Leo Express po minibusech ruší i část autobusových linek
Autobus Leo Expressu. Pramen: Leo Express
Společnost Leo Express utlumuje další část svého silničního byznysu. Po loňském zrušení linky z Prahy do Mnichova firma skončí s
Proč jezdil z Krakova zrovna do Bešeňové? To měl primárně kvůli návazným spojům v Popradu nebo jako tatransko-koupací cílovou dopravu?
Třeba viděl v minibusu z Krakova do bešeňovských termálů potenciální dobrý „kšeft“, který ale asi nevyšel – s Tatrami to nic společného zjevně mít nemohlo.
Ale LEM4201 a -3 nejezdil nejkratší cestou přes Oravu, ale vymetal Ždiar, Tatranskou Lomnici, Starý Smokovec, Poprad a troje termály pod Tatrami. https://www.leoexpress.com/en/where-we-go/timetables/minibus/krakow-besenova A není mi právě jasné, co byl primární a co sekundární cíl této linky.
Byl jenom nahradou linky do Kosic zrusene v rijnu ’19.
logicky – ruší to, co mu nevydělává..
čeká na Siriusy – tam ale předpokládám, že do toho hází vidle celej evropskej vlakovej průmysl a že je to velká bitva na polích u Velimi..
Jo komerčně mě to nejde ,jsem jen paštikář ,ale pár zoufalců ulovím na regionální tramvaj kde jsem za své podnikání nikdy nevyšel z červených čísel (příklad plné soupravy Praha -Prešov tržba max 4480 euro ,náklady za dopravní cestu max 1095 euro,běžně dostupné informace)protože mám úlevy a nyní možnost krajské zakázky co dostanu no tak se vyseru na komerci kde na to nemám (silné konkurence v autobusové dopravě po Evropě jako Flix bus ,DB bus a pod.)Rozšířím spojení vlakem s 5 ti jednotkama tramvají a spoléhám na schválení dalších dvou keplů a chci jezdit na Ukrajinskou hranici,do Bratislavy a asi i… Číst vice »
Velmi kultivovaný příspěvek, nicméně i tak zkusím reagovat.
Například na zmiňované lince do Košic má oproti ČD Leo velkou výhodu v navazujících autobusových spojích. ČD sice nově navazují na bagety ZSSK, ovšem ty jedou mnohem déle na méně atraktivní místa, navíc i ta hraniční kontrola je ve vlaku horší. Vyzkoušel jsem oboje a ano, ČD mají jasnou výhodu v komfortu samotné cesty, ovšem Leo je praktičtější v případě, že plánujete pokračovat na Ukrajinu.
Ono je samotné paštikářovo podnikání kultivované. 😀 😀
a v čem je prosím ta kontrola na hranici horší u vlaků?? děkuji
PS: cca před 20 lety jsem od nádražáků slyšel, že se Ukrajinci bojí jezdit přes čop, protože je tam celníci okradou
Horší je z pohledu cestujících, neboť v autobuse je omezena víceméně jen na kontrolu pasů, zatímco ve vlaku se kontrolují i zavazadla, různé prostory vlaku a vše trvá subjektivně až příliš dlouho – alespoň z mé zkušenosti.
Naopak, vlak je rychlejší než čekat na hranicích. Autobus hezky vyleze, veme kufry a jde na kontrolu a čeká se a čeká. Kontrola probíhá ve vlaku UK celníkama. Aspoň přes Medyku to je vlakem na UK o hodně lepší, než čekat 3,4,6 i více hodin na granici, podle toho jak se ukáčka vyspěj a jakou mají náladu.
Ono taky kdyby ukáčka hnuli více prdelí, tak by to šlo rychleji, no jo ale to je prostě východ :-(.
Osobně jsem teda přechod vždy absolvoval autobusem přes Vyšné Nemecké / Užhorod a po kolejích Čierna nad Tisou / Čop, ale v buse nikdy zavazadla nekontrolovali. A též to vždy trvalo déle Slovákům, nehledě na směr jízdy.
Když už se pouštíme do těch nálad pohraničníků, tak právě u bratrů Slováků mám často pocit, že opravdu nemají náladu kontrolovat – zažil jsem i 20 minut čekání než vůbec vyzvedli pasy, přičemž kromě nás na tom přechodu byla jen dvě osobní auta.
Nybrz tenhle „mluvci“ Leo Expressu vubec vedel kde skutecne ten pripoj byl (v Bohumine, nikoliv v Ostrave). A navic uz ne rekl ze prave Leo Expresss v 2019 zrusil polovicne moznost prestupu vlak-autobus odjezdem autobusu smer Viden 5-10 minut pred prijezdem vlaku z Kosic… A stejne smerem z Vidne do Kosic. LOL. Stejne pak bylo u linky do Salcburku pres 3 mesice, prijezd autobusu do Prahy v 14:10 a 20:30, odjezd vlaku 14:08 a 20:08… Minibusy do KE a ted do Besenove ne byly vyuzivane, proto ze byly tesne pred odjezdem rusene bez nahrady. Tusim ze LE zajimava jenom provoz… Číst vice »
Ty seš Polák? Proč ten zápor ve dvou slovech?