Leo Express startuje první vlakovou linku do Polska, dostal poslední razítko

Stadler Flirt, foto: LEO ExpressStadler Flirt, foto: LEO Express

Polskou železnici čeká zítra malá revoluce. Poprvé na tamější koleje vyjede soukromý dopravce v režimu open access. Je jím česká

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Johnny Gomezz

Podle toho co obecne jezdi na polskych kolejích – bude bude Leosuv Stadler vypadat jako kosmicke zjeveni na kolejích, když k tomu pripojite služby na palube tak je to v polsku bezkonkutrencni.
Navíc je první, takze je kolem toho spoustu povyku = reklama zdarma ve sdelovcich prostředcích..
Preju mu aby to bylo ziskove a nejak uz ho to nakoplo z pohledu cash flow.
predpokladam ze si ho hodne lidi v Polsku bude chtit vyzkoušet – takze tam ten potencial proste je!!

Miloš

No, ve srovnání s Pendoliny a Stadlery, ale i klasickými soupravami, provozovanými PKP Intercity to až tak komické zjevení nebude, LE tam bude sice hrát „druhou ligu“, ale jako příhraniční (přeshraniční) low cost by se asi chytit mohl.

Josef22

Popravdě si myslím, že spoj do Krakova nebude moc využíván. Nejenže se mi zdá čas dost nevhodný, ale ještě mi vrtá hlavou, jak je možné, že LEO je o cca 30 min pomalejší, než ČD, přitom ČD mají ještě v Bohumíně 25 min navíc. Máte někdo jízdní řád? Na jejich webu jsou jen odjezdy, nikoliv příjezdy…
Každopádně po zkušenostech s LEO bych výlet vlakem s tímto dopravcem do Krakova neriskoval. Někde se mu vys.re souprava a můžete jít pěšky, protože samozřejmě nemá stále náhradu…

bkp

Leo jede přes Katovice, ČD přímo na Krakow

Josef22

Jo, to bude ono, díky za osvětu. To jsem právě nevěděl, zda to nemá jinou trasu, protože se mi to doopravdy nezdálo.

Tomas

Já si naopak myslím, že pro Poláky k cestě k nám to zas tak špatné není. A když koukám na stránky LE, tak všechny sobotní spoje z Krakova do konce prázdnin jsou už teď prakticky vyprodané. Spíš mi přijde, že cena 379 Kč za jízdenku Krakov – Praha je zbytečně nízká.

Karel IV

Otázka, jestli to „vyprodání“ je na celé trase, nebo nejsou ty jízdenky dostupné proto, že ty sedadla jsou zabraná na kratších úsecích. Co se týče ceny, tak neochybně jde o zaváděcí ceny. Stačí se podívat na kolik se začínalo Praha – Košice a za kolik to je dnes…

Tomas

Nic vám nebrání se na stránky LE a jednotlivé úseky podívat 😉

Jarda V

Cena je nápadně podobná, „konkurenci“ PolskiBus přebarvený zeleno, stojí na trase Krakow-Praha 59/69 zlotých.

jal

Přes léto tam potenciál je.
Většina cestujících tím směrem jsou studenti jezdící po Evropě, Krakov je zajímavé historické město nepříliš vzdálené od navštěvovaných středoevropských měst.
Např. přípojné Leošovy busy do Lvova před Krakov v Bohumíně používá v průměru kolem 20 lidí.

Cena musí být nízká, je velká konkurence tím směrem. Z Cieszyna jezdí dost busů polských dopravců. Stačí zajet na našeho Těšína a za 15-20 minut pěšky (případně, že je přípoj, 5 minut vlakem) jste v novém přestupním terminálu.

jan

Tak možná je to o tom, záskat vstup a razítka a moc u toho neprovokovat.