Dopravci Železnice

Leo Express startuje první vlakovou linku do Polska, dostal poslední razítko

Stadler Flirt, foto: LEO Express
Stadler Flirt, foto: LEO Express

Polskou železnici čeká zítra malá revoluce. Poprvé na tamější koleje vyjede soukromý dopravce v režimu open access. Je jím česká společnost Leo Express, která začíná s pravidelným spojením Praha – Krakov. Kvůli stavu polské infrastruktury bude vlak pomalejší než autobus.

Devět měsíců poté, co firma získala od polského Úřadu železniční dopravy UTK povolení pro provoz dálkových vlaků Praha – Krakov, obdržela tento týden poslední razítko: schválení jednotky Stadler Flirt pro provoz v Polsku. Jak upozornil polský server Rynek Kolejowy , flirty sice po polských kolejích jezdí, kvůli úpravám jednotek Leo Express musel ale ještě polský úřad jednotky schvalovat pro provoz na polské železnici.

První vlak odjíždí v pátek v 16:10 z Prahy, aktuálně je vyprodaná. Volná místa jsou až z Moravy. V Krakově bude ve 23:19. Zpět jede v 5:04. Oproti autobusovému spojení v kombinaci s vlakem, které Leo Express nabízí, bude vlak o hodinu pomalejší, důvodem je především stav části polské tratě.

Leo Express je prvním soukromým osobním dopravcem, který získal přístup na polskou železnici.

Štítky

11 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Podle toho co obecne jezdi na polskych kolejích – bude bude Leosuv Stadler vypadat jako kosmicke zjeveni na kolejích, když k tomu pripojite služby na palube tak je to v polsku bezkonkutrencni.
    Navíc je první, takze je kolem toho spoustu povyku = reklama zdarma ve sdelovcich prostředcích..
    Preju mu aby to bylo ziskove a nejak uz ho to nakoplo z pohledu cash flow.
    predpokladam ze si ho hodne lidi v Polsku bude chtit vyzkoušet – takze tam ten potencial proste je!!

    • No, ve srovnání s Pendoliny a Stadlery, ale i klasickými soupravami, provozovanými PKP Intercity to až tak komické zjevení nebude, LE tam bude sice hrát „druhou ligu“, ale jako příhraniční (přeshraniční) low cost by se asi chytit mohl.

  • Popravdě si myslím, že spoj do Krakova nebude moc využíván. Nejenže se mi zdá čas dost nevhodný, ale ještě mi vrtá hlavou, jak je možné, že LEO je o cca 30 min pomalejší, než ČD, přitom ČD mají ještě v Bohumíně 25 min navíc. Máte někdo jízdní řád? Na jejich webu jsou jen odjezdy, nikoliv příjezdy…
    Každopádně po zkušenostech s LEO bych výlet vlakem s tímto dopravcem do Krakova neriskoval. Někde se mu vys.re souprava a můžete jít pěšky, protože samozřejmě nemá stále náhradu…

      • Jo, to bude ono, díky za osvětu. To jsem právě nevěděl, zda to nemá jinou trasu, protože se mi to doopravdy nezdálo.

    • Já si naopak myslím, že pro Poláky k cestě k nám to zas tak špatné není. A když koukám na stránky LE, tak všechny sobotní spoje z Krakova do konce prázdnin jsou už teď prakticky vyprodané. Spíš mi přijde, že cena 379 Kč za jízdenku Krakov – Praha je zbytečně nízká.

      • Otázka, jestli to „vyprodání“ je na celé trase, nebo nejsou ty jízdenky dostupné proto, že ty sedadla jsou zabraná na kratších úsecích. Co se týče ceny, tak neochybně jde o zaváděcí ceny. Stačí se podívat na kolik se začínalo Praha – Košice a za kolik to je dnes…

        • Nic vám nebrání se na stránky LE a jednotlivé úseky podívat 😉

      • Cena je nápadně podobná, „konkurenci“ PolskiBus přebarvený zeleno, stojí na trase Krakow-Praha 59/69 zlotých.

    • Přes léto tam potenciál je.
      Většina cestujících tím směrem jsou studenti jezdící po Evropě, Krakov je zajímavé historické město nepříliš vzdálené od navštěvovaných středoevropských měst.
      Např. přípojné Leošovy busy do Lvova před Krakov v Bohumíně používá v průměru kolem 20 lidí.

      Cena musí být nízká, je velká konkurence tím směrem. Z Cieszyna jezdí dost busů polských dopravců. Stačí zajet na našeho Těšína a za 15-20 minut pěšky (případně, že je přípoj, 5 minut vlakem) jste v novém přestupním terminálu.

    • Tak možná je to o tom, záskat vstup a razítka a moc u toho neprovokovat.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora