Leo Express si pro Linty pronajme depo Českých drah v České Třebové

Alstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PIDAlstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PID

Společnost Leo Express už má vyhlédnuté zázemí pro vlaky určené k operování v Pardubickém kraje. Pronajme si depo v České

Společnost Leo Express už má vyhlédnuté zázemí pro vlaky určené k operování v Pardubickém kraje. Pronajme si depo v České Třebové od Českých drah. Alespoň to firma tvrdí. Smlouva ale ještě není podepsána, což je fakticky jediné konstatování, které k celé věci poskytly České dráhy.

Na dráze se nejspíš čeká na to, jak se k záležitosti postaví nové vedení ČD v čele s Václavem Nebeským. Dosavadní šéf ČD Radek Dvořák byl k soukromníkům spíše vstřícnější, důraz kladl na oboustranně výhodný byznys. Miroslav Kupec před ním naopak zastával tvrdě negativní postoj ke konkurenci,

„Jedná se o depo Českých drah, který si Leo Express pronajme od prosince letošního roku za účelem údržby regionálních jednotek pro Orlicko. Depo je určeno pro jednotky Leo Express Lint, které vyjedou od prosince v závazku veřejné služby v Pardubickém kraji,“ uvedl mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.

Leo Express získal v Pardubickém kraji desetiletou smlouvu v hodnotě 907 milionů korun. Kromě již dříve oznámených tratí Ústí nad Orlicí – Štíty a Dolní Lipka – Hanušovice smlouva zahrnula i část vlaků mezi Českou Třebovou, Ústím nad Orlicí a Prahou.

Své zázemí před rozšířením provozu od prosince řeší i Arriva, která se chce uhnízdit v nevyužívaném vsetínském depu Českých drah. Podle informací z Arrivy je smlouva před podpisem, alternativní dopravce si depo pronajme na deset let.

Tagy České dráhy depo Česká Třebová LEO Express Top
143 komentářů