Leo Express si půjčí 15 motorových jednotek, chce je nabídnout krajům

Jednotka LINT v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo ExpressJednotka LINT v barvách Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Dopravce Leo Express si půjčí 15 motorových jednotek LINT od Alstomu. Vlaky si pronajme na deset let (s opcí na

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář

15 motorových jednotek kapka v moři , hrajem machry Leoši.

Pozorovatel

Ano, superdobrý nápad. Pro pražskou linku S 41 se zahuštěným půlhodinovým taktem úplně ideální. Jen tak dál.

železničář v důchodu

„S 41 se zahuštěným půlhodinovým taktem úplně ideální“ Myslíte o víkendu? To snad, ale asi by to bylo až zbytečně moc kapacitní. Ale ve všedních dnech (kdy půlhodinový interval je už od samého počátku provozu) by bylo jedno vozidlo na vlak v ranní špičce dost málo – zejména má-li „tangenta“ konečně jezdit i ve všední dny až do / z Hostivaře. Navíc to má málo dveří, takže pomalé odbavování a prodloužení pobytů (především v Podbabě a v Holešovicích). Už dávno se jako možné řešení nabízelo použít „Stadlery“: v ranní špičce dvojmo, po 9. hodině jednu dvojici rozpojit a nechat až… Číst vice »

Pibik

Výborně leo, jen tak dál.. V nahrazování jezdícího šrotu ČD je prostor obrovský!

To

15 vláčků mi teda moc obrovský prostor nepřijde, možná tak 2 – 3 lokálky

Kubík

S vlaky ČD a.s. jezdím často a nevšíml jsem si, že by disponovaly jezdícím šrotem až na pár vyjímek. Že jim tento skvělý stát zařídil rekonstrukce 810 na morálně zastaralé regionovy, které jsou stejně tak dvounápravové a hlučné, není věc ČD a.s., ale lobistů z Plzně, že se teď soukromník bude vytahovat patnácti půjčenými vláčky, která nebude mít kde udržovat a odstavovat je jiná věc. Leo expres není schopen ani na linkách Praha-Bohumín dodržet obrat v Praze, lidé tam u každého vlaku stojí, než jim ho uklidí a nakrmí. Pak vyjedou se zpožděním a narušuje kapacitu tratě. Že je soukromník… Číst vice »

železničář v důchodu

„není věc ČD a.s., ale lobistů z Plzně“
Ale houbeles: „Regiionovy“ nevznikly v Plzni, ale (i „konstrukčně“) v privatizovaných bývalých ŽOS Šumperk (Pars nova a.s.) ještě v době, kdy ta firma neměla s Plzní a tamní Škodou nic společného – vývoj proběhl na objednávku ČD (byť možná jen formálně = aby jej zaplatil stát a ne sám dodavatel) = viz například: https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_jednotka_814

Kubík

To vím také (ostatně tak hloupý nejsem..), že nevznikly v Plzni, vážený železničáři v důchodu, Škoda Plzeň to začlenila pod sebe v roce 2008, kdy se rekonstruovaly další desítky 810.

Petr Šimral

Konečně superdobrý nápad. Sice to v počátku bude stát peníze, ale po převodu (nechci psát po dodání) budou jednotky bleskurychle rozebrány. Pouze doufejme, že je LEO Express nerozebere na své v současnosti platné výkony.

PS: nevidím sebemenší důvod, proč by je měl najímat RJ. Ten má dostatek provozních prostředků na „Cigánskej“ a zrovna se začátkem BA – KO začíná v Ústeckém kraji. Všechny jednotky jsou schválné i pro ČD a jejich převoz potřebuje cca 6 hodin…

železničář v důchodu

„Ten má dostatek provozních prostředků na „Cigánskej““
To je nějaký „šum“, ne? Pokud vím, tak nabízená kapacita vlaků je tam už dávno dost „na hraně“ a po integraci části trati do BID je ze strany slovenského MDV velký zájem o další posilování nabídky = viz třeba: https://www.mindop.sk/media-5144/tlacove-spravy-2726/na-trase-bratislava-kvetoslavov-pribudol-novy-vlak

Robert

LEO bude rád jestli přežije letošní rok a podaří se mu z tohoto ztrátového podniku za rozumných podmínek vycouvat viz. ohlášený prodej.

Petr.R

páni a dámy, jestli víte tak leoš je ze zlínského kraje a ty soupravy kupuje pro zlínský kraj, kde hejtman čunek prohlásil, že vrazí peníze do dopravy a páteřní bude železnice, tak prosím čd aby si už ty neklimatizovaný stroje odvezla.

jan

Taky myslím, že někde v kuolárech nějakého kraje se již něco upeklo.

VRT

Kde je ten pán, co mě tu tuhle přesvědčoval, že na ML potřebujeme Pantera a že je to nejlepší, co tam může být? Tak tady má odpověď.
70 seslí akorát.

Petr.R

upal? panter je elektrická souprava a tohle je starší vydání sharku, doufám, že jsi popletl diskuzi.

VRT

Za prvé si netykáme, za druhé: nikoliv. Na ML tohle bohatě stačí. Panter je zcela zbytečný.

Apten

Shark je Pesa Bydhošť čili Stadler a Leoš bude jezdit Alstonem.To je rozdíl.

železničář v důchodu

Kde je ten pán, nevím, a ani nevím, kdo s tím návrhem přišel jako první, ale pokud by šlo o dvoudílného „pantera“, tak ten by byl v současnosti pro „tangentu“ asi skutečně nejlepším řešením – třídílný by v současné době byl skutečně zbytečně velký: nyní je u nejsilnějších (ranních) špičkových vlaků frekvence do cca 100 lidí (v úseku Podbaba – Holešovice), ale bude zajímavé sledovat, co se zájmem o „ML“ udělá prodloužení jejích vlaků až do a z Hostivaře i v pracovní dny – nějaký nárůst frekvence to určitě přinese, ale jak bude rozložena v čase a jak v průběhu… Číst vice »

JIP

Podle mého názoru, je půjčí žlutému dopravci na překlenutí dvou let v ústeckém kraji, než mu vyrobí ty elektrické jednotky pro provoz na těch vyhraných tratích. Ale to je jenom taková úvaha.

železničář v důchodu

„Ale to je jenom taková úvaha“ – která ovšem vůbec nemusí být daleko od pravdy …

Svojsin

Nebo by „něco“ mohlo vyjít v pardubickém, to by se mi líbilo, no nechám se překvapit….

Elb

Nebo se prostě stáhne ze Slovenska, kde ho v soutěží porazí někdo s velkými soupravami připravenými na jezdění s ele. lokomotivou.

noerf

Regiojet ma motorove jadnotky řady 628 a nějaké bude ještě kupovat nebo půjčovat od Arrivy.

raddie

Promiňte asi laický dotaz, ale 15 vláčků opravdu stačí na celý jeden kraj? 🙂

bkp

Záleží na tom, co se soutěží, ale může to stačit na daný rozsah (ten nemusí nutně zahrnovat celý kraj), ale i nemusí.

bkp

Konečně vlak, ne žádná napodobenina z východního bloku

Vít Jůza

Nic proti motorákům, ale slovo vlak je asi od toho, že je vláčen, což na motorový vůz jakéhokoli tvaru úplně nesedí.

K.S.

Ale bude se to vláčet po koridoru. S nějakou pravděpodobností nerovnou nule to možná bude nasazovat i na současné trasy či do Polska.

železničář v důchodu

Když už jste u té češtiny, tak to mně mnohem víc vadí to slovní tvar „půjčit si“ místo „vypůjčit si“: od malička mě češtináři učili, že sám sobě (ze svého vlastnictví) něco půjčit nemohu, mohu si jen něco vypůjčit od někoho jiného (z jeho vlastnictví), když mi ten někdo jiný něco půjčí. Moje matka, která češtinu také nějakou dobu učila, výrazům (nejen) tohoto typu říkala „komunistické“, protože se začaly používat po roce 1948, kdy vyjadřování začali ve velkém ovlivňovat nevzdělanci šplhající po linii „dělnických kádrů“ – ale i když mě to dodnes doslova „tahá za vlasy“, teď už se asi… Číst vice »

Vít Jůza

„nekonkurence schopný“ …. Schopnost zůstat na místě nebo na své cestě, dělat si své a po svém, neběžet vždycky s každým jiným (concurrere = běžet nebo sbíhat se (s někým)) … myslím, že to někdy je dobrá vlastnost, velmi moudré. Ale je možné, že to někdo používá ve významu nekonkurenceschopný = konkurence neschopný.

železničář v důchodu

V té Vaší definici ovšem slovo „nekonkurence“ stejně také nesedí – tam by bylo správnější slovo „nekonkurování“. Mně ale šlo o to, že ten nelogický nesmysl (nekonkurenceschopný = konkurence neschopný) rozšířený působením nějakých hloupých mediálních bulvárů začal používat málem už kde-kdo, a to i ve zdejších komentářích.
Český národ bohužel přestal před už více než 20 roky myslet – a to (bohužel) nejen pokud jde o češtinu …

Petr.R

bkp- Na 120 máme tady levnější a modernější jednotky.