egoe-plus
Autobusy Dopravci Lidé Železnice

Další změna u Leo Expressu: Jako šéf skončil Köhler, nahradil ho Spilka

Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express
Alstom Lint v barvách Leo Express v Ústí nad Orlicí. Foto: Leo Express

V dopravní společnosti Leo Express pokračují personální šachy. Po prosincové výměně na postu předsedy představenstva došlo ke změně i v čele výkonného managementu. Skončil dlouholetý generální ředitel (CEO) Peter Köhler, místo něj byl jmenován Pavel Spilka. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.

Pavel Spilka, nový generální ředitel Leo Expressu. Pramen: Leo Express
Pavel Spilka, nový generální ředitel Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Spilka má podle ní mimo jiné zkušenosti s vedením a krizovým řízením firem z holdingu Škoda Transportation, teplárenské společnosti Jablonce nad Nisou nebo z řídících pozic v 02 (dříve Telefonica). Köhler si podrží post člena představenstva, má být odpovědný za další rozvoj firmy a akvizice vozidel. Je i jedním z drobných akcionářů. Podle Leoše Novotného staršího jde v případě Köhlera o povýšení, aby se mohl věnovat další expanzi firmy.

„Leo Express je firma s velkým potenciálem, která svými dosavadními úspěchy dokazuje, že umí prorazit na regionální a mezinárodní železnici. Mým úkolem bude jí v tomto úsilí dále pomoci. Budu se soustředit především na zvýšení ziskovosti Leo Express, který za loňský rok vykázal obrat přes 1 miliardu korun a nárůst konsolidovaného zisku,“ uvedl Spilka.

Už koncem minulého roku došlo ke změnám v představenstvu Leo Expressu, když se předsedou stal Leoš Novotný starší. V čele firmy tak vystřídal svého syna Leoše. Rodina bývalého majitele Hamé Leoše Novotného také vyplatila minoritního akcionáře Martina Burdu, někdejšího majitele Pivovarů Lobkowicz. Rodina Novotných tak vlastní přes 90 procent akcií.

Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. V popředí Peter Köhler.
Autor: Leo Express
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarka

Wifi je fajn, ale měla by být spíš na zastávkách. Aspoň by se děti zabavili při čekání na permanentně zpožděné vlaky v rozmezí 5-20 min.

České dráhy

Leo expres🚂 😮😮😮 ČD 🚅🚅😁😁😁

Kuba W

….mimo jiné zkušenosti s vedením a krizovým řízením firem …
Leo je v krizi?

GPGP

Joo Spilka, to je velký kalibr, začínal v Motokovu, pak už jen samý ředitel či CEO… S ním společnost pojede jak blesk 🙂

Mates

Prečo by mali byť v krizi

Leoš Konečný

Leo je v krizi od pocatku

SuJeP

Když jsme u těch personálních změn. Zachytil již p. Sůra, kde se zahnízdil nově jeho oblíbenec Vošický? 🙂

Jan Sůra

To je ale moc hezký tip, jestli myslíte tuto firmu koncernu Agrofert. https://kvarto.cz/kontakt/bystrice

SuJeP

Ano. Zvoral co mohl, tak šel prodávat traktory. 🙂

Robert

Copak, Köhler už nechtěl odpovídat za kšefty se slevami pro studenty?

Chytrý za 2

Možná toho ráčí mít vícero na svědomí. 😃

Kuba W

proč kšefty? podnikají proto aby vydělaly, pokud stát špatně nastavil podmínky tak dobře Babišovy tak. každý by na jejich místě udělal to samé, neporušily žádný zákon. já k vůli nim jezdím pendolinem protože je levnější. takže je rozhodně neobhajuji. jen chápu.
ale když vidím ty změny, už včera tu někdo psal o tom jak sbírají licence pro provoz všude možně, není to fakt proto že se chystají to celé prodat?

pozorovatel

Určitou logiku ten váš postřeh má, ale TEN ČEŠTIN, to je tedy opravdu dílo …

eLKá

Tak to se bude moci pan Köhler plně věnovat schvalování jednotek Sirius.
Na okruhu jsou již dvě, očekává rychlý proces (schvalovací), v listopadu se testy už dokončovaly a na tratích bez cestujících se má objevit už letos v březnu… (to je jen stručný souhrn toho, co o jednotkách Sirius LE zveřejnil).

pozorovatel

„(to je jen stručný souhrn toho, co o jednotkách Sirius LE zveřejnil)“
Ta firma ovšem za dobu své existence zveřejnila už tolik zpráv, které se pak ukázaly jako plané, že nelze neočekávat, že i tato prohlášení budou jen dalším podobným případem.

eLKá

Naprosto nejsme ve sporu 😉
Už jsem psal dříve, že o stav schvalování řady Sirius ví nejvíc Bůh a VÚŽ a z nich ani jeden nesmí ani naznačovat. A LE tiskovku do Velimi dosud nesvolal, takže ani novináři nemají jak se stavem jednotky seznámit (už skoro 4 měsíce).

David

„Budu se soustředit“ je jedna z mých oblíbených vět. Ještě mohl říct, že hledá nejoptimálnější řešení, to taky miluju.

Dalibor

No to řešení je tak dlouho optimální až se stane optimálnějším a nakonec nejoptimálnějším. Stálé zdokonalování dokonalého.

Aleš

A bude to mít vliv na čistotu jednotek Stadler Flirt? Při nedávné cestě po koridoru Praha – Ostrava jsem si všiml, že jejich jednotky nebyly myty snad již od prvního nasazení na trať. To už jsou krunýře špíny a bláta, co vozí na karoseriích, takže jsem jaksi nepochopil, k čemu slouží okna…

BND30

Třeba ti chlapci vymyslí nějaký teambuilding s kýblama a smetákama…

Petr

Omyjí bezďáci . Za okýnko paštičku .

Vlado

copak okna to je to nejmenší,ale jak asi vypadá technický stav a údržba,když to má stále větší proběhy ,jednotek je pořád jen 5 a společnost se tváří jako že již ovládá na železnici celou střední Evropu

noerf

Vlado: jednotek na leasing je hodně: Stadler Flrt 5 ks, jednotky Alstom Lint. K tomu lokomotiva Taurus a nějaké vagóny v Německu. Ale podle počtu cestujících je otázka, jaké je pozice LE na Českém trhu v konkurenci Arrivy a GWTR.

Vlado

Ano to máte pravdu,soupravu i lokomotivu ,případně i personál si mohu půjčit ,je jen trochu nevýhoda preferovat ucelené jednotky kde nemohu reagovat na potřebu trhu a stále vozím stejnou zátěž,jinak mě jako starému nádražákovi s praxí 25 let není jasné jak firma může provozovat vlaky na doraz bez provozní zálohy což bylo evidentně vidět rušením komerčních spojů v prosinci na úkor od těch zaplacených krajem ,nebo vlaky do Polska.Jasně vyberu si lepší kšeft ,ale tím se stavím do pozice nevěrohodné společnosti.Jinak LEO je tu již dlouho a mohla zareagovat na konkurenci Arrivy či GWTR a ne stále jezdit např.do Prešova… Číst vice »

michal

Ucelená jednotka má i výhody oproti vozům s lokomotivou.

Schrol

Údržba je skvělá. Brzdove destičky se neobjednají, lepší je vypnout podvozek z brzdy. Dveře na jednotce č.2 je taky víc než rok netrápí.Hned je řešení polepit a uzamknout atd…

Jan Sova

No tak na 460tkách jsou zalepená futra každou chvíli a ty to moc lidí netrápí. V údržbě si myslím nemají všichni dopravci co vyčítat….

eLKá

Technická: jaká je střední doba opravy u dveří řady 460 a na Flirtu, který má v užívání Leo Express?

Tonda Sehnal

Smekat před konstruktéry. Úctyhodné proběhy, pouze stanovená údržba a téměř absolutní spolehlivost. Tleskam a smekám, pane Stadler 👍👍👍

Zrzek

Však ono se to vrátí a většinou to zase tak dlouho netrvá. Každá ušetřená údržba obvykle stojí 2x tolik a přijde to ve chvíli, když to nejmíň potřebuješ. A to jsou další vyhozený peníze.