Leo Express založil další firmu v Německu, chce do tamější závazkové dopravy
Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express
Leo Express chce nově proniknout do dotované osobní dopravy i v Německu. Kvůli tomu už akcionáři firmy rozhodli o založení
Evidentně je víc baví neustále otevírat další a další „business aktivity“ než se soustředit na to, aby existující nějak rozumně rozjeli.
Takže už jsou v open-accessu (kde to se zálohou ostatními dopravci nějak funguje), v závazcích v jednom kraji, pak expandují na východ, na sever, na západ a nevím, jestli tu nebyl článek o nějaké aktivitě v Americe.
Zdravím, evidentně Vás ta ironie baví (a prozměnu mě se tato aktivita LEO líbí)… Akorát Vám unikají mnohem zásadnější věci. Pro mě, který občas jezdím s LEO, tak už nebudu doplňovat zálohu (Leo koruny) na původní výši několik tisíc. Protože mi vadí ta informační mlha, kterou LEO udržuje ohledně své ekonomiky/financování. Viz diskuze ze které vyplynulo, že patrně došlo ke zrušení ručení, kdy jako fyzická osoba ručil pan Novotný starší za bankovní úvěr. https://zdopravy.cz/leo-express-prodal-vlaky-bance-vzal-si-je-zpet-na-financni-leasing-33401/
Ona to bohužel není ironie. Mnohem radši bych byl, kdyby to byl funkční dopravce, který má aktivity třeba tři, ale ty někam rozumně rozvíjí a roste udržitelně a organicky (viz Arriva) než tahle továrna na PR zprávy.
Do financí, jak správně píšete, nikdo z venku pořádně nevidí, můj zcela subjektivní názor je že to nasekalo dluhy, které se nemají šanci běžnou činností vrátit a celé to čeká na nějakého hejla, aby to koupil. Do role hejla mě napadá buď flix, nebo státní dopravci z románských zemí provádějící „mezinárodní expanzi“. Poslední věta ironie je. 🙂
No tak Leo v open-access po ČR podle mě funguje tak nějak rozumně a má dobré nápady viz odvoz domů minibusy z večerních vlaků…. Ohledně autobusů po Evropě… jsem nevyužil a neumím odhadnout klientelu…. Z pohledu mě jako cestujícího mi může být jedno jestli mě vozí ČD nebo Leo nebo xyz když vesměs všichni jsou „zadluženi“ po uši… pokud některý dopravce změní majitele, tak na dotované regionální nebo dotované celorepublikové české dopravě by se hádám moc nezměnilo v nejbližších letech. Ve vzdálenější budoucnost čekám výrazný cenový skok, protože železniční doprava je IMHO u nás cenově podhodnocená. P.S. Tu informační mlhu… Číst vice »
flix nikoho kupovat nebude, flix není dopravce, pouze operátor…
Nechtěl by LEO Express založit leteckou společnost? LEO na to má. ČD kdyby začaly létat, tak by jím do týdne celá flotila popadala. A taky si každý dokáže představit co by se stalo kdyby se za letu otevřely dveře. Ale LEO Express je nejbezpečnější dopravce v ČR a i kdyby šli do letecké dopravy, nebál bych se s nimi letět.
JJ, hned jak budou létat C919 tak rozjedou aerolinku. AIR LEO „čínská kvalita“…
To spíš ČD koupí MAXy a napíšou si na ně 737-800, aby zmátly cestující
Hlavně je třeba zdůraznit, že dálkové vlaky jezdí v německu na komerční bázi. Tím by se mohlo i inspirovat České ministerstvo dopravy.
Snad jen Praha – Vídeň nebo Berlín je z pohledu Německa dálkovka. Ostatní jsou spíš regionalexpresy, které si spolkové země objednávají.
V.
Těch rzbytečně dotovaných relací je samozřejmě víc, všechny Ex linky, protože je tam dotovaná dálkovka zajištěna souběžnými R linkami.
V Česku je nicméně většina dálkových vlaků svoji délkou v km na úrovni RE – regional expres, tedy v závazku.
Jan Sůra: ve vzdálenosti máte pravdu, ale ne všichni jedou z konečné na konečnou.
Co se týče systému objednávání MD mám dlouhodobě dvě výhrady:
1) zbytečná objednávka krátkých vlaků v trase Praha – Olomouc – Ostrava, které ucpávají koridor, pro nákladní dopravu mohl by do cílových stanic (například Luhačovice, Vsetín) řešen regionální dopravou či rozpojenim dvou jednotek.
2) nesmyslné objednávky rychlíků obsluhované dieslovymi vlaky typu Praha – Písek – České Budějovice, kde jezdí autobus rychleji a mezi cílovými stanicemi většina cestujících jezdí na trati Praha – Tábor – České Budějovice.
Tak ty dva páry vlaků s koncovou stanicí Vsetín to určitě nevytrhnou. Zbytek jsou mezinárodní expresy do Žiliny.
Neznám Německé poměry ale já to pochopil tak že se soutěží jen regionální vlaky. Dálkové má DB a soukromník je může jezdit jen na vlastní riziko ale jak píšu tamní poměry neznám.
V Německu se soutěží vlaky jak regionálního, tak meziregionálního charakteru. Tedy jak Regiobahn RB tak i Regioexpres RE resp. Interregioexpres IRE. Do tohoto segmentu spadají i S-Bahny.
Tyto všechny jsou placené jednotlivými svazy dopravy ( regiony), potažmo městy. Častá je kombinace financování několika regiony (spolkovými zeměmi) nebo město a přilehlý region.
Dálková doprava v podání státních Deutsche Bahn a privátních dopravců, není nikterak subvencována a její provozování je jen na komerční riziko.
tak tak. Dotovat poze to co je opravdu nutno dotovat, tj regionalni dopravu!!! jenze to u nas v Zemano-Buresistanu nikdy neprojde
Dádo a to ti nevadí že ten Zemano-Buresistan pomohl nastolit guru kvalitní soukromé dopravy pan Jančura který je jistě i tvým oblíbencem. Aktivně ho podpořil v předvolební kampani a je s ním zadobře natolik že mu několikrát byl dokonce nabídnut i post ministra dopravy. To je fakt který přiznal i sám pan Jančura v rozhovoru pro Seznam.
neni mimoblibencem. Ja nemam oblibence. kdyz uz musim jet s deckama vlakem, volim RJ pac ma velky detsky kupe. Zeman se despoticky mstivy starik, kteremu jde jen o svoje zajmy, na ostatni totalne sere. znam ho jeste z dob jeho pusobeni na prognostaku. Hlavne co nemam rad jsou dotace. je to cesta do pekla….i kdyz casto dlazdena dobrymi umysly
Pokud chtějí davat i v Nemecku 60 tis kč měsíčně strojvedoucim, tak jsem zvedavy, kde je sezenou ! Dulezite je,aby to mel kdo jezdit…to neco se vzdy najde.
Aby nedopadli jako Keolis. Zatím asi nemají ani lidí kteří by jim jezdili v Pardubickém kraji a v Německu je situace u strojvedoucích ještě horší. Němci si teď budou dávat veliký pozor komu jakou zakázku dávají.
no, vypada to na slusny rust spolecnosti. jeste aby to cele ustali. pokud porostou rozumne a bydou stabilni, muzeme se tesit na dalsiho silneho dopravce. jen tak dal! pestra nabidka sluzeb je nejlepsi zarukou, ze si kazdy najde to, co mu nejvic vyhovuje.
Optimismus vám nechybí. Zato já mám intenzivní pocit, že Leo Expresu chybí nějaká konkurenční výhoda – i na vlaky do Ostravy, natož proti německé konkurenci (na německém trhu například vůbec nejsou)…
Všechny tyhle kapacity jde za prachy investorů koupit nebo vybudovat – kancl, obchodníky, fíry, ale proboha co tak zázračného hoši z Radlic předvedli, aby jim někdo ty peníze nasypal?
Treba odvahu jit na evropsky trh s cinskym vozidlem. Ono je to opravdu na jednu stranu odvaha, protoze i druholigovi evropsti vyrobci namaji duveru u soukromych dopravdu. Duvody nebudu rozebirat, ale celkem se tem dopravcum nedivim. No pokud by LEO nekajkou tu nemeckou zakazku ustali s cinskymi vozy, tak muzou byt cenove jinde nez konkurence.
Nevíme jaou mají s číňany smlouvu. mohou třeba pokud se jim (Leo) podaří „nainstalovat“ tyto vozy do Evropy mohou mít od číňanů velmi slušnou „podporu“.
To jo, ale to se bavíme o době 5-10 let, protože rok až dva bude ta věc získávat české papíry. Pak se bude muset objevit jiná verze pro Německo, která zase bude získávat papíry německé… A bez znalosti podrobností o komerčních detailech bych o „odvaze“ nemluvil – je pravděpodobné, že CRRC měla důvod jim dát za evropskou referenci více než výhodnou cenu. Jejich PR plácá něco o hodnotě zakázky 5 miliard, ale to je za všech 33 vlaků a nikde není přesně napsané, kolik skutečně Leo zaplatil za první tři. Pro srovnání – pětivozový Interpanter, prodávaný jako neodladěná popelnice s… Číst vice »
CO zázračného předvedli se asi budete muset zeptat těch, kdo jim dává peníze, ale na rozdíl od mnoha jiných projektů, je u LE vidět nějaký výsledek.
A na německém trhu LE jsou již nyní, tak v čem je problém?
Snad máte pravdu, nicméně zatím LE spíše vymýšlí nové a nové nápady, než že by skutečně toho až tolik realizoval. Ale třeba překvapí. No jsem zvědav, na kolik plánovaných tras skutečně v prosinci vyjede 🙂