Leo Express získal německou licenci, chce na regionální tratě
O licence v sousedních státech začínají usilovat i České dráhy
Tuzemská dopravní společnost Leo Express Global získala licenci pro provozování osobní železniční dopravy v Německu. Řízení u německého drážního úřadu trvalo zhruba rok a vyšlo na stovky tisíc eur, uvedl mluvčí společnosti Emil Sedlařík.
Podle něj tak firma potvrzuje, že po nedobrovolném ukončení spolupráce s FlixTrainem německý trh neopouští. „Máme zájem především o regionální tratě, ale také o dálkovou či mimořádnou dopravu, jako je výluková, či zajištění charterů,“ uvedl Sedlařík. Vozidla je prý firma schopná zajistit velmi rychle formou pronájmu. „Stejně tak se nebráníme spolupráci s dalšími firmami, pro které bude výhodou, že vlastníme příslušné osvědčení,“ doplnil mluvčí.
Leo Express může jezdit na vlastní licenci vedle České republiky a Německa ještě v Polsku a na Slovensku.
Pokud jde o Německo, byl Leo Express nedávno nucen opustit trasu mezi Berlínem a Stuttgartem, kde jezdil na objednávku FlixTrainu. FlixTrain ale na trase ukončil provoz s poukazem na koronavirus 19. března a už jej neobnovil. Následně Leo Expressu ukončil smlouvu, což česká firma považuje za neoprávněné. Leo Express využíval při službě pro FlixTrain licenci UEF (Ulmer Eisenbahnfreunde).
O licence v sousedních státech začínají usilovat i České dráhy, které zatím mohou jezdit na vlastní jméno jen na Slovensku. V ostatních zemích využívají partnerství s místními dopravci. V rozhovoru pro deník Zdopravy.cz to nedávno zmínil člen představenstva Jiří Ješeta.