Leo Express za provozu předělává jednotky Flirt, přibude v nich třída Economy Plus

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LEJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LE

Leo Express loni ve svých vlacích a autobusech přepravil 2,4 milionu cestujících, meziročně o třetinu více. Tržby dopravce poprvé překročily

Leo Express loni ve svých vlacích a autobusech přepravil 2,4 milionu cestujících, meziročně o třetinu více. Tržby dopravce poprvé překročily miliardu korun. Dopravce, který na přelomu roku prošel významnými personálními změnami, tvrdí, že vydělal „řádově desítky milionů korun“. Současně firma oznámila úpravy jednotek Stadler Flirt.

Vyplývá to z dnes zveřejněné zprávy, ve které si dopravce, podobně jako v minulosti, naplánoval velmi optimistickou budoucnost: tržby mají letos vzrůst na 1,3 miliardy korun, počet cestujících na 3 miliony.

„Leo Express se jednoduše daří a obliba našich pohodlných vlaků roste. Právě na vlakovou a návaznou autobusovou dopravu se budeme letos soustředit. Pomohou nám v tom mimo jiné nové vlaky Sirius, které chceme letos nasadit do provozu,“ říká Pavel Spilka, nový výkonný ředitel Leo Expressu. Dvě jednotky jsou na testovacím okruhu u Velimi. Firma slibovala původně jejich nasazení už loni.

21 míst v Economy Plus

Dopravce také začal s úpravami jednotek Stadler Flirt. Od pondělí v nich probíhá přestavba části oddílu C, ve kterém cestující najdou novou třídu Economy Plus. Místo 31 sedadel bude osazeno pouze 21 sedadel, díky čemuž bude mít cestující ve třídě Economy Plus větší prostor. Proběhne i instalace odkládacích míst, stolků a držáků na nápoje.

Úpravy jsou naplánovány na dobu pěti týdnů, každý týden by se měla představit jedna přestavěná jednotka. Práce budou probíhat přes noc v Praze na nástupišti 1B hlavního nádraží. Rozpracované vlaky přitom budou stále v provozu, budou mít ale omezen vstup do části C, třídy Business a Premium budou zavřeny úplně. Obě tyto třídy projdou drobnými úpravami.

„Naším cílem je nabídnout ještě pohodlnější cestování. Proto na přání cestujících přidáváme další třídu do vlaků Flirt, která se bude vyznačovat větším prostorem. U vlaků Sirius, které celé vycházejí z potřeb našich zákazníků, se pak cestující mohou těšit na úplně novou úroveň cestování a služeb na palubě,“ doplnil Pavel Spilka.

Leo Express loni začal jezdit i na linkách v závazku ve veřejné službě. V tiskové zprávě start linky označil za úspěšný. Pardubický kraj přitom firmu kritizoval za neplnění smlouvy.

Tagy LEO Express Top
151 komentářů