Leo Express žádá o povolení jezdit z Prahy až do Běloruska

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Po plánech na přímé vlaky z Prahy až na polsko-ukrajinské hranice zamýšlí Leo Express zavést přímé spojení z Česka i

64 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Novotný

To aby Leo Ex začal kopírovat a množit svoje jednotky… nemá v podstatě s čím jezdit ale plánů halda…

Jirka

Pane Sůro, „Leo Express se stal prvním open-access železničním dopravcem, který začal jezdit v Polsku“ zní až úsměvně – Vaše neoblíbené České dráhy provozují vlaky do Polska už léta. Nejen do Varšavy. 🙂

petr.r

a když jsme u té čd, jezdí jak leo na vlastní triko nebo mají náklady jisté?

Kirschner

A když už jsme u petra.r, ono není u vás na zlínsku hezky? Vycházky do přilehlého parku nebyly povoleny? 😏

Alex

Myslíte do toho v Kroměříži? Já si celou dobu říkám odkud píše.

petr.r

stáhl sem střechu a jezdím, já jsem do aut, pěšky moc nechodím a parky mají v praze, my tady máme zahrady-květnou a podzámeckou a les zámeček, který patří arcivévodovi.

X 1

Patřil arcibiskupovi, ty ..č. !
Z Dějepisu máš u mě za 5. Z Češtiny za 8- .

petr.r

patří arcibiskupství, ty máš zase za to č 4 s chování. A nepiš, že patřil, když před týdnem tam dali novou značku aby tam nejezdili od státních lesů.

Bureš

Jen pro formu – ty České dráhy. Ta je např. Německá dráha.

Roman Svačina

České dráhy v Polsku samozřejmě nejezdí. Jen po státní hranicí, dál je dopravce PKP Intercity, nebo jiní dopravci.

Aleš

Podporuju každou snahu o mezistátní přímé vlaky (a kolik jsme jich dřív měli, mně zrovna dost chybí spojení s Rumunskem), ale tyhle jednotky mě začínají štvát než dojedu z Prahy do Olomouc, zajímalo by mě, jaké jsou důvody používání této jednotky na tak dlouhých trasách.

petr.r

Levný provoz, na youtube je srovnání s klasickým vlakem.

Roman Svačina

Možná papírově. Během závady musí dopravce odstavit celou jednotku,u klasické soupravy vyřadíme vůz a jede se dál.

Bureš

Takže nejvýhodnější by byla 810 ???

Jen tak

No, travit 9 hodin (a noc) ve flirtu… ufff

petr.r

Jel jste někdy tím flirtem? Copak si sklopit sedačku a spát?

Zbyněk

ve economy třídě sedadlo sklopit nejde – a argument „tak si kupte vyšší třídu“ asi neprojde, když v economy je 200 míst a ve vyšší tak 20

petr.r

a vy si myslíte, že kdo si nepřiplatí je z cukru? Kdo nemá peníze, tak se vyspí aji ve stoje.

Zbyněk

Mluvíte o sklápění sedačky, která jde sklopit jen v 1. třídě a najedou byste spal i ve stoje. Rozmyslete si své požadavky.

petr.r

kdo nemá peníze, tak se vyspí i ve stoje, přečtěte si komentář, jestli to nechápete, tak si to nakreslete.

Beata Zemkova

Flirt neprevadzkuju CD, takze sedacka sa da sklopit u LE aj v Economy.

Zbyněk

LE jezdím pravidelně, ale páčku na sklopení sedadla jsem v economy nenašel, dáte mi prosím tedy instrukce, kde se nachází?

Ondra

Páčku pro sklopení sedala naleznete pod každým sedadlem v pravé části.

Jiřík

Tak jestli jezdíte pravidelně Flirtem a ještě jste nenašel posuv, tak si o Vás bohužel musím myslet své. Economy a Business jsou shodné sedačky, jiné je jen čalounění a rozteč mezi područkami. Člověk do 180cm se v něm vyspí pohodlně.

Petr

Pořád lepší než 13 hodin v Béčku u slovenských rychlíků ČD 😀

Bureš

Mohl byste mi prozradit, který vlak jede 13 hodin ???

Petr

Excelsior svého času to dokázal 😀 … A kdyby ho ministerstvo nezrušilo,nasazují tam
ČD Béčka až dodnes,to mi věřte 😀 …To samé Šírava a podobně

X 1

Celkem maso bejval Laborec.

Standa

Na dálkové cesty jsou ty Béčka stokrát lepší než tyhle moderní jednotky, kde jsou tvrdý sedačky, je to velkoprostorový dobytčák a je tam strašně málo místa podobně jako v letadlech.
RegioPanter není špatný vlak, ale jel jsem tim jednou do Brna ( dálková verze) a stačilo…

petr.r

interpanter?

Gwann

interpanter je slušný krám. Podvozky na prd (proti railjetu ale i Bmz apod) a sedačky rovněž.

Standa

Jo.Dalkova verze RegioPantera. Má to méně dveří a průchozí první třídu. Na Spesňák Pardubice- Jaroměř dobrý, jako rychlík z Prahy do Brna hodně d….í nápad

Svatá Prostoto

Párkrát jsem absolvoval noční jízdu Praha-Košice Flirtem v Economy a nebylo to nic hrozného. Ano, nebyl to zrovna vrchol pohodlí, na spací vagón to nemá. Ale jako ani to není něco, co by mě po zbytek života traumatizovalo.

Človek

Nikdy jsem nejel tímhle Flirtem, ale jel jsem z téhle oblasti do Prahy Ecolines. Jakýkoliv vlak, pokud si tam jde sednout, je lepší než Ecolines. (A to jsem jednou jel přes noc Bulharskou obdobou Bdmtee, takže mám s čím srovnávat)

Roman Svačina

To už vypadá na pozvolnou migraci Leoexpressu do Polska. Vidím to jako logický krok, migrovat do země, kde cestující např. z Katowice do Warszawy zaplatí (EIC Sobieski) cca 900 korun a ten vlak jezdí plný.

Riki

to sice ano, ale pokud se ví, že se pojede tak je jízdenka cca. za 600,- „včasná“ a ani ne tak horším IC je to už cca. 480,-Kč . Už věřím jak paštikář jezdí za 200,- , ale možná jo, on rád v červených číslech.
PS: těch plánu co měl a má paštikář, to už se nedá ani sledovat 🙂

Petr

Pracující fakt nemají čas kupovat si včasné jízdenky,jelikož neví,kdy pojedou…A ty ceny PKPIC jsou opravdu nehorázné,takže konkurenci potřebují jako prase drbání,vzpomente na to,za jaké ceny a s jakými soupravami jezdily ČD před vstupem RJ z Prahy do Ostravy…Na Bdt na pátečních rychlících za 550 kč nikdy nezapomenu….Konkurence je zdravá,jen ať to konečně poznají i v Polsku.

Panelák

PKPIC chrání před konkurencí UTK (polský drážní úřad) svými „testy hospodářské vyváženosti“. Povolení LE do Krakowa v nesmyslný čas je akorát vytváření „důkazu“ o jeho nezávislosti, reálně ale žádný open-access proti PKPIC nemá šanci projít.

Na druhé straně EIC a EIP jezdí (teoreticky) v komerčním provozu, dotují se (teoreticky) jen TLK (samozřejmě tam je tolik křížového financování a volné tvorby účetnictví, aby se v tom prase vyznalo).

Riki

tak koukám taky jeden z těch co by rád jezdil skoro a nebo nejlépe zadarmo .
A jinak pracující mají jiné možnosti slev, pokud jezdí pravidelně.
A je správné, že UTK chrání PKP před konkurencí, investují v posledních letech megaprachy do modernizace, tak nebudou přece jezdit v červených číslech.
Bez peněz do vlaku nelez 🙂

Petr

Co je to za stupidní argumenty ? 😀 Takže podle vás monopol je lepší než konkurence ? 😀 Lepší je jezdít plesnivým koženkovým vlakem za 550, než moderní soupravou se službami za polovinu ? 😀 Chápu,že mnozí zdejší zaměstnanci Čd si nostalgicky stýskají po době,kdo měl jejich chlebodárce monopol a mohl vybírat výpalné za oproti Béčkám a Bdt aspon trochu přijatelné vlaky Ec/Ic ,jezdit za nehorázné pálky a dovolovat si k cestujícím cokoli.Věřte mi,tu dobu ještě cca 10 let zpět si živě pamatuju a železnice tou dobou byla ostudou…Ten,kdo odmítá konkurenci je buď zarytý obhájce a tedy nejspíš zaměstnanec ČD,… Číst vice »

Alex

Prosím vás co zkuste se někdy zamyslet nad tím, co tu píšete. Větší snůšku kravin jsem nečetl. Jste nemocný, jděte se léčit.

MRC

To by tu nejdřív ta konkurence měla bejt, a ne něco, co přiveze ojetiny a nazve to novým vozem….

Lukáš

LE aktuálně provozuje nějaké ojetiny?

Východočech1

Kde jste to proboha četl! Warszawa – Chalupki nebo Zebrzydowice po 30% slevě (senior 60+) 45.50 zlotek = 273 .00 Kč

Petr

Ano,ale to je beztak v nějaký extra nevýhodný čas zastávkovým rychlíkem 😀

Roman Svačina

Ta cena 273 odpovídá ekonomickým vlakům TLK, nebo IC. Já zmiňoval cenu u expresů. (EIC Sobieski). Děkuji

Východočech1

Máte pravdu, EIC (např. ranní 103 „Polonia“ z Varšavy do Zebrzydowic normální 111,30 zlotek = 668 Kč, senior 60+ 30% zu toho vyjde jna koruny 478….Co mám zkušenosti (jezdím leta do Polska), vždy v 1 hod. v noci se čeká, jak otevřou na e-shopu super-promo „prvních 50“, a touto cestou 59 zlotek Pendolino z Varšavy do Vratislavi. Do Krakova podobně. Pendolino je EIP, cena stejná jako EIC, ale nejednou jsem zažil, že kvalita jízdy EIC a IC TLK se neliší (jak kde..Např. u páru rekreačního letního EIC „Jantar“ Varšava Hel, klidně jedete za 100 zlotek, a IC TLK „Neptun“ ve… Číst vice »

MichalM

Na linku do Terespolu všichni čeští cestující dlouho čekali. Snad ty davy ve těch čtyřech párech denně zvládne odvozit… 😀

svojsin

Odhaduji, že na české cestující se myslelo až v poslední řadě. …

Východočech1

Zatím Leo by měl zvážit zastavování. Zanedbával zatím spojení českých zemích a preferoval kraj Moravskoslezský, nebo spíše dopravu z Prahy do Moravskoslezského (zastavující i v Suchdole n.O. či Studénce), tím se připravil o cestující. Kdyby měl zase stavět všude, prodlouží dobu jízdy, vlak Praha – Varšava nebo až do Terespolu bude muset asi mít jiné schema, pokud zastavování. Zkoušel jsem – ale bylo to už asi před 3 lety – z Varšavy LEO, to je zatím verze bus a návazný vlak z Bohumína. Pokud personál – pozorný, úslužný,. vynikající, bus tehdy Scania s krakovskou SPZ a ne zrovna v nejlepším… Číst vice »

Jen tak

Kdyz ten vlak jede z prahy do terespoˇu… to znamena ze tim muzou jezdit jen cesi do beloruska?

Ze to ma zastavky po ceste … nevidno?

Východočech1

Záleží na denní době. Až do Terespolu asi moc lidí nedojede, ale z Varšavy ještě do Malkinie, Sedlc a nakonec i ještě jakžtakž toho Lukova to nebývá taky zcela bez frekvence, takže bez starosti…Spíše půjde o denní dobu a taky přípoje – s těmi přípoji to v Polsku není vždy nejlepší (tedy spíše jak kde, z některých stanic to je dobré, z některých ..jak nejsou dojezdy, pak to frekvenci oslabí, či vyžene lidi do aut nebo soukromým autobusákům, tenhle aspekt v minulosti byl v Polsku hodně problematický, jet do některých míst vlakem s dvěmi – třemi přestupy bývával ještě před… Číst vice »

Alex

No tak on stejně několik párů zruší, protože nebude mít nějakou soupravu. Takovýhle dopravci jsou stejně na……….

Zbyněk

Modrá hlava se ozvala 😀

Alex

Jenže já u ČD nepracuji,nepracoval a pracovat nikdy nebudu.
Co tam máte dál k věci, nikoliv pindy vaší strany.

Východočech1

Soupravy? Jsem zvědav na ty nové čínské trakční jednotky, co měl LEO objednat (byly o tom před časem zde články, ale teď je o nich „ticho po pěšině“), neb jak vidím – pokud bude mít ty čínské, tak ty Stadlery zřejmě napře do Polska (a čínské zřejmě na spoje v ČR), protože po stránce připuštění na PLK /Polskie Linie Kolejowe, (analogie českých SŽDC) nemá problému – ty Stadlery jsou výrobek (Švýcarům patřící) fabriky v Sedlcích v mazovském vojvodství (na trati Varšava – Tłuszcz – Malkinia – Sedlce – Luków – Terespol /hraniční stanice, za ní jen most přes řeku Bug… Číst vice »

noerf

Pokud to chápu správně, tak vzhledem k nezařazení dalších jednotek to vypadá na opuštění Starého města.

petr.r

A když se podíváme na plné soupravy ze starého města, tak asi budeme očekávat nové velkokapacitní soupravy.

petr.r

anebo dohoda s RJ aby si doplnil ten dopravní trojuhelník olomouc-břeclav?

K.S.

No tak jeho jednosystémové které má se do Starého Města brzy nepodívají.

Bureš

RGJ bude rád, když pojede po přeponě :))))))))

petr.r

tam bude jezdit na objednávku.

Gwann

Ale všichni jsou napjatí, zda to ten cirkusák včas spustí, čím tam bude jezdit a hlavně z kterých kopřiv či linek ty vozidla stáhne a hlavně jak ten rozjezd zaplatí… Protože na ty krásné DB vagónky (které beztak nestačí, potřebuje jich víc) mu žádná příčetná banka nebo leasingovka nepůjčí bez pořádných vlastních zdrojů…

Mimochodem Arriva nabírá, dovezla vlaky k úpravám…a cirkusák furt nic. Přičemž má hodně co dělat. Asi i víc než Arriva.