Leo Express veze z Číny do Česka dalšího Siriuse, věří v rozjezd nových jednotek příští rok

Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo ExpressElektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express

Společnost Leo Express začne v příštích dnech s testováním druhé jednotky Sirius od čínského výrobce CRRC. První se na zkušebním

Společnost Leo Express začne v příštích dnech s testováním druhé jednotky Sirius od čínského výrobce CRRC. První se na zkušebním okruhu Výzkumného ústavu železničního začal testovat v září letošního roku.

Transport druhé jednotky potvrdil mluvčí firmy Emil Sedlařík. „Druhá jednotka vlaku Leo Express Sirius dorazí v pátek na okruh do Velimi. Následně se připojí k první jednotce do schvalovacího procesu,“ řekl Sedlařík.

Leo Express uvedl, že očekává rychlý průběh schvalování a nasazení nových jednotek v příštím roce. „Po dokončení schvalovacího procesu bude možno jednotky nasadit v Česku, na Slovensku a také v Polsku. Leo Express vlak vyvinul ve spolupráci s jejich největším světovým výrobcem a je autorem a vlastníkem konceptu a designu jednotek Sirius,“ dodal Sedlařík. VÚŽ už dříve uvedl, že čínské soupravy prochází stejným schvalovacím procesem, jako jiné jednotky.

Leo Express má v jízdním řádu několik spojů, u kterých počítá se startem v červnu letošního roku, na které chce tyto soupravy nejspíše použít. Jde například o spojení z Prahy do Plzně či Děčína nebo z Prahy do Bratislavy přes Přerov.

Vlak je dlouhý 111,2 metru, jednotka je dvousystémová (25 kV/3kV). Pojme 300 osob, maximální rychlost je 160 km/h. Skládá se ze šesti částí, jeden podvozek slouží vždy dvěma sousedním skříním. Vlak je vybaven systémem ETCS. Karosérie je hliníková. Leo Express má objednány tři jednotky, na dalších 30 jednotek má opci. Pokud by ji uplatnil, celková hodnota kontraktu je přes pět miliard korun.

Tagy crrc LEO Express Sirius Výzkumný ústav železniční
109 komentářů