Leo Express splatil úvěr, na který se složili i drobní investoři. Vrací do provozu další spoje

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Leo Express vrátil do jízdního řádu další spoje, zatím 75 % původní kapacity.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepík

Potřeboval jsem nedávno z Pardubic do Prahy. Jelikož spoj ČD byl opožděn, chtěl jsem použít spoj LEOexpres. Ale když jsem zjistil, že místo za cca 150 Kč ( jízdné ČD a RJ ) by mne cesta stála 289 Kč , tak jsem radši počkal ještě dalších 15 minut na spoj ČD. A to bylo v tom spoji nejméně čtvrtina míst volná, jak jsem viděl na nástupišti. Nechápu, proč LEO 10 minut před odjezdem nesleví na cca těch 150 Kč a neprodá volná místa, To radši žaluje ČD o miliardy za „ušlý zisk“ ……..ha ha ha ha

Leinad

Faktem je, že před příchodem RJ měly ČD
na Ex1 dražší jízdné a přesto účtovaly ministerstvu prokazatelnou ztrátu. Tedy samy ČD uměly před příchodem RJ prokázat, jak prodělávají.

Miroslav Zikmund

Brát si úvěr na 10 milionů … to je hodnota jednoho bytu v centru Prahy ….

mauricio

Bejvavalo. Nemovitosti jsou snad jedinym vetsim artiklem, ktery v dobe virusu stoupnul na hodnote. Mohl bych z praxe ukazat i par prikladu, ale staci se podivat na nabidku realitek – ty zajimavejsi kusy (a v Praze obzvlaste) jsou i za nesmyslne ceny behem dne pryc. Napriklad stavebni pozemek cca 300m2 u metra “Hloubetin”, cenovka 8mkc. Behem dvou hodin prodano. RD k totalni rekonstrukci v Petrovicich za 11mkc – behem dne 25 zajemcu a vsichni penize “v kesi”, majitel je mohl prehrabovat vidlema (zajemce i penize). To driv nebyvalo…

Eda

A z ČEHO to v době, kdy se mic necestovalo, zamázli???

mauricio

Moznosti je plno a u nektery vubec nejsou zavisle primo na prijmech z podnikani… Zase v tom nehledejme hned nutne cernotu.

Karek

🙄

Vojtíšek

Investovat do Leo expresu chtělo dost odvahy a očividně se vyplatilo.

Avlaky

Ví někdo jak to vypadá se Siriusem, kdy by mohl výběr do provozu ?

Pajoš

Jelikož krouží velmi sporadicky tak to moc dobře nevypadá …

Adrián

No, od júna by ich mal nasadiť na linku BA – Praha, takže to asi nebude veľmi reálne.

babilon

Asi se vydal z posledního, protože zase spouští akci 20 % kreditu navíc.

Honza

…dokonce 30%, ajajaj

TTxx

Dle posledního info mejlu můžeš klidně investovat i ty 🙂

Naspořte si na letní dobrodružství.
Taky se už nemůžete dočkat léta? Štěstí přeje připraveným! Staňte se součástí programu Leo Spoření a našetřete si na cestování.

Nakupte si leo kredity v hodnotě alespoň 2500 korun a po dobu 6 měsíců Vám pak budeme Vaše standardní leo kredity úročit 5 % každý měsíc.

Kamui

Leo měl už dávno zkrachovat. Jediné co ho udrželo na živu byly státní 75 % dotace na jízdné studentů/důchodců.

noerf

Zkuste někdy porovnat hospodářský výsledek LE s hospodářským výsledkem ČD na trase Praha – Ostrava.
Pokud ČD někdy spočítají přesně celkové náklady, možné všichni zjistíme, že ČD mají na té trase významně větší ztrátu.

Pajos

Ale jelikož žádná relevantní data nemáte tak je to naprostá spekulace …

noerf

Existují určité indicie, délka rychlikovych souprav, obsazenost vlaků, cena lístků, náklady na personál (strojvedoucí, vlakvedoucí, průvodčí), náklady na dopravní cestu. Pak jsou náklady neurčité úklid, režie vedení, servis vlaků.
Mimochodem pokud Švýcaři, kteří mají výrazně vyšší cenovou hladinu vyřadí z důvodu velmi drahé údržby, tak je podivné, když je ČD provozuje s výrazně nižšími cenami jízdenek.

Pajoš

No a teď by to chtělo nějaký opravdový argument nemyslíte? Zkuste hodit nějaká čísla, která jste si nedomyslel ale někde vyčetl. Díky
Mimochodem strojvedoucí,“vlakvedoucí“, úklid atd má každý dopravce na každému spoji, každý dopravce …

noerf

Pan Žaluda tvrdil, že vlaky SC prodělávají 400 milionů Kč, podle výpočtu cen a obsazenosti jednotek pendolino si 50 % spojů nevydělá ani na přímé provozní náklady natož na údržbu.

Pajoš

Žaluda? … kde jen jsem to jméno slyšel? To je tak 10-12 let zpátky ne? … nebyla to čistě náhodou doba kdy se ta pendolína ještě splácela?

jva

Ona čísla nechce nikdo prezentovat. Protože pokud na stejné trati jezdí jeden dopravce spoje jak komerční tak objednané a s na vlak nevázanými jízdenkami, dá se vyčarovat cokoli…

Miroslav Zikmund

Co vyřadí z důvodu velmi drahé údržby ?

Miroslav Zikmund

Spočítat náklady ČD na trasu Praha – Ostrava je vyloučeno, protože musíte započítat náklady na všechny vlaky jedoucí na této trase – trasu Praha – Ostrava lze projet i osobními vlaky, včetně osobáku Česká Třebová – Zábřeh na Moravě, pak lze pokračovat vlakem z Koutů nad Desnou atd. ….
Jízdenka platí na všechny vlaky …

Jakub P

Pokud má na mysli Pendolino, které je komerční a povinně místenkové, tak tam by se to mělo dát spočítat.

Pajoš

Nechoďte tady prosím s tam jednoduchým/logickým názorem … tady je přece hospodská dojmologie důležitější než fakta : – D

Big Fat Fabulous Woman

V diskusích na českých zpravodajských serverech je to jednoznačně pravda, ale na tomto serveru fakta jednoznačně převažují, alespoň dle mého mínění.

Vít Jůza

Zrovna jízdenka se týká výnosů, nikoli nákladů …

Pajos

Máte rozhodně pravdu. Velice často se mi stává že slyslim ve vlaku od Ostravy příběhy lidí co vyjeli třeba z Polanky osobakem a v Zábřehu teprve nastupují do toho ex/ec a říkají jak díky tomuto počinu zkreslili statistiky cestující na trase ostrava-praha.

Miroslav Zikmund

Pokud se jedná o nákladech na trasu Praha – Ostrava, tak se jedná o všechny vlaky jedoucí na této trase, včetně vlaků z Vídně do Polska ….
Nákladově lze – jak výše uvedeno vyčlenit pouze Pendolino u něhož se dá z informačních systémů zjistit počet cestujících, výše tržeb. Nicméně s nákladovostí to už bude slabší, protože není do detailu sledována pracovní činnost konkrétních zaměstnanců údržby z hlediska délky práce. Tam se dají použít pouze „normohodiny“ … s poměrně velkou přesností se dají vyčíslit mzdové náklady, především pokud zaměstnanci nejezdí v rámci turnusu jiné vlaky ..

Vašek

ČD zkrachovaly už za komára a přitom jsou pořád tady.

Avlaky

Protože pendolino dotují ze závazkových spojů

Pajos

A proč by to jako dělali?
Jako že provozuji něco co se vůbec nevyplatí jen proto že …. No vlastně nevím proč by to dělali.
Můžete mi to prosím objasnit? Díky

noerf

Na Šumavských linkách je GWTR v zisku při nižších cenách než měli ČD. Do výběrového řízení na trasu Kolín – Ústí nad Labem šli s cenou 81 milionů Kč za rok, když dosud inkasují 100 milionů Kč ročně.
Regionální a příměstské vlaky jsou to, na čem ČD vydělává.

Pajoš

Ale to nijak nezdůvodňuje smysl provozování spojů, které nejsou objednané a podle Vás jsou ztrátové viďte … tak zkuste nějaký obstojný argument prosím a ne ty Vaše obvyklé bláboly. Díky

noerf

Ja myslim, te rozprodej majetku ČD směrem na SŽDC hovoří za mnohé. Nyní jsou na pořadu prodeje pozemků pid kolejema a ČD Telematika. Myslíte, že úspěšné firma prodává správce své sítě.

Pajoš

Aha aha … no tak teď už chápu. Takže od pendolina jsme se dostali přes šumavské lokálky k prodeji majetku. To logická linie tam rozhodně je : – D
A jakou svou vlastní síť máte konkrétně na mysli? Jak konkrétně potřebuje ČD telematiku k životu?

Vašek

Protože jim je jedno, zda se vyplatí, či ne. To flákači a vyžírkové neřeší. Řeší jen to, aby jejich početní stavy neklesaly.

Pajoš

Díky za věcný argument spojený s ekonomickou analýzou problému : – D

medical_examiner

A nedošlo k decimaci.💀
A i ta by se dala přežít. Jenže ona proběhne víckrát, protože živit místo jednoho manažera tři…nejde…👺

Mašinka

A hlavně uživit Faltýnka

Vít Jůza

Aby se vyhnuly ještě větším škodám, finančním i na pověsti.

Pajos

A umíte to vyjádřit i nějakou ekonomickou teorii nebo je to další místní dojem?

Jiří Kocurek

Komár zkrachoval celý, poprvé tomu říkali měnová reforma. Podruhé to radši nechali na někom jiném.

Vašek

Tak to holt vypadá, když hospodáři stát (akorát soudruzi jsou ti, kteří to zvládnou nejrychleji).

občan

Zato teď zbyla už jen holá p….l

Jiří Kocurek

Stát nařídil slevy na jízdné zákonem. Na proplacení je z téhož zákona nárok. Jaká dotace? A stejný nárok na proplacení slevy mají také ČD.

Jakub P

No Leo s těmi slevami jestli si vzpomínám, narozdíl od konkurence dost šíleně čaroval – uměle navyšoval cenu lístku a rozdíl potom studentům/důchodcům vracel v kreditech, takže v podstatě je vozil zadarmo, ale účetně stál lístek násobek toho, co u konkurence, aby ty slevy co nejvíc podojil, došlo to až tak daleko, že kvůli němu i vláda, která jinak rozhazovala hlava nehlava, ty slevy zastropovala… Jasně, měli to ošetřit už na začátku. Ale ten způsob, jakým to LE ždímal byl opravdu nehezkej.

Lukáš

Tak ony s tím jako první čarovaly ČD, kdy to chtěly doplácet do obyčejného jízdného, i když 75% lidí za něj necestovalo.

Pajoš

To je rozhodně pravda ale na 1000+ Kč (Praha – Ostrava) jako Leo to rozhodně nedotáhli …

Leinad

A jel někdo s nárokem na slevu za téměř neslevnenych 250? Já bych tipoval, že tyhle ceny (povinná místenka ve špičce těsně před odjezdem) nebyly pro studenty.

Leinad

Tedy kompenzace, které dostával každý dopravce.

Jedem

Komerční spoje jekehokoli dopravce nemají nárok na žádné státní dotace tak co pořád chce.

Pajos

Jaké dotace máte na mysli?

Jiří Kocurek

Nejspíš státem nařízené slevy pro studenty, děti, důchodce, osoby se ZTP a pod.

Pajoš

A to jsou jako dotace jo? … Když si pozorně přečtete Váš vlastní příspěvek tak zjistíte že nejde o dotace ale o státem nařízené slevy, což je jako srovnávat posypovou sůl a sněženky.

medical_examiner

Nic nebude. Šetřit se bude!
A teď, když se rozhazovalo plnými hrstmi, bude obzvlášť potřeba redukovat výdaje…

Pajos

Nechcete už ty vaše ekonomické pseudoteorie nechat být?
Ano já vím že mezi místními diskutujícími je velmi populární tvrzení že šetření a osekáním všech možných výdajů je cesta z každé ekonomické“krize“ ale realita světa je naprosto jiná …

Miroslav Zikmund

Pán to zřejmě špatně formuloval – covidovou kompenzaci …

Pajoš

Proto se ptám co myslí …

gajda

Zájezdový autobusy jsou taky jaksi komerční a dostaly ji.

Iveta

Hm to je asi jako když zaplatím jednu splátku na lízačku na auto.Jinak dle obchodního rejstříku dluží bance 530 000 000kč.A kde jsou ty jeho čínani?Hlavně že blokuje kapacitu dráhy na koridorech.A pak koupí dvousystémovku se kterou nemůže ani do Vídně a tahá pořád stejnou zátěž jak plnej tak prázdnej.No z paštikáře dopraváka asi neuděláš…..

M19

Zástavní právo až do výše není výše dluhu, ale malinko něco jiného. Co takhle nešířit dezinformace?

Jiří Kocurek

A už jste si požádali o přidělení té nevyužité kapacity?

medical_examiner

To by byla sabotáž. Nákladní dopravci se jí jistě rádi ujmou…

Avlaky

Aha, takže CD může vyřadit všechny lokomotivy, protože 80% není pro 3systemy ….

Nechápu podstatu vašeho komentáře , pokud bude jezdit Praha- Bratislava tak mu je třetí systém k ničemu

Javert

Víme nějaké nové informace o převzetí Leo Expressu španělskou firmou RENFE? 🙂

EC104

Už to tak vypadá, co chce se píše, co ne to se nepíše, jak to tak sleduji začíná tu být poslední dobou pořádný bordel v tom Čecháčkově.

medical_examiner

No ono uklizeno tu bylo naposledy na jaře 1914…

gajda

O Renfe moc nejde, nicméně když to sami psali v tiskovce, asi to klapne. Spíš je otázka co Siriusy – ty nám přeci jen přinesou víc, jak to, že část firmy bude ve španělských rukou.