Leo Express splatil úvěr, na který se složili i drobní investoři. Vrací do provozu další spoje
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Leo Express vrátil do jízdního řádu další spoje, zatím 75 % původní kapacity.
Potřeboval jsem nedávno z Pardubic do Prahy. Jelikož spoj ČD byl opožděn, chtěl jsem použít spoj LEOexpres. Ale když jsem zjistil, že místo za cca 150 Kč ( jízdné ČD a RJ ) by mne cesta stála 289 Kč , tak jsem radši počkal ještě dalších 15 minut na spoj ČD. A to bylo v tom spoji nejméně čtvrtina míst volná, jak jsem viděl na nástupišti. Nechápu, proč LEO 10 minut před odjezdem nesleví na cca těch 150 Kč a neprodá volná místa, To radši žaluje ČD o miliardy za „ušlý zisk“ ……..ha ha ha ha
Faktem je, že před příchodem RJ měly ČD
na Ex1 dražší jízdné a přesto účtovaly ministerstvu prokazatelnou ztrátu. Tedy samy ČD uměly před příchodem RJ prokázat, jak prodělávají.
Brát si úvěr na 10 milionů … to je hodnota jednoho bytu v centru Prahy ….
Bejvavalo. Nemovitosti jsou snad jedinym vetsim artiklem, ktery v dobe virusu stoupnul na hodnote. Mohl bych z praxe ukazat i par prikladu, ale staci se podivat na nabidku realitek – ty zajimavejsi kusy (a v Praze obzvlaste) jsou i za nesmyslne ceny behem dne pryc. Napriklad stavebni pozemek cca 300m2 u metra “Hloubetin”, cenovka 8mkc. Behem dvou hodin prodano. RD k totalni rekonstrukci v Petrovicich za 11mkc – behem dne 25 zajemcu a vsichni penize “v kesi”, majitel je mohl prehrabovat vidlema (zajemce i penize). To driv nebyvalo…
A z ČEHO to v době, kdy se mic necestovalo, zamázli???
Moznosti je plno a u nektery vubec nejsou zavisle primo na prijmech z podnikani… Zase v tom nehledejme hned nutne cernotu.
🙄
Investovat do Leo expresu chtělo dost odvahy a očividně se vyplatilo.
Ví někdo jak to vypadá se Siriusem, kdy by mohl výběr do provozu ?
Jelikož krouží velmi sporadicky tak to moc dobře nevypadá …
No, od júna by ich mal nasadiť na linku BA – Praha, takže to asi nebude veľmi reálne.
Asi se vydal z posledního, protože zase spouští akci 20 % kreditu navíc.
…dokonce 30%, ajajaj
Dle posledního info mejlu můžeš klidně investovat i ty 🙂
Naspořte si na letní dobrodružství.
Taky se už nemůžete dočkat léta? Štěstí přeje připraveným! Staňte se součástí programu Leo Spoření a našetřete si na cestování.
Nakupte si leo kredity v hodnotě alespoň 2500 korun a po dobu 6 měsíců Vám pak budeme Vaše standardní leo kredity úročit 5 % každý měsíc.
Leo měl už dávno zkrachovat. Jediné co ho udrželo na živu byly státní 75 % dotace na jízdné studentů/důchodců.
Zkuste někdy porovnat hospodářský výsledek LE s hospodářským výsledkem ČD na trase Praha – Ostrava.
Pokud ČD někdy spočítají přesně celkové náklady, možné všichni zjistíme, že ČD mají na té trase významně větší ztrátu.
Ale jelikož žádná relevantní data nemáte tak je to naprostá spekulace …
Existují určité indicie, délka rychlikovych souprav, obsazenost vlaků, cena lístků, náklady na personál (strojvedoucí, vlakvedoucí, průvodčí), náklady na dopravní cestu. Pak jsou náklady neurčité úklid, režie vedení, servis vlaků.
Mimochodem pokud Švýcaři, kteří mají výrazně vyšší cenovou hladinu vyřadí z důvodu velmi drahé údržby, tak je podivné, když je ČD provozuje s výrazně nižšími cenami jízdenek.
No a teď by to chtělo nějaký opravdový argument nemyslíte? Zkuste hodit nějaká čísla, která jste si nedomyslel ale někde vyčetl. Díky
Mimochodem strojvedoucí,“vlakvedoucí“, úklid atd má každý dopravce na každému spoji, každý dopravce …
Pan Žaluda tvrdil, že vlaky SC prodělávají 400 milionů Kč, podle výpočtu cen a obsazenosti jednotek pendolino si 50 % spojů nevydělá ani na přímé provozní náklady natož na údržbu.
Žaluda? … kde jen jsem to jméno slyšel? To je tak 10-12 let zpátky ne? … nebyla to čistě náhodou doba kdy se ta pendolína ještě splácela?
Ona čísla nechce nikdo prezentovat. Protože pokud na stejné trati jezdí jeden dopravce spoje jak komerční tak objednané a s na vlak nevázanými jízdenkami, dá se vyčarovat cokoli…
Co vyřadí z důvodu velmi drahé údržby ?
Spočítat náklady ČD na trasu Praha – Ostrava je vyloučeno, protože musíte započítat náklady na všechny vlaky jedoucí na této trase – trasu Praha – Ostrava lze projet i osobními vlaky, včetně osobáku Česká Třebová – Zábřeh na Moravě, pak lze pokračovat vlakem z Koutů nad Desnou atd. ….
Jízdenka platí na všechny vlaky …
Pokud má na mysli Pendolino, které je komerční a povinně místenkové, tak tam by se to mělo dát spočítat.
Nechoďte tady prosím s tam jednoduchým/logickým názorem … tady je přece hospodská dojmologie důležitější než fakta : – D
V diskusích na českých zpravodajských serverech je to jednoznačně pravda, ale na tomto serveru fakta jednoznačně převažují, alespoň dle mého mínění.
Zrovna jízdenka se týká výnosů, nikoli nákladů …
Máte rozhodně pravdu. Velice často se mi stává že slyslim ve vlaku od Ostravy příběhy lidí co vyjeli třeba z Polanky osobakem a v Zábřehu teprve nastupují do toho ex/ec a říkají jak díky tomuto počinu zkreslili statistiky cestující na trase ostrava-praha.
Pokud se jedná o nákladech na trasu Praha – Ostrava, tak se jedná o všechny vlaky jedoucí na této trase, včetně vlaků z Vídně do Polska ….
Nákladově lze – jak výše uvedeno vyčlenit pouze Pendolino u něhož se dá z informačních systémů zjistit počet cestujících, výše tržeb. Nicméně s nákladovostí to už bude slabší, protože není do detailu sledována pracovní činnost konkrétních zaměstnanců údržby z hlediska délky práce. Tam se dají použít pouze „normohodiny“ … s poměrně velkou přesností se dají vyčíslit mzdové náklady, především pokud zaměstnanci nejezdí v rámci turnusu jiné vlaky ..
ČD zkrachovaly už za komára a přitom jsou pořád tady.
Protože pendolino dotují ze závazkových spojů
A proč by to jako dělali?
Jako že provozuji něco co se vůbec nevyplatí jen proto že …. No vlastně nevím proč by to dělali.
Můžete mi to prosím objasnit? Díky
Na Šumavských linkách je GWTR v zisku při nižších cenách než měli ČD. Do výběrového řízení na trasu Kolín – Ústí nad Labem šli s cenou 81 milionů Kč za rok, když dosud inkasují 100 milionů Kč ročně.
Regionální a příměstské vlaky jsou to, na čem ČD vydělává.
Ale to nijak nezdůvodňuje smysl provozování spojů, které nejsou objednané a podle Vás jsou ztrátové viďte … tak zkuste nějaký obstojný argument prosím a ne ty Vaše obvyklé bláboly. Díky
Ja myslim, te rozprodej majetku ČD směrem na SŽDC hovoří za mnohé. Nyní jsou na pořadu prodeje pozemků pid kolejema a ČD Telematika. Myslíte, že úspěšné firma prodává správce své sítě.
Aha aha … no tak teď už chápu. Takže od pendolina jsme se dostali přes šumavské lokálky k prodeji majetku. To logická linie tam rozhodně je : – D
A jakou svou vlastní síť máte konkrétně na mysli? Jak konkrétně potřebuje ČD telematiku k životu?
Protože jim je jedno, zda se vyplatí, či ne. To flákači a vyžírkové neřeší. Řeší jen to, aby jejich početní stavy neklesaly.
Díky za věcný argument spojený s ekonomickou analýzou problému : – D
A nedošlo k decimaci.💀
A i ta by se dala přežít. Jenže ona proběhne víckrát, protože živit místo jednoho manažera tři…nejde…👺
A hlavně uživit Faltýnka
Aby se vyhnuly ještě větším škodám, finančním i na pověsti.
A umíte to vyjádřit i nějakou ekonomickou teorii nebo je to další místní dojem?
Komár zkrachoval celý, poprvé tomu říkali měnová reforma. Podruhé to radši nechali na někom jiném.
Tak to holt vypadá, když hospodáři stát (akorát soudruzi jsou ti, kteří to zvládnou nejrychleji).
Zato teď zbyla už jen holá p….l
Stát nařídil slevy na jízdné zákonem. Na proplacení je z téhož zákona nárok. Jaká dotace? A stejný nárok na proplacení slevy mají také ČD.
No Leo s těmi slevami jestli si vzpomínám, narozdíl od konkurence dost šíleně čaroval – uměle navyšoval cenu lístku a rozdíl potom studentům/důchodcům vracel v kreditech, takže v podstatě je vozil zadarmo, ale účetně stál lístek násobek toho, co u konkurence, aby ty slevy co nejvíc podojil, došlo to až tak daleko, že kvůli němu i vláda, která jinak rozhazovala hlava nehlava, ty slevy zastropovala… Jasně, měli to ošetřit už na začátku. Ale ten způsob, jakým to LE ždímal byl opravdu nehezkej.
Tak ony s tím jako první čarovaly ČD, kdy to chtěly doplácet do obyčejného jízdného, i když 75% lidí za něj necestovalo.
To je rozhodně pravda ale na 1000+ Kč (Praha – Ostrava) jako Leo to rozhodně nedotáhli …
A jel někdo s nárokem na slevu za téměř neslevnenych 250? Já bych tipoval, že tyhle ceny (povinná místenka ve špičce těsně před odjezdem) nebyly pro studenty.
Tedy kompenzace, které dostával každý dopravce.
Komerční spoje jekehokoli dopravce nemají nárok na žádné státní dotace tak co pořád chce.
Jaké dotace máte na mysli?
Nejspíš státem nařízené slevy pro studenty, děti, důchodce, osoby se ZTP a pod.
A to jsou jako dotace jo? … Když si pozorně přečtete Váš vlastní příspěvek tak zjistíte že nejde o dotace ale o státem nařízené slevy, což je jako srovnávat posypovou sůl a sněženky.
Nic nebude. Šetřit se bude!
A teď, když se rozhazovalo plnými hrstmi, bude obzvlášť potřeba redukovat výdaje…
Nechcete už ty vaše ekonomické pseudoteorie nechat být?
Ano já vím že mezi místními diskutujícími je velmi populární tvrzení že šetření a osekáním všech možných výdajů je cesta z každé ekonomické“krize“ ale realita světa je naprosto jiná …
Pán to zřejmě špatně formuloval – covidovou kompenzaci …
Proto se ptám co myslí …
Zájezdový autobusy jsou taky jaksi komerční a dostaly ji.
Hm to je asi jako když zaplatím jednu splátku na lízačku na auto.Jinak dle obchodního rejstříku dluží bance 530 000 000kč.A kde jsou ty jeho čínani?Hlavně že blokuje kapacitu dráhy na koridorech.A pak koupí dvousystémovku se kterou nemůže ani do Vídně a tahá pořád stejnou zátěž jak plnej tak prázdnej.No z paštikáře dopraváka asi neuděláš…..
Zástavní právo až do výše není výše dluhu, ale malinko něco jiného. Co takhle nešířit dezinformace?
A už jste si požádali o přidělení té nevyužité kapacity?
To by byla sabotáž. Nákladní dopravci se jí jistě rádi ujmou…
Aha, takže CD může vyřadit všechny lokomotivy, protože 80% není pro 3systemy ….
Nechápu podstatu vašeho komentáře , pokud bude jezdit Praha- Bratislava tak mu je třetí systém k ničemu
Víme nějaké nové informace o převzetí Leo Expressu španělskou firmou RENFE? 🙂
Už to tak vypadá, co chce se píše, co ne to se nepíše, jak to tak sleduji začíná tu být poslední dobou pořádný bordel v tom Čecháčkově.
No ono uklizeno tu bylo naposledy na jaře 1914…
O Renfe moc nejde, nicméně když to sami psali v tiskovce, asi to klapne. Spíš je otázka co Siriusy – ty nám přeci jen přinesou víc, jak to, že část firmy bude ve španělských rukou.