egoe-plus
Dopravci Železnice

Leo Express za provozu předělává jednotky Flirt, přibude v nich třída Economy Plus

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LE
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LE

Leo Express loni ve svých vlacích a autobusech přepravil 2,4 milionu cestujících, meziročně o třetinu více. Tržby dopravce poprvé překročily miliardu korun. Dopravce, který na přelomu roku prošel významnými personálními změnami, tvrdí, že vydělal „řádově desítky milionů korun“. Současně firma oznámila úpravy jednotek Stadler Flirt.

Vyplývá to z dnes zveřejněné zprávy, ve které si dopravce, podobně jako v minulosti, naplánoval velmi optimistickou budoucnost: tržby mají letos vzrůst na 1,3 miliardy korun, počet cestujících na 3 miliony.

„Leo Express se jednoduše daří a obliba našich pohodlných vlaků roste. Právě na vlakovou a návaznou autobusovou dopravu se budeme letos soustředit. Pomohou nám v tom mimo jiné nové vlaky Sirius, které chceme letos nasadit do provozu,“ říká Pavel Spilka, nový výkonný ředitel Leo Expressu. Dvě jednotky jsou na testovacím okruhu u Velimi. Firma slibovala původně jejich nasazení už loni.

21 míst v Economy Plus

Dopravce také začal s úpravami jednotek Stadler Flirt. Od pondělí v nich probíhá přestavba části oddílu C, ve kterém cestující najdou novou třídu Economy Plus. Místo 31 sedadel bude osazeno pouze 21 sedadel, díky čemuž bude mít cestující ve třídě Economy Plus větší prostor. Proběhne i instalace odkládacích míst, stolků a držáků na nápoje.

Úpravy jsou naplánovány na dobu pěti týdnů, každý týden by se měla představit jedna přestavěná jednotka. Práce budou probíhat přes noc v Praze na nástupišti 1B hlavního nádraží. Rozpracované vlaky přitom budou stále v provozu, budou mít ale omezen vstup do části C, třídy Business a Premium budou zavřeny úplně. Obě tyto třídy projdou drobnými úpravami.

„Naším cílem je nabídnout ještě pohodlnější cestování. Proto na přání cestujících přidáváme další třídu do vlaků Flirt, která se bude vyznačovat větším prostorem. U vlaků Sirius, které celé vycházejí z potřeb našich zákazníků, se pak cestující mohou těšit na úplně novou úroveň cestování a služeb na palubě,“ doplnil Pavel Spilka.

Leo Express loni začal jezdit i na linkách v závazku ve veřejné službě. V tiskové zprávě start linky označil za úspěšný. Pardubický kraj přitom firmu kritizoval za neplnění smlouvy.

151 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Ktera čísla jednotek již jsou upravená ? Pokud vím začínali jednotkou 4800.005.

JaJeČ

Těch „novinek“ je u LE víc. Například potichu ruší minibusy na Zlínsku…

Ondra

A to může Leoexpress upravovat vozy, když nejsou jeho?

Aslanex

Flirty jsou jeho.

Honza D.

To vypadá skoro jako akce Z. Můžu přijít se svým nářadím přiložit ruku k dílu a za odměnu získat třeba jízdenku do Pardubic? 😁

HOCKEY

Kdykoliv jsem cestoval vlakem Leo Express, tak byl vuz zvenku neumyty se spinavymi okny. Jak casto jezdi do mycky?!

Tom

Tak to je pravda. Hlavně ve třídě Premium to bije do očí. Takovej „kutloch“ s malými okny přes které nejde pak vidět ven 🙂
Zase vevnitř je pořádek a to mi přijde podstatnější. V Bohumíně mu často umyvaji alepoň čelní sklo.

xXx

Jednotky se myjou pravidelně, avšak myčka, kam LE jezdí je stále mimo provoz.

Novotny

Opravdu prasarna na nastupisti. A odnesou to cestujici. Stejne ty tridy jsou slozite pro pochopeni. Akorat pak budou vybirat nehorazne vic penez za jizdenku a za luxus, ktery tomu neodpovida. By meli radsi dat cestujicim kompenzaci za stizene prepravni podminky a nechat ty upravy tak, jak jsou.

TTxx

Pro ty co jsou uváděné třídy složité k pochopení si stejně na Leo nezvládnu koupit ani lístek :-):-):-)

Jan Tománek

A to nejspíš ani na pokladně s asistencí prodavačky 😂 prý složité pro pochopení

náhodný kolemjdoucí

Přestavovat jednotku u nástupiště na hlaváku je jako měnit kola za zimní s heverem na ulici. Neříkám, že je to špatně (kdekdo to dělá a funguje to), ale ta podobnost tu zkrátka je 😀

Dalibor

Což činím pravidelně 2x ročně. Je na tom něco divnýho? Za půl hodinky přezutý auto. Nejsem fiflena a co umím a mohu, to si udělám sám.

O.K.

Tak bych Vám jen doporučil jednou za čas zkontrolovat zpuchřelé ventilky. Nepřeji Vám nic zlého, ale dejte pozor. Nám uletěl asi 300 metrů za sjezdem z dálnice, protože v tom autě byly také měněny pouze kola za kola. Kolo bylo prázdné během pár sekund. Kdyby uletěl na dálnici…

Dalibor

vzhledem k tomu, že pneumatiky mi vydrží 2 sezóny a pokaždý před výměnou si je nechám vyvážit se tohoto opravdu nebojím.

petr766

Tvl jedu do servisu vyvážit pneumatiky, ale nenechám si to přehodit na auto….

Adam

Nejvíce se to zkvalitní tak, že přestanou jezdit na trati 024, 025. Nejhorší regionální dopravce v historii. Dokonce jim někdo dnes rozmlátil pokladnu v Letohradě.

Jiří Kocurek

Tak za tu rozmlácenou pokladnu určítě může Leošek, žejo?

Permonik

Je hezké, že dojde ke zkvalitnění služeb na palubě. Mě stačilo kdyby zkvalitní základní službu, tj. dopravít cestujícího z bodu A do bodu B. Zvlastě u těch naslibováných tras. 🙂

zdeněk dluhoš

jako vozíčkář se musím objednávat do tramvaje 48 hodin dopředu a to je nízkopodlažní. To je uroven

Cestovatel

A kde to je? U nás v Praze má každá nízkopodlažní tramvaj v prostoru dveří v podlaze vyklápěcí plošinu – tramvaják má na to na klíčích takovej kratoučkej hák a o 180° s tím vždycky flákne o zem… Všechny tramvajové linky obsahujou nízkopodlažní spoje a jsou vyznačený v jízdním řádu – velmi hrubým odhadem je to nad 50% spojů v celém městě – včetně modernizovaných T3 na nízkopodl. (stará kulatá) i modernizovaných KT8 s novým prostředním nízkopodl. článkem (dlouhá stará kloubová hranatá) a samozřejmě obě série nových dlouhých kloubových tramvají od Škodovky – jedna tramvaj za 85 000 000 Kč… Číst vice »

Martin

ma na mysli flirt…

os.ka.rek

Myslím, že pán myslel jinou tramvaj. Tu, co jezdí do Ostravy…

David

On bude asi invalidní na mozek. Tam nepomůže objednávka ani rok dopředu. Ať jezdí s ČD pindal jeden. Flirt není žádná tramvaj.

zdeněk dluhoš

tramvaj je přezdívka vlaku co má Leoxpres, bez objednání plošiny je to porušení bezpečnostních předpisu. Jinak u ostatních dopravcu to jde.

dizgrafyq

Takže do modré tramvaje při jízdě do Brna so nic objednávat nemusím?

Jiří Kocurek

Ano, protože je to podvlak. Na to aby to byl vlak, tak by to nesmělo mít Jacobsovy podvozky. A navíc to ani nedosahuje rozměrů vlaku, narozdíl od takové Regionovy.
No ale hlavně to ve Švajcu, nebo kde, jezdí jako vlakotramvaj, po želzničních i tramvajových kolejích. A to je cílem posměchu.

Mandy

Tak změňte dopravce. A u jiného dopravce se objednávat nemusíte ?

Generální mandatář

Zdá se mi to složité, tolik tříd. Pro normálního cestujícího nepřehledné.

David

Nic složitého na tom není. Vy tím vlakem stejně nejezdíte, tak jsou vaše názory na LE bezpředmětné.

Jiří Kocurek

Měly by být jenom 2, a ne 8 natož 9. Jako ve škole. 8 nebo 9 tříd je moc, to běžný … nezvládne rozlišit.

Hezky česky

To se dalo celkem čekat, že 4. třída přibude, uvidíme jaký bude poměr cena/výkon, ale pokud to nezmrší, tak dále stoupne obloženost vlaků (economy pro mnohé bylo nedostatečné, bussines už příliš drahé).

Přemek

Ad závěrečný odstavec: Z hlediska LE je úspěchem, že kritika nepřešla ve smluvní sankce.

Martin Kováč

Přešla, jenže kraj mu následně zaplatí instalaci IS 🙄

Viktor

Ať ten leoexpress jezdí celý v prémium třídě….

PetrN

Tak bodejď by se mu nedařilo, když má peníze díky okrádání státu ze zlodějského systému „studenti a důchodci jezdí u LeoExpres zdarma!“…Ve špičkách, kdy jízdenka do Economy Praha-Ostrava stojí 800 a více korun, tím téměř nikdo jiný, než studenti či pár důchodců nejezdí, protože takovou zlodějskou částku za jízdu v něčem tak nepohodlném, jako jsou ty jejich jednotky, nikdo soudný nedal.To už raději za méně než polovinu(i bez in karty!) u ČD v posilovém Béčku.

Y.K.

Sorry jako, ne že bych souhlasil s tím kam to hrotí, ale když stát umožňuje toto provozovat zcela legálně, tak by byli hloupí, kdyby to nevyužili. Klasická úřední neschopnost stanovit jednoznačný systém.

pozorovatel

A učinil už někdo skutečně relevantní kroky k tomu, aby těm šméé byla konečně učiněna skutečná přítrž? Horní limit dotací takovou přítrží ve skutečnosti není, protože těch „pár omrvinek“, které z toho plynou „paštikářovi“ se zdaleka nemůže rovnat tomu, co získává Jančura za všechny zlevněné jízdenky mimo „základní (nejnižší) standard“, kterým je třída „low cost“ (navíc za skutečnou dopravu, nikoli i za „občerstvení“!

Cyklista

Cena u LE je tvořena podle poptávky po spoji dynamicky. Je to pro někoho, kdo je zvyklý na jednotnou cenu nepochopitelné, ale z druhé strany jasné řešení. Mám omezenou kapacitu jednotky a chci docílit rovnoměrného vytížení jednotek, bez nutnosti snižovat svůj standard, proto reguluji cenou množství prodaných jízdenek. Částka zlodějská není a nikdo Vás nenutí si jízdenku kupovat. Na zítřek je nejvyšší částka za jízdenku 669 Kč (jeden spoj), jeden spoj za 609 Kč, dva za 389 Kč a dva za 239 Kč. Ano, v pátek je jeden spoj za 819 Kč. Na příští týden naopak jde koupit jízdenku od… Číst vice »

libcha

Že něco neodporuje zákonům, ještě neznamená, že je to morální.

Nastavení ceny „aukčním“ systémem „kdo dá víc“ je tržně v pořádku, ale je to docela pokřivené, když za někoho přihazuje 75% stát.

Dáda

Ale to přihazování státu si Leo nevymyslel. To je, myslím? chyba někde jinde. Nehledě k tomu, že dynamické ceny LEO měl, jestli se nepletu, i před „slevománíí“.

eLKá

Měl, ale slevy tomu dodaly ty správné „grády“.

Dáda

Ano, podniká za účelem svého zisku. Zisk chce mít pokud možno co největší a toto je jedna z cest.

Dalibor

Maximalizace prospěchu při mimimalizaci valstní „dřiny“ to dělá každej, ne?

Markus

A vy pracujete pro dobro lidstva a zadarmo, že? Nebo to je tak, že pracujete právě proto, abyste měl pokud možno největší zisk? Co byste chtěli po dopravci, aby vám to ještě platil, ne?

PetrN

Ať so klidně jezdí třeba za 2 tisíce, pokud mu to někdo za ten „komfort“ bude ochotný dát, proč ne … Tu jde o to, že nikdo normální tuhle cenu prostě nezaplatí, 95% cestujících jsou studenti, kteří jedou zdrama a 75% té zlodějské ceny(za tímto výrazem si stojím) zaplatíme my všichni ostatní….Kdyby stát jasně zakázal tento systém jizd zdarma(respektive Leo nemoránlě neobcházel státní slevy), tak si takovou cenovou politiku nemůže dovolit, protože by s nimi za 850 opravdu téměř nikdo nejezdil…

Cyklista

Cenovou politiku měl Leo stejnou i před slevami, není chybou LE, že na to úředníci nemysleli.

PetrN

Nesmysl….Trasu Praha-Ostrave jezdím už několik let, dávno před zavedením slev, se všemi dopravci.Před slevami NIKDY nestála jízdenka 800 korun a podobné částky(nepočítaje prémiové třídy, ale i tam bylo maximum většinou níže)…Proč asi? Protože by za tu cenu nikdo soudný nejel…A to, že na něco stát nemyslel? Ano, pokud vytváříte zákon, tak chcete primárně, aby ten zákon pomohl lidem či společnosti, ekonomice jako celku a podobně. Nemyslíte na to, respektive vás nenapadnou všechny způsoby, jakými by mohl někdo tento zákon obejít a sprostě zneužít ve svůj prospěch. Typickým příkladem budiž zákon a korunových dluhopisech a jeho zneužití jedním nejmenovaným trestně stíhaným… Číst vice »

eLKá

Technická:
Nejde o zákon, ale o vyhlášku Ministerstva dopravy a nejde o její obcházení, ale naplňování v prostředí, kdy vedení akciových společností musí především dbát o blaho svých akcionářů. A v LE si to holt spočítali takto.
Jinak jakýkoliv krok, který veřejná správa dělá, by měla nejdřív důkladně zvážit. Ministerstvo dopravy své kroky ecidentně nezvažuje a osoba ministra dopravy na to má jen pramalý vliv.

provokatér

Souhlas – ale když už to i na všech zúčastněných ministerstvech (minimálně tedy dopravy a financí) musejí vědět všechny „kompetentní osoby“ (od vedoucích oddělení výš až po ministry, minimálně z nějakých „monitoringů médií“, které dostávají denně na stoly za peníze z daní nás všech), proč s tím NEHORÁZNÝM BORDELEM ještě nikdo z nich nepřišel do vlády, aby tomu přítrž učinil aspoň ten všemi kritizovaný a mnohými nenáviděny Babiš?

eLKá

Protože to fakticky nikomu z vámi jmenovaných nevadí.

Cyklista

Neříkal jsem že jízdenka stála tolik a tolik, ale pouze, že cenová politika taková byla. A to, že v LE využili nové příležitosti, kterou jim zákon dal, není krádež.

Proto je vždy špatně, pokud se do tržní ekonomiky montuje stát. Nikdy nikdo nepřijde na všechny možnosti. Navíc se u nás již většina zákonů píše tak, aby zde byla nějaká možnost jak je legálně obejít. Ale opět, není to chyba LE. Jaké zákonodárce si volíme, takové výsledky máme.

pozorovatel

„Proto je vždy špatně, pokud se do tržní ekonomiky montuje stát.“
Dobře, budiž – ale „stát“ by měl zajistit, aby té „tržní ekonomiky“ nebylo zneužíváno ve prospěch jen některých jeho příslušníků na úkor ostatních, což (asi nejen) v tomto případě nekoná (minimálně ne dostatečně)!

Cyklista

Ale nekoná se tak právě z důvodu zásahu státu, který stanovil nějaké sklady

Dáda

No že zrvona ten nejvyšší na korunových dluhoipisech rejžuje pro normálního smrtelníka nepředstavitelné cifry, ten z jehož dílny slevy jsou.

Cyklista

Opět a zase. Korunové dluhopisy byly z hlediska zákona OK. To že jste nevěděl, že na nich můžete ušetřit na dani je pouze chyba Vašeho daňového poradce. =)

Neobhajuji nikoho, jen říkám, že všichni měli stejnou možnost…..

Dáda

Ano je to stejný případ jako využívání slev na důchodce a studenty, jako využívání dotací třeba např na fotovoltaiku. POkud je to uděláno „podle fóršrichtu“ je to zcela legální. I když rejžování. Takže nechápu proč zde se mluví o zlodějích a pod.

Ketchup1970

Dluhopisy byly OK, OK však nebývá onen úrok pokud se liší od trhu. Tady pak zákon předpokládá ze se jedna o účelové jednání, a to OK není ani v naši zemi ani v žádné jiné civilizované zemi.

Cyklista

úrok se neliší. Jde pouze o zdanění úroků/výnosů zaokrouhlované na celé koruny dolů, kde tedy u úroku/výnosu nižšího než 50 haléřů byla vyměřena nulová daň.

Markus

Já trasu Praha – Ostrava jezdím více než 10 let a leo express měl tyhle ceny od začátku. Premium klidně za 1500 jedna cesta, tak nevím, odkud máte své informace.

eLKá

Tak úředníci „jen“ splnili politické zadání, které je chybné. Že ho splnili blbě, o tom žádná.
A že se toho (někteří) dopravci okamžitě chytli, to je zákonité.

Y.K.

Taková klasická tragédie. Populistický nápad šéfa je korunován neschopností ouřadů problém řádně promyslet a definovat jednoduchá, ale pevná pravidla. Je vidět, že „z jejich krev neteče“. Když bude málo, zase někde přitáhneme daňové šrouby.

David

PetrN : Koukám, že tím vlakem vůbec nejezdíte, protože 95% studentu je totální nesmysl. To jste si vycucal z prstu. A ani odhadem to nemůže být pravda.

PetrN

Máte pravdu, zlodějským „Vlakem el é, leo expres, společnosti leo expres“ už opravdu nejezdím, protože k tomu jaksi nemám důvod, nehodlám platit 2 x víc za služby srovnatelné, ne-li horší, než mi nabízí ČD…. A samozřejmě, těch 95% byla nadsázka, nicméně poměr studentů je ve vlacích LE, zejména v čase špičky, daleky vyšší, než u ostatních dopravců…Procento cestujících zdarma v těchto časech daleko převyšuje hranici 50%, o tom jsem přesvědčen a za tím si stojím .

Dáda

Se titulací „Zlodějský“ bych šetřil. Jestli se nepletu nikdo nebyl za nic takového odsouzen. Prostě má svou politiku cen a politiku služeb. Komu to nevyhovuje, má dnes naštěstí širší výběr a může použít jiného způsobu přepravy.

pozorovatel

„Pokud máte pocit, že kdokoliv okrádá stát můžete podat trestní oznámení.“
To je sice pravda, ale pokud to, jak sám píšete, je pouhým využíváním „ZÁKONNÉ možnosti“, tak je to k ničemu – to, že se snažíte (možná nejen tady) všechny poučovat, na realitě (= „legálním“ okrádání „státu“) nic nemění!

Cyklista

Pouze se mi nelíbí, že zbytečně urážíte jiné. Vám jsem taky nedal žádnou hnusnou přezdívku, nebo nenazývám vaši činnost „xxxxxx“.

Nectění ducha zákona není zlodějina, protože nad duchem má převahu litera.

Cestovatel

PetrN: Jak „zlodějskou částku“ ??? Cena je daná, cena záměrně cílí na určitou skupinu zákazníků – ti si velmi rádi připlatí, aby nemuseli sdílet prostor se sortou cestujících, pro které je to „zlodějsky drahé“ (tito pojedou v béčku ČD – případně k tomu ještě navíc hrdě třímat svoji NEzasloženou režijku, ani nejsouc zaměstnanci ČD) Je potřeba si uvědomit a už to konečně mentálně přijmout – že všechno není pro každého – že lepší obecně lepší služby dostane ten kdo si za ně zaplatí… LE nabízí klid ve vlaku a pohodlí, a cenově vyselektovanou skupinu cestujících na určité úrovni RegioJet se… Číst vice »

PetrN

Četl jste tu diskuzi vůbec? Jaká sorta lidi u Le jezdí? Ti sami studenti, co před zavedením systému zdarma jezdili s Jancurou, teď jezdí s Le, prorltoze to mají zadarmo(rozuměj z peněz daň. poplatníků)A ti, co už neseženu jizdenku(nejlépe 14 dní dopředu, jak flexibilní!), jedou s RJ, případně s CD.. Žadna lepší sorta lidi Leem v economy ani v náznaku nejezdí, to jste si vycucal z prstu.. .. A v čem jsou Stadler tramvaje pohodlnější než cokoli, co na stejné trase nabízí CD, o tom se rád nechám z vaší strany poučit 🙂

Gajda

Sami si dobrovolně nastavili strop na maximální částku ke kompenzaci a nic lepšího než premium třídu jsem na našich kolejích nepotkal

Jiří Kocurek

A ten řev, kdyby ty zákonem nařízené slevy neuznal a slevy neposkytoval. Ať už zákon dodrží nebo ne, tak je to špatně. A navíc rozhodně za to nemůže Strana ani vláda, která takový zákon navrla. Ani ta samá Strana, která ten zákon odhlasovala. Poslanci za to rozhodně nemůžou.
Může za to dopravce, že ten zákon dodržel a ZÁKONEM požadované slevy nabízel. To neměl dělat!

BoH

Nic proti, ale skutečně je rozumné na tak malou jednotku mít 3 třídy, natož 4? Pravda, můj problém to není 🙂

Juraj

Premium a Business sú často vypredané, v špičkách dlho dopredu, takže z pohľadu revenue managementu na tom niečo bude.

BoH

Asi máte pravdu, přesto se divím, že se to neřeší jednodušeji přes úpravu cen. Nebo je to proto, že je od státu strop na kompenzace, tak potřebuje větší počet sedadel za vyšší cenu? Pokud ano, doufám, že už stát konečně prohlédne a ten nesmysl ukončí 🙂

Cyklista

Nemyslím si, že těch 21 míst Economy Plus získá zpět více peněz než 31 míst Economy. Spíše bude finanční výsledek vyrovnaný.

David

LEO Express má jistě data a analýzy z minulosti a neřídí se názory a domněnkami cyklistů 😂

Ondřej

Já jsem jeden průzkum vytvořený studenty gymnázia pro školní účely viděl, a i v měřítku dotazníku zpracovávaného středoškoláky gymnázia vyšlo, že lidé, kteří neradi používají LE udávají jako důvod málo místa pro nohy

Juraj

V letectve je úplne bežné, že 5 % cestujúcich vo vyšších triedach tvorí až 30 % finančného obratu na danom lete (IATA: https://www.iata.org/en/iata-repository/publications/economic-reports/airlines-financial-monitor—december-2018/) Chyba železničných dopravcov v týchto končinách je, že sa stále pracuje s hypotetickým „priemerným cestujúcim“ a nehľadí sa na to, že trh je segmentovaný a existujú aj zákazníci, ktorí nutne nehľadia primárne na cenu. LE je jediný, kto si to uvedomuje naplno, RJ a ČD (railjet) majú taký slabší pokus. 31 eco vs 21 eco+ môže v pohode vychádzať do celkového plusu, ak je zákazník ochotný doplatiť asi aspoň +50 % oproti najnižšej cene economy, na ktorú… Číst vice »

Markus

Konečně to tady někdo napsal. Já si raději připlatím business lístek v Leo Expressu než abych musel na každé zastávce snášet hromadu přistupujících lidí do „expressu“ ČD, kde se pak hádají, kdo tam má a nemá rezervaci, někteří mají v ruce láhváče a když vytáhnou svačinku, tak je celý vagón poctěn nádhernou vůní. Navíc tím, že na určité dálkové vlaky čd není potřeba místenka, přitahuje to značné individua a to je pak ta cesta strašná i kdyby se tam sedělo jako na obláčku. Když tohle vše pominu, tak ve vlacích ČD (výjma Pendolína) není ani místo na notebook, mám notebook… Číst vice »

David

BoH: Veliké plus za tu poslední větu 👍 Tu by si měl zopakovat každý, kdo tady hází na LEO Express špínu.

Jan Kocourek

Tak jízdné bude dražší než v economy a tak nějak musíme dostat víc na dotacích za slevy. Jako RJ za Relax.

Adam H

Pro MD to budou prezentovat jako další 2. třídu. Věta o možnosti kompenzace pouze v nejnižší nabízené vozové třídě nabírá nový rozměr 🙂

PetrN

Toho bych se nebál, ony jízdenky do Economy jsou u těchto zlodějů už tak dost často na hranici nově stanoveného stropu, takže pokud bude Premium economy ještě o něco dražší, už se na ně státní kompenzace tak jako tak vztahovat nebude.

David

Zlodějů? To je velice závažné obvinění na hranici trestního oznámení. Máte pro svoje křivé obvinění důkazy?

Paja

Obvinit někoho z křívého obvinění taky není nezávažné.

PetrN

Zloděj, ve významu obchodník s vysokou cenou, trochu toho nadhledu by neuškodilo, pánové 🙂 Nikoho tady neobviňuji s porušování zákona, nýbrž z jeho nemorálního obcházení a zneužívání…

Dáda

Zneužívání? Využívání? Kde je hranice menzi těmito slovy?

Cyklista

Tak prosím neříkejte zloděj, ale amorální osoba =)

Dáda

I morálka má individuální rozměr.

Dalibor

Já třeba jezdím na naftu motor Euro II. Dle Gréty jsem amorální. Dle mne jsem v pohodě. Nebiju černochy.

Tom

Spíš taková typická Česká vlastnost. Bezohlednost k druhým co jedou např za tebou. Zvláštní jak jsou na to ještě hrdí. Že jezdí 20 létym pekáčem, zaslepili EGR,prodali katalyzátor, Chiptzuning na úkor emisí, jezdí na trafo olej. Jak jim to dělá hezký obláčky… atd. Berou to jako boj proti zle EU a všechny nové auta jsou šroty co nic nevydrží.
Jim nedochází že zatím co oni si užívají „čerstvý vzduch“ za autem co ma DPF a SCR katalyzátor . Tak chudák za nima hledá čudlík na vnitřní cirkulaci aby se neudusil.

czhunter

To není „česká vlastnost“, ale „vlastnost chudých lidí“.
Čistě socioekonomická, nikoliv charakterová záležitost.

Tom

Chudák nebude na svůj stav hrdý, aby se s tím chválil v každé diskuzi.

Markus

Jakou vysokou cenou pořád? Lístky na trase Praha – Ostrava se dají koupit od 99 kč, to je jednoznačně nejlevnější dopravce v ČR.

Cyklista

Vaší optikou okrádají ČD stát a cestující již dlouhé roky, protože neustále dodávají nižší kvalitu, než jakou si účtuje.

PetrN

O jaké nižší kvalitě mluvíte a jak to souvisí s tématem? ČD si účtuje přepravu ve 2. či 1: vozové třídě a ještě se mi nestalo, narozdíl od LE, které mi řeklo „nemáme soupravu, dopravte se jak chcete, jste nám u zádele, spoj rušíme bez náhrady“, že bych nedojel… Nebo o jaké kvalitě to mluvíte?

Cyklista

Naopak já často na nádraží slyším „spoj byl zrušen bez náhrady“ a vždy jde o spoj ČD, ale o tom jsem nepsal. Píšu o tom, že ČD má stanovený standard pro jednotlivé typy vlaků dle označení. Dost často tyto kvalitativní standardy nenaplňuje.

PetrN

Tyto standardy nenaplňuje POUZE v případě poruchy vozidla, v tomto případě je nasazevo vozilo náhradní, záložní.V případě poruchy váš slavný LE spoje ruší bez náhrady.Otázka zní, co je pro cestujícího lepší ? 🙂 Na odpověď si asi každý snadno přijde…. A ne, není pravdou, že by ČD ve velkém rušily spoje bez náhrady, rozhodně ne u dálkových vlaků- ano, stává se to u spojů regionálních, např na přažských linkách S, kde jede za 15 minut další vlak, ovšem opravdu ne v dálkové dopravě.

Cyklista

V tom případě ČD vlastní pouze porouchané vozidla…. Děkuji za objasnění. Nebo mi chcete tvrdit, že na jednom spoji se porouchají 4 vagóny?

Mimochodem mezi Ostravou a Prahou také v některé časy jezdí vlaky „co 15 minut“

PetrN

Spoje leoexpresu(předražené tramvaje pro studenty a důchodce) do toho taktu nepočítat, to se za relevantní spoje počítat neda) Vlaky CD jezdí primárně co hodinu, v některých odpoledních hodinách 2 spoje, mezitím občas RJ. Kde jste přišel na 15 minut je mi záhadou :).. Nicméně i kdyby těch 15 minut byla nakransne pravda, tak i přesto CD spoje, narodil od Le, který jezdí po 2 hodinách, ani v případě poruchy neruší… Slyšíte ten rozdíl? 🙂

Cyklista

Ruší. Bohužel. Jezdím vlaky ČD pravidelně – mám režijku.

Pouze v obdobích velikonoc a vánoc jezdím RJ, protože nechci být jako sardinka ve vlaku ČD (pendolino mi nedělá dobře a Opavan má v době svátků jen rozpadlé Béčka)

czhunter

Pokud je tam ale zároveň o 1/3 míst míň, tak to zas tak výdělečná dojička na dotace není.

G700

Jojo. Každý týden jezdím PRG-BTS-PRG v RJ. A hrozně mě vytáčí, že v Relaxu sedí půlka lidí na ISIC. A kdo to cáluje, žejo..

Jiří Kocurek

Ano, máte nárok na slevu, ale běda vám, jestli ji využijete! Že vám v tom vlaku nevadí i ZTP lidi, kteří mají taky nárok na slevu. Neměli by ji využívať.
Sice mají nárok na slevu, ale velký moralista by jim z toho titulu upřel právo nastoupit do vlaku se zakoupeným lístkem.

G700

Jenomže mě neuvěřitelně vadí, že se ta sleva vztahuje i na vyšší třídy a tím pádem dražší lístky, které mi cálujeme z daní. Nejde o morálku mojí, ale nýbrž těch co to kupují.

Pavel P.

Doufám, že si to přečtou i zaměstnanci kompetentních úřadů, odeberou mu průkazy způsobilosti a budou chtít odpovídající certifikaci těchto úprav před jejich znovu-vydáním. Obzvlášť u firmy, se kterou existuje historická zkušenost z Přerova. Zprávu DI z této nehody doporučuji všem k přečtení.

Cyklista
Pavel P.

Třeba v tom, že tam nebyly dodatečně po schválení domontované různé předměty, které lámaly cestujícím ruce a nohy.

Cyklista

OK „interiérové moduly“ asi jiní dopravci nepoužívají, otázkou zůstává, jak by se chovala zavazadla v boxech uprostřed vagónu (nevím teď z hlavy označení vagónu). Kufry na poličkách nad hlavou v Béčku budou v případě takovéto nehody dost vražedné.

Ale u cateringu to asi dopadne u všech dopravců stejně. Možná ty „půltunové“ vozíky JLV ublíží ještě víc. Těžko říct. Crash testy s výbavou vlaku asi nikdo nedělal.

Zásadní ale je, že vůbec by k takové nehodě nemělo dojít.

Pavel P.

Problém je, že s největší pravděpodobnosti by ty samé věci padaly i v důsledku použití rychlobrzdy, bez nárazu na konci. Existují normy, které stanovují, jakým způsobem mají být věci v interiéru připevněny, právě proto, aby se to nestalo. Srovnávat to s Bčky starými přes půl století mi nepřijde úplně fér. Nicméně technické řešení je vždy poplatné době jeho provedení.

Cyklista

Nebylo srovnání, pouze zamyšlení.

Nicméně ve zprávě se nehovoří o porušení jakékoliv normy, dokonce drážní inspekce nevydala ani bezpečnostní doporučení, pouze „považuje za nutné upozornit“.

Ano, upevnění interiérových modulů zřejmě nebylo dostatečné, ale na druhou stranu žádný „předpis“ neporušovalo.

Pavel P.

Ano, ta zpráva je velice diplomaticky napsaná.

eLKá

V tom, co se dělo v prostoru pro cestující.. Jednotka řady 471 prostě neměla upravený interiér tak, aby ohrozil cestující, jednotka řady 480 takové úpravy měla a je jen dílem náhody, že to nikoho nezabilo.

xXx

Přestavba je danými úřady schválena.

eLKá

A o to je to horší…

Jiří Kocurek

Takže dělat schválené úpravy je mnohem horší, než dělat neschválené úpravy. Zajímavá „logika“.
Řídíte auto? Máte na to papíry? Tak to je ještě horší, než kdybyste je neměl.

eLKá

Technická:
Ty změny v interiéru byly provedeny tak, že ohrožovaly cestující i personál – viz zpráva DI.
V zásadě jsou dvě možnosti:
– změny byly schváleny DÚ (pak ale musí existovat příslušná zpráva, jejíž číslo dosud nikdo nedodal),
– změny schváleny nebyly (a pak se mi DÚ na to měl nějak reagovat, nicméně nějakou aktivitu DÚ v této věci nějak nemohu najít a děkuji za odkaz).

A ano, považuji za horší, když DÚ schválí něco, co je prokazatelně špatně. Buď to nijak nekontroloval, nebo nemá lidi, kteří by to uměli zhodnotit.

Pavel P.

Nevěřím. Číslo zprávy, pod kterým bychom schválení mohli dohledat by nebylo?

Dáda

Že fíra jel jak magor a projel klacek a trefil šturc?
A nestalo se to náhodou už i předtím, třeba na Nasaryčce v Praze?
Myslím, že chyba jednotlivce není chybou dopravce jako firmy.

eLKá

IMHO – být ta jednotka v tom provedení, jak byla původně schválena, tak by následky té nehody byly menší.
Že fíra čas od času projede šturc nebo udělá něco jiného špatně, to se bohužel stává…

eLKá

Tiše doufám, že si Drážní úřad řádně zkontroluje, že nové úpravy interiéru jednotek Flirt nebudou ohrožovat cestující tak, jako ty minulé. Zdroj: http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Prerov_170605.pdf

Jinak pan Spilka sice o jednotkách Sirius mluvil, ale neřekl vůbec nic nového. Takže soudím, že se s nimi stále nic neděje a LE/CRRC se na Drážní úřad stále nechystají.

Froggy

A ví se vůbec, proč tehdy poslali vlak na Prahu na kusou? To ho chtěli pak posunovat?

Froggy

Aha, tak bylo tehdy do Přerova. Zmátlo mě, že pozdější linka St. M. – Praha tehdy z technických důvodů nejela. (čekal jsem zrovna v Zábřeze.)

pony

no, jeste by se treba uzil dalsi zachod, at se na ne nestoji fronta

osobne mi teda economy v le prijde pocitove jako sileny dobytcak, navic casto za cenu jednicky u CD

David

Jestli potřebujete, doporučím vám kvalitního urologa.

Laborec425

Kolik je v soupravě záchodů? Počítám, že tak dva. Neskutečný 🙁

xXx

Jsou tam 3 toalety, které jsem plně dostačující – pokud někdo z cestujících úmyslně do toalety nehodí něco, co tam zkrátka nepatří.

noerf

Fakta: Regiojet přepraví na dálkových linkách na železnici 6,5 milionu cestujících a autobusy podobné číslo.
U LE je otázka, zda je do tohoto počtu započítána přeprava cestujících za půlku prosince v objednávkovém režimu a v německu je dopravce LE nebo Flixtrain a u autobusové dopravy, kolik provozují skutečně autobusů a kolik tvoří přeprodej ostatních dopravců. Pokud si pamatuji, tak autobusy LE provozují jiní dopravci.

RHh

To by jim musel ale vydat jízdenky, aby je mohl přesně spočítat. Takže nejspíše čísla odhadli a připočítali ke komerčním, protože takhle velký numero teda nevěřím.

jiný Petr

„Leo Express se jednoduše daří…“ Čeština Leo Expressu mě nepřestává fascinovat.

Zbyněk

Leem jezdím celkem často, v economy, a na prostor na nohy si rozhodně nemůžu stěžovat (u sedadel za sebou, sedadla naproti sobě jsou strašná). Asi je po ještě větším prostoru poptávka, každopádně za mě mi to ve Flirtu přijde zbytečné.

Markus

Souhlasím, když si koupíte „čtyřsedačku“ hlavně tu co je vyvýšená, tak je to to nejhorší sezení, ale v sedadlech po dvou je místa překvapivě dost.

Jakub

Pavel Spilka by se tím vlakem měl nejdřív projet, než začne vykládat o tom, jak jsou pohodlné.

navratp

Jestli myslíte Flirt, tak já už do Prahy ničím jiným nejezdím. Pohodlný a velice rychlý.

Jirka

Já jsem tím jel hodněkrát a ve dvojsedačce se jezdí úplně bez problémů. Lepší, než kupéčka u RJ nebo hladolety u ČD.

Jakub

Dá se s tím jet. Ale rozhodně bych to neoznačoval za pohodlné cestování.

Jirka

A co Vám konkrétně vadí, co mají jinde dobře?

Jakub

Já je nesrovnávám s nikým jiným. Jen mi nepřijdou pohodlné, obzvláště jede-li člověk delší dobu. Ale neříkám, že se s nimi nedá jezdit. Já jsem se s nimi najezdil hodně.

Tom

Ono bude záležet na postavě dotyčného. Já s 193cm okupoval rok 54ku na 2,5hod trase. Na spaní žádná sláva, ale dalo se. Cca rok zpětně výrazně zlevnily (od 149kc za 180km minus 10% Cash Back) Economy spadlo pod 50kc…ale to kilo navíc v Businessu je nic. Navíc dostanu občerstvení v hodnotě 100+Kč. Prostorné kožené sedadlo. I nohy si natahnu…. 19 lidi v oddile = méně hluku. RJ relax se s tím nedá srovnat. Starý vagony, podivný historický interiér. Hluk vagónu a klimatizace. Chrchlajici rozhlas. Žádný informační systém o trase… Že je někdo neschopný si naplánovat cestu předem. Jeho boj a… Číst vice »

Dáda

100% lepší než B a Honekry & spol u ČD, tišší za jízdy. Jelo se mi v tom pohodlně.

libcha

Líbí se mi ten neotřelý inovativní nápad, modernizovat interiér vlaků za provozu. Jistě to má své nevýhody, ale oni prostě nemají na výběr. Tohle myslím ještě nikdo nezkoušel.

navratp

Risk nemusí vyjít, ale taky může přinést hodně.

Jirka

Tak snad dělníci nepřekopnou za jízdy kabel 🙂

Pavel P.

Vám se to líbí a mě to děsí. On je to proces, který podléhá jisté certifikaci, a jsem docela zvědavý, kdo má certifikát na adresu 1B nástupiště …

provokatér

Zase je to blízko na DÚ ČR …

Jiří Kocurek

Jo, to je velice důležité, kde ten vlak stál, když do něj sedačku montovali. Protože sedačka namontovaná na koleji odstavného nádraží je zcela jiná než sedačka namontovaná na koleji osobního nádraží.
A teď si představte tu hrůzu, že parní lokomotivu zbrojí u perónu z hasičské cisterny. Namísto k tomu určené koleje a vodního jeřábu. To je, co?

eLKá

Dotaz: zbrojení parní lokomotivy je proces, který vyžaduje certifikaci, že to srovnáváte?

Pavel P.

Ano je. Pokud by měnili sedačku kus za kus, tak je to jedno, ale oni chtějí předělávat interiér, tedy sedadla nemontovat na původní pozici. A do toho už vstupují tzv. speciální procesy, u kterých existuje něco jako řízené prostředí, což na nástupišti budou dělat jak?

Graylag

Pamatuji si, jak se u jistého nejmenovaného výrobce vážně uvažovalo, že by se po cestě na jistou nejmenovanou výstavu v Berlíně z časových důvodů vozidlo dokončovalo za jízdy. Úvahy dokonce došly tak daleko, že se řešilo kam do vozu dát chemický záchod pro dělníky. To je taková ještě vyšší liga.
(Výše uvedený nápad samozřejmě vyšuměl ihned po kontaktu s prvním člověkem který nebyl mimo realitu, do té doby si ale u managementu stihl vybudovat slušnou popularitu)

Petr Šimral

Dokončování vozidel přímo na výstavní koleji v Ostravě jsem byl osobně přítomen, takže si dovedu představit i práce v interiéru za jízdy 🙂