Leo Express veze z Číny do Česka dalšího Siriuse, věří v rozjezd nových jednotek příští rok
Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express
Společnost Leo Express začne v příštích dnech s testováním druhé jednotky Sirius od čínského výrobce CRRC. První se na zkušebním
Nechápu, proč si dnes někdo kupuje jednotku na 160 na něco jiného než SBahn…
Dost mě překvapil zájem diskutujících. Ale nechápu v čem by článek mohl být přínosný pro cestující.
Pro mě jako pro cestujícího je spíše důležité jestli u Leo Expressu složit zálohu na tzv. „Leo Koruny“ nebo jestli to neriskovat a platit až při nákupu jednotlivé jízdenky. Má web zdopravy.cz nové informace jestli pan Novotný starší obnovil své ručení za bankovní/leasingové dluhy LeoExpressu? https://zdopravy.cz/leo-express-prodal-vlaky-bance-vzal-si-je-zpet-na-financni-leasing-33401/
Chtěl bych se jenom zeptat zodpovědných z LE, jak je to s problémem vysokonapěťového vedení jednotkou, které je v rozporu s našimi technickými normami. Šum je, že se toto musí kompletně překopat. Druhá jednotka je prý na tom úplně stejně.
Ptal jsem se minule, když jsem na tento šum narazil… Lze toto tvrzení podpořit, nebo je to jen planý výkřik do tmy? Děkuji.
Mohl bych poprosit o bližší vysvětlení, čím přesně a jakým normám nevyhovuje?
Omlouvám se, ale čekal bych raději odpověď z vedení LE, než vysvětlovat v čem je chyba.
Vysvětlovat nemusíte, ale naznačit byste mohl… Takhle jde opravdu jen o výkřik do tmy.
Jakého Siriuse? Snad Siria!
http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=320#nadpis4
1.3 Antická jména
b) ….. Tzv. antický způsob skloňování se neuplatňuje vždy, když jméno končí na -us, -as, -es, -os. Patří-li jména tohoto typu novodobým nositelům (a pisatel nechce záměrně zdůraznit jejich antický původ) nebo jde-li o jména jiného než latinského či řeckého původu, která však mají zakončení obdobné jako jména antická, neodtrháváme v nepřímých pádech zakončení -us, -as, -es, -os, ale přidáváme pádové koncovky k celému jménu (Angus – 2. p. Anguse – 5. p. Angusi).
Je škoda, že Leo Express stále ani nenaznačil, jak pokračuje schvalování těchto jednotek. Že s tím chtějí jezdit během roku 2020, to opakují neustále, ale LE zatím ani nenaznačilo, jak schvalování postupuje. Na druhou stranu – tříměsíční mlčení LE v této věci je možná výmluvnější, než obsáhlá tisková zpráva…
Budoucnost patří aluminiu.
Počkejte, já tu troubu rozhicuju, podívám se a pak vám řeknu. ;). 😉 😉
Petr, něco červenýho, Bezruč?
Ale že by mu ty básničky tak vynášely? Možné to je. Když bude mít dost peněz, klidně mu ho prodám. Piš, barde, střádej, a až budeš mít dvacet miliónů, přijde den, zúčtujem spolu.
Schvalování spíše ještě nezačalo, jednotka se prakticky stále ještě výrobně dokončuje a je jen v rukou zaměstnanců výrobce. http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/druhy-sirius-na-ceste-do-cr
Tak to jsem zvědavý. Nezbývá než cekat…
Tak pane Sůro, teď si představte tu slavnou scénu z filmu Monty Python – Život Briana a vyskloňujte si vlastní jméno Sirius. Leo Express nepoveze z Číny žádného Siriuse, ale Siria :-).
Být tak sebejistý v problematice, které nerozumíte na 100%, to na Vás obdivuji. Samozřejmě, že je možné říct Siriuse i Siria. Navíc jsme tuto problematiku již níže v diskuzi detailně probírali, Plho. Nedá se nic dělat, Váš příspěvek už nesmažete, chtěl jste být za hvězdu a budete pouze pro smích. 😉
Nevím, jak moc detailně a fundovaně jste tuto problematiku rozebírali, ale internetová příručka ÚJČ jiné skloňování nepřiznává:
http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Sirius
Jardo, vy se ale bavíte o planetě Sirius. Ale tohle se jmenuje „CRRC Sirius“ a tam platí: …tzv. antický způsob skloňování se neuplatňuje vždy, když jméno končí na -as, -us, -es, -os. Patří-li jména tohoto typu novodobým nositelům (a pisatel nechce záměrně zdůraznit jejich antický původ) nebo jde-li o jména jiného než latinského či řeckého původu, která však mají zakončení obdobné jako jména antická, neodtrháváme v nepřímých pádech zakončení -as, -us, -es, -os, ale přidáváme pádové koncovky k celému jménu (Markus, Sirius – 2. p. Markuse, Siriuse). …Jardo, bude nejjednodušší, když mi prostě budete věřit, že já mám vždycky pravdu.… Číst vice »
Teda hvězdě Sirius, to byl mozkový překlep…nechci nikomu zavdávat byť sebemenší možnost cokoliv rozporovat 😀
Ok, tak jestli se tahle věc jmenuje CRRC Sirius, tak to skloňujeme jako:
CRRC Sirius
bez CRRC Sirius
k CRRC Sirius
CRRC Sirius
Hej, CRRC Sirius!
o CRRC Sirius
s CRRC Sirius
🙂
Dobre a teď co Taurus 😉 ?
Já bych Tauruse skloňoval normálně jako dinosauruse.
Já teda skloňuji dinosaura. Nebo říkáte v plurálu dinosaurusové?
Samozřejmě, protože tzv. antický způsob skloňování se neuplatňuje vždy.
(sarkasmus)
a co třeba pán bohů,
kdo co, Zeus..
bez koho čeho, Dia…
Erste Fall Wasserfall… Kdo co, „Cojs“.
Táta, který má rozum a manažerské zkušenosti, vzal firmu minulý týden do rukou, odstavil mladého Leoše a očekávám, že se z firmy konečně začne rodit něco normálního. Z toho ale také logicky vyplývá , že změna směru větru v rodině se může odrazit i na přístupu k novým jednotkám.
Držím palce, aby se z firmy, která nemá v současné amatérské podobě co pohledávat na trhu, stal seriózní vážený dopravce.
Vy ale musíte mít informace…..
Opakování. Když nevíš co, potřebuješ zisk, dovez to z Číny. To platilo už v 90kách.
To už se vědělo dřív ..jinak by ty západní firmy neměly zisk
chtel bych si ho prohlidnout a svezt se s nim.
Jak je to prosím s tím testovacím procesem? to se musí schválit každý kus nebo stačí obecně typ? Díky 🙂
Typ jako celek a pak každý jednotlivý kus (ale to už netrvá tak dlouho).
OK, díky, tak nějak jsem to předpokládal 🙂
A proč si vlak neoibjednali u našeho výrobce? Škoda, ČKD, Vagonka Vítkovice. Jistě by to také dovedli.,
Ale velice pravděpodobně za dráž. 🙂
Nejen dráž ale minimálně v případě Škody ještě výrazně později. A pak za to může stejně objednavatel.
Ano, dnes již můžeme jen lkát nad tím, jaké smlouvy byli schopni s ŠTRN podepsat zástupci veřejných firem (myslím hlavně ČD a DPP).
zkuste se jich zeptat. Tu to neví nikdo. Prostě se tak rozholi. Nekdo si vybere Mercedesa, jinej Hundai.
Až na to, že čínské šunty nejsou ani jedno z výše uvedených…
No vono, ta čínská firma vyrábí i rychlovlaky na 350+ km/h, tak s těmi šunty opatrně.
S tím, že pravděpodobně know-how ukradli v Siemensu…
Technická: Nic Siemensu (Alstomu, Bombardieru…) neukradli, vedení evropských firem jim to know-how dali dobrovolně. Bohužel, až příliš pozdě si vedení těch firem uvědomilo, že to byl nápad velmi nedobrý… A troufám si tvrdit, že i před předáním svého know-how do lidové Číny ty firmy měli dost informací, že to nakonec nedopadne dobře. Ale prémie byly (nejspíš) vyplaceny a „ono to nějak dopadne“. No, „nějak“ to rozhodně dopadne…
Koupili pár jednotek od Siemensu a pak to okopcili
Tak i lidová Čína umí vyrábět velmi kvalitně, na druhou stranu i v Německu občas vyrobí šunt. Jak je ale vyroben Sirius, to je otázka…
Přesně tak, všechno záleží na tom co si objednáte a jak si na výrobu a testování parametrů dohlédnete. Není problém vyrobit kvalitně když si to zákazník zaplatí a dojedná, ale on chce většinou sám ušetřit co nejvíc, pak se nelze divit že šetří i výrobce.
Protože Leoš má přece jenom na rozdíl od ČD trošku obchodního ducha a udělal s číňany Win-Win dohodu. Čínani mu sleví a on to nechá schválit pro provoz v EU, který zatím Číňani nemají.
Protože by se jim za jízdy otevírali dveře a v zimě by tam pak byla zima.
ČKD? Nebyl jste posledních 20 let na jiné planetě? 🙂
V červnu? To spíš v prosinci s novým GVD, žádné zrychlené schvalování neexistuje. A Německo? Němec si nerad pouští na svou síť cizí stroje, viz. 380, když už nevěděli co, tak se začali vymlouvat, že jejich fírové nemají papíry na ten stroj.
V německu by ani neměla tato jednotka na co jezdit 😉
Vzhledem k tomu, že se jedná o dvousystémovou jednotku 3kV/25kV, tak na 15 kV, 16,7 Hz co používají v Německu asi těžko bude jezdit.
Moje chyba, spojil jsem si 2 články, vím, že dřív tvrdil, že s tím chce. Jezdit i do Německa.
Polep by ukazoval, že stále ještě chtějí jezdit do Německa, výzbroj těch prvních tří jednotek tomu však nenasvědčuje. Ale prý pokud někdy bude nějaká 4. a další jednotka, má mít 15kV. Tedy viz mou dedukci níže.
Polep ukazoval obchodní možnosti dopravce, ne to kam bude jednotka jezdit. Nic nepochopitelného.
Stejně těch 16 a 3/4 Hertzů je pěknej archaismus… Nechou tak přejít na „normálnější “ kmitočet? – Jen řečnická otázka…
Archaismus ? Tak to ani omylem.
Lepší (oproti 50 Hz ) přenos proudu z troleje na sběrač,výhody oddělené trakční sítě-výroba proudu ve vlastních elektrárnách, žádné problémy s nevyrovnaným fázovým zatížením,snadná rekuperace do vlastní sítě,a v době polovodičové je úplně jedno co z troleje do jde.A 15 kV je dostatečných aby nebyly potíže s úbytky napětí.Je spíše škoda,že Němci nestihli zprovoznit na toto napětí štrbskou rampu,mohl to být standart i u nás,a dneska by nebylo nutné vyhazovat peníze za přechod DC/AC.A navíc vidět krokodýla pod Tatrama…..
Jak vlastně vypadá taková německá drážní elektrárna? Uhelka, nebo paroplyn? Jaký to má výkon, a kolik jich vlastně Němci, nebo Rakušáci mají?
DB Energo má výrazné akciové podíly ve čtyřech uhelných elektrárnách. A prý už snad k tisícovce větrníků.
Vodní, uhelné, jaderné a měnírny. Páteřní síť na 110kV (možno používat standardní prvky pro DS 110kV) Elektrárny jdou do nějakých nízkých desítek, výkon něco mezi 3-4GW, pokud se pamatuji.
To je otázka, prvně měla být elektrizována ještě za císaře pána, Praha a ta měla být také na 15 kV 16 2/3.Hz. Otázkou je jestli by si tu technologii Rusáci neodvezli jako kořist, jako se tomu stalo na jedné elektrifikované železnici mezi Pruskem a Libereckem.
Archaismus je 3 kV stejnosměrných…
To rozhodně není, sice má zápory, ale má i jeden velký klad pro údržbu – práce pod napětím.
Hlavne se nepotřebuje v lokomotive transformator.
Ale na to musí být ta správná sestava TV, kterou například maj SŽDC ale třeba ne Italské dráhy (FS).
Mno ona práce pod napětím je možná i na 25 kV. Jen je u SŽDC zakázaná prý od 90 let. Ví někdo znalejší co k tomu zákazu dráhu vedlo?
Omyl, nikdy u nás povolena nebyla (a není snad ani ve světě nikde), byla u nás zkoušena, ale z důvodu bezpečnosti (vzdušná izolace, atd…), nebyla povolena. A nebylo to v 90., ale ještě dřív.
Děkuji za upřesňující info. Moje info bylo sice od člověka od OTV ale není to moc pamětník.
Navíc, ne že bych to měl nějak zjištěné, ale vizuálně izolátory podpírající montážní plošinu působí jako 25kV ready. Tak mi to nepřišlo nereálné. Obzvláště když ČEZ dělá PPN do 35 kV.
O zkouškách které proběhly v pořádku, ale z důvodu bezpečnosti nebyly tyto techniky uvedeny do běžné praxe, jsem slyšel u PPN NP na VVN a ZVN. tam to mělo probíhat v 80 létech.
Pokud by v dobách prvního zavádění elektrických jednotek, existovali polovodičové usměrňovače, pravděpodobně by 15kV 3/4Hz a 3kV soustava nikdy nevznikla. Je to jen historický relikt kvůli tehdejším technologickým omezením, a komplet přechod na 25 kV, který nejvíce vyhovuje moderním technologiím u státu který má celou soustavu a lokomotivy na 15kV, 3/4Hz by se nevyplatil.
Technická: 16 a 2/3Hz nebo 16,7Hz jakožto třetinový kmitočet z 50Hz.
16 a 2/3 Hz jakožto třetinový kmitočet z padesáti.
Ale drážní síť jede na 16,7 Hz právě proto, aby to nebyla ta přesná třetina. Wiki: „Poměr 1 : 3, tedy 16 ⅔ Hz : 50 Hz, poplatný době používání rotačních měničů v systému napájení, byl v období elektronických měničů změněn na nesoudělný poměr 16,7 Hz : 50 Hz a to z důvodu zamezení vzniku nežádoucích rezonančních jevů (záznějů) v rozvodné síti.“
Já to psal, protože v příspěvku na který reaguji je 3/4.
Z některé napájecí mapy (schemat) jsem měl pocit, že v bývalé NDR se se ještě rotační měniče používaj stále (jako ostrovní napájení bez napojení na drážní síť), nebo je už stačily vyměnit?
Buďme rádi za každý nový vlak, co míří do Česka a není německá ojetina 🙂
Věřím ze v Čechách a na Slovensku je schválí, v Polsku možná, ale určité by je nenechali jezdit v Rakousku a Německu… At je ta jednotka jakákoliv a my by jsme měli udělat to samé…
„Nenechali by je je jezdit v Rakousku a Německu…“
Jsem si jist, ze tamni schvalovaci by ho rozjet nechali. A hezky by se od srdce zasmali 😀 jak by se jim tam ani nepohnul 😀 Holt, cinska kvalita 😀 😀 😀
Podle polepu bych čekal, že je v plánu někdy s ním jet do Vídně, Berlína, Salzburku, Lipska a tak. Ale to, že ty první tři jednotky se o schvalování pro německou sít ani nepokusí je zase signál něčeho (Podle mého osobního názoru LeoExpress prostě počká, jak se to tady v ČR osvědčí a kdyby to byl průšvih, budou jen 3 jednotky pro ČR. A když bude úspěch, bude i Německo 😉 )Já bych číňany nepodceňoval v kvalitě. Ty ostatní věci už pokulhávaj, to nepopírám , ale číňan, když se hecne, umí udělat i kvalitní zboží. A další věc je, jak… Číst vice »
To, že se první tři jednotky o schválení v Německu ani nepokusí je hlavně signál toho, že nebaštěj německé napětí.
To já samozřejmě vím 🙂 Ale otázka zní proč? proč Leo chce s nimi jezdit do německa, ale objedná si nejdřív něco, co nebaští německé napětí?
Protože finance.
S jistotou lze očekávat, že schvalovací proces v Německu nebude za půl roku jako u nás. Tam to bude na roky. A Leoši si nemůžou dovolit koupit vlakovou soupravu za stamiliony, aby potom několik roků byla na zkouškách. Místo toho aby jezdila a vydělávala. Ale možná Číňani CRRC Leošovi jednu, dvě pro Němce vyrobí a zaplatit si to nechají až po úspěšném završení schvalovacího procesu. Vše je o jednáni a odhodlanosti. Nějaké záruky by mu mohla dát i Flixcompania.
Ale to jsem tu troubu už fakticky dost rozhicoval. 😉
Jednosystemova jednotka je lacnejsia ako dvojsystemova a ta je lacnejsia ako trojsystemova. Leo Express ma jednosystemove jednotky na tratiach, kde sa v dohladnej dobe bude menit napajacia sustava (Zilina, Stare Mesto), takze je logicke, ze objednal prve 3 ako dvojsystemove, aby nestratil existujuci trh. A ak prejdu schvalenim, moze zacat riesit dalsie systemy.
Jak je řešeno výš. Jednotce, která jezdí ma 3kV a 25kV, nikdo házet klacky pod nohy v Německu ani nemusí 😃 Pokud máte na mysli, že by udělali verzi na 15 kilo, beru svojí poznámku zpět…Jinak s jednotkou na 3 a 25 kilo se nikdo německý schvalovací proces asi pokoušet absolvovat nebude 😉
Však na traileru se můžou po Německu projet… 🙂
Proč trailer – stačí posun ve Vojtanově.
I kdyby byla ta jednotka úžasná a nejbezpečnější, tak nesmí projít, protože není v Nabrtu!!! Postavíme hradbu z Bardotek.
Vozová hradba je stále postavená – v České Třebové.
Veze Siriuse nebo Siria? Nejsem si jist, jak se to teď správně skloňuje.
na 99% bych řekl, že obě verze jsou správně 🙂
Kdyby to byl člověk, tak asi jen Siria. Ale u neživotné věci jde asi i Siriuse.
Tak nějak to bude. Bývaly doby, kdy jsem všechny ty poučky věděl nazpaměť a záviděl těm, co byli na učení na pekaře, nebo automechanika, že se to nemuseli drtit a psali s,z,i,y jen podle pocitu 😀 Ale teď už uplynuly roky a hlava už není, co byla. Proto 99% 😀
Nevím. Stačí vzpomenout na Kyrgiose apod ….
veze „jednotku Sirius“ 🙂
Podle Internetové jazykové příručky Ústavu pro jazyk český AV ČR je správně Siria,
viz http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=sirius
Sirius
dělení: Si-rius1
rod: m. neživ.
jednotné číslo množné číslo
1. pád Sirius
2. pád Siria
3. pád Siriu
4. pád Sirius
5. pád Sirie
6. pád Siriu2
7. pád Siriem
význam: nejjasnější hvězda
příklady: směřování k Siriu
Je to vlak. Tečka (to je konstatování pro zaměstnance českých drah, kteří na to budou kydat špínu, protože je moc krátkej, dlouhej, černej, oranžovej, moc čínskej, má příliš progresivní design, málo progresivní design, moc kol, málo kol, moc sedadel, málo sedadel…voni si najdou vždycky něco.) A jestli budu mít nějakou příležitost se tím svézt, zatímco budou ty soupravy ještě zánovní, pak to udělám…a užiju si tu jízdu…což si v Honeckeru prostě neužívám. A pokud nějaký zaměstnanec ČD řekne, že Honecker nejezdí na rychlíkové trati, tak připomenu, že všude jinde než na tom hlavním tahu do Prahy na rychlíkových tratích jezdí… Číst vice »
Je úplně jedno jaký je (viz Váš popis). Pokud projde zkouškami bude jezdit, pokud neprojde tak se závady odstraní a zkoušky se dodělají. A nebo je to paskvil a jezdit nebude. Zatím nikdo nic neví jak bude.
Jestli vy nejste nijak postižený..znám plno lidí,co Siria chválí,a naopak plno lidí „z ulice“(myslím tím se železnicí spjatých pouze jako se zálibou),kteří vám ho zkritizují.Docela Vám závidím to vaše zjednodušené vidění světa.
Jen dotaz. Těch plno lidí – kolik z nich vidělo Siria naživo?
Tak samozřejmě neviděli..ale to myslím že liposh při vší úctě také ne.Šlo mi fakt jen o to,že zde určitá skupina diskutujích má lidi jasně nasáčkované-kritizuje Siria(případně vlaky Arrivy nebo RJ),tak je jasné,že je to režista.Přitom úplně stejné diskuse a debaty s evedou i okolo aut,elektroniky a nevím čeho všeho ještě.A taky asi o člověku,který kritizuje telefon od Lenova nenapíšete,že je určitě pracovník Huawei nebo Aceru.
Zapomněl sis vzít prášek. Už je čas!
ako sa mi tie vlaky zo začiatku nepáčili tak im začínam celkom prichádzať na chuť 🙂
Rychlost 160 km pro takovou jednotku se mi zda malo, take vzhledem budoucim usekum na 200km/h.
Třeba to zvládá více. Jen to teď homologují na 160.
Stejně to uplně nechápu, Teď homologují něco, ale říkalo se, že kdyby se využila opce na 4. a další soupravu, tak ty už budou moct jezdit i do německa na těch jejich 15KV. To teda bude potřebovat zase novou homologaci, ne? Ale zase možná se to pak sfoukne dohromady s tím homologováním vyšší rychlosti.
Do Německa jezdit nebudou moci,protože “ jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV)“
To fakt homogolace nevyřeší.
S rychlostí staveb u nás je otázkou kdy se té dvoustovky dočkáme 😀 😀
Spekuluji, ale myslím, že se psalo, že u nás pro schválení 200 km/h musejí být vozy tlakotěsné a možná u tohoto vlaku tlakotěsné nejsou, aby se co nejvíc ušetřilo.