Leo Express začal prodávat jízdenky na přímý spoj do Vratislavi, ceny začínají na 99 Kč

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LEJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: LE

Den po podpisu smlouvy s polským dopravcem Koleje Dolnośląskie začala společnost Leo Express prodávat jízdenky na nové přímé spojení Prahy

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Leo express fuuuuuuuuuuuuuuj

Eda

Výsměch Čechům 🙁 na eurovíkend pro Čechy úplně naruby..

Vnější pozorovatel

Wroclaw je krasne město.

Východočech1

A ještě si dovolím dodat další aspekt k LEO: Přípoje dálkových vlaků ve Wrocławi. Když porovnám český a polský JŘ, na ranní spoj z Prahy by vyšlo okno v 5.30 – ´na předjetí EC273 a RJ1001 zbydou Moravany – s LEO Wrocław – Praha dobře padne míjení v Międzylesie a Wrocław příj. 10.09-….a 10.19 má IC „Heweliusz“ přes Poznaň k Baltu – příj Gdynia Gl..16.30…a zpátky z Gdyni 11:34 – příj. Wrocław 17.28…..No a LET může vyjet 17.37….v od hranice ale stavět jen Jablonné – Letohrad (vyjde tam míjení večerního Praha – Wrocław)….a z ‚Ustí n. O jet hnet za… Číst vice »

Pezos

10 minut na přestup v Polsku, kde hodina není žádná míra. Tak určitě…

jozka

Ono i kdyby to prijelo nacas, tak je to docela kalup. Jj, kde jsou casy Praha hl.n. (cca 18.OO) – Gdansk Gl. (cca 8.30) – Gdynia 🙂

Východočech1

Ve Wrocławi jsou větší zpoždění (20 až 40 minut) výjimečně u některých průjezdních rychlíků, pokračujících od Baltu to Krakova nebo Katovic, přípa. i RZeszow – Przemysl, ale spíše v opačném směru. Ale ne všude je tomu tak, jak tvrdíte, že ona hodina nic neznamená. V dávnější minulosti tomu tak bývalo, dnes spíše lze vycítit tón (přihlouplého českého) klišé typu „vše co je polské je horší“. Ty doby ovšem minuly. Do Polska jezdím ….desítky let, z toho 10 let jsem byl v Polsku na trvalo, takže nějaké zkušenosti jsem měl možnost nabýt a nabyl. Mezi hlavními centry se doprava značně zlepšila… Číst vice »

Pezos

Přijďte to říct do Ostravy lidem, co cestou do Prahy spravili chybu, že si vybrali vlak začínající v Polsku.

Východočech1

Ano, předevčírem (5. prosince) byl zrovna malér s EXem 112, kolem Tych hlásili, že zkolabovala lokomotiva a bylo stání na trati, ale zmatek byl už od Varšavy s místenkam, protože – dle informace polské průvodčí, dík porouchanému topení byly vyřazeny oba ČESKÉ Bdmpee, místo nich jeden český Bmz, a jeden PKP IC s oddíly, takže nesouhlasily místenky….Z Bohumína /kde podle JŘ je 20 minut stání, které se dalo zkrátit/ akorát vlak zvětšil zpoždění, v Č. Třebové měl více než 30 minut, a kvůli zmeškaným přípojům stavěl v Třebovicích a v Chocni… Také 26.11 od Bohumína v Polsku na EC117 zkolabovalo… Číst vice »

dopravák

Ještě před asi 10 roky byly polské železnice v mnohem hlubší řiti než české, ale to už v posledních letech určitě pravdou není, byť především v příhraničních oblastech s ČR mají ještě hodně k vylepšování. Problémem je ovšem přeshraniční spojení, protože zkostnatělé „státní“ železniční instituce nejsou schopny ani ochotny (to především z polské strany) fungovat ve prospěch teď už bohužel ani spíše jen potenciálních a dávno ne skutečných cestujících – kromě toho, co se po dlouhých letech marných snah podařilo zařídit na pomezí Jizerských hor a Krkonoš (a i tam především díky zájmu sousedících regionů, nikoli působení úředníků z velkých… Číst vice »

Východočech1

To máte pravdu! Tady při mezinárodním jednání je opravdu dobré zapojit „samorządy“ (obce), ty na Dolním Slezsku mezi Vratislaví a hranicí se domáhají po léta rychlejšího spojení nejen do Vratislavi, ale hlavně do Varšavy, i dalších vojvodských center (v létě k Baltu, a zde je i společný zájem s českou stranou…LE by jim mohl vyjít vstříc! ). Ovšem dodnes stav je opravdu neuspokojivý. Nejen problém dohodnout se na mezinárodní úrovni – také sama trať Wrocław – Międzylesie potřebuje rekonstrukci jako sůl, místo toho akorát ji po částech látají. Ze Strzelina do Kamence to chce druhou kolej,( už Prušáci tu při… Číst vice »

Východočech1

Zkusil jsem přes internet koupit jízdenku Ústí n.O. – Międzylesie. Lze koupit jen na večerní přímý vlak tam a ranní zpátky, zatímco jsem zamýšlel jet jen na nákup. Do Kłodzko Miasto totéž. Navržený přímý spoj Praha – Wrocław večer/Wrocław – Praha ráno je dobrý pro polské návštěvníky ČR, ale nikoliv pro české návštěvníky Vratislavi, polským umožní 7,5 hodiny pobytu v Praze, což už ujde. Jenže velký potenciál tvoří také lázeňští hosté a turisté Kladské Kotliny – Kudowa, Dušníky, Polanica, Długopole, Łądek.Łądek dojezd busy do a z Kłodzko Miasto má, ale jinak je to zoufalé. A nejvyhledávanější cíle nabízení i tamními… Číst vice »

dopravák

Do Kudowy (která ani náhodou neleží v Kladské kotlině) by jel z ČR přes Klodzko jedině blázen nebo šotouš-projíždeč, který si chce projet hezkou trať přes Duszniki – do Kudowy se jezdí českou mezistátní autobusovou linkou z Náchoda (000158), která navíc jede až do lázní a ne jen na minimálně 2 km vzdálené nádraží ve vsi (Slone).

Východočech1

Kudowa ještě spadá do okresu Kladsko, pojem „Kladská Kotlina“ je zde brán jako zeměpisný než jako přírodovědný pojem (viz slovník polského rozhlasového a televizního zpravodajství). Ta trať je pochopitelně atrakcí jak pro šotouše tak i pro milovníky krajinných panoramat – zejména „semmering“ kolem Levína. Bus CDS Náchod znám, spojení na dojetí ze směru Brno – ˇC. Třebová – Choceň (a i od Hradce přes Starkoč) je s čekačkou na stanovišti 8 v Náchodě, dost velkou. Chvályhodné je že některé spoje vede i přes Hejšovinu (Karlów) a Vambeřice (to a pak přes Tlumaczow do Broumova). Kudowa nádraží je v Zakrze, a… Číst vice »

dopravák

– „Kudowa ještě spadá do okresu Kladsko“ To je sice logické, protože v Polsku tam už žádné aspoň trochu lidnaté město není, ale ve vztahu ke Kladské kotlině je za horami (ba dokonce za dost výrazným rozvodím) = terén tam už spáduje k Metuji (takže voda posléze teče do Labe), ne k vodním tokům směřujícím do Kladské Nisy. – „Kudowa nádraží je v Zakrze“ Máte pravdu = moje chyba: místní část Slone (kam až kdysi vlaky jezdily) je mnohem blíž ke státní hranici než stávající nádraží v Kudowě. A je škoda, že české mezistátní autobusy až k tomu nádraží nezajíždějí,… Číst vice »

Ajemgut

Praha – Wroclav:
Business 149,-
Premium 199,-
vůbec není špatný..

Jindra

Letenky od Ryan. začínají v předprodeji obvykle od 250 Kč. Doba letu hodina. Tady je to kolik hodin jízdy? Sedm? To je celkem dost. Smutné je, že Leo jízda Pha-Kra s přestupem na bus v Bohumíně umí být až o hodinu rychlejší, než přímý vlak.

Jindra

Sorry, Wro, není Kra. Skočím si pro brýle 🙁

kix

jízdní doba je 4,5 hodiny…

Arnošt

To je tedy opravdu ideální pro eurovíkend, když odjezd je z Prahy večer a odjezd z Wroclavy v 10 dopoledne. Pan mluvčí asi na eurovíkendu nikdy nebyl.

David

Vy si zřejmě pletete eurovíkend s jednodenním nákupním výletem do NDR.

David

Tolik mínusů? Tady už asi nikdo neví co znamená NDR.

Martin V.

On to bude spíš hezký eurovíkend pro Poláky v Praze (v sobotu ráno si přivstanou, v neděli večer jsou zpátky doma s jedním noclehem v Praze). Pro Pražáky mi tam chybí slušný návrat. Kdo nespěchá v pondělí ráno do práce, tak může sice jet až v pondělí ráno, ale na dva dny ve Wroclawi potřebujete tři noclehy, což se prodraží. Chybí mi spoj v neděli večer do Prahy, nebo jsem něco přehlídl?

pozorovatel

Zjevné přehlédnutí: takové spojení je tam také (z Vratislavi v 16:46 hodin), ale zjevně s přestupem v Lichkově a rozhodně ne za nízkou „zaváděcí“ cenu, protože z Vratislavi do Lichkova platí asi tarif KD a z Lichova do Prahy bude platit normální vysoké jízdné (základní = 180 Kč).

Alexandra Lowingerová

Ale ví, není třeba dělat z lidí trotly….mimochodem proč zrovna do NDR, když ta už tu hezkych pár pátků není??? Dnes se hojně jezdí na jednodenní nákupní výlety všude možně, ještě víc, než dřív.

Jen tak

eurovikend je v patek tam v nedeli odpo/vecer zpatky.

pokud to jede v nedeli v pet rano, je to … k hounu.

pozorovatel

Jedovaté sliny plivete marně: v neděli v podvečer lze z Vratislavi jet zpět také (v 16:46 hodin), ale s přestupem v Lichkově a rozhodně ne za nízkou „zaváděcí“ cenu.

Tomáš H.

Naprostej souhlas. Když jsem zahlíd ty časy, stejně mi došlo že auto je pořád ta lepší alternativa. Tak to třeba časem nějak odladěj.

David

To si radši zaplatím 2 noclehy, než bych si kvůli tomu kupoval auto. Se divím, že autíčkáři vůbec sledujou zprávy o železniční dopravě.

Jakub

To jako žijete v představě, že ten, kdo má auto, nejezdí vlakem a ve vlacích jsou tudíž pouze lidé bez aut?

David

Jakub: Tak samozřejmě že ve vlaku jsou lidé bez aut. S jedinou výjimkou – a tou je autovlak.

pozorovatel

Arnošt: Umíte vůbec aspoň číst (když gramatika vám, jak vidno, nejde také)? Jak jste přišel na to, že vlak do ČR odjíždí z Wroclawi v 10 hodin dopoledne?

Jen tak

no … on se fakt spletl. odjizdi totiz v pet rano

coz je v kontextu eurovikendu jeste horsi 🙂

pozorovatel

„coz je v kontextu eurovikendu jeste horsi“ Proč? Poláci jsou zvyklí žít v noci mnohem intenzivněji než líní Češi, takže odjezd z Vratislavi v 05:58 hodin (tedy v podstatě v 6 hodin ráno, nikoli v pět) z nijak extrémně velké Vratislavi může být pro její obyvatele docela přijatelný – v sobotu ráno do ČR a s jením noclehem v neděli večer zpět je to jako „eurovíkend“ docela v pohodě: nechápu, co na tom chcete kritizovat. A že ten jízdní řád je výhodný (jen) pro Poláky a nikoli pro Čechy, to je přece napsáno přímo v textu – pro Čechy to… Číst vice »

Jaro

urcite jizdenky za 99 korun do Prahy lze nalezt nadale, a do konce v tride Business tride treba na zahajovaci jizdu 20.12. od 149 korun. Coz pro mne je proste top cena.