Leo Express vyjede s vlaky do Bratislavy nejdříve v prosinci, navýšil plánovaný počet spojů

Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo ExpressElektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express

Společnost Leo Express v letošním jízdním řádu s největší pravděpodobností nespustí své plánované spojení mezi Prahou a Bratislavou přes Olomouc.

Společnost Leo Express v letošním jízdním řádu s největší pravděpodobností nespustí své plánované spojení mezi Prahou a Bratislavou přes Olomouc. Od příštího jízdního řádu chce ale dopravce jezdit mezi českým a slovenským hlavním městem v dvouhodinovém taktu.

Zrušení plánů na letošní jízdní řád vyplývá ze změny jízdního řádu Správy železnic, ze kterého od 14. června zcela spoje Leo Express do Bratislavy zmizely. Stejně tak už v jízdním řádu nejsou ani plánované spoje do Plzně.

„Začátek provozu linky do Bratislavy je spojený se schvalovacím procesem nových jednotek Sirius. Po úspěšném dokončení schvalovacího procesu, které očekáváme do konce letošního roku, plánujeme jejich nasazení,“ řekl Sedlařík.

Schvalování jednotek zpomalila pandemie koronaviru, čínští zaměstnanci ze zkušebního okruhu ve Velimi zmizeli.

Leo Express počítá od prosince s podstatně větším rozsahem provozu mezi oběma městy. Zatímco ve stávajícím jízdním řádu měl kapacitu na čtyři páry spojů, nově chce jezdit šestkrát denně. Vyplývá to z návrhu jízdního řádu zveřejněného na stránkách Integrovaného dopravního systému Bratislavského kraje.

Zatímco všechny vlaky mezi Prahou a Bratislavou dosud jezdí přes Brno, Leo Express si vybral méně tradiční trasu přes Olomouc.

Tagy LEO Express Sirius Top
58 komentářů