Autobusy

Leo Express po minibusech ruší i část autobusových linek

Autobus Leo Expressu. Pramen: Leo Express
Autobus Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Společnost Leo Express utlumuje další část svého silničního byznysu. Po loňském zrušení linky z Prahy do Mnichova firma skončí s trasou Varšava – Vídeň, která vede přes Česko a s linkou z Krakova do Bešeňové na Slovensku.

O zrušení trasy informoval polský server Fly4free.pl, mluvčí Leo Express Emil Sedlařík konec spojení potvrdil. Už loni zrušil dopravce autobusovou linku z Prahy do Mnichova.

Rozhodli jsme se zaměřit na vlakovou a návaznou autobusovou dopravu, kterou chceme posílit a také na získání závazků veřejné služby v regionech. Abychom na ně mohli soustředit veškerou svou kapacitu, zrušili jsme linku Varšava – Vídeň, u které nebylo návazné vlakové spojení v Ostravě příliš využíváno,“ řekl Sedlařík. Podle něj došlo u spojení s Polskem k rozšíření spojení díky přímému vlaku do Vratislavi. „Naše návazné autobusy budou i nadále jezdit mezi Ostravou a Krakovem a na prodloužené lince Ostrava – Krakov – Lvov.

Leo Express ruší na konci února i minibusové spoje na Zlínsku, kterými si vozil cestující k vlakům. Konec oznámil s tím, že se chce více zaměřit na vlaky a autobusy.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin V.
Host
Martin V.

Proč jezdil z Krakova zrovna do Bešeňové? To měl primárně kvůli návazným spojům v Popradu nebo jako tatransko-koupací cílovou dopravu?

pozorovatel
Host
pozorovatel

Třeba viděl v minibusu z Krakova do bešeňovských termálů potenciální dobrý „kšeft“, který ale asi nevyšel – s Tatrami to nic společného zjevně mít nemohlo.

Martin V.
Host
Martin V.

Ale LEM4201 a -3 nejezdil nejkratší cestou přes Oravu, ale vymetal Ždiar, Tatranskou Lomnici, Starý Smokovec, Poprad a troje termály pod Tatrami. https://www.leoexpress.com/en/where-we-go/timetables/minibus/krakow-besenova A není mi právě jasné, co byl primární a co sekundární cíl této linky.

Honza
Host
Honza

Byl jenom nahradou linky do Kosic zrusene v rijnu ’19.

Cestovatel
Host
Cestovatel

logicky – ruší to, co mu nevydělává..
čeká na Siriusy – tam ale předpokládám, že do toho hází vidle celej evropskej vlakovej průmysl a že je to velká bitva na polích u Velimi..

Vlado
Host
Vlado

Jo komerčně mě to nejde ,jsem jen paštikář ,ale pár zoufalců ulovím na regionální tramvaj kde jsem za své podnikání nikdy nevyšel z červených čísel (příklad plné soupravy Praha -Prešov tržba max 4480 euro ,náklady za dopravní cestu max 1095 euro,běžně dostupné informace)protože mám úlevy a nyní možnost krajské zakázky co dostanu no tak se vyseru na komerci kde na to nemám (silné konkurence v autobusové dopravě po Evropě jako Flix bus ,DB bus a pod.)Rozšířím spojení vlakem s 5 ti jednotkama tramvají a spoléhám na schválení dalších dvou keplů a chci jezdit na Ukrajinskou hranici,do Bratislavy a asi i… Číst vice »

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Velmi kultivovaný příspěvek, nicméně i tak zkusím reagovat.
Například na zmiňované lince do Košic má oproti ČD Leo velkou výhodu v navazujících autobusových spojích. ČD sice nově navazují na bagety ZSSK, ovšem ty jedou mnohem déle na méně atraktivní místa, navíc i ta hraniční kontrola je ve vlaku horší. Vyzkoušel jsem oboje a ano, ČD mají jasnou výhodu v komfortu samotné cesty, ovšem Leo je praktičtější v případě, že plánujete pokračovat na Ukrajinu.

robert
Host
robert

Ono je samotné paštikářovo podnikání kultivované. 😀 😀

kakov
Host
kakov

a v čem je prosím ta kontrola na hranici horší u vlaků?? děkuji

PS: cca před 20 lety jsem od nádražáků slyšel, že se Ukrajinci bojí jezdit přes čop, protože je tam celníci okradou

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Horší je z pohledu cestujících, neboť v autobuse je omezena víceméně jen na kontrolu pasů, zatímco ve vlaku se kontrolují i zavazadla, různé prostory vlaku a vše trvá subjektivně až příliš dlouho – alespoň z mé zkušenosti.

Riki
Host
Riki

Naopak, vlak je rychlejší než čekat na hranicích. Autobus hezky vyleze, veme kufry a jde na kontrolu a čeká se a čeká. Kontrola probíhá ve vlaku UK celníkama. Aspoň přes Medyku to je vlakem na UK o hodně lepší, než čekat 3,4,6 i více hodin na granici, podle toho jak se ukáčka vyspěj a jakou mají náladu.
Ono taky kdyby ukáčka hnuli více prdelí, tak by to šlo rychleji, no jo ale to je prostě východ :-(.

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Osobně jsem teda přechod vždy absolvoval autobusem přes Vyšné Nemecké / Užhorod a po kolejích Čierna nad Tisou / Čop, ale v buse nikdy zavazadla nekontrolovali. A též to vždy trvalo déle Slovákům, nehledě na směr jízdy.
Když už se pouštíme do těch nálad pohraničníků, tak právě u bratrů Slováků mám často pocit, že opravdu nemají náladu kontrolovat – zažil jsem i 20 minut čekání než vůbec vyzvedli pasy, přičemž kromě nás na tom přechodu byla jen dvě osobní auta.

LE is a joke
Host
LE is a joke

Nybrz tenhle „mluvci“ Leo Expressu vubec vedel kde skutecne ten pripoj byl (v Bohumine, nikoliv v Ostrave). A navic uz ne rekl ze prave Leo Expresss v 2019 zrusil polovicne moznost prestupu vlak-autobus odjezdem autobusu smer Viden 5-10 minut pred prijezdem vlaku z Kosic… A stejne smerem z Vidne do Kosic. LOL. Stejne pak bylo u linky do Salcburku pres 3 mesice, prijezd autobusu do Prahy v 14:10 a 20:30, odjezd vlaku 14:08 a 20:08… Minibusy do KE a ted do Besenove ne byly vyuzivane, proto ze byly tesne pred odjezdem rusene bez nahrady. Tusim ze LE zajimava jenom provoz… Číst vice »

David
Host
David

Ty seš Polák? Proč ten zápor ve dvou slovech?