Dopravci Železnice

Leo Express založil další firmu v Německu, chce do tamější závazkové dopravy

Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express
Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express

Leo Express chce nově proniknout do dotované osobní dopravy i v Německu. Kvůli tomu už akcionáři firmy rozhodli o založení nové společnosti se sídlem v Německu, která se bude hlásit do veřejných soutěží na provoz vlaků v objednávce tamějších dopravních svazů či jednotlivých spolkových zemí.

Plán na vstup do Německa je patrný z pozvánky na valnou hromadu Leo Express Global, která proběhla na začátku září. Akcionáři řešili dvě možnosti. Koupit už existující společnost nebo založit novou. „S ohledem na avizovaný plán společnosti účastnit se zadávacích řízení vypisovaných na provozování železniční dopravy v Německu vyplývá nezbytnost zajistit existenci účetně oddělené a samostatné dceřinné společnosti, která by předmětné nabídky do těchto řízení podávala,“ uvedlo vedení firmy v pozvánce.

Podobný model má firma v Česku: smlouvu s Pardubickým krajem na zajištění železniční dopravy na Orlickoústecku podepsala společnost Leo Express Tenders.

Podle mluvčího Leo Express Emila Sedlaříka nakonec akcionáři zvolili variantu založení nové firmy. „Název prozatím komunikovat nebudeme,“ uvedl Sedlařík. Neuvedl ani to, jaké soutěže v Německu Leo Express zajímají. V Německu se soutěží pouze regionální vlaky, dálkové jezdí na komerční riziko.

Leo Express už v Německu podniká. Dceřiná firma Leo Express Gmbh nejprve převzala provoz po zkrachovalém Locomore, později začala provozovat vlaky mezi Berlínem a Stuttgartem pro FlixTrain.

28
Diskuze

avatar
5 Komentáře
23 Reakce na komentáře
17 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
17 Autoři komentářů
WesternTravellerDaniel NovákMichalCyklistaAxel Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jarek
Host
Jarek

Evidentně je víc baví neustále otevírat další a další „business aktivity“ než se soustředit na to, aby existující nějak rozumně rozjeli.
Takže už jsou v open-accessu (kde to se zálohou ostatními dopravci nějak funguje), v závazcích v jednom kraji, pak expandují na východ, na sever, na západ a nevím, jestli tu nebyl článek o nějaké aktivitě v Americe.

Axel
Host
Axel

Zdravím, evidentně Vás ta ironie baví (a prozměnu mě se tato aktivita LEO líbí)… Akorát Vám unikají mnohem zásadnější věci. Pro mě, který občas jezdím s LEO, tak už nebudu doplňovat zálohu (Leo koruny) na původní výši několik tisíc. Protože mi vadí ta informační mlha, kterou LEO udržuje ohledně své ekonomiky/financování. Viz diskuze ze které vyplynulo, že patrně došlo ke zrušení ručení, kdy jako fyzická osoba ručil pan Novotný starší za bankovní úvěr. https://zdopravy.cz/leo-express-prodal-vlaky-bance-vzal-si-je-zpet-na-financni-leasing-33401/

Jarek
Host
Jarek

Ona to bohužel není ironie. Mnohem radši bych byl, kdyby to byl funkční dopravce, který má aktivity třeba tři, ale ty někam rozumně rozvíjí a roste udržitelně a organicky (viz Arriva) než tahle továrna na PR zprávy.
Do financí, jak správně píšete, nikdo z venku pořádně nevidí, můj zcela subjektivní názor je že to nasekalo dluhy, které se nemají šanci běžnou činností vrátit a celé to čeká na nějakého hejla, aby to koupil. Do role hejla mě napadá buď flix, nebo státní dopravci z románských zemí provádějící „mezinárodní expanzi“. Poslední věta ironie je. 🙂

Axel
Host
Axel

No tak Leo v open-access po ČR podle mě funguje tak nějak rozumně a má dobré nápady viz odvoz domů minibusy z večerních vlaků…. Ohledně autobusů po Evropě… jsem nevyužil a neumím odhadnout klientelu…. Z pohledu mě jako cestujícího mi může být jedno jestli mě vozí ČD nebo Leo nebo xyz když vesměs všichni jsou „zadluženi“ po uši… pokud některý dopravce změní majitele, tak na dotované regionální nebo dotované celorepublikové české dopravě by se hádám moc nezměnilo v nejbližších letech. Ve vzdálenější budoucnost čekám výrazný cenový skok, protože železniční doprava je IMHO u nás cenově podhodnocená. P.S. Tu informační mlhu… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

flix nikoho kupovat nebude, flix není dopravce, pouze operátor…

WesternTraveller
Host
WesternTraveller

Nechtěl by LEO Express založit leteckou společnost? LEO na to má. ČD kdyby začaly létat, tak by jím do týdne celá flotila popadala. A taky si každý dokáže představit co by se stalo kdyby se za letu otevřely dveře. Ale LEO Express je nejbezpečnější dopravce v ČR a i kdyby šli do letecké dopravy, nebál bych se s nimi letět.

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

JJ, hned jak budou létat C919 tak rozjedou aerolinku. AIR LEO „čínská kvalita“…

WesternTraveller
Host
WesternTraveller

To spíš ČD koupí MAXy a napíšou si na ně 737-800, aby zmátly cestující

noerf
Host
noerf

Hlavně je třeba zdůraznit, že dálkové vlaky jezdí v německu na komerční bázi. Tím by se mohlo i inspirovat České ministerstvo dopravy.

VencaM
Host
VencaM

Snad jen Praha – Vídeň nebo Berlín je z pohledu Německa dálkovka. Ostatní jsou spíš regionalexpresy, které si spolkové země objednávají.
V.

Tronda
Host
Tronda

Těch rzbytečně dotovaných relací je samozřejmě víc, všechny Ex linky, protože je tam dotovaná dálkovka zajištěna souběžnými R linkami.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Neznám Německé poměry ale já to pochopil tak že se soutěží jen regionální vlaky. Dálkové má DB a soukromník je může jezdit jen na vlastní riziko ale jak píšu tamní poměry neznám.

X 1
Host
X 1

V Německu se soutěží vlaky jak regionálního, tak meziregionálního charakteru. Tedy jak Regiobahn RB tak i Regioexpres RE resp. Interregioexpres IRE. Do tohoto segmentu spadají i S-Bahny.
Tyto všechny jsou placené jednotlivými svazy dopravy ( regiony), potažmo městy. Častá je kombinace financování několika regiony (spolkovými zeměmi) nebo město a přilehlý region.
Dálková doprava v podání státních Deutsche Bahn a privátních dopravců, není nikterak subvencována a její provozování je jen na komerční riziko.

Dada
Host
Dada

tak tak. Dotovat poze to co je opravdu nutno dotovat, tj regionalni dopravu!!! jenze to u nas v Zemano-Buresistanu nikdy neprojde

Hrackalw
Host
Hrackalw

Dádo a to ti nevadí že ten Zemano-Buresistan pomohl nastolit guru kvalitní soukromé dopravy pan Jančura který je jistě i tvým oblíbencem. Aktivně ho podpořil v předvolební kampani a je s ním zadobře natolik že mu několikrát byl dokonce nabídnut i post ministra dopravy. To je fakt který přiznal i sám pan Jančura v rozhovoru pro Seznam.

Dada
Host
Dada

neni mimoblibencem. Ja nemam oblibence. kdyz uz musim jet s deckama vlakem, volim RJ pac ma velky detsky kupe. Zeman se despoticky mstivy starik, kteremu jde jen o svoje zajmy, na ostatni totalne sere. znam ho jeste z dob jeho pusobeni na prognostaku. Hlavne co nemam rad jsou dotace. je to cesta do pekla….i kdyz casto dlazdena dobrymi umysly

FANDIK
Host
FANDIK

Pokud chtějí davat i v Nemecku 60 tis kč měsíčně strojvedoucim, tak jsem zvedavy, kde je sezenou ! Dulezite je,aby to mel kdo jezdit…to neco se vzdy najde.

Hrackalw
Host
Hrackalw

Aby nedopadli jako Keolis. Zatím asi nemají ani lidí kteří by jim jezdili v Pardubickém kraji a v Německu je situace u strojvedoucích ještě horší. Němci si teď budou dávat veliký pozor komu jakou zakázku dávají.

Dada
Host
Dada

no, vypada to na slusny rust spolecnosti. jeste aby to cele ustali. pokud porostou rozumne a bydou stabilni, muzeme se tesit na dalsiho silneho dopravce. jen tak dal! pestra nabidka sluzeb je nejlepsi zarukou, ze si kazdy najde to, co mu nejvic vyhovuje.

Jarek
Host
Jarek

Optimismus vám nechybí. Zato já mám intenzivní pocit, že Leo Expresu chybí nějaká konkurenční výhoda – i na vlaky do Ostravy, natož proti německé konkurenci (na německém trhu například vůbec nejsou)…
Všechny tyhle kapacity jde za prachy investorů koupit nebo vybudovat – kancl, obchodníky, fíry, ale proboha co tak zázračného hoši z Radlic předvedli, aby jim někdo ty peníze nasypal?

zyx
Host
zyx

Treba odvahu jit na evropsky trh s cinskym vozidlem. Ono je to opravdu na jednu stranu odvaha, protoze i druholigovi evropsti vyrobci namaji duveru u soukromych dopravdu. Duvody nebudu rozebirat, ale celkem se tem dopravcum nedivim. No pokud by LEO nekajkou tu nemeckou zakazku ustali s cinskymi vozy, tak muzou byt cenove jinde nez konkurence.

Dalibor
Host
Dalibor

Nevíme jaou mají s číňany smlouvu. mohou třeba pokud se jim (Leo) podaří „nainstalovat“ tyto vozy do Evropy mohou mít od číňanů velmi slušnou „podporu“.

Jarek
Host
Jarek

To jo, ale to se bavíme o době 5-10 let, protože rok až dva bude ta věc získávat české papíry. Pak se bude muset objevit jiná verze pro Německo, která zase bude získávat papíry německé… A bez znalosti podrobností o komerčních detailech bych o „odvaze“ nemluvil – je pravděpodobné, že CRRC měla důvod jim dát za evropskou referenci více než výhodnou cenu. Jejich PR plácá něco o hodnotě zakázky 5 miliard, ale to je za všech 33 vlaků a nikde není přesně napsané, kolik skutečně Leo zaplatil za první tři. Pro srovnání – pětivozový Interpanter, prodávaný jako neodladěná popelnice s… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

CO zázračného předvedli se asi budete muset zeptat těch, kdo jim dává peníze, ale na rozdíl od mnoha jiných projektů, je u LE vidět nějaký výsledek.

A na německém trhu LE jsou již nyní, tak v čem je problém?

BoH
Host
BoH

Snad máte pravdu, nicméně zatím LE spíše vymýšlí nové a nové nápady, než že by skutečně toho až tolik realizoval. Ale třeba překvapí. No jsem zvědav, na kolik plánovaných tras skutečně v prosinci vyjede 🙂

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll