lot
Dopravci Železnice

Arriva začala s testováním nových jednotek pro Zlínský kraj, Linty budou řada 846 a 832

Alstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PID
Alstom Coradia Lint 41 v Praze - Holešovicích. Foto: PID
Cestující na městské lince S49 mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy se dočkali další změny vozového parku. Společnost Arriva vlaky na trase začala se zkušebním provozem motorové jednotky Alstom Coradia Lint. Jednotky pronajaté od Leo Express budou jezdit od příštího jízdního řádu na Zlínsku.

Cestující na městské lince S49 mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy se dočkali další změny vozového parku. Společnost Arriva vlaky na trase začala se zkušebním provozem motorové jednotky Alstom Coradia Lint. Jednotky pronajaté od Leo Express budou jezdit od příštího jízdního řádu na Zlínsku.

Pro cestující na této lince jde dočasně o výrazné zlepšení komfortu: střední část vlaku je nízkopodlažní, jinak na trase jezdí vysokopodlažní jednotky 845.

Ve společnosti ČMZO – elektronika v Hranicích na Moravě prochází všech deset motoráků úpravami pro provoz na českých kolejích. Modernizací a změnami už prošel první z nich, na dalších se pracuje a budou ze závodu v Hranicích vyjíždět postupně. Arriva je má pronajaté od společnosti Leo Express a předány budou do 1. prosince. Od 15. prosince pak začnou vozit cestující na několika tratích ve Zlínském kraji.

V provozu testujeme tento vlak, který nasazujeme na městské lince S49 mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy. Vlak je ve střední části nízkopodlažní, všem cestujícím se bude snadněji nastupovat a vystupovat, hlavně maminkám s kočárky nebo starším lidem. Naše vlaky budou v prosinci připraveny vyjet na všechny nasmlouvané linky,“ říká Jiří Nálevka, ředitel Arriva vlaky.

Standardem těchto vlaků je klimatizovaný prostor, cestující se budou moci připojit k wifi, dobít si během cesty mobilní telefon nebo počítač. Jednotky jsou vybaveny také bezbariérovou vakuovou toaletou, která je umístěna v nízkopodlažní části vlaku. Ve vlaku bude barel s pitnou vodou zdarma. „Tento komfort přinášíme netradičně už do osobních vlaků i do té nejmenší obce, kam budeme jezdit,“ dodává Martin Štěpka, projektový manažer Arriva vlaky. V nízkopodlažní části počítá firma s přepravou jízdních kol.

Drážní úřad už schválil zkušební provoz těchto vlaků na některých tratích. „Podle našeho rozhodnutí musí zkušební provoz pro motorové jednotky LINT 27 a LINT 41 skončit nejpozději do 31. 1. 2020. U každého typu musí být najeto nejméně 5 000 km,“ uvedl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. Zkušební provoz se týká traťových úseků Roztoky u Prahy – Praha Hostivař, Praha hl.n. – Česká Třebová – Olomouc.hl.n – Přerov – Bohumín, Přerov – Břeclav, Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr, Dolní Lipka – Hanušovice, Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský Průsmyk, Újezdec u Luhačovic – Luhačovice, Hranice na Moravě – Střelná, Horní Lideč – Bylnice, Vsetín – Velké Karlovice a Valašské Meziříčí  –  Rožnov pod Radhoštěm.

Drážní úřad už i rozhodl o číselném značení jednotek. Jednotka  LINT 41 bude používat číselnou řadu 846, motorový vůz LINT 27 ponese označení 832.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vapch

Tak koukám na foto ze stanoviště, můžu si oči vykoukat, ale nikde nevidím zadávací klávesnici… Ono to nemá ARR?

Zelenay

Tímhle se u nás jezdí dávno, ale je dobře, že kousek 3. tisíciletí se objevuje i v ČR. ČD nejsou schopny udržet kvalitní park, ten vidím tak někde na 50% výkonů, proto soutěže do tohoto výkonu, pokud by se v nich pokračovalo většinou všade získají soukromí (či ty dcery státních používajících vyřazená vozidla). Soutěže ideálně tam kde jezdí šunky ČD by měly být samozřejmostí. Těch 5% ročně odebrání výkonu státního přepravce je asi tak ideální. Stát to sice nyní bude politicky chvilku blokovat, ale to je pouze pauza ve vypisování soutěží, hospodaření státu, krajů atd. bude stále napjatější (diplomaticky termín… Číst vice »

Miloš

ono si ale uvědomte, že tahle vozidla dost trpí na vysokou poruchovost (porucha klima, vakuového WC a podobných blbostí) a právě ty ,,staré šunky,, za ně musí suplovat, jinak se cestující nedostanou.

Vaše výroky ,,a svobodný trh hraje“ a ,,5% ročně odebrání výkonu státního přepravce je asi tak ideální,, si dost protiřečí. Pokud je trh svobodný, neexistuje pojem odebrání výkonu. Odebírání výkonu za každou cenu pro soukromníka je naopak totalitní metoda.

Vapch

Takže je ČD nahrazují „bezporuchovými“ řadami 810, 814, 842, 843, 845… To jste mě pobavil…

Aleš

A romantika na Vlárce je v pytli…

Kubrt

Jako romantika regionov, nebo čeho?

Jiří Kocurek

Z článku: „U každého typu musí být najeto nejméně 5 000 k“ Chudáci koně.

Jiří Kocurek

Výborně, už to redakce opravila.

Karlos S.

Včera jsem neodolal a byl se svézt, i když to nemám nejblíž na Podbabu. Za mě palec nahoru! Kam se hrabou žluté krámy zvané Regionoha, které sem tlačil městu takový jeden národní dopravce místo paťáků. Je to dočasné řešení než budou elektriky a upřímně, na obsazenost městské linky, to takhle bohatě stačí. A lidem je jedno, jestli to má nahoře pantograf. Prostě chtějí jet něčím solidním co jede hlavně včas. Pokud by byla dvě desira a lint na městské lince, tak Arrivě rád zatleskám. Zaráží mě ale absolutní neakčnost národního dopravce. Když si dokázal sehnat lepší motoráky soukromník, proč ne… Číst vice »

Jiří Kocurek

Kdepak, správně je to takhle! Protože to jsou ČD! 😀
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/810276.jpg

Jerry

J. Kocourek : na zlince jezdí 844 ,tohle tam bylo na festival master od rock.

Jiří Kocurek

Ano, ale ty 844 jezdí mezi smečkou Regionov. Řazení: https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-14220

Mates

Viděl jsem včera v Letohradě jeden model pro Leo express. Ač jsem od ČD, musím kontaktovat, že ten nátěr co to má, vypadá dobře. Myslím, že to dělali v Hranicích….
Jen je otázka, jak to dlouho takhle pěkně vydrží. Zrovna trať 024 si občas užívají sprejeři 🙁 a třeba minulé pondělí v Letohradě u prvního peronu od staveniště udělali graffiti na Elefantu v délce 70m. Myslím, že pro ně bude nová jednotka docela výzva……Je to smutné, ale realita. Poslední partu co chytli, tak jezdila do Lichkova stříkat odstavené soupravy až z Brna…..

Dalibor

ono by to chtělo přestat sprejery chytat a rovnou je na místě střílet….

Trdlo

Ale prdlajs! Chytit za pačesy a nechat ho ten počmáranej vlak pěkně zpátky přemalovat do původního nátěru, pak kompletně uklidit, především hajzlíky. Dokud to nebude hotové, nepustit domů. Hádám, že se tohle stane 2x a nikdo ze sprejerů už se vlaků ani nedotkne…

JaJeČ

Voda ve vlaku je na jednu stranu fajn a líbí se mi to. Provedení Arrivy je ale velmi nešťastné. Kdo mi zaručí, že nějaký idiot nezabodne shora injekční stříkačku a nestříkne do té vody nějaký sajrajt?

VRT

A kdo tohle zajistí kdekoliv v supermarketu u čehokoliv co jíme? Jestli tohle není paranoia, tak už nevím. Jinak řešení: vozit si vlastní vodu a je vyřešeno.

Panda

Ani to není pro paranoika řešení, už jsem zažil střevní chřipku z vodovodu v celé naší čtvrti:)

Jiří Kocurek

Bylo to i v novinách. Takže asi k prameni anebo převařenou.

VencaM

Tento komentář hodnotím 5 kadibudkami z 5 😀 Myslím, že to má šanci se chytnout jako nová urban legends. Ještě by bylo dobré se bát, že nějaký cestující se žloutenkou ulíznul všechny kelímky v zásobníku.
V.

Dushan

V životě by mě nenapadlo načepovat si z těchto sudů vystavených kdovíjak dlouho slunci, teplu, prachu a plných plísní.

Jiří Kocurek

Zeptám se: Pijete točené pivo či limonádu?

Dushan

Jelikož točené pivo není vystaveno slunci ani teplu, nemám obavu. Zato PET sudy s „balenou vodou“ s černo-zelenou plísní uvnitř jsem již viděl mnohokrát.

Jiří Kocurek

Mívají to na rampě a pere na to slunko. A není do toho vidět. Až když se to narazí… a vratka sudu se občas přihodí. Hlavně v létě.

Zlínka

Jestli do toho zabodnete injekční jehlu, jste u mě borec. Ono je to z tvrdého plastu a nerozbije se to ani při pádu plného. Než nám tady začnete vykládat tyhle sny, tak si zjistěte něco o tom.

Dalibor

a pak se pán probudil…

Martin V.

Včera večer jsem koukal, co mi to přistálo u perónu. 🙂 Na některých oknech v nízkopodlažní části mají nalepenou matnou fólii v dolní části, takže když si sednete, tak nevidíte ven. To hodnotím negativně a příliš nechápu její účel. Co mi přišlo zajímavé, byl rychlý rozjezd na dva motory a pak chcípnutí toho zadního s pokračováním na jeden motor. To je standardní řízení při nízkém zatížení? U Desira jsem si ničeho podobného nevšiml. Jinak to bylo fajn svezení. Stojan s vodou tam opravdu je a je funkční.

Jiří Kocurek

Přidám se z dotazem: Je možné u těchto jednotek vypínat jeden či oba motory, když vlak stojí a čeká 15, 20 minut na pravidelný odjezd?

Honza D.

S fólií na oknech to asi nebude tak zle. Vzpomeňte si na reklamní polepy na zadních oknech autobusů. I když z vnější strany vypadají docela celistvě, tak je zevnitř vidět ven, protože jsou dírkované.

Martin V.

Já seděl uvnitř. 🙂 Je to fólie typu „pískované sklo“.

Adam

Co jsem se tak díval na ty fotky, tak to vypadá, že ještě nemá nainstalovaný informační systém. Minimálně ten vnější. Jak moc jsou už ty dokončené jednotky vlastně „bohemizovány“?

LiborV

Jedná se o velmi příjemné jednotky na svezení se. Interiér nyní testované soupravy v Praze je zcela jistě původní (sedadla jsou čalouněna v korporátním designu sedadel u DB).