delsi-ke-krizovatce-u-letiste-prida-rsd-usek-u-knezevsi-101754/
Zlepšení dopravy a příjezdu na letiště se asi zlepší. Zapomíná se na přechod v místě odbočení na Horoměřice kde jsou semafory, které zastavují provoz na “ dalnici“. Tam by snad s rekonstrukcí křižovatky měla být provedena lávka pro pěší a cyklisty , ne? Ovšem dopravní zátěž daného území s vybudováním obchvatu přes Suchdol bude obrovská, takže o zlepšování životního prostředí je nesmysl. Exhalace z dopravy osobních automobilů a pak zejména nákladní se s provozem letiště v místech vzletů a přistávání letadel extrémně zhorší. Letadla při vzletu a přistání vypustí pořádnou dávku exhalaci zejména při velké intenzitě provozu frekvence cca 2-3… Číst vice »
…aneb postavili si barák u letiště, ale lítala jim tam letadla?
Tahle křižovatka patří k těm zakletým. Nejprve se mělo začít stavět v roce 2023, pak 2024 a dnes se dozvídáme, že termín pro podání nabídek je 20.srpna – takže reálné zahájené prací nejdříve v roce 2026.
Pozemek tedy už vyvlastnili a co lampy veřejného osvětlení? ty už jsou vyřešené?
Souhlasím, jednak se to stále odkládá a pak taky i formace k této stavbě celou dobu byli jen minimální, jako kdyby to snad ani stavět nechtěli. Mám dojem, že se mělo začít už 2022. Já stále doufám, že se stihne zahájení ještě letos, alespoň jedna dobrá zpráva u této stavby se musí přece povést 🙂
Tak zkusme počítat – datum pro podávání nabídek je 20.8.. Pak nějakou dobu trvá vyhodnocení. To jsme v září (předpokládám, že přijdou alespoň 3 nabídky), pak ten kdo nevyhrál se odvolá, pak nám poběží minimálně dalších 30 dnů. Pak se odvolá proti odvolání. A než se předá/přebere staveniště, tak tu máme tu zimní stavební přestávku. 🙂
Když nebude tuhá ani mokrá (deštivá, či sněhová), tak na konci března 2026 bychom mohli začít něco kopat)
To jsou ale vaše představy. Letos by se skutečně začít mělo.
Škoda, že není více informací o cyklostezce, co je také podle dokumentu a vizualizace součástí stavby. Vypadá to zajímavě. Konečně pěší a cyklo spojka od Přední Kopaniny, co byla do teď úplně odříznutá. Navíc to vypadá, že se větví jak směr nákladní termínály, tak podél „dálnice“ směr terminál 3. Za mě palec nahoru
Upřímně jsem nedoufala víc než v nějaký most na straně, ale na visualizaci vypadá hodně dobře. Velké plus je, že na ni nejsou žádné ostré zatáčky.