Leo Express zastaví kvůli stavbě v Letohradu provoz vlaků v Pardubickém kraji
Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express
Východní část Pardubického kraje čeká kvůli přestavbě kolejiště ve stanici Letohrad dlouhá výluka. Ta se dotkne především spojů společnosti Leo
Plně podporuji Leo Expres. Jsem jeho příznivcem.
Když to musí být, nedá se svítit…..
Dle plánu výluk https://www.uicr.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/2019/Plan_docasnych_omezeni_kapacity_drahy_2020_UPDI-2548_19_BL.pdf (strana č. 50) bude od 1. 3. do 21. 4. vyloučen provoz vlaků ze žst. Letohrad všemi směry, a to až po žst. Ústí nad Orlicí, Žamberk a Lichkov.
Tzn. vlaky „za výlukou“ by mohly (ať už by byl dopravce kterýkoliv) jezdit pouze v úseku Lichkov – Dolní Lipka – Mlýnický Dvůr a Dolní Lipka – Hanušovice.
Podél těch tratí vede silnice. Jaký význam by mělo nutit cestujícího k přestupu z NAD na vlak, když ho autobus doveze až na místo a bez přestupu?
Výborně, díky. Konečně sem někdo dal úplnou informaci. Tato měla být v článku…a ne jen vágní přestvba kolejiště v Letohradě.
Souhlas: ona ta přestavba kolejiště asi nějak souvisí i s nějakou výlukou dálkového ovládání dopraven Jablonné nad Orlicí a Těchonín – jen je otázkou, zda taková výluka DO musí trvat tak dlouho a zda by nešlo zkrátit výluku provozu vlaků aspoň v úseku Letohrad – Lichkov a trs (ale o to zjevně nejde ani dopravci, ani hejtmanovi). Ale nutit cestující z úseku Ústí nad Orlicí – Letohrad (jichž je evidentně v regionu naprostá většina), aby přestupovali mezi vlaky a autobusy v Lanšperku, by byla samozřejmě hloupost – a letohradská firma „BD trans, spol s.r.o.“ bude mít aspoň nějaký slušný „kšeft“… Číst vice »
Na paštikáře začíná být čím dál větší spolehnutí. Spolehněte se, že nikdy nevíte, kdy kam a jak dojedete. 😀
A hlavně zda vůbec někam dojedete 🙂
NAD je kvůli výluce Správy železnic.
Jenže „spravedlivým“ kapitalistobijcům to nevysvětlíte.
Zajímavé je, že přestavba 1 stanice způsobí NAD na desítkách kilometrů tratí. Přičemž podle letecké mapy má před nádražní budovou Letohrad dokonce 9 průjezdních kolejí. To se rozkope opravdu včechno najednou? Nebo se bude dělat něco víc než jen kolejiště ve stanici? Takto to vyznívá docela ve stylu Leo nechce nějakou dobu jezdit vlaky…
NAD ze strany ČD je naproti tomu očekávatelná…tedy z nejblžší stanice.
Loni se tu naopak argumentovalo, že před nástupem soukromníka SŽ(DC) tratě vždy opraví, aby netrpěli výlukami.
9 kolejí je vám k ničemu, když asi budou předělávat ústecko-žamberecký zhlaví. Asi chtěj rozebrat tu dvojitou kolejovou spojku.
Nejen to i nový svršek, spodek a trolejové vedení, plus jako třešnička na dortu bude celá trať řízena dálkově z Prahy.
ostatně jako všechno 😃
Koukám na ten letecký snímek a napadá mě, zda by se tam prostě nedalo zřídit provizorní nástupiště ještě před spojkou, v prostoru toho nakladiště uhlí nebo ještě před přejezdem, kde je trávy dostatek. Lint je obousměrný, objíždět vlak s mašinou netřeba.
Tak na něj nekoukejte, protože v Letohradě se už víc jak rok staví a stanice vypadá už jinak.
Což ovšem vůbec neznamená, že celý průběh přestavby (a i s tím související výluky) nemohl být řešen mnohem inteligentněji než tak, jak nyní probíhá!
M H: Devět průjezdných kolejí, N.B. sdostatkem peronních hran, tam teď určitě není, navíc ten GRÓSBORDEL s orientací v rozestavěné stanici (který ale jde za SŽDC a jedním z jejích „guru“ v označování nástupišť Binko je pro místních poměrů neznalé cestující dost drsný), ale je to zjevně ideální možnost využít příležitost a dobu výluky k odstranění dosavadních problémů dopravce „bez ztráty kytičky“ , což se pochopitelně nejvíc hodí Netolickému!
Jaké má Leo problémy?
Kolik že to je z Brna do Hulína? Takovou NAD České dráhy zaváděly dost často. Jel jsem s tím tak 10x
Já vím že to spolu nesouvisí, ale těch útlumů na straně LE je za poslední dobu dost. Začalo to minibusy, pak autobusy, teď vlaky. Tam je asi radost pracovat.
Nejenom že to spolu nesouvisí ale i toto vůbec spojovat se mi jeví na hranici klienta Bohnického sanatoria v útlumu.
Vůbec nejde o žádné „spojování“, ale o to, že se to dopravci a hlavně hejtmanovi velice hodí, protože své původní průšvihy mají aspoň na chvíli možnost svést na „objektivní příčiny“ a získat čas na odstranění aspoň těch nejorších následků hejtmanova pitomého „trojčení“!
mohl byste nam krome techto vyblitku sdelit, jake prusvihy mate na mysli? v kysperku se proste prestavuje nadrazi zpusobem, ktery vyzaduje vyluku.
muzeme se tesit na konspiracni teorie i u dalsich vyluk? treba negrelliho viadukt, brnenske hlavi nadrazi, sternberk, jaromer – jaky hajzl co chce zakryt tam?
mimochodem, podle patologickeho pouzivani uvozovek a archaismu soudim, ze jste zikmund. nechcete se na tyhle steky uz vybodnout?
Já nemohu za to, že vás dráždí, když někdo pravdivě popíše situaci, o které sám mnoho nevíte, a ačkoli se vás to nijak zvlášť netýká, cítíte potřebu tu pravdu odmítnout. A Mirka Zikmunda nechte laskavě na pokoji, protože vaše vědomosti i orientace v odborné problematice mu zjevně nesahají ani po kotníky.
Ano jistě. Náramě se jim to hodí, domluvili si to dopředu. Určitě za to může Leoš. ČD by tam jezdily!
Veřejná zakázka: Rekonstrukce žst. Letohrad
Datum zahájení: 01.10.2018
Nabídku podat do: 16.11.2018 10:00
https://zakazky.szdc.cz/contract_display_2600.html
No divné to je a není,nevím kde má LEO zázemí na trase,být to za stara tak je depo v Třebové a od tama mohu jezdit až na Lanšperk a obracet ,z druhé strany bude návoz z Hanušovic a mohu jezdit až po Jablonné.Pokud jsem ale maličkej dopravce co je rád ,že to vůbec nějak obsazuje a dnes se platí SŽ za dopravní cestu ,tak to raději nahradím autobusem celé,kor když mohu mít ty autobusy svoje stažené z linek co mě stejně nevydělávají a na Hanušovice a do Karlova mě klidně postačí minibus.Mě jen napadá není li to záměr za cca… Číst vice »
Jestli není občas lepší nic nenapsat, že jo??? 😉
Žvaníte nesmysly – na smyslu toho, co napsal „Vlado“, je mnoho pravdy, jen výstup nemá být takový, jako visí on, ale získání času pro dopravce, aby odstranil své problémy, a hlavně aby Netolický mohl být konečně „z obliga“ za to, jaký průšvih způsobil: krajské volby se přece blíží, byť ne ještě „akutně !!!“
Už jsem to někde napsal: „O politicích jen dobře“. 😉
nesmysly zvani spis lidi, kteri svoje radikalni teorie neumi podporit jedinym argumentem.
nejaka modrogumne-rezisticka hysterie z toho, ze je nekdo poslal s zehlickou a bymaky do haje. a dobre udelal…
Tak pane Georg ty nesmysly žvaníte vy když ani nevíte co tam jezdilo před nástupem Leoše :-). Zřejmě je to hysterie z toho jak to Leoš nezvládá. A to je ještě slabé slovo.
Protože Leo má „zázemí“ v Letohradu, který bude zavřený.
Ještě bych k té přestavbě doplnil, že se bude dělat komplet nové SZZ (staniční zabezpečovací zařízení).
Navíc vlak je tam 2x – 3x rychlejší než autobus. Všude je 70-100 (vyjma Letohradu) a na většině trati 80 a víc. (Ústí – Lichkov).
A jen v Jablonném do Sp 1290 nastupuje přes 60 lidí denně.
„Navíc vlak je tam 2x – 3x rychlejší než autobus.“ To ovšem platí především pro úsek Letohrad – Lichkov – mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem to až tak drastické není, pokud autobus nemusí zajíždět k zastávce v Dolních Libchavách. Když ale vidím ten jízdní řád NAD (leták = plakát na lakovaném papíru už je k dispozici třeba u pokladny v Letohradu), tak tipuji, že v pracovní dny by to díky zrychleným spojům mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem snad jakž-takž přijatelně fungovat i mohlo, ale víkendy asi příliš příznivé nebudou, zejména z pohledu přípojů mezi autobusy NAD a linkovými… Číst vice »
Vlado, takže ČD měly udělat NAD z Lulče do Hoštic−Heroltic, když se opravoval most ve Vyškově. A ne že pojde bus Brno − Kojetín. Je tak?
Na LE jste naházeli od jejího nástupu na koleje mnoho špíny. Bylo by na místě nechat je v klidu pracovat a uvidíte co ještě LE dokáže. Je to mladá dynamicky se rozvíjející firma s jasnou vizí do budoucnosti. Nejen na českých ale i evropských kolejích. Její řídící pracovníci jsou Ti praví odborníci na svých místech s letitou zkušeností v drážní dopravě. Má rozsáhlý vozový park a perfektně zajištěnou opravárenskou činnost. Proto je kolektiv provozních zaměstnanců zcela stabilizován . Navíc platové a hlavně pracovní podmínky jsou u této společnosti na zcela mimořádné úrovni. Ne nadarmo se říká spokojení zaměstnanci = dobře… Číst vice »
To, že provozní zaměstnanci se snaží a jsou vstřícní vůči zákazníkům, ovšem (v ČR bohužel) vůbec neznamená, že firma jako celek je „zdravá“ a i opravdu schopná poskytovat služby na úrovni „standardu 21. století“: ten provozní personál sice dělá, co může, aby služby fungovaly tak, jak je záhodno, ale řádné a systematické fungování firmy on sám dostatečně (a už vůbec ne dokonale) nahradit nemůže: jinými slovy: „ryba smrdí od hlavy“, a provozní personál, který je vždycky „první na ráně“, jen více či méně zachraňuje „renomé firmy“, jež zpackal někdo úplně jiný (a mnohem lépe placený) – a záleží jen na… Číst vice »
A ktora ceska zeleznicna firma poskytuje sluzby na urovni 21. storocia???