Leo Express prohrál i odvolání ve sporu se strojvedoucím, výpověď neplatí

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Městský soud v Praze zamítl odvolání společnosti Leo Express proti rozsudku Obvodního soudu pro Prahu 3, který zneplatnil výpověď strojvedoucímu

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert

V čem je problém? LEO si zase za úrok 9% půjčí peníze a zaměstnance vyplatí 😁

Ten kdo tančí z vlaky

Soud by se mohl zajímat třeba o to, proč a za jakých okolností pan Matějíček opouštěl předchozí 3 zaměstnavatele (ODOS, Skanska, CD Cargo), které vystřídal a kde v podstatě dělat to co bylo firmou popisováno. Vedením firem vyhrožoval zničením, soudními spory, i nahlášením na Drážní úřad a pod a rozhodně si nebral servítky, své kolegy, u kterých zjistil, že nemají znalosti podle jeho představ, nazýval nýmandy a kusovkami a dával jim najevo při každé příležitosti, že jimi opovrhuje. Opravárenským společnostem, které opravovaly vozidla dopravce psal nevybíravé a vulgární vzkazy do knihy oprav, když nebyl spokojen s kvalitou provedených prací. Zkušenosti… Číst vice »

F.S.

Nejsem sice zastáncem výše uvedeného pána, ale pokud o něm tvrdíte, že je to hlupák, bylo by záhodno se ke svým názorům postavir čelem a napsat zde své skutečné jméno.

Ten kdo tančí z vlaky

O hlupácích píšete jedině vy. Já jsem napsal fakta. Ptejte se vedení uvedených firem, oni vám potvrdí to, co píšu.

Zarudnutí

Je otázkou, co je už přes čáru a co je normální. Když se podívám do takzvaných knih oprav tak když se tam objevují stále dokola zásadní požadavky a odpovědná osoba odepisuje stále dokola, že není ND, není dostatek času, že nahlášeno, že bude řešit servis, že noční směna nemá oprávnění a tak dále, je mi jasné, že trpělivost není nekonečná. Také sám dopravce připouští vozbu nejmodernější technikou a nejvyšší rychlostí, těžko se pak smiřovat se šlendriánem při opravách. To ale není problém jedno dopravce, že, přiznejme si, že jedna věc jsou technické předpisy či vyhlášky a zákony, jedna věc jsou… Číst vice »

Ten kdo tančí z vlaky

Už se nebudu opakovat. Příběh pana Matějíčka je dlouhý, od všech firem ocházel ve zlém, po neshodách s vedením „prásknul dveřmi“. Stále stejný scénář, napřed nové koště dobře mete, aktivita až hyperaktivita, pomluvy a ponižování všech, kteří nebyli na „jeho úrovni“ samozřejmě jeho optikou, potom přešlo ve vyhrožování žalobami i jejich podáním (u ČD Cagro), vyhrožováním, že je zničí, že si neškrtnou (přepravní výkony) a že na ně pošle všemožné kontroly. Takže asi bude špatně něco jinde. Když píšu že psal vulgární a nemístné vzkazy s posuzováním odbornosti jak kolegů, tak i pracovníků opravárenských firem, tak to asi přes čáru… Číst vice »

Aslanex

Ta situace mi přijde úplně absurdní. Leo chtěl vyhodit zaměstnance, který dělal svou práci špatně, protože kdyby ji dělal dobře, logicky by neměl důvod ho vyhodit. Protože ale existuje nějaký zákon, který popírá svobodu zaměstnavatele si vybírat své zaměstnance, tak ho teď ten zaměstnanec soudí o 2 roky mzdy, kdy nepracoval. Proč by ji měl dostávat, když nepracoval? A co se bude dít potom? Bude u nich muset pracovat? To bude teda zábava, pracovat u firmy, která vás nesnáší. Nebo mu jde jen o peníze a pak hned podá výpověď?

Zarudnutí

Základním dokumentem, listinou práv a svobod a ZP je zde ustavena ochrana strany slabší v pracovněprávni oblasti, což je vždy strana zaměstnance. Z obsahu odůvodnění rozsudku plyne, že to celé byla komedie a naopak tlak na strojvedoucího, aby se přestal snažit tlačit na bezpečné vykonávání své profese a profese kontrolovaných osob.
Když neunesete jako zaměstnavatel důkazní břemeno stanovené ZP v případě dání výpovědi a dáváte výpovědi bez rozvahy, pak plaťte.
Kolikrát pak stojí zaměstnanec bez přijmu a v právu proti firmě disponující milionovým rozpočtem jenom na právní služby. To je je fér? To je rovnost, nebo obchod s právem?

DPDP

Bohužel v každém zřízení ať už socialismu nebo kapitalismu platí, musíš se přizpůsobit většině, vedoucí má pravdu, jinak budeš vykázán, odejit nebo zavřen…

A ten ředitel z Lea dříve dělal na Drážní inspekci, tzn. bacha na něj 😀

železničář v důchodu

A ještě předtím působil, pokud vím, také „na pobřeží“ – ale na jaké pozici, to už si nevybavuji …

Sandy

A ten ředitel k 31.1.2019 u LE končí.

železničář v důchodu

Nevím sice, proč, ale jako první myšlenka v reakci na Vaše sdělení mě napadlo jedno staré pořekadlo: „krysy opuštějí loď“ – že by?

železničář v důchodu

Pardon, samozřejmě překlep: „krysy opouštějí loď“ …

Herold

Technická připomínka: pokud jde o náhradu mzdy, není to až tak jednoznačné. Samozřejmě, pokud LE doplatí mzdu za celou dobu sporu, není co řešit. Pokud to ovšem odmítne a strojvůdce LE zažaluje, má LE možnost požadovat po soudu, aby náhradu mzdy snížil až na 6 měsíců, v závislosti na to, jestli zaměstnanec v mezičase někde pracoval (anebo MOHL pracovat), jakou práci dělal, jakou tam měl mzdu apod. (§ 69/2 ZP). Jinými slovo, za 6 měsíců dostane zaměstnanec náhradu mzdy v plné výši, za zbývající období záleží přiznání náhrady na úvaze soudu.

Zarudnutí

Máte pravdu, nicméně soudy včetně Ústavního již vyložili, že k tomu je důvod až v situaci, kdy by dotyčný zaměstnanec v mezičase vykonával činnost, respektive jeho měsíční příjem násobně přesahoval příjem původní u žalované. Toto bych řekl nehrozí, tak soud ke krácení nepřistoupí, nemá k tomu relevantní důvod. Vychází se z podstaty, že zaměstnanec neplatně vyhozený, musí něco po dobu soudního sporu jíst, plnit své závazky a podobně. Může být nezaměstnaný, může být zaměstnaný, může být i OSVČ a podnikat. V okamžiku nabití právní moci a na výzvu zaměstnavatele je však povinen nastoupit zpět k žalovanému do zaměstnání, což v… Číst vice »

PAN

Byl by, prosím, přípaně odkaz na prezedentní rozsudek ÚS v této věci (adekvátním tématu). Děkuji.

PAN

precedentní (pardon za překlep)

Zarudnutí

V rychlosti jsem našel toto, je to od Nejvyššího soudu:
https://www.epravo.cz/top/clanky/snizeni-nahrady-mzdy-za-neplatne-rozvazani-pracovniho-pomeru-zamestnanci-ktery-zacal-podnikat-moderacni-pravo-soudu-99738.html

Od US, či test ústavnosti předchozího, ale je toho více najdu později, když to bude stále aktuální.

Jinak se tomu říká moderační právo soudu, jedině soud může případně na návrh žalované náhradu snížit.

PAN

Hmm… máte pravdu. Ale ty české soudy aneb samotná nepředvidatelnost práva tj. lokalita plná právní nejistot aneb neprávních jistot 🙁

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-262?text=Z%C3%A1kon%C3%ADk+pr%C3%A1ce
(2) Přesahuje-li celková doba, za kterou by měla zaměstnanci příslušet náhrada mzdy nebo platu, 6 měsíců, může soud na návrh zaměstnavatele jeho povinnost k náhradě mzdy nebo platu za další dobu přiměřeně snížit; soud při svém rozhodování přihlédne zejména k tomu, zda byl zaměstnanec mezitím jinde zaměstnán, jakou práci tam konal a jakého výdělku dosáhl nebo z jakého důvodu se do práce nezapojil.

F.S.

Takže dodržování předpisů a bezpečnost je u LEO Expresu posuzováno jako nepohoda na pracovišti ??? Tak to by mělo zajímat Drážní úřad.

Sandy

A nejen to

JaJeČ

Nesouvisí to s touto kauzou, ale s LE ano. Po cashbacku tu máme další vychytávku na slevy 75 %. 🙂

https://www.facebook.com/leoexpress/posts/2027438394002061

Indian

Dá se najít vyjádření pana Matějíčka k této kauze? Pomohlo by to vyváženému pohledu na věc.

Brumla

Ano to znám z vlastní zkušenosti u jiného dopravce. Když jsem řekl že by někteří mohli něco začít dělat a bez chyb. Bylo mi řečeno, pokud se mi to nelíbí musím dát výpověď. Zatím tedy žádný anonym, ale co není může být. Jinak důvod proč lidi nemusí nic dělat a flákat svojí práci byl ,, nejsou lidi víš,, takže všude chleba o dvou kurkách.

Stanislav Fanta

Já to znám taky.

Stanislav Fanta

Myslel jsem si, že ostatní dopravci alespoň nějakou sebereflexi. Nemají. Vzhledem k tomu, že s fy LokoTrain vedu podobný spor, panu M. samozřejmě fandím. Jak už bylo řečeno, výrok : „budeme se soudit tak dlouho, dokud bude u koho“ mluví jasně.

jan

Držím palce..

Čokl 38

Asi tak jako máš sebereflexi ty, po tom, co jen velikou náhodou neuděláš hromadu s milionovými škodami, kterou jsi za jistých okolností ani nemusel přežít a jen díky firmě, kterou žaluješ máš ještě papíry na mašinu a můžeš dělat svou profesi (spíš bys měl mít papíry na hlavu). Protože kdybys to udělal u ČD, tak papíry už nemáš. Petr Šimral měl naprostou pravdu, když tě nazval idiotem, kterého už nikdo nezaměstná, takže hezký zbytek života u ČD… Já bych chodil kanálama a byl rád, že jsem rád. NO každý je jiná nátura…

Stanislav Fanta

Příště bych poprosil o skutečné jméno, já se za to své také zde nestydím. Byť si mám tip, kdo to psal. Vyhodnocení příčin MU C6 Česká Třebová rád ukáži každému, kdo mě o to požádá. Rozhodně se však nestalo to, že by firma něco tutlala „V MUJ PROSPÉCH“. Skutečnost, „že mám ještě papíry“ závisela na tom, že jsem za prvé zůstal živý a nezraněný a že nevznikla žádná škoda ani ničí újma, což souhlasím, bylo i velké štěstí. O tom, jestli mi „zůstanou papíry“ nerozhoduje žádná firma (dopravce), ale jen ten, kdo mi je vydal.

Čokl 38

Netvrdím, že někdo něco tutlal. Pouze tvrdím, že kdyby se ti tohle stalo u ČD, tak už ty papíry nemáš. Ale třeba se o tom přesvědčíš časem sám…A takovýho osla škoda nebude

Stanislav Fanta

Tvrď si, co chceš, je mi to jedno.

Čokl 38

Já, být tebou, chodím kanálama, protože jen díky firmě, kterou žaluješ, máš ještě papíry na mašinu. Ty máš co mluvit o sebereflexi….

Pandrhola

Teda toto mi docela smrdí…
„… jako důkaz byl předložen e-mail, u kterého se posléze ukázalo, že ho jeden ze strojvedoucích napsal na žádost provozního ředitele Michala Miklendy.“
Ale hlavně, že si mluvčí neodpustí PR i ve vyjádření k rozsudku. „Záleží nám na našich zaměstnancích, naši strojvedoucí řídí jedny z nejmodernějších vlaků, které na našich kolejích jezdí.“ Na to bych neměl žaludek.
Toho pána neznám, ale pokud se ničeho špatného nedopustil (soud mu dává za pravdu) a firma se zachovala takto, pak si zaslouží víc, než jen mzdu za ty 2 roky.

Martin z Moravy

Tak aby Lev konečně stáhnul ocásek a nenaštval si další slušné a pracovité zaměstnance 🙂 Takoví lidé jsou to, co firmu drží… dnes jich bohužel rychle ubývá.

Radek

Ubývá jich a to z jednoduchého důvodu – protože si jich firmy neváží. Viz zde právě Vlasta Matějíček.

Ten kdo tančí z vlaky

Nikdy si ho chudáka nevážili a tak všude naštvaně prásknul dveřma a vyhrožoval, že je zničí, jojo :))

tuKabel

Podvodníci a zloději z Leoše. Nic jiného to není, jen banda amatérů, která od počátku hospodaří v brutální ztrátě. Logicky se tedy nabízí otázka – proč v tomto konání pokračují? Praní peněz? Tunel? Jak konají dozorové orgány v této věci? Hloubkový audit by jejich činnost ukončil jednou provždy. BTW kdo neplatí, ať nejí, exekuční příkaz se mílovými kroky blíží.

venkov4ever

Naprosto souhlasím… Rozsekala mě vaše přezdívka, vidím, že příhoda s představitelkou zářivé budoucnosti slovenského národa přesáhla hranice podtatranské republiky.
https://www.youtube.com/watch?v=97p-yaKmjZs

Kirschner

To jistě ne, dostali přece zakázku v závazku od Netolického. Nebo že by v tom něco zapáchalo? 🤔

Sandy

No a toto by si měli přečíst hlavně budoucí potenciální uchazeči o práci u tohoto dopravce.

Nosek Martin

Nezapáchá, ono to přímo smrdí. Zde v okolí to vědí všichni, ale vše je samozřejmě čisté. Abych nebyl nařčen, nedělám si iluze ani o zadávání zakázek ČD v dřívějších dobách.

Kirschner

To mně udivuje, jak je něco takového možné? Neřeknu u Modrého dopravce, ale šikana u moderní happy train společnosti? Nejmodernější vlaky, mladí vzdělaní lidé = samá pozitiva. To byla jistě výjimka a nad černozlatou společností svítí sluníčko i v noci. 😁

Martin Hanzal

Celé mi to přijde trochu postavené na vodě, protože já Vlastu poznal sice až po jeho odchodu od Lájoše, ale vždy v něm byl velmi pracovitý, svědomitý a prakticky bezchybný pracant, který neodmítl jakoukoliv práci, dodatečnou směnu, případně jakýkoliv „výjeb“, který jsem si na něj já, nebo kolegové dispečeři vymysleli…

martin

Vlasta , když se spřáhnul s Miklendou, byl úplně jiný člověk. Miklenda byl z něj unešený, jak výborný je to pracovník, co všechno nezastane a co všechno nevyřídí. Když přišlo na lámání chleba ohledně chyby Mirellu verze č.4, kde VZ chybně přebíral kódy na nekódovaných tratích (ano takové nelogická chyba tam byla) a tím pádem se zastavovaly jednotky….tak pan Matějíček napsal všem strojvedoucím email : pokud někomu zaúčinkuje VZ na těchto nekódovaných tratích tak to má za – 5tis. Kč.!!! Pan Miklenda se ani neohradil proti této šikaně. Bylo zcela zjevné, že za chybu VZ nemůže obsluha, ale tehdejší software,… Číst vice »

Pavel

To čekání kdyby někdo mohl přistoupit si pamatuji .Výpravčí mohli vyskočit z kůže, jeden se tenkrát nechal slyšet že dá fírovi přes hubu .Fíra zas řval na personál že jede že to nemá zapotřebí čekat na jednoho člověka kdyby náhodou nastoupil a personál zas že čekat musí že to maj nařízeno . Zdržovali se tím další vlaky co čekali na vjezdu .

Martynick

Miluju tyhle říťolezce a lešťokliky. Chce se mi zvracet velebnosti..

Martin Hanzal

martin: Skoro mě zajímá, jak jsou u LEo nastaveny pracovní smlouvy. To je tak velká část platu jako nenároková složka?

martin

do 1.7.2016 to bylo takto: základní mzda 177Kč/hod + osobní oh.26Kč/hod…..po 1.7.2016 to bylo 182Kč/hod + osobní oh.26Kč/hod. Jinak příplatky za so+ne, noční, svátky dle ZP. Příplatky za práci přesčas : 25% z průměru, ale pan Miklenda se strašně podivoval proč zaměstnanci chtějí příplatky za přesčas…na to dostal jednoduchou odpověď, že zaměstnanci chtějí koláče za odvedenou práci….vzniklo totiž přesvědčení u vedení společnosti, že když se firmě nedaří (je pořád v mínusu), tak by mohli zaměstanci být loajální a zdržet se nároku na příplatky za přesčas, tak jak to u LE bylo zavedeno v počátcích jejich vzniku. Další nápad byl, že… Číst vice »

Kirschner

To lezou na povrch pěkný věcičky. Doufám, že si tohle přečtou uchazeči o post strojvedoucího a vlakvedoucího u této „kvalitní“ společnosti.

Sandy

Stačí prostudovat např. ZP, NV589/2006 Sb. a NV361/2007 Sb. a nebudete vycházet z úžasu.

Nosek Martin

Nemám strach, že je seženou. Ono se dost blbců najde, kteří skočí na vařenou nudli 🙁 Smlouvy dává LE na rok, počítám tak s tím, že na Letohradsku rozjede byznys se stávajícími zaměstnanci, během roku se rozkouká, sežene si mladý personál za pár šupů a minimální mzdu a těm dosavadním již neprodlouží smlouvu.

Mandy

Co vím tak strojvedoucí mají smlouvu na dobu neurčitou. Ale to neznamená, že nemohou jít za lepšími penězi i třeba ke žlutému.
Taky má závazek a bude shánět personál. Hlavně na Ostravsku.

Mandy

Z počátku dostávali strojvedoucí 182Kč/hod, později cca po roce v rámci šetření se jim mzda snížila na 177Kč/hod. Nyní je to výše uvedených 182Kč/hod. To jen pro info aby to nevypadalo , že došlo k nějakému zvýšení mzdy.

Martin Hanzal

To je děsivé čtení! Vlastně docela nechápu, že jim ty vlaky má pořád kdo vozit…

železničář v důchodu

Možná „žijí“ z brigádníků, kterým je každá koruna dobrá – a jako stewardy využívají studenty, pro něž je takový přivýdělek dobrý a ještě se zadarmo projedou po republice i na Slovensko – i z okna vlaku si lze udělat základní obrázek o tom, co může být kde zajímavého.

Mandy

Ani ne tak z brigádníků jako ze strojvedoucích důchodců.

K.Š.

Jj pamatuji si, když jsem se u nich o práci ucházel. Odmítl jsem, neboť bych byl na tom hůře. Ale potom ta otázka personalisty mi zůstala navždy vrytá do paměti. Vy strojvedoucího děláte pro peníze ??? 😁

martin

Měl jste říct panu Burešovi(jestli tam ještě byl jako personalista), „Nebudu to dělat pro peníze tehdy, až pan Leoš Novotný bude vozit lidi zdarma“……

Mandy

Ne všechno ale bylo z jeho hlavy byli tam na to min. dva ale stravenky za 70 Kč místo 9€ asi jo.
Stravné je prý nyní v pořádku. Asi si uvědomili , že na jejich původní mzdovou politiku lidi nezískají. Ještě musí něco udělat se základní mzdou. Jinak to pravděpodobně budou moci zavřít. 182 Kč/hod. co má strojvedoucí
mají už pomalu i v Amazonu ve skladu a taky se v práci nezastaví.

Ten kdo tančí z vlaky

To si přesně dokážu představit, to je celý on.