Lepší příjezd k budoucí D35. Pardubický kraj modernizuje silnici z Litomyšle do Ústí;
Silnice II/360 v Pardubickém kraji prošla velkou rekonstrukcí v roce 2010 za evropské dotace. Šlo o úsek na opačnou stranu od Litomyšle: do Poličky. Foto: ROP Severovýchod
Stavba má začít v létě, potrvá tři stavební sezóny.
Toto bude přivaděč jako hrom. Nejprve úzký most a silnice v Ústí a stoupání pod Andrlův Chlum, dále klikatá silnice z kopce do kopce přes Řetůvku a Sloupnici a nakonec skončí v Litomyšli místo na dálnici.
Aby se Oušťák dostal na dálnici, bude se muset přestěhovat, jinak to nejde 🙁
No on i ten přivaděč II/298 MUK Rokytno-Býšť je pěkně hloupě navržený. Kolem Býště měl vést severně, aby se Býšti opravdu ulevilo. Stejně tak ho měli přímo navázat na budoucí II/635 od HK a II/635 od Býště do toho napojit stykovou křižovatkou.
Největší HK sídliště jsou na J a JV města a málokomu se bude chtít najíždět na dálnici 7-9km zajížďkou přes město (při cestě na Olomouc, na Prahu to vyjde podobně). Ti co dojíždějí za prací do HK by taky nemuseli přes Býšť, čemuž se takhle nevyhnou.
No pro Jižní sidliště (Třebeš) v HK bude stejně v budoucnu aktuální propojka na křižovatku-sjezd Březhrad. To bude nejrychlejší nájezd na dálnici.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/hradec-vysoka-brezhrad-propojka-silnice-d11-d35-kralovehradecky-kraj-vlada.A200115_526641_hradec-zpravy_tuu
Stavajicí napojení(přivaděč Rokytno-Býšt) na I/35 počítá v budoucnu na napojení Tyniště nad Orlicí
Bez přivaděčů? Možná by se ukázalo, že dálnice složí pouze dálkové dopravě a místní se přesouvají po původní síti.
Bez nájezdů se na tu dálnici nikdo nedostane. A někdy je lepší postavit přivaděč až k tomu nájezdu, aby se nejezdilo po návsi či přes náměstí a kolem kostela.