Leo Express vyjede s vlaky do Bratislavy nejdříve v prosinci, navýšil plánovaný počet spojů
Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express
Společnost Leo Express v letošním jízdním řádu s největší pravděpodobností nespustí své plánované spojení mezi Prahou a Bratislavou přes Olomouc.
V souvislosti s odložením spojů, které měly už vyjet, došlo i k odložení nočního páru Bratislava – Žilina – Ostrava a zpět, který byl plánován. Škoda, že o něm také nezazněla zmínka.
Jezdit do Blavy pres Holomoc a Otrokovice v tento a nadchazejici cas dava smysl.
1) asi nejvetsi prinos je pro Zlinsky kraj v zahusteni na 1h takt do Prahy, v pripade, ze bude jezdit v prokladu s R18
2) Holomoc ziska spojeni s Blavou
3) zahustovat husty takt pres Blansko-Brno-BV neni treba
4) Kolin se stejne objet neda, kdyz uz tu zaznelo, proc to nepojede pres HB, navic zde bude odkolonena doprava pri reko 260ky.
Ad 1 – je to uplne jiná společnost a ty vlaky budou jezdit za jiných podmínek. Nějaký aspoň hrubý proklad s R18 by musel být dílem hodně velké náhody.
Se dívám, že to i v návrhu vypadá na spoje jen pro Pražáky, až se vyspinkají (přičemž mohou jet rychleji přes Brno), ale z OL na jednodenní výlet do Blavy stále kvůli pozdnímu prvnímu spoji nepoužitelné…
Zahustí se tím i takt na Otrokovice a St. Město, takže tato oblast nově získá rychlé spojení s Prahou spoji, která je rychlejší než R18. Zároveň i Hodonínsko získá přímé spojení s Prahou a přímou linkou se zbytkem republiky.
Takže reálně se jedná jen o zahuštění a prodloužení Starýho města
Nad propastí! Nevyjede! Psali v Obzoru.
„……….. čínští zaměstnanci ze zkušebního okruhu ve Velimi zmizeli. …“ …. Jan Amos se v hrobě asi obrací …..
Když odhlédnu od problematiky zatím neschválených souprav, tak spojení LE Praha – Ol. – Bratislava by mohlo fungovat obdobně jako spojení RJ Praha – Bratislava – Žilina, svezete se z Prahy do Ol., nebo z Ol. do Bratislavy – zde nově přímo, což bude pro olomoucký region revoluční novinka. Zmíněný spoj RJ určitě taky málokdo použije na cestu z Prahy do Žiliny přes Bratislavu, ale spíš na ramenech Praha – Bratislava nebo Bratislava – Žilina. Spousta dálkových spojů by tak mohla fungovat, a odpadlo by tolik nenáviděné přestupování, ale ty obraty, to by byl oříšek.
No já buď už blbě vidím a jsem z koukání do JŘ nějaký vykukaný.
No z BA je spojů 6.
A do BA je spojů 5.
Že by jel jeden spoj složen ze 2 jednotek.
Nebo se mohla stát i chyba….
Hm. Tak ono mi vychází z BA 5 a z PRA 4.
Tož asi jedna jednotka stihne otočit BA Přerov a zpět…
Jinak mi to teď při zběžném ohledání nevychází…
No prostě tento dopravce nepřekvapí,stále stejný.Jinak pokud má 3 jednotky ,chce jezdit 6 párú denně v každém směru a jízdní doba je cca 5 hodin tak by leda musel potkávat sám sebe.Jinak může jezdit Bratislava -Přerov-Bratislava s Čínanem ,to vyjezdí a tam mít přestup na svoje tramvaje do Prahy (stejně přes Přerov jezdí )Jinak prostě nechápu ,proč má stále stejnou velkou hubu a nemá na to ,tím si přeci jen škodí .Ano pozdrželo se schvalování těch jednotek ,ale s tím musím počítat ,to není jako zazátkovat paštiku.A proč hned rozjíždět tu Blavu 6 krát?a vše jen koridor ,kde už toho… Číst vice »
Tak samozřejmě, všichni už v listopadu 2019 měli počítat s tím, že přijde koronavirus a uzavření hranic. A ne že si na léto příštího roku objednají trasy u SŽDC.
No a na Vysočině je velký potenciál pro přímé vlaky do Bratislavy, narozdíl od Olomouce, Přerova, Otrokovic (a Zlína) … tam potenciál není.
Mimochodem, ten váš návrh přes Havlobrod se ucpanému koridoru taky nevyhne. Rozhodně ne v nejucpanější části Praha – Kolín.
Jasně to je pravda ,proto odřízneme určité části ČR od kvalitního spojení a budeme vyzobávat rozinky dokud to půjde a na žádný jiný nápad se nezmůžeme.Jinak jsem nepsal z důvodu ucpaného koridoru ,kterému se ani vlak přes Přerov nevyhne.
Problematiku ucpaného koridoru v úseku Praha – Kolín Vlado vyřeší vedením vlaku dvousilovými čínskými jednotkami po trase Plzeň – Praha – Čerčany – Světlá nad Sázavou – Brno – Bratislava.
To, že bylo zřejmé, že to nestihne už dávno než nějaká pandemie vypukne, za to může koronavirus? Vy asi dodnes usínáte na pohádkách ovčí babičky, že?
Je skvělé, jak někomu stačí trocha Májky na svačinu a už má skvělé nápady. Myslím, že pokud dnes odpoledne skočíte do KB, můžete již příští týden u Škody objednávat super jednotky na Váš skvělý nápad. Nezapomeňte ale počítat s tím, že se výroba trochu potáhne a nová vozidla tohoto ověřeného výrobce mají těžké porodní bolesti a v roce 2035 můžete vyjet na trať….
Jezdi na kole a vyser se na dráhu
Investoři jsou nervózní, tak je potřeba pravidelně uvolňovat informace o světlých zítřcích. Místo, aby odhalili čísla své slavné akciové společnosti, tak radši zaplatí berňáku pokutu 10 mega. Banky už jim nepůjčí ani desetikorunu a zachraňuje to loan shark Acema. No zdravá společnost k pohledání…….
Když už jsem u toho, nemáte někdo podrobnosti, jak to s těma Čankajškama vypadá? Co už je hotovo, na co se čeká, jaký je průběh zkoušek?
Předně technická: Není to Čankajšek, ale Leo Ce Tung.
A k otázce – vzhledem k tomu, že LE opakuje stále stejnou mantru, o reálném průběhu neříká nic a jen posunuje termíny, kdy budou jezdit s lidmi, tak lze odhadnout, že hotovo nebude nic a zkoušky se intenzivně plánují.
je to Čankajšek, na truc 😉
Že vy chcete vyprovokovat protestní nótu z lidové ambasády? Takto propagovat Taiwan 😀
Mao Ce Tung nechal povraždit 100.000.000 číňanů. Leoš nesvezl ani jednoho z 50.000 režijkářů. To je podobný zločin v očích režijkáře?
Netuším, ptejte se režijkářů 😀
Přesto mě udivuje, že tohoto masového vraha dodnes uctívají (mimochodem, s Čankajškem si nemají zas tolik co vyčítat).
To je pochopitelně daleko větší zločin. Pro režijkáře.
Ostatně: vlak, ve kterém neplatí režijka, nemá smysl.
U nás v Trenčíně byl jeden esenbák (přísluišník SNB) , který dával pokuty i sám sobě. Myslím, že vy byste chtěli, aby platil i fíra, za to , že vůbec může jet vlakem, který vede..
Vy si z toho děláte srandu, ale podobná myšlenka v LE prý už taky byla.
jízdní doba přes Brno do Bratislavy jsou asi 4 hodiny, to znamená že šest párů vlaků ujezdí tak s přestupem v Olomouci z Flirta směr Ostrava/Košice. O tom že mu zbude kapacita na Plzeň si může nechat zdát.
Taky me napadlo ze by mohl jezdit pres Prerov a Stare Mesto ci Breclav. Ale nekde jsem cetl ze bude mit naklapeni ten Sirius by Mohl het treba Praha – Brno – Breclav – Bratislava kdyz by mohl jet rychleji do Brna by to mohl zvladnout za 2 hodky. A Tim by mel celkem jistou kapacitu protoze by byl nejrychlejsi.
Vzhledem k tomu, že bude 2-3 roky rozkopaný koridor Brno – Blansko, tak jen blázen by tam zkoušel sunout nové spoje. Ta Olomouc bude rychlejší.
Naklápění to má jenom jednou. Pak musí přijet nehodový vlak.
… a ten se taky naklopí. Následně musí přijet dva silniční jeřáby. Bez naklápění.
prosím nezveřejňovat interní materiál soukromé společnosti Leo expres, někteří lidé by mohli nabýt pocitu že k nám na železnici dorazilo 21.století 🙂 PS. jedno takové naklápění se na Vinohradech zkoušelo asi před 40ti lety a nedopadlo to vůbec dobře. (Meridian).
Meridián? Vinohrady? To v Bratislavě za tunelem. No vinohrady v Bratislavě jsou , což o to…ale stroj ES 499.0010 vedl Ex271 28.6.1977 .
Vezměte si mapu.
Kromě mapy by si mohl vzít ještě Pravidla českého pravopisu.
Vy jste opravdu fyzikální exot. Nejprve chcete zrychlením ze 160 na 200 km/h na 4 km ušetřit 4 minuty, dneska zase díky naklápění dojet z Prahy do Bratislavy přes Přerov za 2 hodiny.
Zítra čekám, že navrhnete kolejovou dopravu na Měsíc a jízdní dobu tak okolo 5 hodin, ne? 🙂
Prý není problém, teď už jen řeší kompenzační úsek pro vyloučení vlivu rotace Měsíce. 🙂
Z toho by šla udělat pěkná slovní úloha. 1. Dle (dosud ze strany LE nevyvrácených) informací z místního fóra ten vlak je sice na okruhu ve dvou exemplářích, nicméně na okruh v zásadě nevyjel, takže ho zákonitě čeká celá řada testů, které mohou i „nedopadnout“. 2. Vlastní schválení je proces, který vychází z toho, že všechny testy jsou hotové a jednotka jimi prošla a hlavně, zabere to jistý čas. DÚ na to měl tuším 60 dnů a nemyslím si, že by to ERA zvládla na počkání. 3. Lidé z CRRC asi na okruhu stále ještě nebudou, neboť vízum dnes občan… Číst vice »
Vzhledem k tomu ze jsou Cinske a my vime jak je to s tou Cinskou kvalitou a ze tady v Evrpoe nikde nikde nejezdi tak bych rekl ze na okruh naklusaj tak kolem července a hotovo bude v listopadu ale papírovány hned tak nebude. Takže podle mě asi ani příští rok nevyjede.
Upřímně, „Číňan“ umí vyrobit jak naprostý šunt, tak i velmi kvalitní a přesný výrobek. Co z toho je Sirius, to se teprve pozná (viděl ho málokdo a ti, co měli možnost si ho prohlédnout zblízka, ti nesmějí ani naznačovat).
asi tak, cinska kvalita je presne takova, jakou si zakaznik zaplati. Jestli Kirak kupuje levne sunty, tak se nesmi divit ze je kvalita nizka.
Ale Cinan je schopen vyrobit ve stejne fabrice telefon za 3 000 korun i za 30 000 korun. Taky ta kvalita za 30 tisic bude nekde jinde.
Jsou tady jisté signály, že některé věci tam jsou úplně špatně (mimo evropské normy). Předělat to sice půjde, ale sežere to minimálně čas.
Nejenom Bratislava, do Plzně už to s těmi dvěma páry spojů pro letošek taky zabalil a v jízdních řádu od 14.6. už je nenajdeme. Prostě už po několikáte na začátku velký voči a pak skutek utek.
RJ -> Ceske Budejovice.
Výluka a zřejmě lepší byznys směr Chorvatsko v dnešní době
Expresy, které svět neviděl! 😁
Další pohádka na probuzení od Leošovy babičky …..
Oni ještě nezkrachovali?
Zřejmě si myslí, že schválení je prkotina a v případě problému to Luftjarda s Vráťou prostě zařídí.
LeoExpresu se nedá věřit už vůbec nic.
.Kamui: Taky přemýšlím, že když má objednané tři jednotky, které jsou ještě naschávlené (zatím jsou v ČR dvě), čím bude jezdit, když bude potřebovat minimálně 5 jednotek (4 provozní, 1 záloha).
Záloha u LE? Ta není potřeba, jde přece o kvalitní čínský výrobek, který ji nepotřebuje.
Jednoduchá odpověď pošle tam stadlery
Na 3kV SS?
Tak přece mu nic nebrání půjčit si na ty ambiciózní plány (😂) soupravu i lokomotivu z nějakého poolu. Koneckonců tak funguje jejich bývalý Locomore.
Zatím to však nepředvedl ani u vlaků z Prahy směrem na Ostravu ani na Staré Město. Každý výpadek (plánovaný i mimořádný) zatím řešil odříkáním spojů.