Leo Express si pro Linty pronajme depo Českých drah v České Třebové
Alstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PID
Společnost Leo Express už má vyhlédnuté zázemí pro vlaky určené k operování v Pardubickém kraje. Pronajme si depo v České
Je to dvojsecna zbraň a je treba uvážit. Na jednu stranu ano, dostanu nějaké peníze za pronájem nevyuzitych prostor. Na druhou stranu to pronajmu přímému konkurentovi. Ten prijde k hotovemu, může tam „vyrůst“ a az bude mit dost, bude to chtít stejně koupit nebo si postaví svoje. Jako podnikatel mu logicky chci zamezit vyrůst, takže ať si nainvestuje svoje stovky mega na začátku, proc bych mu to měl ulehčit? Jestli na to nemá nebo to nestihne tim líp. Z čistě podnikatelského hlediska je to jasné, žádný pronájem, snaž se sám. Těch pár peněz z pronájmu za to nestojí. Kdo by… Číst vice »
Já s vámi souhlasím. Takový pronájem má význam pouze nejedna-li se o přímou konkurencí. Ale pronajmout přímému konkurentovi je ekonomicky nevýhodné. Ale tak to bohužel jed od počátku naší liberalizace. Soukromníkům se vše jen a jen ulehčuje. Nikomu nevadí ani porušování bezpečnosti a pod. Ale to nemá cenu v této diskuzi rozvádět. Ta je na jiné téma.
V tomto případě už se ale o přímé konkurenty nejedná, konkurenty byli v době rozstřelu. Teď už jsou výkony dané. Pro ČD je výhodnější další roky halu pronajímat, pak se mohou předvést v soutěži, dokázat, že jsou nejlepší a na Lichkov se triumfálně vrátit
ČD prohraje výběrko a pak si bude natruc udržovat depo, pro které nemá využití a očekávat, že to konkurenci položí? To je snad vtip ne? 😀
Takhle se nechová řádný hospodář. Alternativou by mohlo být poskytování servisu Linty po vzoru letecké dopravy, ale to zase nedává smysl, protože ČD tuto řadu nevlastní, takže v tom není žádná synergie a ČD by jen nakoupilo zbytečnou technologii
Vy jste nikdy nepodinkal, že? Vitejte ve světě kapitalismu. Když budete mít masnu třeba a Lojza co je taky řezník dostane zakázku od supermarketu a vy ne. Vy mu s láskou pujcite technologii a pronajmete kus vašeho baráku, aby to dobře a v klidu zvladnul jo? Hahaha, to je naivita prvního stupně.
ČD, a.s. k hotovému nepřišly?
Podobná symbióza panoval v Šumperku. V depu tehdejší Veolia/Arriva taky měla své zázemí. Leoexpress a třebovské depo není téma. Neznáme podrobnosti
Panovala
Oni si vyhlédnou a blbí nádražáci jim to pustí,takový je managment ČD.Raději buldozer a srovnat se zemí. Tak jak SŽDC rovná zastávky a nějaká nádraží.Nevidím sebemenší důvod jim něco pronajímat.Povoznictví ani paštikařům.
Je sice fakt, že ČD a SŽDC se chovají jako hrobaři železnic, ale naštěstí zatím ne až tak doslova, jak byste si přála.
Milá Vendulko75, manažeři ČD mají poněkud vyšší inteligenci než vy a vědí, že je lepší z krajských peněz pro Arrivu a Leo také něco ukousnout, než dělat obstrukce. Zabijí se tím totiž hned dvě mouchy jednou ranou: Za pronájem nemovitostí krom peněz se jim o budovy bude starat jiný dopravce alespoň tak, že budovy budou trvale využívány a nebudou tedy nebudou devastovány po jejich opuštění vandaly.
Těch,pár drobných co za to dostanou nestojí za to.Veselské depo celé prodali DPOV ,máme největší počet generálních ředitelů a různých náměstků ze zlatýma padáka o čem se nám ani nezdá,nejdražšší el.lokomotivy na světě a takové 2 barabizny určitě dráhy nezachrání.Kolik lokomotiv a za kolik, bůh suď prodali slavní manažeři s vyšší inteligencí soukromníkům nevím,ale podle toho co jezdí u soukromníků jistě dost. A v Polsku vydělávají mašinky taky a nevíte, jak se o ně pečovalo a protože byli skvělé v provozu tak je bez mrknutí oka sebrali.Tak mě tu o manažerech ČD moc nepište,ty zajímají jen jejich korýtka.A aby ty… Číst vice »
Tak zrovna Leo se k ČD nechoval nijak hrubě ani nikoho neurážel, takže se jeho konkurence nejeví tak „nepříjemná“ jako pana R.J.
Já nevím, jak vám, ale mě tady prostě tady ( a nejen tady) chybí vyjádření Petra.r. Vraťte se, diskutující náhrady za vás nejsou ani trochu adekvátní, nuda, nuda, šeď, šeď! 🙂
Ano. Taktéž se za Petra.r. přimlouvám.
Jsem si jist, že zejména v tématu liberalizace dopravy, nám všem může Petr.r přinést “jiný, svým způspobem specifický úhel pohledu”. 😉
Petr.r tady opravdu chybí, jeho moudra a útočné výlevy byly nezapomenutelné.😏
Pane Sůro ještě bych měl dotaz, to si pronajme celé depo? Tak vyznívá nadpis. Donesly se mi totiž ještě nějaké informace tak abych věděl čemu věřit.
Má to být hala kde se dříve rozebíraly el. jednotky
Tak to jsem slyšel také. To je na serazovacim nádraží není tam ani pořádně topení voda ani WC tak to jsem zvědavý kdo mu tam bude dělat. Na Linty potřebuje kvalifikovanou pracovní sílu a těch má Loko značný nedostatek to bych šel raději tam než dělat v té ruině.
Že nesežene vás, tak to ještě neznamená, že nesežene nikoho jiného. A když nesežene nikoho, bude muset přitlačit na mzdu a pak sežene, takhle normálně to funguje.
Až přitlačí tak tam půjdeš že ? Co by jsi neudělal v zájmu zlepšení železniční dopravy 😀.
Tak nám napiš jaký je tvůj příjem u ČD, pokud už to teda není kapesné od rodičů, s přeplacením by asi Leoš moc práce neměl.
Na to by Leoš neměl 😀.
Leoš neměl to štěstí, že dostal do majetku například pozemky, za které následně utržil x miliard korun. Co na tom, že původně měly být SŽDC.
Pane Sůro Leoš dostal peníze od tatínka nepotřeboval za pozemky. Ale jinak nechápu souvislost s tímto článkem.
Leoš má za to docela hodného Tatínka.
To jsou ale stále soukromé peníze. Jestli tedy chápete rozdíl.
Ano to chápu nechápu souvislost s tímto článkem nebo s tím co jsem napsal nechapu proč to píšete .
Vy nechápete víc věcí.
Rád se nechám poučit.
Já také nechápu, proč to píšete. Abych byl stručný: konkurence je třeba. Ve všem.
Já píšu reakce na tento článek protože se mě to přímo týká. Také jsem uvažoval k Leoexpresu jít ale když to tu čtu. Ještě nemá ani halu čeká se až co vedení ČD to znamená že nemá ještě ani personál na údržbu a asi ani strojní vybavení. Musí vyklidit to staré co v té hale je nainstalovat nové a toho asi nebude málo Linty se na kolene udržovat nedají. Sehnat a zasklít personal. A to má za dva a půl měsíce začít jezdit. Jak to chce stihnout? Ne kdybych k němu nastoupil asi bych za chvíli neměl čím jezdit.
Zaskolit personál ne zasklít 😀
Jste v profesi, kde budete mít aktuálně nové zaměstnání druhý den po případném krachu zaměstnavatele. Opravdu nechápu, co řešíte.
Tak se omlouvám jen jsem se zeptal. Myslel jsem že máte nějaké informace.
Jakékoliv smysluplné informace pro hloupě vykřikujícího (nikoliv rozumně diskutujícího) Hrackalw jsou zcela zbytečné.
Tak mi pane Prihodo zkuste napsat v čem jsem neměl pravdu když podle vás jen hloupé vykrikuji..
Existuje určitě potřeba konkurence, ale ne ve všem, neexistuje čistě tržné prostředí, a určitě potřebuje právní rámec a hlavně vyšší morálku.Jinak se posune konkutrenční boj do ulic Chicaga v době prohibice. To byl také konkurenční boj. A je jedno kdo dělá podpásovky , zda modří, či rudí nebo zelení.. A dokonce i když to dovoluje zákon, nebo spíše nezakazuje , tak je tady právě dobrý mrav. Dobrý mrav káže zaplatit za službu včas a další věci. O tenké hranici mezi lobbingem a korupcí nemusíme psát. A z toho mi je smutno. Nekupuji mlékarenské výrobky z Olomouce, nekupuji jisté pekařské výrobky… Číst vice »
A až přitlačí na mzdu vykáže ještě větší zisk…
A proč tedy nejdete do Loko? Kdo Vám brání? 🙂
Od nového ředitele ČD bych čekal, že smlouvu podepíše.
Ovšem pouze za předpokladu, že se na palubě Leo Expresu budou nově rozdávat pouze Lidovky a Dnes, k jidlu se pak bude podávat Vodňanské kuře a párky z Kostelce.
Hamé, Trenčianské párky s fazuľou!
A nebo ještě nějaké další protiústavní požadavky?
Například, že ČD budou jezdit pouze na bionaftu od Agrofertu. Nebo to, že ČD nesmí zaměstnávat členy opozičních stran. Příapdně požadavek, aby každý zaměstnanec ČD vstoupil do ANO. A tak podobně… to kdyby se změnila ústava.
očekávám vlnu infarktů. Ten zlý Leoš bude působit v mekce ČD v Český třebový.. To půlku šotoušů musí položit…
Před děvčaty z Třebové chlubil jsem se silou,
pozvedl jsem pražec, načež odvezli mě s kýlou.
Pamatuji pouze ještě operační sál,
pak praštili mě pražcem a já jsem tvrdě spal.
Pavel Dobeš.
jestli Vás dřív nepoloží to, že Vám jezdí vlak kolem baráku, už jste si tu na to dlouho nestěžoval…. 😀
Jezdí furt, nicméně v poslední době jezdí nákladní tišší, meýž o prázdninách. Dokonce mám pocit, že nákladních vlaků na týto trati ubylo. Osobáci tak neřvou, jako nákladní. Pravdou je, že už tak často jenezdi dvojice laminátek.
Ne, to si jen člověk zvykne. Já u tratě vyrůstal a žádný problém s hlukem jsem neměl
Dalibore v ČD Cargo se v rámci volné kapacity udržuje dávno pro jiné Dopravce a žádného zaměstnance (šotouše) nic nepoložilo, takže se to pravděpodobně nestane ani u ČD.
Hezký den Dalibore posílám pozdrav z jednotky intenzivní péče. Už je tu přeplněno 😀 víš co ty se ale raději uč na housle a pozor na struny 😀.
Já housle nerad. pokud struny tak pouze 4, a k tomu realtivně dlouhý.
Nemělo to být naopak? První si zajistit depo a pak soutěžit nějakou trať?
Depo ve Vsetíne je vyuzuvane např.pro zbrojení a drobné opravy .navíc je pro jednotky r.845 malé.
Ne, nemělo. Postavím depo, koupím stroje, najmu lidi – a ne vyhraju soutěž. Nehledě na to, že kdybych si na tu investici chtěl půjčit, tak se mi každá banka vysměje, bez smlouvy v ruce. Problém je, že v ČR se soutěží s tak krátkými lhůtami do zahájení provozu, že to seriózní přístup k přípravě provozu vylučuje.
Ještě že nejste manager
Zahrajeme si doplňovačku, co vy na to?
1. Zajistím si depo i lidi na údržbu
2. Přihlásím se do soutěže
3. Nevyhraji
4. Mám demo k ničemu/k pronajmutí
5. Jako správný majitel neobsazené depo ___________ a lidi __________.
To by byl vskutku zajímavý postup. V každém regionu by si tedy každý dopravce mající zájem o danou linku musel pronajmout/postavit depo. Pak by to logicky vyhrál jen jeden, a ti další třeba 4 dopravci by tam následně měli depa jen tak na parádu? 😀
Neměli, mohou jezdit komerčně. A tak by to mělo být, ZDO by měl zajišťovat primárně podnik vlastněný státem.
A ano souhlasím i s názorem, že by si měl nejprve zajistit zázemí a pak se někam hlásit.
Nevadí vám, že takový požadavek je protiústavní?
Proč „by měl ZDO zajišťovat podnik vlastněný státem“? To je na stejné úrovni jako tvrzení, že „boty by měl šít podnik vlastněný státem“. Ne. Jakoukoliv službu nebo zboží – boty nebo objednávanou hromadnou dopravu – by měl zajišťovat podnik, který definovanou službu/zboží dodá za nejlepší cenu. A zákazník – občan nebo objednavatel dopravy – si vybere z konkurenčních nabídek. Majitel dodavatele je vedlejší. Nejsem zastánce nějaké ultraliberalizace, infrastruktura (dopravní, vodárenská, energetická) be měla být v rozhodujících částech pod kontrolou státu, ale kdo bude po ní jezdit, nebo po ní dodávat elektřinu, už může být „nestátní“. „Nejdříve zajistit zázemí a pak… Číst vice »
Protože si to myslí modrogum Dominik, celoživotní pracovník státních drah. Logiku v tom nehledejte a ani se mu to nesnažte vymlouvat. Prostě konkurence má být všude, to je efektivní a dobré, ale zrovna v oboru, kde pracuje Dominik, má být navěky smrádek, ale teplíčko.
Už jsou informace, jak to bude od prosince ohledně tarifu? Je tam poměrně dost otazníků a je pomalu čas, aby bylo jasno.
Každý Kraj si vyhlásí pouze svůj tarif, který bude uznávat podle vzoru, jak to ve svých objednaných vlacích udělal Jihomoravský Kraj a bude vymalováno.
A cestující ušetří, protože to bude levnější než jezdit na jednu jízdenku dle Tr10. Stejně jako už dneska je levnější koupit si při dlouhých trasách více lístků i při využití pouze dopravce ČD.
No tím si teda nejsem jistý, kolega jezdící z Říkovic do Rohatce bude hypoteticky potřebovat tři,, levné “ krajské jízdenky (Olomouckou, Zlínskou a Jihomoravskou) to mě teda zrovna komfortní a v žádném případě levnější nepřijde.
Pro traťové jízdenky na denní dojíždění do zaměstnání znamená využití tarifu ČD oproti IREDO mnohdy roční úsporu v řádu tísíců Kč.
I pro cestující denně dojíždějící např. ze Žacléře do Českého Meziříčí? Kolik ušetří využitím traťových jízdenek dopravců a ne Ireda?
Psal jsem mnohdy, jestli chápete význam toho slova. Proto by měly být zachovány obě možnosti, ať si každý vybere. Například pro relaci Ústí n. O. – Pardubice je to jednoznačné.
On Troníku ještě do Žacléře jezdí vlak? Když jsme tam byli loni na dovče, tak v kolejišti byli břízy. Pak se nediv, že máš tolik mínusů, když o tom víš kulový.
A tam kde nejezdí vlak, Zlínko, lidi nebydlí? Tito lidé a je jich většina mají také právo cestovat na jednu jízdenku. Zatím to ale šotoušci z hodných ČD se svým dokonalým Tr10 nijak nevyřešili. Takže jakým způsobem hodláš lidem ze Žacléře (nebo Českého Meziříčí, kam osobní vlak nikdy ani nejezdil) zajistit cestu na jednu jízdenku? Snad o tom nevíš kulový a nechceš, aby si lidi pro takovou relaci kupovali jízdenky tři.
Mnohdy ČD traťová bude k ničemu, neb se nebude uznávat v ose vlacích i tam kde jezdí ČD. Nová tr10.
Nelži trondo..
Pardubický kraj svůj tarif má, ale rozhodně není dokonalý, poměrně zásadní věci jsou:
1. Bude možné cestovat na jednu papírovou jízdenku IREDO s přestupem mezi ČD a LEO?
2. Jak to bude s vlaky LEO do Prahy kam IREDO neplatí?
3. Budou nějaké síťovky pro cesty do Polska?
Ostatně i LEO na svých stránkách uvádí, že jedná o uznávání některých jízdenek, ale má už to tam poměrně dlouhou dobu.
https://www.leoexpress.com/cs/provoz-orlicko
1. Bude jedna jízdenka mezi vlakem a autobusem?
2. Jak to je s cestováním vlaky ČD do Prahy teď? Hlavně v tom meziúseku mezi Iredem a PIDem? Nenutí ČD cestujícím svůj km tarif s luxusní cenou na krátké vzdálenosti 4 kč/km? Nenutí ČD platit při jízdě do PID cestující dvakrát, jednou za pásmový tarif a podruhé z hranic kraje do první zastávky?
3. Síťové jízdenky do Polska nějak souvisí s Pardubickým krajem?
Trondo k bodu 2. a nyní to bude zase přesně naopak Kraje s tzv. Brutto tržbami mohou vyhlásit platnost pouze svého tarifu (bez uznávání tarifu dopravce) a nezajímá je že dopravce veze svůj vlak přes několik krajů.Jednotná ,, státní“ jízdenka pokud vím vstoupí v platnost až od roku 2021 a o výhodnosti se zatím polemizuje, takže opět nepřipravené přesto spuštěné .
Stando, dopravce neveze svůj vlak, ale vlak kraje/krajů, kteří si ho objednali jako dodavatele služby. Nejedná se o komerční vlak. Je to stejné jako kdyby pekárny požadovali v obhodech dvojí ceny, jedny stanovené řetězcem a druhé, svoje vlastní, jestli vám to přijde jako blbost, tak máte odpověď na bod 2.
Trondo, tak vlak je kraje/krajů, já jsem se naivně domníval že má především sloužit obyvatelům ČR. Krajské uspořádání v ČR je bohužel pro dopravu nešťastné, především velikostí a počtem obyvatel (např. dvě země ze zemského uspořádání v Německu mají více obyvatel než naše všechny Kraje dohromady včetně Prahy přesto si nedovolí neuznávat tarif Dopravců) a u nás každý Kraj hraje na vlastním písečku má jinou dopravní politiku, jiné zaháčkování, které nakonec nás daňové poplatníky, když se to sečte vyjde draho.
Takže tvrdíte, že ve všech objednávaných německývh vlacích platí tarify všech dopravců? Takže např. na tarif Alex mohu jet ve vlaku DB v Pomořanech? Ale jděte…
Takže možná jsme si nerozuměli, Kraje (Země) uznávají jek tarif Dopravce tak samozřejmě tarif svůj, což např. v Jihomoravském Kraji k 1.1.2020 má skončit, bude uznávat pouze tarif IDS JMK což přinese pro cestující, kteří jedou přes např. tři kraje komplikace (nákup několika krajských jízdenek pokud k tomu budou přistupovat i ostatní kraje schodně jako JMK a nebudou uznávat tarif Dopravce).Uznávaní jízdného mezi Dopravci jsem nemyslel, ale to zase naopak v rámci jednoho Kraje (IDS) možné je již nyní, např. Bus – Vlak – Tramvaj v IDS JMK, což je pro cestujícího naopak velká výhoda.
IDS JMK je značně levnější než Tr10, ale když už jsme u těch praktických příkladů, jak mohu dnes na jednu jízdenku cestovat z Orlové do Ždánic?
Trondo, určitě víte že čistě vlakem to nelze, takže asi Bus – Vlak – Bus na tři jízdenky, začátkem devadesátých let pokud se nemýlím, tak Bus – Vlak na dvě jízdenky. To už se dostáváme někam mimo téma. V součastnosti lze cestovat regionálním vlakem Dopravce na jednu jízdenku přes více Krajů, což od 1.1.2020 nebude pravděpodobně možné ve vlacích v závazku JMK , toť vše. Samozřejmě vnímám přípravu celostátně připravovaného tarifu pro cestující platného pro všechny dopravce napříč ČR, s platností pravděpodobně od 2021 ve vlakové dopravě, proto moc nechápu spěch JMK v uznávání pouze svého tarifu IDS.
To bych se teda pořádně načekal, než bych se toho jednoho ze dvou vlaků, které do Ždánic ČD vypravovaly, dočkal. Takže pokud jsem nechtěl čekat půl dne, měl jsem dělat co? A jak k tomu přišli lidé z Orlové, že nemohli jet na jednu jízdenku?
Trondo máte samozřejmě pravdu, já se vzdávám další diskuze, bo to nemá smysl.) (Já o Koze a vy o Voze).
1. To by samozřejmě bylo také dobré. 2. Co se PID týká, tak se již delší dobu mluví, že by platil až do Přelouče, čímž by se dané problémy vyřešily. Jinak by bylo i pro LEO dobré, aby se s ČD dohl a v těch pár vlacích mezi Ústím – Pardubicemi a Prahou uznával i doklady ČD, aby je mohl využít i například cestující s traťovkou ČD třeba v úseku Ústí – Pardubice nebo flexi jízdenkou Ústí – Praha. 3. Souvisí, protože v současné době platí i v Pardubickém kraji a umožnují realizovat například denní výlet do Wroclawi za rozumnou… Číst vice »
Jihomoravský kraj svůj tarif má.
ad 1.) lístek platí u libovolného integrovaného dopravce včetně autobusových
ad 2.) jedete na šalinkartu kam až vám platí, dále pokračujete na předem zakoupený lístek u daného dopravce
ad 3.) do sousedních zemí (SK, AT) platí např. celodenní celostiťový lístek
Pokud toto v Pardubickém kraji nebude možné, nehledejte chybu u Prchala v Třebové, protože je to soukromník.
Není ten obrázek z Libně?
je
Ano to je z Libně Arriva tam testuje Linty pro Zlínský kraj. Nedávno tu byl o tom článek se stejným fotem.
tak už je zřejmé na čem dojel Kupec. Nový ředitel (politický náměstek za Ano) dostane nařízeno shora, jak se k alternativním dopravcům chovat
Ano je to přesně tak pan Kupec byl nepohodlný prave proto. Nedávno jsem to tu psal že odvolání Kupce bylo na přání soukromníků a pan Sůra mě osočil ať takové dohady nepíšu. Tak co měl jsem pravdu pane Sůra ? Dokonce se na ČD proslýchá že se na nějakém jednání mezi panem Kupcem a panem Jancurou když nebylo úspěšné měl pan Jančura vyjádřit že pana Kupce zničí. A pak tu někdo bude psát že jdou politici na ruku ČD. Naopak probíhá řízená a cílená likvidace této společnosti.
Neměl jste pravdu. Pokud nejdou politici na ruku ČD, proč budou mít i po roce 2019 většinu smluv přímým zadáním bez soutěže?
Nemají vozidla, lidi. Na začátek by to pro ně bylo velké sousto…
Pane Sůra to přeci víte i vy a velice dobře. Mají vyčerpané možnosti se zajištěním toho co teď dostali. Někde jsem to i četl že to prohlásili. Prostě momentálně již nemají další kapacity. Proto se i odložily další soutěže na rychlíkové tratě aby se mohli vzpamatovat a připravit. Proto se nepojede podle harmonogramu , vyhrály by ČD. A také se nejprve musí naplnit ty “ bazary “ s ojetinami . Vše je cíleně děláno tak aby šance na výhru byly pro soukromníky co nejvyšší. Je to prostě politické zadání aby vyhráli. Moooc rád bych se mýlil ale zatím tomu co… Číst vice »
Prosím konkrétní důkaz, která soutěž byla dělána tak, aby byla cíleně nastavena na výhru soukromníků. Myslíte Ex2, kde stát dá rok na to sehnat přes sto vozů? Sleduji ČD dostatečně dlouho a řeknu vám mnohem jednodušší teorii: politici potřebují, aby ČD nějak fungovaly, nikdy je nenechají padnout. Ale taky tam potřebují dostat své kamarády, aby ti měli teplé místo a mohli tam dělat své kšefty. Dělo se to za všech vlád. Teď to dostává jen ještě větší level, protože ANO je personálně zcela vyčerpané, protože většina inteligentních lidí se s lidmi typu AB nechce zaplést. Proto se moc těším, jak… Číst vice »
Jak jsem psal moc rád bych se mýlil je to samozřejmě jen můj názor u žádných zákulisních jednání jsem pochopitelně nebyl. Ale to ukáže čas. A pane Sůra je někde v tržním hospodářství normální že někdo dostane přímo příkaz pomáhat své vlastní konkurenci?
Prosimich, když už chtěj učit orla létat a tahaj si proto z paty nějaký dojmologie, zkusej aspoň nepsat jako Hotentot. Tedy, „pane Sůro“, ano?
Takže podle vás lepší nechat chátrat majetek ČD, potažmo státu, takže nás všech, než ho pronajmou soukromníkům? Vedení ČD by konečně mělo pochopit, že peníze od sokromníků nesmrdí. A mimochodem, nemyslete si, že zmiňované objekty jsou nějaká hitparáda.
Ne to rozhodně ne. Ale má-li volnou kapacitu nabídnut ji a pronájmu nejlepší nabídce a ne že dostanu nařízeno to nabídnout konkurenci a to ještě za přiměřenou cenu. To znamená prakticky i diktát za kolik. A že o depo v Třebové má veliký zájem například i firma Loko.
Jo, to by dávalo nemalej smysl. Vyhlásit soutěže, vybrat „soukromníky“ a pak jim fikaně pronajmout infrastrukturu za raketu, případně nepronajmout vůbec….
Diktát, tak určitě.
Ale odkaz na to nařízení (asi ministra dopravy) nám sem dát nemůžete, že? A vy víte, že firma Loko nabídla více než LE?
Tak ať si ho pronajme =) Pokud dá víc než Leo, tak jej určitě dostane.
1. Spolupráce s konkurencí může být výhodou. Je lepší mít prázdné depo nebo mít příjem z pronájmu? Proč myslíte, že má Lufthansa dceřinou firmu na údržbu letadel Lufthansa Technic, která běžně servisuje stroje konkurence? Také jim to někdo nařídil?
2. Máte prosím někde to nařízení, že musí?
Pane Sůra, sám to moc dobře víte že je zájem rozebrat ČD a napakovat se na tom. Zatímco okolní státy si své státní železniční dopravce hlídají, tak naše státní správa byla v mnoha případech nahrazena firemní politikou. A v sousední zemi soudně uznaný estébák a donašeč se tím ani moc netají. Např. o těch rychlíkových linkách se povídalo dost dlouho, že půjdou mimo ČD a pan Ťok to i potvrdil, že dostali co chtěli. Takže žádné poptávkové nebo výběrové řízení ani nějaké rozstřely, které neměli nějaká pravidla a transparentnost se nekonalo. Je obyčejná fraška a předání někomu jinému. Že pan… Číst vice »
Prosím jen o doklad výroku pana Toka, ze soukromníci dostali, co chtěli. Díky
Hezký vystižena situace. Naše liberalizace mi připomíná něco co tu bohužel již bylo. Komunisti tomu říkali stranický úkol. Jen dnes to je úkol od jiné strany. Strana nařídí liberalizovat, vlastně spíše převádět soukromníkům tak se to slepě plní ať to stojí co to stojí. A dejte se do mě já ty mínusy unesu 😀.
Do té teorie vám nezapadají kraje, co jsou vedeny ANO a mají smlouvy s ČD, bez jakékoliv soutěže nebo jen „rozstřelu“.
Vždy když čtu ty vaše pindy, vzpomínám na doktora Štrosmajera. Odhaduju, že podle jeho teorie byste si mohl založit leteckou dopravu.
Ne, pět procent výkonu a ještě menší podíl na dotacích na ZDO opravdu není to, co se tu snažíte tak barvitě vykreslit.
Jen vydělat, nic víc a ani méně
zatímco ČD ty to dělaj tak nějak pro dobro pracujícího lidu, že jo
Typický zemědělec, ať už sedlák nebo farmář nebo i ten politicky nespolehlivý kulak fungují na jediném principu: Sklidit víc, než bylo zaseto. Úroda je jejich zisk.
Podle levičáka je ovšem zisk špatně. Tím pádem levičák tvrdí, že úroda na poli je špatně. A nebo teda nelze úrodu považovat za zisk, ale tady pak končí rozum.
… končí rozum a začíná moudrost. Úroda totiž opravdu NENÍ zisk (a to i když se prodá). Například by to znamenalo, že kdo má úrodu, má i zisk a nemůže zkrachovat. Tak to fakt není. A to nezávisle na politice.
Mimochodem, na tomhle je pikantní, že stejnou logikou se oháněli právě komunisté a odboráři (podnik vyrábí, tak přece nemůže krachovat – naposledy třeba OKD, Poldi atd.). Typický případ, kdy tzv. selský rozum je jen převlečená hloupost.
To je výnos, nikoliv zisk 😉
Petr Novotný, kam na ty konspirace chodíte? Nebo to vymýšlite o noční na hradle?
Takhle mažete veksle a napadaj vás věci. A jednou mazal angličana a napadlo ho tohle…
V Kolíně stojí bývalá opravna DYKO, kde je dnes METRANS. Přesto na té vlečce stávají lokomotivy Unido, LTE… dostali snad příkaz pomáhat konkurenci?
Jestli si ČD chtějí hrát na „boj proti konkurenci“, tak ať to dělají kvalitou a cenou.
Pane Sůra, jen se zeptám, na jakou roli firmy Hasler se těšíte? Hasler dodává víceméně pouze hardware pro integrátory ETCS které si zákazník vysoutěží. Tak jako dodává součásti Bombardieru např. pro žluté Traxxy, nebo pro Metrans Traxxy, tak dodá součásti i komukoliv jinému, kdo si je objedná (Shark od Pesy u ČD například). Nějak asi nedokážu vidět nějakou konspiraci.
Ano, ještě nikdy se v ČR nesoutezilo tak, že část dodávky mohl splnit díl o jediného dodavatele.
Nějaký konkrétní případ zrovna zde? Nebo jen plácání jater? Vezmeme to z jiné roviny. Jedná soutěž už proběhla (ETCS pro 363/362) vyhrálo ji AŽD v soutěži dále byli i Alstom, Thales a Bombardier. Všichni s komponenty od HalserRail. Jestli ono to spíš nebude o tom, že HaslerRail má zrovna na zapisovače dat z ETCS a jejich další zpracování relativně monopol, ale to proto, že to dělá už bratru nějakých 20 a více let a zatím nikdo nepřišel s ničím lepším. Alstom má i svoje zapisovače ale i on do nových vozidel bere díly od HaslerRail aniž by na to mělo… Číst vice »
Upozornil jsem pouze na personální propojení Bc.Nebeskeho s firmou Hasler. To je vše, pane anonyme.
A jaké to propojení prosím je? U koho konkrétně? Pokud se nemýlím, tak šéfem Secheron-Hasler group je v ČR pan Šatánek a vedoucí manažerkou HaslerRail je paní Pluhařová což jsou volně dostupné informace. Kde je to napojení na pana Nebeského, když HaslerRail má vedení ve Švýcarsku? Uvádíte zde, že pan Kysilka má zrovna náhodou IT firmu, to má být jako HaslerRail? Nikde jsem ho v orgánech společnosti nenašel. Mně jen mrzí, že jste zatím nedal jediný důkaz propojení Hasler-Nebeský ale jen na to narážíte. Já bych jen rád věděl, jestli to tak opravdu je neboť s HaslerRail úzce spolupracujeme ale… Číst vice »
Pan Felber pracuje kde a kde působili dříve společně?
Ano pan Felber pracuje poslední rok po krachu UniControls pro HaslerRail v Bernu jako šéf prodeje, ale furt mi není jasné spojení mezi firmou ČD a HaslerRail, kdy ČD potřebuje ETCS které HaslerRail nevyrábí ani nemontuje do vozidel, ale pouze vyrábí určitě jeho součásti, které světě div se prodává v obrovských číslech všem výrobcům žel. vozidel po celém světě. Tak mne pouze zajímá jaký teď nastane v prodejích zlom, když se výrobky HaslerRail dostali do vozidel ČD i bez pana Nebeského …. To mi fakt logiku nedává. Jo kdyby Felber pracoval pro Alstom a ten ten vyhrál všechny zakázky, ok… Číst vice »
Šéf prodeje pro region, v kterém je mimo jiné ČR. To je vše.
V tomto prepojení najskôr nemá zmysel hľadať akúkoľvek účelovosť. Proste padol UniControls a ľudia z neho sa nejakým spôsobom rozpŕchli. Naviac zrovna HaslerRail sem priamo nebude dodávať nič a nikdy, a to, čo dodáva bude mať tak malicherný podiel z ceny danej zakázky, že by skôr boli blbci, keby sa do niečoho chceli naviezť..
nikdy je nenechají padnout – otázka, jestli ještě má co padnout
A co na tom vidíte špatného?
Jsem rád, že jste nezklamal. Příspěvek nad vámi je zcela jasným důkazem, že Kupec byl odvolán ne proto, že je trouba, ale na přímou objednávku Pánů z Lipé.
Pan Kupec dojel zejména na způsob, jakým zadával některé zakázky a tyto informace vyhodnotila BIS jako nebezpečné. Ale samozřejmě je jednodušší rozvíjet spiklenecké teorie o tom, že za vším jsou alternativní dopravci. Malou ukázku toho, jak fungovaly zakázky za pana Kupce, můžete najít zde: https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-16227.html. Dál se zkuste podívat například na zakázky na elektrické jednotky a poptat se u velkých výrobců typu Alstom či Bombardier, co si o nich myslí.
Dobrý den, pane Sůra, mám OT dotaz: Která/-é osoby jsou nyní v ČD odpovědné za chování vůči cestujícím? Myslím takové věci jako vyprodaný minibar v expresech ČD nebo téměř vyprodaný automat v Interpanterech? Myslím někoho kdo by měl zčásti podobný popis práce jako kdysi Petr Fejk (bez ohledu na to co si myslím o jeho kvalifikaci ve vztahu k tehdejší úrovni osobní dopravy Českých drah)
Dobrý dotaz, ale po x organizačních a personálních změnách opravdu nevím, kdo konkrétně.
Odpověď neznám, tak dám alespoň mínus 😲
Tak další počin Kupce bylo rozdělení dep. Větší chaos snad nemohl nastat. A to bezvládí na GŘ, kde si každý dělá co chce. Marketingové oddělení bobtná, přitom vše zadává externím firmám, to samé právní, na jiných odborech vládnou pološílení úředníci a vedoucí spí šípkovým spánkem. No bylo by to na dlouhé psaní. Ale stále věřím že se to jednou změní a ČD začnou šlapat.
Nezačnou, bude to jenom horší a horší
Kolego, také bych rád aby podnik šlapal. Třeba se ukáže, že vedení dosazované politickým establishmentem bude opravdu kompetentní a funkční. Chceme přece stát řídit jako firmu, rodinnou firmu, která by se měla pěstovat pro budoucí generace (volná citace z knihy O čem sním… pana AB – doporučuju přečíst, abyste věděl, co se mu honí hlavou). Já si myslím, že Kupcovi vůbec neporazilo nohy rozdělení dep. To je každému jedno. Nohy mu podrazilo krom již zmíněného přístupu k soukromníkům i to, že si dovolil odvolat JUDr. Veselého. Opravdové hlavy chobotnice celé drážní mafie, který byl ve strukturách velmi silně zakořeněn. Takový… Číst vice »
Kolego budu vážně moc rád když mě nový pan generální ředitel přesvědčí o tom jak hluboce se mýlím opravdu. A přeji mu úspěch. I já chci aby firma šlapala.
„vládnou pološílení úředníci a vedoucí spí šípkovým spánkem.“
Počúvajte, Kefalín, co si predstavujete pod takú zkratů: SNAFU?
PS: Ne, že by na tom bylo něco veselého.
Na každého se něco najde když se chce..
To jo, syn nemoh na školu, protože táta chodil do kostela a jako dělník u Baťi nebyl po 48. roce ve Straně.
Velmi časté v té době.
Takže pokud to chápu dobře příčinou celého toho HALOO s Kupcem, je že DOPV, dceřiná opravárenská chyba si dovolila nakoupit díly na modernizaci pendolína. Ale měla jej nakupovat soutěží. Pokud to chápu dobře. A tím udělat modernizaci asi tak o „4 roky později“.. A tím být zcela neschopná.
Jako kdyby jiná komerční firma nakupovala součástky just in time podle výběrového řízení. A supermarkety žrádlo. Taky by asi púl čr umřela hlady.
oprava chyba firma
Ne. Zkuste si přečíst texty z doby,kdy jsme o tom psali. Svět není černobílý.
Já jsem našel jeden s Kupcem tuším. Dáte link?
Kupec byl arogantní a krajům vyhrožoval. Dobře že je pryč.