Dopravci Železnice

Pardubický kraj hrozí výpovědí smlouvy Leo Express. Cestující jsou spokojení, tvrdí dopravce

Jednotka Alstom Lint společnosti Leo Express v Letohradě. Foto: Leo Express
Jednotka Alstom Lint společnosti Leo Express v Letohradě. Foto: Leo Express

(aktualizováno 17:00 o vyjádření Leo Express)Pardubický kraj hrozí soukromému dopravci Leo Express vypovědí. Od poloviny prosince zajišťuje železniční dopravu na dvou tratích na Orlickoústecku. Podle hejtmana Martina Netolického (ČSSD) má služba nedostatky. Chybí wi-fi, nefungují karty Iredo, v některých vlacích nejsou průvodčí, uvedl po kontrolním dnu v tiskové zprávě.  Leo Express věří, že do dalšího kontrolního dne budou nedostatky odstraněny.

„Pokud do 16. ledna dopravce nesplní podmínky smlouvy s krajem, dopisem ho upozorním na možnost výpovědi smlouvy. Definitivní kontrolní den bude 17. ledna. Očekáváme, že Leo Express všechny nedostatky odstraní,“ řekl hejtman, který dnes absolvoval kontrolní den na tratích Leo Express.

Jezdit na čas je podle hejtmana základní předpoklad, hejtmanství ale vyžaduje kvalitní služby, které hejtman na místě nenašel. Ve vlacích Leo Express platí krajský tarif IREDO, díky kterému lidé mohou přestupovat na návazné vlaky a autobusy. Zároveň si můžou cestující koupit jednotlivou jízdenku přímo ve vlaku Leo Express.

TVRDÉ JEDNÁNÍ S LEO EXPRESSEM. UPOZORNIL JSEM NA MOŽNOST VÝPOVĚDI SMLOUVY. Kritické hlasy týkající se některých…

Gepostet von Martin Netolický am Dienstag, 7. Januar 2020

Bohužel karty Iredo v odbavovacích strojcích nefungují. Prozatím je to řešeno tak, že cestující s kartou Iredo jezdí zdarma, což je neudržitelný stav. Přináší to komplikace v návazných spojích, kde se cestující musí prokázat platným jízdným,“ řekl hejtman.

Podle jeho poznatků také ve všech vlacích nejsou průvodčí a ne vždy funguje wi-fi připojení na internet. Funkční není ani informační systém, podle kterého se cestující orientují, dodal hejtman.

Leo Express jezdí na tratích 024 Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr a 025 Dolní Lipka – Hanušovice od 15. prosince. S krajem má desetiletou smlouvu s povinností zajišťovat asi 740.000 kilometrů ročně. Za první rok provozu se kraj zavázal zaplatit soukromému dopravci 95 milionů korun.

Mluvčí Leo Express Emil Sedlařík uvedl, že odbavení cestujících funguje bez problémů v tarifu Leo Express,  stejně jaké v krajském tarifu IREDO. „Zaznamenali jsme problémy s načtením karet, které však budou vyřešeny do dvou dnů aktualizací softwaru od našeho dodavatele,“ řekl Sedlařík.  Podle něj se dohodli s krajem, že zobrazovací systém bude dodán po výluce, která je na trati plánována do konce měsíce dubna. „S tím je spojena i problematika wi-fi připojení, které je nyní řešeno provizorně. Ve všech vlacích tedy wi-fi funguje, nicméně se slabším signálem. Po zprovoznění informačního systému bude wi-fi připojení fungovat bezproblémově,“ dodal Sedlařík.

Současně připustil, že firma nemá aktuálně dostatek lidí. „Při spuštění jsme měli zajištěn veškerý palubní personál. Během provozu jsme však s kvalitou některých stevardů nebyli spokojeni. Nyní dochází ke školení nových zaměstnanců, kteří do provozu nastoupí 17. ledna,“ dodal. Odvolává se současně na vlastní průzkumy mezi cestujícími. „S cestováním s Leo Express na Orlicku spokojeno nebo spíše spokojeno téměř tři čtvrtiny cestujících, nespokojeno je pouze 9 % cestujících,“ dodal Sedlařík.

Další regionální železniční dopravu v kraji zajišťují České dráhy, které mají v průměru ročně najet 4,547 milionu kilometru. Roční provoz bude kraj stát 555 milionů korun. Národní dopravce jezdí na deseti tratích plus na dalších, které zasahují do sousedních krajů.

ČTK, Zdopravy.cz

232 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MiP

.. tak fotky se nezobrazily … ale to je vlastně dobře, jinak by se vám udělalo stejně zle, jako včera mně. 🙁

https://imgup.cz/image/Ls32
https://imgup.cz/image/Ls3f

Jan Sova

Jo tak tohle. To by mě stát nedonutilo. Jsem myslel nějaký vylitý jogurt nebo tak něco….

Lenka

Na fotkách to nevypadá tak hrozně, ale naživo mě to taky odpuzovalo. Chápu tedy.

MiP

Včera vlak 7173 z Ústí n. O. do Jablonného, no to byl hnus, velebnosti! 🙁 Do Ústí přijela jednotka 846.782, neoznačená dopravcem, z venku špinavá, jako by zrovna přijela z uhelných dolů. Uvnitř bohužel ještě horší, špinavá okna, podlaha, poházené papíry po zemi a hlavně ty nechutné špinavé sedačky, opěrka na hlavu mastná od potu no fuj 🙁 dále umaštěné stolky a na okně bylo přilepeno cosi, připomínající něco vyletělo před delším časem z nějakého cestujícího …. No tak, LEO vzpamatujte se a styďte se!! Sice jsme jezdívali staršími vozy, ale určitě nebyly v takové čistotě, jako tato vaše jednotka.… Číst vice »

xxyy

No tak vážení zase na druhou stranu ten bordel si tam asi neudělal Leo – to je výsledek vás, samotných cestujících, chováte se jako prasata a potom si stežujete, že se chováte jako prasata. Tak ten bordel nedělejte.

Martin

No nevím jestli se třeba ty sedačky stihly ušpinit tady u nás,za necelý měsíc provozu,to už asi bylo takto do ezeno a Leo se na to prostě a jednoduše vys…

Lenka

Prosím vás, smažte to někdo, zkoušela jsem pěstovat obrázek, zjevně neúspěšně, teď to nemohu sama smazat.

bohyn

nevidím nic špatného, co ten obrázek měl říci?

Robert

Aha, takže oni personál měli ale byl u nespokojení s jeho kvalitou a tak nyní nemají žádný? Ještě že nejsou nespokojení s kvalitou modernizace souprav…… Tohle jim snad nemůže věřit ani kraj.

Pandrhola

Tak zrovna tohle bych jim věřil, protože jsem slyšel, že brali i tzv. obtížně zaměstnatelné, což za ty peníze, co nabízeli, není překvapivé. A protože to bylo na poslední chvíli, tak v podstatě nulový zácvik a šup do provozu.
Pak nebude ani překvapivé to, že se s částí z nich museli rozloučit.

Filip

No tak to nejsem spokojenej ani náhodou dříve jsem mohl nasednout na český dráhy a dojet až do Pardubic. Teď jezdím autem do Ústí. Navíc lidé co přestupují v Ústí si pak musí kupovat jízdenku ve vlaku.

Pavlíkov, Modřejovice

Pozitiva a kolaterální přínosy liberalizace Vám asi mnoho neříkají, že?

Tady na Moravě

Ještě jednou pro mentálně méně zdatné:
Že kraj sepíše špatnou smlouvu s dopravcem, který je evidentně neschopný a že tuto smlouvu pak kraj horko těžko vymáhá, není problém liberalizace.

Dominik

No, to by u Leo Expressu na Lichkov nějaká být musela.

Lenka

Jaká liberalizace? Na trati UO – Lichkov má cestující na vybranou jezdit s Leo Expressem, nebo nejezdit vůbec. A bez vzájemně uznatelných jízdenek si nemůžete moc vybírat ani na koridoru. Ujede vám přípoj a co je vám platný, že jedou vlaky jiných dopravců, když byste musel znovu platit jízdenku?

Miloš

1) Liberalizace typu že soukromník získá monopol na nějakých tratích není liberalizace, neboť cestující si vybrat nemůže.
2) Jaké přínosy? Zatím žádné nejsou, možná tak v Ústeckém kraji, který liberalizoval sice ve velkém, ale dle mě z těch všech krajů asi nejrozumnější cestou

Lenka

Zmiňuje návaznost spojů? Za jízdní řád přece nemůže Leo Express. Ta dlouhodobá ambice „zrychlovat“ spoje a zkracovat přestupní doby v ÚO je dlouhodobý požadavek Pardubického kraje. A často člověku ujede přípoj a čeká hodinu na další vlak. Ale na odboru dopravy o prodloužení intervalů nechtějí slyšet. Většina věcí, které uvádí, je obtěžující, ale nejsou to ty nejvíc nepříjemné. Vlaky do Hanušovic neslouží téměř vůbec obcím na trati, jen Letohradu a Jablonnému nad Orlici. Zamčená nádraží a nutnost čekat na mraze. K čemu klimatizace, když je ve vagónech celkem dost cítit nafta? Ve vlacích je taky zima. Nutnost kombinovat spoje s… Číst vice »

Axel

Reaguji na část Vašeho komentáře… to když píšete o vlacích z/do Hanušovic…. chápu Vás správně, že tvrdíte, že mezi Hanušovicemi a Jablonném n.O. téměř nikdo nenastupuje/nevystupuje do vlaků? A chápu správně, že Vaše vysvětlení je kvůli absenci vytápěných čekáren na zastávce? Pokud chápu správně, tak jaké navrhujete řešení?

P.S. Nevím jestli např. na zastávkách (např. Červený Potok nebo Prostřední Lipka) jsou lidé železničního provozu (myslím výpravčí atd.) anebo jestli jsou nádražní budovy kompletně bez „života“ … tj. jestli pokud jsou nádražní budovy „opuštěné“, tak jaké konkrétní řešení by bylo nejvhodnější, aby místní lidi začali používat regionální železniční dopravu?

Lenka

Myslím zastávky mezi Ústí nad Orlicí a Lichkovem, V Těchoníně nenastoupíme, musíme jet zpět do Jablonného a čekat přes hodinu na mraze, protože nádraží v Jablonném je zamčené, otevírá se jen na malou téměř nesmyslnou chvíli. Spojení Dolní Lipka – Hanušovice je pouze víkendové, lidé v Červeném Potoce ani Podlesí ani jinde nemůžou na tenhle druh dopravy spoléhat. Většinou se využívá k výletům do Jeseníků. V zimě na lyže na Ramzovou, v létě na výlety. V současné době jsou spoje naplánovány v podstatě nepoužitelně. V 5:30 do Jablonného, tam čekat do 7 a pak vlakem do Hanušovic. Jestli to nejde… Číst vice »

Lenka

Nechápete to správně. Nádraží jsou zavřená v Jablonném nad Orlicí, v Těchoníně, pravděpodobně i v Lichkově. Nejedná se o úplně malé obce, kde by takřka nikdo nečekal, třeba Lichkov je docela důležitý přestupní bod, takže čekání vcelku hrozí. Jablonné je město s cca 5000 obyvateli, nádraží je otevřené od 6-10 a od 11-14, nebo tak nějak. V 16 hodin ve všední den jsme čekali na mrazu. Do podzimu byla nádraží otevřená, ale teď by je prý lidi ničili. A tohle pravděpodobně není vina Leo Expressu.

Axel

Takže by bylo řešením, aby osiřelé nádraží ožilo? Tj. aby místní převzali nádražní budovy (např. do nájmu) a v rámci využití budovy pro nějaké smysluplné účely své obce, aby místní radnice provozovala i čekárnu? … Neumím si představit, že pokud se provoz nádraží nezaplatil, tak aby lidé odjinud (z jiné části kraje) dotovali 100% nákladů na provoz nádraží, které nebylo životaschopné. Můžu se zeptat kolik peněz Vy osobně byste byla ochotná utratit při dvou-/hodinovém čekání na nádraží… třebas za jídlo/pití z automatu..? Kdyby byly v automatu zhruba normální ceny (neznačková půllitrová pitná voda tak max 25 Kč), tak já osobně… Číst vice »

Lenka

Chci, aby spoje navazovaly, abych tam dvě hodiny čekat nemusela. V současné době je doba na přestup v Ústí 5 minut, občas vlak ujede kvůli 10 minutám zpoždění, pak vás čeká hodina nebo dvě v čekárně. Z plánovaných 2 hodin a 15 minut na cestě se stanou hodiny 3,5 -4. Ne mou vinou. A za to bych měla utrácením podporovat provoz čekárny. Chci v Ústí větší časovou rezervu na přestup, abych tam čekat nemusela. Chci, aby u nás stavěly ty vlaky, které stavěly před změnou jízdního řádu. Chci rozumnou pevnou cenu jízdenek z Prahy, ne současnou loterii. Chci, aby bylo… Číst vice »

Axel

Ad krátká doba na přestup – to nevím, zkuste oslovit další cestující v PCE kraji, kteří mají stejnou zkušenost a sepsat petici. Ad zavřené nádraží – no tak někdo musí platit provoz a úklid čekárny pro cestující. Z největší části by to měli platit cestující. Z menší části by na provoz nádraží mohl přispět konkrétní město/svazek obcí a z nejmenší části by měl na skoroliduprázdné nádraží přispívat kraj … oboje v případě, že v oblasti je sezónně významná turistika nebo jiná návalová poptávka po cestování…. Pokud není, tak holt asi není jiná cesta než nastavět klasické zastávkové budky v provedení… Číst vice »

Pandrhola

Nádraží je sice v majetku SŽ(DC), ale otevírání a úklid např. v Jablonném dříve dělali zaměstnanci ČD, protože čekárnu měli pronajatou jako obchodní prostory a SŽ(DC) tam již ani své vlastní zaměstnance nemá.
Leo to provozovat nebude, jsou to další nemalé výdaje a ani na to nemá dostatek lidí, takže čekárna bude otevřená jen po minimální nutnou dobu. Tedy pokud kraj nebude požadovat víc, ale to by si asi musel připlatit.

Lenka

A proč měly cestujícího zajímat tyhle majetkové poměry? Pardubický kraj je objednatel, měl by zajistit důstojné cestování včetně čekání. Nádraží v Jablonném není žádné skoroliduprázdné, je to město s 5000 obyvateli. Za sebe můžu říct, že spoji, kde budu čekat plánovaně hodinu a půl na mraze, prostě nepojedu. Asi nebudu sama. A tím se sníží vytíženost spojů. Je cílem kraje, aby lidi (nejen senioři a studenti zadarmo) jezdili nebo nejezdili? Pokud tím lidé mají jezdit, tak to musí být komplexní služba. Rozlišovat to, kdo to má platit a kdo za to může, je to poslední, co cestujícího zajímá. A to… Číst vice »

Pandrhola

Ano, já to chápu, jen říkám jak k tomu asi došlo. Ono je totiž sice hezké, že soukromník je levnější a kraj tak možná ušetřil. Ale pak se postupně přichází na to, že nefungují různé služby, které cestující dosud využívali a považovali tím pádem za samozřejmé, protože to k dopravě prostě patří a najednou to chybí. Osobně bych taky nechtěl čekat venku na mraze, ale nemám jak bych v tomto případě pomohl. Zde je jediná možnost, obrátit se na úředníky kraje s tím, že dříve to fungovalo a zda to nyní má být takto, nebo zda sjednají nápravu.

Lenka

Úředníky jsem samozřejmě oslovovala, prý by lidi čekárny zničili. Soukromník není levnější. S in-50 nás cestování i při započítání ročního poplatku vyšlo levněji. O přestupování nemluvě. Takže za více peněz horší služby, proč bych měla být spokojená? Jedna věc se měla zlepšit, buď to má být levnější nebo komfortnější. Na celé té akci se změnou dopravce je pro nás jediná pozitivní věc, ranní přímý vlak do Prahy, který má zafixovanou cenu. Bohužel, zpátky k nám už nejede. A vše ostatní se zhoršilo.

Pandrhola

Aha, no to je argument… a před tím nevadilo, že by lidi čekárny zničili ? Já mám zkušenost, že když se někde o čekárnu starají, tak tam k vandalismu nijak výrazně nedochází.
Ale co čekat od úředníka. Už moje babička říkala, že když se nechce, tak je to horší, než když se nemůže.

tonda

Ano, takže jsme „ušetřili“..

Vlado

Hm nádraží jsou zavřená a Leo za to nemůže ? Vlastně nemůže stačí si přečíst smlouvu mezi dopravcem a krajem např bod č 5 písm A odbavení cestujících ,kde se stanovuje kde a kdy musí být otevřeno je to Letohrad 4.45-21.45,Jablonné n O 4.45-16.50 a Králíky 4.45-14.30 a je tam další spousta zajímavostí v té smlouvě stačí si ji přečíst pro pochopení ,že váma volení politici v kraji se dohodly s dopravcem jako vždy něco za něco ,však se domluvíme a cestující nás nezajímají .Tak ,že jednou vás vážení cestující na tratích 024 a 025 potrhnul kraj a podruhé Leo… Číst vice »

Lenka

Ne, nechápete to správně, zamčená jsou stávající nádraží, která do podzimu fungovala. Jsou na trati mezi ÚO a Lichkovem, třeba v Jablonném má zásadně zkrácenou pracovní dobu. Ve čtyři odpoledne ve všední den už musíte mrznout. V Těchoníně ho máme zavřené pořád. Trať do Hanušovic je víkendová, sloužila k výletům, asi nejen nám. Současný jízdní řád takové využití vůbec neumožňuje, neboť vlaky nestaví skoro nikde mezi ÚO a Lichkovem. Zastávky v Červeném Potoce nebo Podlesí jsou prakticky k ničemu. Tam na vlak nikdo spoléhat nemůže, když nejezdí ve všední dny.

Lenka

Ještě se omlouvám, nějak jsem ty příspěvky neviděla, teď jsou tu trochu přemnožené, škoda, že člověk sám nemůže smazat, co napsal.

Lubosch

Vrátit vše ČD !

Petr Novotný

Z toho by byla velká nevraživost… ale co takhle to nabídnout Arrivě. Ti také tvrdí, jak mají všeho dostatek.

Miloš

vše ne, stačí vlaky v ZDO, max nechat soukromníkům doplňky jako Městská linka, KŽC na Čakovice apod

xyz

Mimochodem, ze starších článků o přidělení tohoto kontraktu do rukou LeoEx jsem dohledal jen to, komu co bude (z tehdejšího pohledu), resp. bylo (z dnešního pohledu), přiděleno.

Nedočetl jsem se však, s jakými vozidly odpovídajícími příslušným parametrům chtěly na tomto souboru tratí jezdit ČD; připomínám, že předtím jezdily především s „klasickými soupravami“ (lokomotiva + vozy) na elektrizovaném úseku; převážně s Regionovami pak na neelektrizovaném úseku.

S jakými vozidly by zde tedy jezdily ČD? A podaly do poptávkového řízení na tento provozní soubor vůbec nabídku (kde ze dvou nabídek ale byla vybrána ta druhá – od LeoEX)?

Krocan

Myslím, že by jezdili s tím samým. Jediný rozdíl by byl, že místo starých bdmtee by tam asi jezdily ty modernizované. Možná by nabídli i pantery za příplatek od PK.

Otázka je jak moc by si PK trval na jízdě do Králík bez přestupu. Což s elektrickými soupravami samozřejmě nejde…

Miloš

Dalo by se to částečně vyřešit stažením 844 z 238 nebo sehnat někde 854+954

Krocan

NO.. já když o tom tak přemýšlím tak ty přímé spoje až do Králíků, kraj požaduje spíš protože se to hodí do krámů Leošovi…
Aby prostě měli jak obhájit jízdu dielsů pod drátama…

Myslím, že když by chtěli opravdu Leo nahradit, tak by na takovýhle blbostech moc nelpěli…

Tronda

A jak se zdůvodňuje jízda dieselů z ČT do Zábřeha? Tam se to taky hodí do krámu dopravci?

Petr Novotný

To potom budou zase oprávněně kritizovat ti, z jejich tratí je stáhnou. Protože budou nahrazeny horším šuntem.

Tronda

A s čím moderním by pak jezdily ČD na 238?
Šrot 854 fakt ne, ten by ten kopec nevyjel vůbec.

Petr Novotný

854 s vozem vyjede ledacos, jen se musí myslet na jízdní doby

Miloš

tak třeba 754 + Bdtee + řídící vůz

BR193EEL

854 má zásadní problém a to ten že patří ČD. Je vidět , že tuto řadu meznáte .Není do sklonově náročného provozu vůbec špatná a to, že je už od pohledu staré vozidlo je věc druhá.

Dominik

854 tam dokonce 2 grafikony jezdila pravidelně. V pohodě zvládne i trasu Hanušovice – Lipka – Lichkov.

Dušan

Nechápu proč tady zcela nesmyslně zcela mimo místu spekulujete co by, kdyby..prostě napište na kraj žádost o informace na základě zákona č. 106/1999 Sb. v platném znění a oni Vám to ještě rádi odtajní:-)))

xyz

Dotazuji se zcela smysluplně a k tématu („k míse“) – směrem k ostatním diskutujícím, zda někdo z nich ví, s jakými vozidly (či zda vůbec) tam chtěly jezdit ČD. Je logické se nejprve zeptat přímo v diskusi (v situaci, kdy jde o informaci z kategorie „na kterou může vědět někdo z diskutujících odpověď“).

Pečlivý pozorovatel

Pane XYZ ano před casem se zde o této zakázce dosti diskutovalo pamatuji si to. A někdo zde psal že ČD nabízely pantery a Sharky. A také bylo z diskuze zřejmě že to nedopadne u LE zřejmě dobře. Již tehdy se tu psalo o nedostatku personálu o malých platech které nabízí a nepřipravenosti celkové. I zde bylo zmiňováno to že se jednalo zřejmě o zmanipulovanou zakázku čistě z politických důvodu jestli si to pamatuji dobře. Pan hejtman má pravděpodobně máslo na hlavě a teď se asi snaží před volbami zachránit co se dá.

xyz

O. K. je to možné; v takovém případě bych si nicméně pokládal otázky: – Kde by ČD během tak krátké doby sehnaly potřebný počet Panterů a Sharků (vyrobit by se to nestihlo = ČD by do doby dodání nedodržovaly požadavky, resp. muselo by být ustanoveno přechodné období). – Pokud by šlo o přesun odjinud, šlo by takříkajíc o „vytloukání klínu klínem“ (z pohledu Pardubického kraje tím víc, pokud by např. Sharci byli přesunuti z tratě č. 238; u Panterů je situace ještě složitější, protože ti „pardubičtí“ jsou dotačně vázáni na trať č. 031). – Resp. pokud by nešlo o přesun… Číst vice »

Pečlivý pozorovatel

Jen jsem odpověděl na vámi položenou otázku. Ještě mě tenkrát zaujala jedna věc. Ve smlouvě s krajem je že alespoň jeden člověk na vlaku musí umět český. To mě dosti šokovalo. LE zřejmě plánoval nasazení levné pracovní síly z „jihu“. Jsem zvědavý jak dlouho bude trvat než zjistí jak moc prodělává jak moc nereálná byla jeho nabídka když teď musí platit drahé agenturní strojvedoucí a dražší palubní personál protože za ten původní plat asi kvalitní lidí nesežene. A co na to potom kraj jestliže bude chtít navýšit dotace.

Pedro72

Český co? 😉

Pečlivý pozorovatel

To přepsal mobil a já si nevšiml 😀

Krocan

No museli by se vyrobit. Ale to není problém. ČD na ně mají smlouvu a před časem si i stěžovali, že kraje chtějí hlavně to nejlevnější a že kvůli tomu ČD nevyužijou celou smlouvu se Škodou.

mezitím by tam pravděpodobně jezdilo to co doteď. Vratný soupravy se syslem. Elephanty už ale asi PK zpět nedostane.

Jo takže ono to tam takhle dříve jezdilo: syslové+elephanti+pantery ( o Víkendech)
Dnes je to: lint+flirt(1 pár vlaků + o víkendech)

Lenka

Jo, zachránit před volbami, co se dá. Především opustit ČSSD kandidátku a schovat se na kandidátce nezávislých. Kéž by mu to lidi nespolkli. A kéž by ty hlasy nespokojených z toho malé kusu Pradubického kraje něco zmohly.

Miloš

To ano, ale aby nepřišlo něco ještě horšího.

Hodně štěstí

Aby to nebyla Potěmkinova vesnice. 17. ledna vše bude na 100% a 18. ledna zase vše ve starých kolejích. 🙂

Pandrhola

Tak jedno je jisté, že 17. ledna se budou určitě snažit…

Leinad

Když je smlouva netto, proč kraj řeší že nejdou odbavováky?
Leo prostě nechce jízdenky a je to jeho věc.

Kubrt

Jde o jízdenky na navazující vlaky.

Leinad

Co s nima?
ČD si daly do podmínek „kdo ukáže formulář abc vyplněný v hospodě U Jelena, tomu odpustíme 40 Kč příplatek za to že mu prodáváme jízdenku“ a zlí pinglové u Jelena formulář nevyplňují(=štíplístci u Lea netisknou“)

Pandrhola

Stejnou přirážku ve vlaku má i LET… a to dokonce 50 Kč.

xyz

Měl byste pravdu v případě, že by nefungovalo odbavení tarifem dopravce. To ale funguje; zato nefunguje odbavení tarifem objednatele, které však není „netto“ (jde o IDSkové jízdné shromažďované „na společnou hromádku“).

Leinad

Takže je to kombinace brutto a netto?

Jsou netto systémy, kde dopravce dokládá kolik převezl cestující na tarif IDS a podle toho dostane zaplaceno. Když si na peroně cvaknu PID jízdenku, je jedno jestli se dopravce přihlásí nebo se užití vycucá z prstu(statistika MHD bez revizorů).

Mates

Ale tady jste v příhraničí, tady většinou musíte kombinovat vkak/bus. Proto jedna z podmínek byla, že nový dopravce musí prodávat a uznávat jízdenky IREDO. Dokonce si ve stanici Letohrad zřídil kontaktní centrum na prodej týdenních či měsíčních traťových ízdenek. Jenže po 24 dnech prodávající nevědí, co to IREDO je a jejich systém to prodat neumí.

Peno

Hlavně jde o tarif IREDO, což je společný tarif Pardubického a Královéhradeckého kraje a tyto kraje nad ním nějakou kontrolu mít musejí i v netto vlacích. Není možné aby dopravce místo odbavování cestujících v tarifu IREDO vozil cestující zdarma, čímž kraj pochopitelně přichází o peníze, protože za každou krajskou jízdenku mu nějaké ty peníze plynou.

Mates

Než tohle začalo, tak měl přeci každý dopravce kraji doložit, že má personál. Pan Sedlařík sice tvrdí, že lidi měli, ALE opak je pravdou. Docela by bylo zajímavé sdělit, kolik těch lidí pro tyto tratě mají? Oficiálně strojvedoucí měli 2 (z 14ti) pár chodilo vypomáhat z Bohumína a zbytek drahá půjčovna strojvedoucích. Vlakový personál se pohyboval v počtu do 5 osob (že 14ti), rychlíky obsluhují čety z Bohumína, takže opět nedostatek. Pokladní 1, ale místa na odbavení jsou 3. Proto ten extrémní nedostatek lidí. To že tam nešel personál od předešlého dopravce je asi dáno tím, že mladí manažeři LET… Číst vice »

xyz

„Než tohle začalo, tak měl přeci každý dopravce kraji doložit, že má personál.“
– V době „než tohle začalo, tzn. v době, kdy se koná nabídkové/poptávkové řízení (ideálně i 3 roky před začátkem účinnosti kontraktu; v českých „rozstřelech“ cca rok předtím), nelze nic takového doložit (tak jako tak by bylo brzy + je nesmysl, aby si někoho takového zasmluvňoval dopravce ve chvíli, kdy neví, zda zvítězí).

– V době, kdy je těsně před začátkem účinnosti kontraktu, už může „jít do tuhého“, kdy vítězný dopravce nesehnal dostatek personálu, nicméně eventuální jiný dopravce by na tom byl ještě hůře.

Mates

Myslel jsem kontrolní den z listopadu 2019, kdy už šlo do finále připrav…

Sandy

To ale dopravce neomlouvá, že nebyl připraven. Kdyby avizovali předem, že vzhledem ke krátkému termínu od jejich vítězství nedokázali plně zabezpečit personál, tak bych to ještě bral. Nic takového jsem ale nezaznamenal, takže jenom velké kecy

Pandrhola

I kdyby na to měl 3 roky, tak na personál to nemá vliv. Delší doba je nezbytná, když objednává u výrobce nové soupravy, protože chvíli trvá, než mu to vyrobí. Ale personál bude brát až na poslední chvíli, protože by je musel dlouhou dobu platit za nic.

xyz

„I kdyby na to měl 3 roky, tak na personál to nemá vliv. Delší doba je nezbytná, když objednává u výrobce nové soupravy“
Přesně tak. Proto je nesmyslným požadavek na „doložení personálu, než to všechno začalo“, je-li slovním spojením „všechno začalo“ myšleno již období sjednání kontraktu.

BR193EEL

Kdyby nabídli platové podmínky srovnatelné s ostatními nemuseli být teď v tom problému. Třeba takový DLB má platy slušné a narozdíl od ČD tam nehrozí dělenky 1:05 atd.

Axel

To máte nějak doloženo, že většina strojvedoucích na linkách LEO v Pardubickém kraji nejsou zaměstnanci Leo Express/Tenders? A pokud máte nějaký konkrétní důkaz, tak jaké konkrétní provozní problémy toto způsobuje?

Leinad

I kdyby LEO nechtěl zaměstnávat vlastní strojvedoucí, ale platil by si dražší agenturní, komu to vadí? Konkurence mohla v konzultacích tvrdit že je levnější

Mates

Nemám nic proti agenturním zaměstnancům, ale ať s tím strojem umí jezdit a nezpožďují provoz jen proto, že mají strach jet. Však je na té trati nějaká rychlost předepsaná. Také by se asi u neagenturních zaměstnanců nestávalo, že projedou zastávky, kde chtějí vystupovat lidi…..což je zde dosti časté!!

Leinad

Jo to jsou průšvihy, které může udělat vlastní i agenturní zaměstnanec.
Jo za projetí zastávky pokutu, za bezdůvodné zpoždění taky. A bezdůvodné zpoždění by mohla sankcionovat i SŽ (DC).

Sandy

Jako už v předchozím mém příspěvku. Co na to kontrolní orgány. Existuje nějaké seznání tratě a pokud trať řádně nezná, nemá na ní co pohledávat. Znám i strojvedoucí, kteří takové seznání tratě podepsali a přitom na té trati nejeli ani jako cestující. A co se teprve bude dít, když bude hustě sněžit, nebo bude mlha, jak pojedou?

Leinad

Pojedou podle návěstí, které SŽ(DC) správně udržuje a jsou vždy dobře vidět, žádná zarezlá cedule za křovím, nebudou pařit na mobilu. Akorát alibismus SŽ umožní „projetí neviditelné návěsti“ hodit na fíru.

Sandy

Asi jste nepochopiul na co jsem chtěl příspěvkem upozornit. Dráha není silnice a vlak nezastaví na pětníku. Jak prováděli seznání strojvedoucí tratě, když projíždění zastávek podle příspěvků je docela časté. Co je to za kaskadéry strojvedoucí, kteří si toto dovolí a dokonce jedou bez vlakového personálu.

Mates

No právě od těch strojvedoucíh, co tam jezdí… OTÁZKA JE, jak hodně je pro firmu ekonomické, platit fíru z půjčovny. Denní taxa je docela mastná??!!!
Problémy to způsobuje ty, že někteří na těch jednotkách neumějí jezdit, a pak dokáží z Lichkova do Letohradu z kopce udělat 15min zpoždění (viz teď v sobotu)

Kubrt

Platit fíru z půjčovny je pro LET asi drahé, ale je to čistě jejich problém. Neumění jezdit je samozřejmě problém i pro všechny ostatní „účastníky železničního provozu“.

Axel

Díky za info… Čili vy máte info od agenturních zaměstnanců nebo od těch strojvedoucích, kteří jezdí přímo pro Leo Express/Tenders… V zásadě bych chápal, že když se domluvím se zaměstnavatelem na mzdě (příklad = za den bude moje hrubá mzda 1000 Kč), tak by mě vytáčelo, kdybych viděl, že můj zaměstnavatel platí za půjčeného zaměstnance za obdobou práci např. (tipuji) dvojnásobek toho co mě. Proto jsem se ptal na objektivitu člověka/lidí od kterých máte info. P.S. Rozumím Vašemu vysvětlení že krátkodobě půjčení strojvedoucí se nehodí na složitou (nahoru/dolů) trať, protože by potřebovali víc času aby si „osahali“ trať. Chápu Vás… Číst vice »

Lukáš

Tam jsou hodně na krev jízdní doby a i třeba s Flirtem nejde na Sp 1293 dojet do Letohradu včas, pokud se neprojede Lanšperkem na hladko (křižování s Os).
Pokud to navíc třeba ještě klouže, je o zábavu postaráno.

Bigben

No LE se schvástal, že zrychlí dopravu (na jednokolejce :-)) využitím traťové rychlosti, 814 a 810 mohou z Letohradu do Lanšperka pouze 80 km/h (na 7 km dvě zastávky, traťovku s motorákem za ideálniho pčasí…. snad)
Jízdní doby jsou stejné jako loni.

Lukáš

I u Sp Orlice?

Bigben

Pravda, 1293 má ÚO-Let 11min, traťovou rychlostí to pojedete pod 10 min, navíc rozjezd, brzda – to je to, čím LE operoval. Ale jinak jsou jízdní doby v podstatě stejné a stíhala je i 814.

Mates

Axel
Přesně tak jsem to myslel….na horské trati musí člověk znát trať, sklonové poměry, rychlosti … musí vědět, jak jet když je sníh, když je listí a kluzko …atd. Prostě je to něco jiného než když strojvedoucí z Bohumína si tam jde jednou za čas na výpomoc a ještě něco jiného, když si tam dají na chvilku chlapa z půjčovny, který to tam vůbec nezná. Proto se tam také stalo, že výpravčí chtěla vidět prováděčku na D3 a dotyčný jí neměl.
Jinak mě jen jedno, jestli si LET platí fíru z z půjčovny….jsou to jejich peníze.

Sandy

Vidím, že máte ty správné informace. Je to jenom jedno velké dobrodružství pro LE s tím , ono to nějak dopadne. Jenom by mne zajímalo, co říkají kontrolní orgány na to, že jede vlak bez průvodčího? Kdo asi dává strojvedoucímu návěst, podle vnitřního předpisu LE, že byl ukončen výstup a nástup cestujících? Jak to, že ještě vůbec jezdí takoví strojvedoucí dobrodruzi, kteří hrubě porušují nejen předpis dopravce, ale vážně tím ohrožují bezpečnost dopravy. O tom, že by se jednalo o samoobslužný provoz nelze ani uvažovat. I kdyby se jim nakrásně podařilo v termínu naplnit stavy, tak všichni budou ve zkušební… Číst vice »

Lukáš

A vy znáte předpisy LET, že tvrdíte, že strojvedoucí porušují předpisy?
Čím konkrétně se porušuje bezpečnost dopravy.
A jen tak mimochodem. Občas bez čety jezdí i Elefanty v Praze. Ale samozřejmě pouze mimořádně (zaspání, výluky, atd.) To je taky proti předpisům?

Sandy

Znám, protože jsem se o to zajímal. LE nemá povolený samoobslužný provoz, který musí splňovat určitá pravi. S elefantama ho určitě nemají povoleny ani ČD. A proč například nelze jet bez vlakové čety? Vzpomenete si na nedávné vystoupení malého dítěte, kterému vlak odvezl maminku, která už nestihla vystoupit. Jsou ale i odborné podmínky. Cestující musí mít také možnost zakoupit si jízdenku ve vlaku a pro případnou kontrolu revizorem jí mít i označenou.

MiP

Jenom malá poznámečka … na tzv. „kasičkových“ vlacích ČD také nejezdí vlaková četa a strojvedoucí vypravuje vlak sám, samozřejmě po splnění všech předepsaných úkonů pro výpravu vlaku.

Jen tak

ta posedlost wifi … strasne 😀

pozorovatel

Ne, v tomto případě se mýlíte, leda byste měl na mysli „posedlost wifi“ na straně objednatelů dopravy – tohle by přece měla být posedlost vymáháním oboustranného dodržování svobodně dojednaných smluvních podmínek!

Leinad

I tak, WiFi je důvodem k pokutám za každý spoj kde nejde. Ne k výpovědi.

BND30

Třeba si někdo špatně vysvětluje službu wifi-free….tzn. bez wifi…:)

Petr Nick

jako kompenzaci rozdat čerstvý denní tisk, chvilku odpočinout oči od záře displejů a potřeby nabíjet

Dalibor

To bude zástupný problém jezní načas, neruší spoje, zlobí poblblý karty, což je jednoduše řešitelná technikálie. Jestli náhoudou hatemann neměl nachystanej kšeftík pro jinýho „oblíbence“ a leoš je neplánovaně vypekl.

Leinad

To je docela možné.

Dominik

Právěže ne, kraj přímo hledal, co by jim nabídl. Začalo to trasu Pce – Hlinsko, což, naštěstí, odmítl, že by to nezvládl odjezdit, tak mu nabídli toto.

Dalibor

Pak to nechápu. Arriva rušila spoje, vlaky zpožděné, netopící, problémy s poruchymi trakcí. Leošovi to jezdí docela slušně, jen je problém s cviklístky a kartami, což považuji v optice dopravních problémů za drobnost-

Generální mandatář

Podle mého názoru se jedná oí zbytečný povyk. Nejspíš nějaké osobní zájmy…

pozorovatel

Samozřejmě: je to přece osobní zájem hejtmana, který to vše od samého počátku způsobil, zachovat si před voliči tvář vlastní i partaje, za kterou kandidoval.

Lenka

Tak kandidovat teď bude na kandidátce nezávislých raději.

Sandy

LE podepsal smlouvu a věděl do čeho jde. Nebo to nevěděl? Vždycky mne učili, že smlouvy se mají plnit a mnohdy stačí i chlapské slovo. Tak o co jde? To co si LE dovoluje na koridoru s odříkáním spojů na poslední chvíli, je jeho problém, ale ve smluvní dopravě to prostě nesmějí odskákat cestující.

Leinad

Obojí je nastejno. V komerci nedodrží smlouvu s tím kdo má místenku. V objednávce nedodrží smlouvu s krajem.
Mimochodem smlouvy na to pamatují, jsou tam pokuty.

BND30

Asi tak…většina ze zde diskutujících byla po měsíci v novém zaměstnání mezi špičkovými zaměstnanci a ani zrno nazdar….
I vládě se dává pověstných sto dní. Chápu, že pro běžné uživatele jsou výpadky nepříjemné, někdy velmi, ale pořád je LE z mého pohledu lepší než Arriva. Hodně věcí si prostě musí sednout. Kriticky srovnávat desetiletí usedlý stav s prvním měsícem ježdění…trochu nadhledu pánové.

Gajda

Kdyby jim hrozil vypovězení smlouvy v červnu, tak to pochopím, ale ani ne po měsíci provozu? Jako nový dopravce se měli samozřejmě ukázat na 100% od prvního dne, ale je toho dost co ukáže až provoz a i u této smlouvy to bylo všechno hodně na rychlo od doby co se rozhodlo pro Leo Express po vyjetí. Sankce za neplnění jsou na místě, ale vyhrožování výpovědí smlouvy je docela dost

R2R2

Technicky vzato zatim nevyhrozuje vypovedi, ale tim, ze posle dopis, kde ji vyhrozovat bude 😉

Bigben

LE byl prezentován jako zaběhlý dopravce, při předváděčkách nechyběli politici včetně hejtmana, lidí máme dost

SuJeP

Nechápu, co vadí hejtmanovi na Wi-Fi. Vždyť ji má LEO na profi úrovni. 🙂

https://imgup.cz/images/2020/01/07/80798381_2733764893373602_5995342778312163328_n.jpg

Petr

Pro šotouše . Wifi je ta krabička pod čistou sedačkou na čisté podlaze . A svítí , takže jde . Nicméně evidentně se jedná o provizorní řešení. Navíc , co dokázali za rok nedokázali ČD za několik desetiletí. Teda mimo zpoždění .

SuJeP

Jestli tím „Wi-Fi jde“ myslíte že ji najdete na mobilu, tak ano. Šla. Ale to bylo asi tak všechno. Já bych třeba navíc uvítal i možnost připojit se na internet, ne jen na krabičku s dosahem sotva po třetině vlaku…

em.em

Článek není o ČD. Chápu, ne každý je nejostřejší tužkou v penálu.

Dalibor

má provvizornu , ale má. znám kýbl spojů, kde není vůbec i přes sliby…

SuJeP

Výsledek ovšem stejný, jako by tam žádná wifi nebyla. K internetu se nepřipojíte…

Joe Silverra

Tohle uz je na podnět pro Drážní úřad.

pozorovatel

Proč? A v čem?

Pandrhola

Nevím, ale nemusí to být náhodou homologované pro drážní vozidlo ?

Dominik

Toto je tak trochu obcházení, jelikož je tam umístěna jen jakási krabička, ale když se stane normální součástí vozu, tak ano, pak musí vozidlo znovu projít schválením na DÚ.

eLKá

Tak WiFi tomu asi funguje, ale k Internetu se člověk připojí leda když vlak bude stát hned u základnovky 😉

Pepa

Také záleží co je ve smlouvě, pokud je WIFI je to splněno, pokud WIFI s přístupem na internetu je to horší.

Leinad

Jak je definován „internet“?
Zruším ap isolation aby se cestující mohli pingovat navzájem. Že nejede „páteř“ není problém dopravce 😀

eLKá

Tak Internet je definován jako celosvětový systém propojených počítačových sítí, těžko ho omezit na jeden WiFi router, že…

Lenka

Jak dostat do diskuze obrázek?

Vladimír D.

Pane hejtmane Netolický, a to jste dopředu nepojal žádné podezdření?

Sandy

Samozřejmě i pan hejtman má na současném stavu své zásluhy. Několikrát jsem byl v komisi při výběrovém řízení. Předem jsem si ale zjistil, co firma dělala dříve, jaká byla spokojenost s jeho prací a jaké dává záruky. Kolikrát se pan hejtman zajímal o samotný provoz kandidátů výběrového řízení? Ne jednat s vedením, ale seznámit se s provozem jako takovým.

Bigben

Tak LE byl „zkušený“ dopravce, jezdil s novými el. jednotkami po koridoru, pravda občas nejel….

noerf

Pokud dochází k pochybení ze strany LE, tak bych očekával udělení pokuty, popřípadě pokut. Až pak řešení výpovědí smlouvy.To, že ještě není znnámo, že nějaké pokuta padla, spíšr naznačuje pokus o silové řešení ze strany kraje. Jen by mne zajímalo, co, v jaké výbavě a za kolik tam jezdilo předtím. Vytýkat, že nefunguje wifi, je malichernost řešitelná pokutou, chybějící průvodčí je problém, ale lze jej řešit alternativně (např. prodejní automat ve jednotce jako GWTR). A jsou i vlaky ČD, které jezdí také bez vlakvedoucích (se specifickým odbavením cestujících). To, že nefunguje Iredo karta je z pohledu zákazníka větší problém, ale… Číst vice »

Bigben

LET dostal zakázku na základě slibů, že splní krajem požadovanou kvalitu (např. i to malicherné wi-fi, které v „syslech“ bylo standardem). Mimo Flirtů (jezdí v závazku po koridoru do Prahy) je to úplná tragédie, ale ano, vlaky už jezdí ….LET nemá ani jeden vlak se specifickým odbavením avizovaný v jízdním řádu
Nevěřím ve vypovězení smlouvy, nevěřím ani v pokutování, koryto pro tok peněz bylo vyhloubeno a nějaké divadlo pro nespokojené zahrajeme…
Spokojení a spíše spokojení jsou všichni, co jedou zadarmo….takže skoro všichni

Krocan

wi-fi v syslech nebylo standartem. To tam je méně než rok. A do posledních se to dodělávalo teprve před pár měsíci.
(V těch Pražských to možná je déle, ale ty v sobě mají první třídu…)

Ale já osobně jsem proti tomuhle trendu. Wifi v rychlících, možná i spěch vlacích? Dobře beru. Ale aby to muselo nutně být v každém osobáku, kterým lidi jezdívají jenom krátké trasy… To mi přijde zbytečné.

A nejhorší, že všechny tyhle prachy z tohohle wi-fi šílenství jdou těm nenažraným a zlodějským operátorům.

pozorovatel

„Ale aby to muselo nutně být v každém osobáku, kterým lidi jezdívají jenom krátké trasy… To mi přijde zbytečné.“
Záleží na trase a cestovní době každého vlaku: pojedete-li třeba z Kralup nad Vltavou do Peruce a budete tam jezdit tak často, že už vás okolí ani nebude příliš zajímat, tak možnost vyřešit si cestou třeba poštu nebo nakopírovat si do notebooku včas nějaká data (nemyslím filmy, apod.!), jejichž možnost získání je časově omezená právě zhruba na tu dobu dlouhé cesty vlakem, přičemž k vlastnímu připojení doma to již nestihnete, se může hodit WiFi i v tom „šukafónu“.

Bigben

Wi-fi se do syslů, co tady jezdily, montovalo v průběhu minulého roku na úkor potřebnější údržby třeba starších vozidel. Ale politici to požadují a ČD řídí politici. A všimněte si, že pro kraj to byla téměř priorita, ta wifina, protože co babka z Karlova má cestou do Králík ve vlaku dělat….

Ušatá

Dívat se z okna na krásnou krajinu.

Lenka

Pochopila jsem proč je wi-fi nutnost. Té jejich aplikaci mobilní data nestačí. A bez wifi mi zmizí i dříve načtené přes aplikaci koupené jízdenky. Je fakt, že je sice nikdo většinou nekontroluje, ale když náhodou průvodčí přijde, je to trochu nekomfortní, i když mě pak našel podle příjmení v nějakém svém seznamu. Bez wi-fi nejde také v té jejich aplikaci vyhledat spojení.

eLKá

WiFi ve vlacích má smysl i na krátké vzdálenosti. Dříve si s sebou lidé brali noviny, dnes mobily/tablety s tím, že noviny si přečtou tak. A GSM/LTE do skříně prolézá jen velmi těžko. Anténa na střeše + vnitřní WiFi dělá divy.

pozorovatel

„Nevěřím ve vypovězení smlouvy, nevěřím ani v pokutování, koryto pro tok peněz bylo vyhloubeno a nějaké divadlo pro nespokojené zahrajeme…“
Souhlas: Netolický se jen snaží zakamuflovat svůj hlavní podíl na tom, co vlastně především on sám způsobil!

Sandy

Soupravy nesplňují podmínky pro provoz bez průvodčích, kteří mají povinnosti při výpravě vlaku ze stanic a zastávek. Evidentně se jedná o porušování bezpečnosti dopravy a nechápu, jak si toto může vzít strojvedoucí na triko.

-TR-

Mám obavu, zda se nejedná o snahu Pardubického kraje zastavit provoz na trati. Z Dolní Lipky do Hanušovic byl provoz už jednou zastaven, totéž může potkat i vlakové spojení do Polska. Rušení mezinárodních spojení je nyní v módě – viz Zlínský kraj a likvidace vlaků z Horní Lidče do slovenského Púchova, ke které došlo s příchodem Arrivy.

Kubrt

Pokud chce kraj někde zastavit provoz, tak tam prostě neobjedna vlaky. Nemusí kvůli tomu uzavírat a pak vypovídat smlouvu s dopravcem.

-TR-

Vy jste tak naivní.

kakov

v čem je naivní, má pravdu

Modré zábradlí

To vy nechápete rozsah spiknutí.😎🤣

Tady na Moravě

Máte na mysli to vlakové spojení do Polska, které neexistuje? Přestupuje se na hranicích.
Jeden víkendový pojízdný cirkus, kterým si LE chtěl zasloužit pár titulků v novinách, nepočítám.

Východočech1

V téhle věci padaly po dva roky kupy slibů na webech i českých i polských – a sliby chyby. Směrem ráno do Vratislavi večer z Vratislavi ještě horší než bylo za ČD. V pracovní dny zajet do Bystrzyca Kł. nebo Kladska? Ráno z ÚO 7151 a přes hodinu kysnout v Lichkově na 6281….Až na pár zádrhelů se povedl ten flirt večer do Vratislavi ráno z Vratislavi zpět…

Lenka

Akorát, že ten rychlík do Vratislavi skoro nikde nestaví v PK a na druhou stranu úplně nesmyslně staví v Polsku v každé vsi, když ho ovšem lidé nesmí používat k cestě po Polsku. Z Čech a do Čech se jede podle mě tak z Vratislavi, Kladska a Bystřice. Mohlo by být víc zastávek v ČR a vypustit zastávky typu Domaškov.

Tronda

K likvidaci spojení přes Střelnou došlo kvůli přemrštěným cenovým požadavkům ŽSSK – cca 300 Kč / Km za vlak, kd jede pár lidí, bláboly o tom, že tam bude jezdit diesel do Lúk jsou zástupný problém, protože celodenní smradlavej diesel šrot 809 místo 263 do Kútú najednou problém není.

Romanero

Ani bych moc nedal za to, že to jejich náhradní WiFi řešení je hotspot z mobilu průvodčího 😀 Tím by se vysvětlila i ta občasná absence signálu.

toploe

Mluvčí kecá. Kolega tím jezdí do práce a říká, že wifi absolutně nefunguje a průvodčího viděl naposled před vánocema – ale to stejně jezdili zadarmo, páč nestíhali…

Tady na Moravě

Samozřejmě, že kecá. Může kecat co chce, protože kdyby někdo chtěl zjistit realitu, tak by musel zvednout pozadí a jít se do toho vlaku podívat, což nikdo neudělá. Politik se toho štití a úředník to nemá v popisu práce.

xyz

LeoEx mimochodem není jediným dopravcem, který v rámci regionální dopravy má problémy s odbavením dle tarifu objednatele. Jízdenky ČD vydané průvodčími ve vlacích v Jihomoravském kraji mají nesmyslné časové vymezení platnosti – takové, jako by platnost jízdenky skončila ještě před jejím vydáním, viz https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4151867.

Bigben

Bavíme se o LET v Pardubickém kraji

xyz

V pořádku. Pouze upozorňuji, že problémy byť v jiném kraji má v této věci** i dopravce, kterým by v případě eventuální výpovědi Pardubického kraje směrem k LeoEx byl LeoEx nahrazen.

** Kde dodávám, že nemožnost vydání integrované jízdenky je z mého pohledu nejzávažnější z těch nedostatků (protože objednateli způsobuje úniky tržeb), takže pokuta odpovídající odhadovanému úniku oněch tržeb je z mého pohledu plně na místě.

Tronda

Zapomněl jste to napsat diskutujícímu -TR-, který do diskuze o LET v Pardubickém kraji tahá Arrivu ve Zlínském.

Bigben

No spíš upozornil, čeho jsou krajšťí politoci schopni

Tronda

A xyz upozornil na to, čeho jsou dopravci v krajích schopni.

Jerry

Před 89 tu byl bordel …ale vlaky jezdily čekaly na sebe ..a teď Chaozz který vznikl díky te abych byl slušný zkurv.. demokracii.mam rodinu v Kroměříži a jezdili tam často souprava z Ostravy do Kojetína 8 kočáru a jízdní řád cajk .dneska radši autem..

Axel

Dobrý den, Vám něco vadí na přestupu v Hulíně? Co jsem párkrát jel z OVA (směr Břeclav), tak vlaky (ČD) jsou dost slušné). V Hulíně přesedáte na RegioNovu nebo RegioShark. Varianta cestovat přes Kojetín v dnešní době asi nedává moc velký smysl vzhledem k tomu, vlaky OVA-BRN (linka R8) vede podél dálnice = zájem cestujících je slabší. Neumím posoudit možnosti cestování, když nebyla dálnice (=před rokem 1989).

Axel

Přiznám se, že nechápu žvanily typu „Jerry“. Na konstruktivní reakci nemá zájem reagovat. Jenom se hádat a žvanit. No jo.

Tronda

Celý problém je v tom, že v R8 neplatí Jerrymu režijka, tak hejtuje, že se nedostane rychle z Ostravy do Kojetína přes Beskydy, kdyby tam také jezdil jiný dopravce, tento problém ho vůbec nenapadne.

Kubrt

Zrovna železniční spojení Ostrava-Kroměříž je dnes výrazně lepší, než za KSČ.

Jerry

Za jaké KSČ? Snad za ČSD

Herold

Nadáváš na demokracii, tak to Kubrt srovnal s tím, jak to bylo za bolševika. V čem je problém?

pamětník

„V čem je problém?“
V tom, že ani ČSD nebyly „automaticky“ žádnou KSČ (byť si je KSČ snažila usurpovat – jako ostatně skoro všechno, co aspoň nějak fungovalo, aby toho mohla využívat k vlastnímu prospěchu) …

Kubrt

Jerry to rozdělil společenským zřízením, takže nemá smysl v reakci operovat ČSD a ČD.

Hezky česky

V Pardubickém se jezdí navíc s ČSSD. 😀

Hen ten oný

To je sviňárna, to snad ani není možný. 😇 No, ale ani vtipný.

Ondřej

Pardubicky kraj je kapitola sama pro sebe, viz.autobusova doprava v kraji, autobusy v některých místech přeplněné a když už by to chtěl jezdit soukromnik komerčně, tak mu nedají licenci. Výběrové řízení na autobusy asi taky moc dobře nedopadne.

Vašek

Tak bodejť by cestující nebyli spokojeni, když s kartou IREDO jezdí zadarmo :-D.

Richmond

To co dopravci tvrdí, bývá často mimo realitu.

Krocan

a když se mluví o Leošovi, tak to platí 2x.. xD

HuskyMarty

Nejhorší na tom je, a to v případě problémů všech nově rozjetých dopravců, že polovina cestujících stejně absolutně nechápe situaci. Kdo jede poprvé třeba po 2 měsících tak ani neví, že byly ČD někde vystřídány. Ve vlaku Arrivy i Lea jsem tak mohl slyšet ČD-čekej dlouho, ČD času dost, ČD-jeden velkej bordel.

Lovosičan

Otázkou zůstává, jestli to ze strany hejtmana není zase nějaké takové to „give quiche a chance“.
https://tinyurl.com/yzozqu3m

Vladimír D.

Nechápu. Komu slaný koláč?

Ondra

Neznáš Červenýho trpaslíka, viď? 🙂

Někdo jiný

Pokud vypoví smlouvu společnosti Leo Express, nastane velké divení až se přijde na to, že dopravu tam provozuje jiná společnost: Leo Express Tenders. 😀

Krušnohorec

Hejtman Netolický si mít v kraji Leo-Express velmi, velmi přál.

Vladimír D.

Připustme, že byl naivní. Omluvou je, že nikoliv on sám.

Dominik

Včera bylo pozdě.

Džamel

By byla sranda A když to vypoví, vezmou to ČD zpět nebo už nemají zájem?

xyz

Zejména by bylo zajímavé sledovat, jaká vozidla tam nasadí + odkud vezmou strojvedoucí a průvodčí.

xyz

Plus by bylo zajímavé sledovat, jak tam ČD eventuálně nasadí vozidla splňující veškeré podmínky (tzn. ty, které LeoEx nyní neplní) včetně wi-fi připojení. 🙂

tonda

nebudou muset,kraj bude rád i za 810 a nic jiného se nenabídne,i přesto to vezmou,budou volby a lidi jsou hooooodně rozlobený. Prý se normálně projíždí nahodile zastávky a pokud se to nastane,jedete na konečnou a zpět zdarma.Že vám cesta domů trvá dost dlouho-bohužel.Slyšel jsem nezkusil

Jihocech

Ano WiFi je totiž na regionální lokálce, kterou jedete max hodinu to nejvíc nejdůležitější.
Očekávám že se v brzké době bude montovat i do výtahů a na eskalátory….

Bigben

ČD by to musely vzít ze zákona, podmínky by si však určovaly ony

Lektor

Z jakýho zákona?

Ondřej

Využil jsem LE na 024 dvákrát kolem silvestra, a nemám si nač stěžovat, bez zpoždění, ochota, jízdenky jsem zaplatil kartou, i když v druhém případě to překvapilo i mladého pána průvodčího.

Novotný

Ani bych se nedivil, když cestujícím ujedou přípoje nebo mají platit několikrát za základní sazbu jízdného kvůli přestupu, například z Letohradu přes Ústí nad Orlicí do Pardubic. I to, že systém občas napíše, že jízdenku nelze na dnešní spoj vydat, protože je obsazeno a nejbližší jede až druhý den nebo ten stejný den později. Co to je za logiku v systému objednávky veřejné dopravy a ještě Pardubickým krajem dotované. A proč proběhne zrovna kontrola 17.01.2020? To aby se na to dopravce mohl připravit a v jiné dny podmínky smlouvy neplnit?

Martin1

Je fajn vyhrožovat vypovězením smlouvy, ať už to dělají kraje nebo MD, ale to největší máslo na hlavě mají sami politici. Vědět několik let, že musím udělat výběro a pak provést jen jakési konzultace během pár měsíců… No.
Tím ovšem neříkám, že se mají dopravci vyvinit. Nemají se hlásit na něco, co nestihnou připravit (nemohou se na to vymlouvat).

Jerry

Nikdo je nenutil sem tam hlásit.kdyz na něco nemám tak do toho nelezu.furt si říkám co SME získali úžasnou liberalizaci železnice a alternativními nedopravci? Nic je tu ještě větší bordel ..který už nikdo nedá dohromady ..a to ve všem.

xyz

Leo Express zjevně na provozování železniční dopravy tzv. má = již má zkušenosti s jejím provozováním; jeho spoje objektivně jezdí.

Jerry

Jaké zkušenosti?

Jerry

Leoš se svými šesti vlaky co ještě půlku odřekne.jedu Leošem minulou neděli z Olomouce do Studénky a fungoval jeden hajz.

xyz

V situaci, kdy jezdí komerčně, je odřeknutí vlaků akceptovatelné (v objednávané dopravě toto akceptovatelné není). Každopádně, nic to nemění na jeho zkušenostech s dálkovou, ba i mezistátní železniční dopravou, které ukazují, že „na to má“.

kakov

v komerční dopravě odřeknutí OK? fajn to vyprávějte lidem co měli na vánoční svátky jízdenku a leošek jim odřekl spoj

Erik

Akceptovatelné???????!
Pokud tohle dělá, tak bohužel odemne už nikdy peníze nedostane.
Koupím si lístek na den XY a on mi 5 dní předem napíše sorry jako.
Tudíž nazdar.

OndraS

Ale no tak 🙂 Ziskali jsme lepší soupravy za méně peněz a to je víc než nic.

Ludwig

Ta politicka vina je zcela zasadni. A argument, ze se nemeli hlasit by znamenal dalsich deset let monopolu. Na koridoru davam prednost ceskym draham, ale sluzbu, kterou tam nabizi, je zasluha liberalizace. Diky konkurenci jsou nuceni se zlepsovat.

Jerry

U nás byl někdy nějaký politik za špatné rozhodnutí odejít?

Kubrt

Politik je odejit tím, že už není zvolen. Když zůstaneme v kraji a u tématu, tak Dušek je dobrý příklad toho, jak voliči vyhodnocují konání politiků.

Jerry

Může to sám položit kubrte

Kubrt

To samozřejmě taky může, třeba jako Standa Gross, když neuměl vysvětlit, kde vzal 900 tis. Ale v době působení AB ve vrcholné politice se stalo normální nepříjemná fakta odignorovávat s poukazem na „voliče suveréna“ (optimálně takového, který se po volbách přepne do stand by módu a aktivizuje se zase až na další volby).

Rosťa

ANO, už je líp.

Hen ten oný

Vám? Hejtman Netolický bude jistě nasratý. 😃 A já se mu nedivím.

pozorovatel

Jak souvisí Netolický a jeho diktát k výběru LE s ANO ???

xyz

Perličkou je, že Grossovi zlomila politický vaz situace s financováním bytu standardní velikosti a standardního vybavení, to vše v běžné zástavbě.

Také stojí za připomenutí, že Gross byl premiérem „druhé volby“ (nikoliv zvolen coby premiérský kandidát ve volbách) poté, co rezignoval premiér Špidla.

Kubrt

Taky stojí za připomenutí, z jakých z dnešního pohledu subtilních důvodů Špidla rezignoval.

Hen ten oný

A co byste si dneska počal se Špidlou v zádech?

Lektor

No takovej Nečas skončil kvůli kabelkám svý milenky.

pppqqq

Na té trati odchodem ČD monopol zmizel? Vy si v dalších deseti letech můžete zvolit jiného dopravce, než Leo Express Tenders? A kterého?

Jihocech

Lepší monopol, který funguje a doveze mně tam, kam potřebuji víceméně včas ( 85% vlaků ČD jede na čas nebo se zpožděním max. 5 minut), než takydopravce, který není schopen si ani pořídit vozy, jenž vyjedou do stoupání do Hanušovic….
O tom ostatním nemluvě.
To je mi potom celé wiffi a kafe víte k čemu…

xyz

LeoEx nevyjel v Pardubickém kraji nějaké stoupání? S jakým vozidlem? Díky za info.

P. S. Z pohledu tratí provozovaných Leoexpressem se do Hanušovic koná klesání, nikoliv stoupání.

Bigben

No a zpátky je to stoupání. A nevyjel z Karlova do Červené Vody. Asi nejste zdejší, ale myslíte to s náma dobře 🙂

xyz

Přísně vzato, pak by taková „konzultace“ vůbec něměla cenu, když by se do ní nepřihlásil víc než jeden zájemce (kdy všichni ostatní než ten dosavadní si řekli, že „zbývá příliš málo času, ani se nebudeme hlásit“).

P. S. Některé parametry navíc jsou předem neodhadnutelné, zejména co do personálního obsazení (dopravce např. může předpokládat, že k němu přejde většina zaměstnanců dosavadního dopravce, nicméně ti nakonec zůstanou u dosavadního zaměstnavatele byť za cenu většího dojíždějí atd.).

Dominik

Třeba by se pak kraj chytl za nos, že asi něco dělají špatně.
I když zde to bylo spíš politické rozhodnutí, že prostě někde soukromník jezdit bude, aby náhodu někdo neřekl, že neliberalizují.

Předpokládájí? Mohli si zjistit, zda by dotyční k nim přešli nebo ne, nebo na základě čeho ten předpoklad měli?

xyz

„Mohli si zjistit, zda by dotyční k nim přešli nebo ne“
I něco takového může v danou chvíli být nezávazným, ústním příslibem.

Tato varianta platí nejen co do možného přechodu zaměstnanců dosavadního dopravce, ale i co do sehání dostatku pracovníků „odjinud“. Nedá se předem předem odhadnout, zda včas seženete dostatek příslušných pracovníků.

Dominik

Ano, nemusí mít stop stav, ale měl by být alespoň takový, aby nedocházelo k výpadkům, že vlak pojede bez průvodčího, a jestliže nejsou schopni zajistit ani to, tak se neměli hlásit.

Bigben

Někdy v září ujišťovali, že mají lidí dost, dokonce že už ani další strojvedoucí nepotřebují…

Krušnohorec

Nyní to není jako ve Volarech, kde mnoha fírům a průvodčím nic jiného nezbývalo.

Hen ten oný

Zimola von !!! To je dobrej podvraťák.

pozorovatel

No, právě: v Letohradu je situace samozřejmě úplně jiná než ve Volarech, které jsou z pohledu vnitrozemí a železniční sítě „výspou civilizace“ – což Krigarovi dost nahrálo.

Bigben

Psal jste tady něco o zkušenostech LE, že na to má….

Jihocech

Předpokládat, že většina personálu přejde od velké státní firmy , kde má existenční jistotu až do důchodu a benefity jenž soukromník není schopen poskytnout k malému soukromníkovi, který za pět let už ani nemusí existovat je hodně naivni predstava.
Možná pár mladých, kteri se nechají nalákat na sladké řečičky o o pár stovek vyšším platu…

Rosťa

ANO, už je líp. Ukázali nám kluci jak umějí MAKAT. Škoda, že jim nejde obyčejná práce.

Pavel

Ano v Pardubickém kraji nevládne. Spolu s ksčm jsou opozic: Vládne ČSSD+ODS+STAN a koalice pro Pk

Hen ten oný

Blbost se táhne napříč stranami. Nevšimli jste si?

pozorovatel

Jen trochu mírně zkreslujete: vládne hejtman (pokud se nemýlím, tak díky ČSSD) a jeho nohsledi.

Joe Silverra

Pane hejtmane, co jste si na železnici dali, to tam máte. Gratuluji. Vážení cestující, o tom, kdo sedí v čele hejtmanství, jste rozhodli vy. Opět gratuluji. Nejsem zastáncem Blue Army, ale ačkoliv jezdí s leckdy nepříliš moderními vozy, jezdí. A pokud je mi známo, tak na wifinu a hezký LED displej fakt nejezdí. Pro vyložené škarohlídy: Že modráci sem tam nevyjedou, je fakt. O tom žádná. Ale oni denně vypraví sedm tisíc vlaků a kleklé spoje lze počítat do jednotek či nižších desítek. Na tohle prostě Leošek nemá.

asdfr

A podla Vas potom kto na to ma ? Maju stale davat tie vyberka len CD, lebo on ma dostatok spojov. Ono pri tom pocte vozidiel nieco vytiahnu zo zihlavy. Napr. momentalne ma problem Regiojet na linke Bratislava – Komarno, musel tam na niektore vlaky nasadit NAD. No ma 2 supravy rozflakane vdake zrazke s automobilom a jednu na oprave. Chcel by som vediet ako planujete pocet suprav na pravdepodobnost zrazky z vozidlom a kto by ju zaplatil, pokial mate turnusovu potrebu 8 suprav a kolko suprav by mali drzat ako zalohu 1,2, 5. Kolko je dost suprav aby dokazali… Číst vice »

dopravák

„ma 2 supravy rozflakane vdake zrazke s automobilom a jednu na oprave“ „Matláte jabka s hruškama!“: to, že je na Slovensku asi enormně víc pitomců řidičů silničních vozidel, není ovšem problém objednatele dopravy ani dopravce (byť ten by si asi měl prohlédnout i takové statistiky včas před tím, než se přihlásí do VŘ), a podle toho také uplatňovat příslušná ustanovení ve smlouvách, když VŘ vyhraje. Ale s rozhodnutím nikoli „Pardubického kraje“, ale jen a pouze jeho hejtmana, který si je nechal jen „posvětit“ souhlasem zastupitelstva, nemají problémy RJ na Slovensku zcela nic společného – ani to, že by snad LE… Číst vice »

Jihocech

Ano dopravu v závazku veřejné služby ( tudíž objednávánou a placenou státem /kraji) ma dělat pouze CD jakožto státní dopravce. Od toho toho dopravce stát ma.
Komerčně a na vlastní podnikatelské riziko ať si ve zbytkové kapacitě dráhy soukromník jezdí kam chce a čím chce.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO