Leo Express ruší minibusové spoje, chce se soustředit jen na vlaky a autobusy
Mikrobus Leo Expressu. Pramen: LE
Společnost Leo Express ukončí provoz minibusů, které svážejí cestující ze Zlínska k vlakům. Zruší také spojení minibusem z polského Krakova
Ten kdo smutní, že u nich nejezdí LEO neví o co přichází. Jakápak konkurence když já jako zákazník si nemohu vybrat s kým pojedu z ÚO do Letohradu? Jen LEO, takže slevovat karta CD naprd, slibovaný internet a komfort také nikde zpoždění zůstalo. Dokud si nebudu moci na jedné trase vybrat z více dopravců tak to pro mě je nanic. Kolipak kraje dostali do kapes od těchto soukromníků? Prověřoval někdo zda jsou vůbec schopni plnit to co naslibovaly? Asi ne a nebo tomu vůbec nerozumí. A to podepište smlouvu na 10 let? Ještě čekám kdy někdo přijde že nedělají pravidelnou… Číst vice »
Leo exspres a dotované dálkové linky…Umí si někdo představit větši katastrofu? Na trati do Ostravy je to suverénně bez jakýchkoli pochyb naprosto nejhorší dopravce a představa, že tohle bude jezdit na něčem, kde není možnost alternativy(bohatě stačí aktuální fiasko osobáku v Pardubickém kraji) mě upřímně docela děsí…
Jen dotaz, nevíte náhodou proč třeba nezajiždí do západních Čech ale vše se cpe na Moravu, tady je jen ČD a nic víc. Taky bych uvítal jiného dopravce
Tak logicky soukromnici začínají tam kde to ma největší smysl. Spojit Prahu s druhou největší Aglomeraci(Ostravsko) které ma i hlavní tahy na Polsko a Slovensko(Zilina/Kosice)
a co takhle kdyby si vzal Leo expres, Student agency, nebo arriva manipulační vlaky nebo vlečkové vlaky?? to by asi tak nesypalo děngy jako nějaký zpotvořený Ex Praha-Ostrava, takže to necháme na ČD a CARGO — vynikající politika dopravců a tohoto státu
Leo expres sice nesnáším, ale chtít po osobním dopravci, aby jezdil vlečkové vlaky je trochu moc i na mě, nezlobte se 😀
Jako jste normální? To jsou osobní dopravci, bože co tady lidi dokážou mlít za sr….y
No do Salzburgu taky jezdí prázdný max co jsem tam napočítal 5lidi….jednou jsem si užil luxus když jsem jel z Krumlova až do Salzburgu sám…a to se mi stalo několikrát…
Leoškovi to nevydělává? Je třeba zase pumpnout stát na slevách ,ty šmejde.
Taky byste změnil práci, kdyby vám přestali platit.
to jerry: je to soukromá firma může v rámci zákona dělat co se jí hodí ne? žlutý taky prodal taxíky v Praxe, taky jste se ptal Jančury zda to Studentovy vydělává? a to že stát nastavil blbě pravidla na „slevy“ pro voliče je chyba primárně státu, ne lea. vždyt nejvíc na tom logicky vydělaly čd. jinak ted jsem jel z severní moravy za 78,- bez studentské slevy, takže nejdřív si zjistěte jak to funguje. a nová třída kterou tam přidaly je celkem fajn, zatím je bez příplatku, sedí se 2+1 tudíž více místa ale jinak se nic nezměnilo. tak dvacku… Číst vice »
Šel jsem na stránky Leoexpressu i na IDOS a zjistil jsem, že potichu zmizely i minibusové spoje na letiště Krakow a Katowice. Momentálně se nenabízí vůbec nic ani od jiných dopravců. Občas se mluví o atraktivitě těchto letišť pro cestující z Moravskoslezského kraje, ale nedovedu si pak vysvětlit, proč tam neexistuje žádné příme spojení. Zná někdo důvod nezájmu dopravců včetně obou letišť, když obraty cestujících na letištích rostou, a tím by se měl zvyšovat i zájem o dostupnost veřejnou (hromadnou) dopravou?
Nevím jestli tahle chaotika v dopravě, a to jak železniční, tak silniční, přináší nějaký progres na straně cestujících. Neustálé změny a optimalizující snahy u poskytovatelů odrazují mnohé cestující od používání jejich dopravních služeb. Potenciální cestující se nemůže za těchto okolností na nic dlouhodobě spolehnout (viz zde „Leo Express ruší minibusové spoje“) a proto když může, svou dopravní potřebu řeší použitím vlastního prostředku. Celkové sumy vynakládané na „optimální“ dopravní obslužnost při této „neusazenosti“ služeb v součtu za všechny dopravce jsou nakonec zřejmě i podstatně vyšší, a kdo je (za)platí je nasnadě – cestující. Takováto entropie (neuspořádanost) přináší zvýšené náklady na provoz… Číst vice »
On je to spíš jen takový pocit. Lidé čtou zprávy, které se jich v 99,999 % vůbec nijak netýkají (kolik lidí asi tak tu služby někdy použilo?), a nebýt on-line zpravodajství na internetu, nikdy by se o tom ani nedozvěděli (vědělo by to jen těch pár lidí, co to použili). Ale z toho, že o tom čtou, mají pocit, že se jich to nějak bytostně týká, a že se na ně valí informace odevšaď a že je těch změn strašně moc, mnohem víc, než jich kdy dřív bylo. Ale těch změn není víc – víc je jen času, který věnujeme… Číst vice »
A proto bych chtěl mimo téma připojit takovou dobrou radu duševni hygieny:
klidně zprávy čtěte, ale po každé kterou si přečtete si ji ohodnoťte na stupnici 1-10 jak moc se vás _skutečně (ne)týká (10 je to, co se vás netýká vůbec, cca 9 jsou primárky v USA, 8 napětí na blízkém východě, 7 volby na Slovensku … 1 stavba obchoďáku v ulici kde bydlíte) a všechny z kategorie 3-10 okamžitě vypouštějte z hlavy.
Pro mě je třeba tohle zpráva z kategorie tak 8, ve Zlíně jsem nebyl 20 let.
Tak různých nářků jsme tady za půdruhého měsíce po změně JŘ četli víc než hodně. Už se to usadilo.
Navenek se to možná už zdánlivě „usadilo“, takže problematiky podrobněji neznalý (zejména jen třeba občasný) cestující už ten úděsný chlív tolik nevnímá, ale když se někomu podaří do toho proniknout trochu hlouběji, tak musí žasnout, co všechno je možné, a musí chtě nechtě začít třeba i uvažovat o tom, kdo a proč to vlastně všechno platí: podívejte se třeba na to, jak „ARRIVA vlaky“ doslova „kvedlá“ vozidly mezi jednotlivými regiony, což pochopitelně znamená i „hafo“ strojových (soupravových) jízd, nebo v lepším případě nevyužitých jízd v závěsu, a to rozhodně nejsou laciné záležitosti …
Myslel jsem ty nářky že se usadily.
pokud je mi známo, tak JŘ má jistou kalendářní platnost. Tak jak může někdo kdykoli spoje zrušit anebo zavést. Či pro soukromníky neplatí nějaký časový plán práce jízdy vlaků či autobusů. Tak když už se do toho hrabou, měli by dodržovat platnost období jízdích řádů, tč. od prosince mr do prosince nastávajícího roku a ne říci v únoru mě to nevynáší, tak končím!!
Spíše bych řekl, že linky zrušil Bureštarif, neb na minibusovou dopravu se nevztahoval. Se divím, že to dokázali tak dlouho i po zavedení udržet očividnou nevýhodu.
Je videt, ze firma rejzuje, kde sa da. Vcera napriklad jizdenka Zabreh Praha za 902 Kc v zakladni tride, v te nejlepsi 1802,- Kc.Kdyby jezdilo v zavazku, tak bychom se treba spojeni ani nedockali, ze se firma zameruje na zisk na lukrativnich linkach nez pro bezne cestujici, kteri nemaji slevu nebo nejsou tak zamozni.
No a? Dynamická cena… Tak si kup lístky předem a nebo jeď něčím jiným. Díky tomu můžeš klidně za týden jet i za 89 Kč. Na to už by sis nestěžoval že jedeš za podnakladovou cenu 😉
Každý hold není student, aby věděl, kde bude za půl roku.
za týden = za půl roku.
Anebo o psu a holi. Když se to hodí, tak je cokoliv dobrého.
Ta agresivní dynamika cen je v řadech x násobku při malém počtu míst. RJ je od začátku dráhy a jestli poslední lístek je u něj max za 2x tolik… A myslím že v sociálních low-cost a standart ani to ne. Mě např jízda na části trasy na Praha-Košice u RJ v Low Coast vyjde od 130 Kč což by nepochybně byl kulturní zážitek 🙂 Nebo si koupím lístky předem u Leo a za 150 Kč minus 10% Cash Back za stejnou cenu jedu v businessu. Mě to přijde spravedlivé… Já mám lístky na půl roku předem tak jedu za zlomek… Číst vice »
Ale většina lidí asi neví, kdy přesně za půl roku pojede. Například já dělám na směny v Praze a dojíždím z Pardubic. Směny se mně mohou změnit i třeba dva dny dopředu. A čtyři dny dopředu stojí jízdenka u LEO z Pardubic do Prahy kolem 500 Kč.
Tím že je storno zdarma si klidně můžeš koupit 100 lístků a jet jednou 🙂 Jen by to asi časově (nákupy, rušení) a finančně (prachy v listkach) nebyla žádná výhra.
Já mám na některé termíny taky lístky jen „pro jistotu“
Měl jsem loni páteční vánoční bussines za 350kc /na té ceně startoval /a ten se prodával hodně přes 1000kc a RJ byl několik dnů total vyprodaný… Stejně jsem jel nakonec autem:-)
Doufám že to přestane jezdit na trati 024 a 025 (Orlicko) Ty jejich tramvaje nám znečišťují ovzduší,a stévardi jsou doslova, fakt doslova blbý, větší amatéry jsem nezažil.
Jak může tramvaj znečišťovat ovzduší?
Klid. To je zamindrákovaný režista 😁
A co ty modré 810-ky nebo Brejlovec, co tam taky jezdí? Vy jste fakt zamindrákovaný jeliman.
Luke on je možná zamindrákovaný jeliman a ty zas nic nevíš, nevím co je lepší ? Ty 810 tam jezdily minimálně a to vlastně jen z nutnosti musely se nějak dostat z výkonů které jezdily mimo elektrifikované úseky na pravidelnou údržbu do depa v Třebové. V dosti veliké míře tam jezdily Sysly a někdy i Regiopanteři a 471. Ty 810 vzduchem do Třebové nepřeneseš.
V tom případě mám každé ráno a večer asi modrý zákal, když to vidím stát na peroně. Vy jste moc nepochopil ci bylo smyslem té mojí reakce.
Žádný zákal nemáš ta 810 z výkonů na lokálních tratích které zůstaly ČD samozřejmě na tu údržbu musí jezdit i teď. Jen teď je to o to horší co se znečištění týká že protože veškeré výkony na Ústí má LE musí jet Lv takže jízda bez lidí a oproti minulému stavu vlastně jízda navíc. Jinak to díky rozhodnutí kraje udělat nejde.
teď ještě více lidí ze Zlína naženou do trolejbusu směr Otrokovice, kde přestoupí na LE vlak. A nebo je spíš nasměrují k jinému dopravci, který zajišťuje spojení přímo do Zlína 🤔
Tomáš Ramert: No jasně. Já tím minibusem jel. Bylo to fajn a byli jsme tam čtyři. Takže pokud teď „ještě víc lidí naženou do trolejbusů“, tak to vidím jako skutečné drama na hranici dopravního kolapsu, protože takových lidí bude +/- 4 jednou za 2 hodiny.
Nebude LeoExpress jezdit na lince Ex2 na komerční riziko? Lidé by tady take ocenili noveho dopravce. ČD zrušili vlaky do Žiliny. V současné době jezdí z Prahy jen do Púchova. Myslím si, že by o tento spoj byl velky zajem v odpolednich a ranních hodinách. Popřípadě spojit valašsko s Ostravou nebo Brnem, kde odsud jezdí mnoho studentů do škol.
Žilinu dočasně zazdily ZSSK kvůli stavbě nové trati ŽSR Púchov – Považská Bystrica a s tím souvisejícím jednokolejným provozem v tomto úseku – čili propustnost.
NIe ZSSK, ale ŽSR „zazdily“. Je tam znížená priepustnosť v úseku Púchov – Považská z dôvodu výstavby novej trate a dočasnej jednokoľajnej prevádzky, ale od každého a na každý Valašský Ex z/do Prahy je ihneď prípoj z/do Žiliny, Popradu, Košíc na rýchliky ZSSK R6XX, takže nie je problém ísť z Prahy až do Košíc na jeden prestup v Púchove, konečne civilizovane s nástupišťami hodnými 21.storočia…
Romino, dopravcem Valašských expresů na Slovensku je ZSSK.
Tomáš: ty o vlakových linkách víš hovno.
Krása 😀 Tak už jen do Olomouec s RJ anebo nudný život ČD do Otrokovic 😀 Srandy kopec z Prahy do Zlína. Čas si postavit letiště! 😀
mmt vy ještě ve zlíně nemáte mezinárodní letiště??? :-O
😀 😀
ne, letiště tu naštěstí stále nemáme. To by byl zbytečný výdaj, protože přece šetříme na nemocnici na kraji města, takže proto 😀
Vy ještě nemáte letiště? A co jste to za kraj??? 😀
Počkej, někdo připomene čunkovi letiště v Kunovicích, a máte tam soutěž na dotovanou linku do Vídně/Mnichova/Frankfurtu jedna dvě.
Letiště je v Otrokovicích a Kunovicích vy znalci…
Ovšem ta délka dráhy v Otrokovicích … Frankfurt se může jít stydět do kouta 🙂
Koukám, že tiskové oddělení LE i nadále pokračuje v mistrovství světa výmluv. Služba je super, osvědčila se, funguje, ale rušíme ji. 🙂
Nejzábavnější je stejně článek v prosincovém Železničním magazínu spolu se zveřejněním komunikace s LE, kde LE vyhrožuje žalobou za zveřejnění lživých informací. Přitom tam jsou jen věci, které sami vydali v tiskových zprávách. 🙂
Největší dopravce v evropě :(. Pár vlaků a tolik tras . To aby to stihli objet musí potkávat vlastní stín . Až vyjedou oba Siriusy budou mít linku Mardrid – Moskva a nezastaví je ani jiný rozchod a navíc v dvouhodinovém taktu .
Petr: Tady se snažil být někdo rádoby vtipný – ale evidentně mu to nevyšlo…
Velka skoda, vyuzival jsem pravidelne, abych se dostal z Prerova do Zlina, jelikoz dostat se do Zlina je uz i tak slozity ukon.