lot
Dopravci Železnice

Leo Express ruší kvůli slabé poptávce až polovinu komerčních spojů

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dopravce kvůli slabé poptávce proškrtal v jízdním řádu v některé dny přes polovinu spojů.

Po zrušení části zahraničních spojů minulý týden začal škrtat Leo Express i v nabídce vnitrostátních spojů. Firma v některé dny omezí počty spojů jen na čtyři páry spojů.

„Důvodem je nízká poptávka,“ uvedl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Minulý týden společnost omezila spojení do Košic a do Krakova, teď přichází podstatně větší redukce. „Vzhledem ke snížené poptávce způsobené opatřeními proti koronaviru nyní přerušujeme některé vlakové spoje. Jedná se o časy, ve kterých standardně využívá vlakovou dopravu nižší množství cestujících,“ uvedl dopravce na svých stránkách.

Seznam proškrtaných vlaků je zatím do 10. října, vzhledem ke stávající situaci lze ale očekávat, že bude pokračovat i v dalších týdnech. Plný jízdní řád přitom počítá s deseti páry spojů z Prahy na Moravu. Velké seškrtání spojů v úterý vysvětluje dopravce i tím, že jedna jednotka bude mimo provoz kvůli plánované opravě.

K úpravám v jízdním řádu přistoupily také České dráhy, zatím ruší některé komerční spoje provozované pendoliny.

Přehled rušených spojů

5. 10. 2020

LE410 zrušeno v úseku Kraków Główny – Bohumín
LE1254 zrušeno v úseku Košice – Bohumín
LE1253 zrušeno v celém úseku
LE1258 zrušeno v celém úseku
LE1257 zrušeno v úseku Bohumín – Košice
LE1263 zrušeno v celém úseku
5. 10. / 6. 10. 2020
LE1250 zrušeno v celém úseku (Košice odjezd 05. 10. 2020 – Praha-Holešovice příjezd 06. 10. 2020)
6. 10. 2020
LE1254 zrušeno v úseku Košice – Bohumín
LE410 zrušeno v celém úseku
LE1233 zrušeno v celém úseku
LE1253 zrušeno v celém úseku
LE1255 zrušeno v celém úseku
LE1258 zrušeno v celém úseku
LE1240 zrušeno v celém úseku
LE1257 zrušeno v úseku Bohumín – Košice
LE1263 zrušeno v celém úseku
6. 10. / 7. 10. 2020
LE1250 zrušeno v celém úseku (Košice odjezd 06. 10. 2020 – Praha-Holešovice příjezd 07. 10. 2020)
7. 10. 2020
LE1254 zrušeno v úseku Košice – Bohumín
LE1253 zrušeno v celém úseku
LE1258 zrušeno v celém úseku
LE1257 zrušeno v úseku Bohumín – Košice
LE1263 zrušeno v celém úseku
7. 10. / 8. 10. 2020
LE1250 zrušeno v celém úseku (Košice odjezd 07. 10. 2020 – Praha-Holešovice příjezd 08. 10. 2020)
8. 10. 2020
LE1254 zrušeno v úseku Košice – Bohumín
LE1253 zrušeno v celém úseku
LE1258 zrušeno v celém úseku
LE1257 zrušeno v úseku Bohumín – Košice
LE1263 zrušeno v celém úseku
8. 10. / 9. 10. 2020
LE1250 zrušeno v celém úseku (Košice odjezd 08. 10. 2020 – Praha-Holešovice příjezd 09. 10. 2020)
9. 10. 2020
LE1254 zrušeno v úseku Košice – Bohumín
LE1257 zrušeno v úseku Bohumín – Košice
LE413 zrušeno v úseku Bohumín – Kraków Główny
LE1263 zrušeno v úseku Bohumín – Košice
9. 10. / 10. 10. 2020

LE1250 zrušeno v úseku Košice – Bohumín (Košice odjezd 09. 10. 2020 – Bohumín příjezd 10. 10. 2020)

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Už se toho ruší nějak víc, právě mi napsali, že zrušili LE1251 v sobotu 10. 10. Jediný spoj, který se dá v sobotu z Prahy do Ostravy koupit je nyní LE1257 s odjezdem v e 14:08 a to je mi k ničemu, když jsem se měl vracet v 16.

leviathan

No, všichni skrčenci, co zůstali, zjevně byznys nezachrání. Leasingové smlouvy nebývá tak snadné měnit za pochodu.

Petr

to je jednoduché, do jejich economy se pohodlně dospělý člověk nevleze a ostatní třídy jim naceňoval někdo na tripu. leo u mě kvůli nekonkurenceschopným cenám vypadl už před časem a líto mi ho není.

Tom

Jooo to si nesmíš kupovat lístek až cestou z toho tripu. Strašně složité pochopit, že mají dynamicke ceny. Takže 14+ dnů jedeš v Businessu tak za 1/4 ceny co u RJ. Kde je jinak jednička pěkně předražená i 3 měsíce dopředu.

Karel

Zrušit úplně.

Krysa350

Hledat dlouhodobě kompromisy v těch omezeních kvůli kovidu bude dost těžké. Není nám lidem co závidět.

leviathan

Tak nehledejme komromisy, ale gruntovní změnu, současnost je ukázkou, jak to vypadá, když chybí zdrojová stabilita a skřípot finančního systému je třeba přehlušit úpěním koronavirových obětí.

pozorovatel

A kam vlastně zalezli ti, kdo tady (a možná i jinde) tak halasně prosazovali, aby veškerá dálková doprava byla provozována výhradně „na komerční riziko dopravců“ a rozhodně nebyla nijak „dotovaná“ (= připlácená) z veřejných rozpočtů, že se neozývají? Že by čekali někde na peróně (kde není WiFi ani jiné připojení na Internet), až jim jejich jedině správný „vlak vedený na komerční riziko“ konečně přijede?

Leoš Konečný

Ty jsi dement, opravdu. Jako sorry s covidem asi nikdo nepocital a takovou hlasku muze napsat opravdu jen ubozak. Co jsi dokazal v zivote ty co?

Ludva

Když panu pozorovateli napíšete, co jste dokázal vy, možná vám to také napíše a bez urážek.

leviathan

Nepočítat s koronavirem ještě neznamená se rychle neadaptovat. Koronavirus není Gorbačov, který „přišel a zase odešel“, imunita zdravotní i ekonomická je základem pro adaptabilitu na jakékoli „rány boží“.

Vašek

To je fakt. Leo by se mohl třeba vrhnout na prodej výživových doplňků.

Tom

Ty už prodává 😀 Kolagenovy drink na měsíc za 699kc…. Za co jinak utrácet kredit, když se nedá proplatit:-D

Mirek Zv.

Možná by šmejd mohl i znova otevřít tu oboru pro veřejnost. Mohl by si tam dát kasičku na dobrovolné vstupné, aby mu to podpořilo vlaky. Možná uvažuju primitivně, ale kvůli tomu, že do té obory zakázal pro „plebs“ vstup, mu od začátku nic než krach nepřeju. A zdá se, že karma funguje.

Mordor

Mirek Zv. – bohužel karma nefunguje , protoze senior dostane skoro všechno zpět na úkor menších akcionářů – valná hromada, která ma hájit oprávněné zájmy akcionářů je poskladana, tak aby senior vyvedl vše podstatné na Leo mobility – a zbytek nechají padnout… Celý scénář je již přesně daný. Takže ve zkratce Novotný opravdu brečet nebude.. ten nakonec možná zůstane ještě v plusu.

Moudry Cynik

Lide presedaji z vlaku do aut kvuli rouskam.

dopravák

A nejen z vlaků – i z MHD …

Moudry Cynik

20 minut v metru vydrzi s rouskou i muj syn, kterej ji miluje jak pes kosik, ale tri a pul hodiny v ni zvladnou jen ti nejuvedomelejsi z nas.

dopravák

Souhlas – ale když někomu stojí dvě auta před barákem ve stylu amerického venkova, tak na žádný autobus (třeba PID) s povinnou rouškou asi nepůjde – a tím autem nepojede ani na žádné parkoviště „P+R“, aby pokračoval třeba rychlíkem.

Jan

To vydrží každý pokud to není zastydlý rebel proti systému. Doktoři, sestry, a další pracovníci kteří to musí nosit po celou směnu to vydrží, tak proč ne já. Rouška fakt není ten hlavní důvod, spíš zástupný lidí kteří mají fobii z „mastné tyče“.

Petr

nevím co to je za blbost. běžně mám roušku i 4 hodiny vkuse, celkem za den v součtu klidně i polovinu času a netuším o jakém omezení nebo uvědomění je řeč.

Sotous

To jenom Baron Aleš Prášil tudle tvrdil že vyprodávaji 12 vozové soupravy.

Avlaky

A ještě v Praze se předělává nástupiště 1B aby se tam vešel sirius

David

A co?

Avlaky

Dávám to tu jako info

Ludwig

Cely cestovni ruch tezce krvaci. Obrovske mnozstvi firem resi existencni problemy, s tim souvisi dalsi existence jejich zamestnancu.
Obavam se, ze nasledky opatreni budou vyrazne horsi, nez sam virus.
Drzme vsem palce, at preziji

Peeetr

V našem sociálním státě by vyhození zaměstnanci a ukončení živnostníci přežili určitě, ale hlavně by mohli začít dělat něco užitečnějšího a skutečně potřebného, mnoho firem stále pociťuje nedostatek pracovníků.

provokatér

A co je to, prosím „něco užitečnějšího a skutečně potřebného“ – třeba utírat vám zadnici?

mic

Já to zvládnu sám, ale ve všech špitálech jsou sanitáři velmi nedostatkovým zbožím…

Leoš Konečný

Takze by treba ridici, nebo kuchari sli delat sanitare??? Hele mozna to spravi mokry hadr na celo a bude vam fajn

Petr

ano, jestli nechce sedět na podpoře doma, radši bych šel klidně dělat toho sanitáře, než čekat, že se o mě postará stát

Nováček

Kdysi mě velmi zaujal volební slogan sociální demokracie. Zněl: Jistoty a prosperita. Přišlo mi úsměvné, že někdo může věřit tomu, že tyto dvě protichůdné strategie lze skloubit v jedno. Uteklo pár let a žije to už celý stát, půlka světa…

Mirek111

Co to má společného s Paštikou?

David

A co s lančmítem?

Rajče

Jste zapoměl na druhou půlku toho sloganu: Jistoty a prosperita pro ty co jsou u koryta 🙂

pozorovatel

To tam ale tehdy neinzerovali – to bylo jen „mezi řádky“, a kdo mezi nimi neuměl číst …