Leo Express přidá spoje mezi Prahou a Ostravou, na Slovácko nasadí autobusy

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Důvodem změn je přepínání trakční soustavy.

Zpět na článek
86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastik

Většina cestujících se nějak musela dopravit z a do Starého Města ( = kolona aut odjíždějících po příjezdu LE) a tak nechápu proč LE nevyužije příležitosti a nenasadí více busů a nepokryje i Uherské Hradiště, Kunovice, Uherský Brod a Veselí nad Moravou a Bzenec.

Pája

To by už dával smysl vlak až do Veselí. Ale jaký? Diesel až do Prahy? Nebo vodík? Baterie? Nic z toho nemá k dispozici.

Jiří Kocurek

A nebo by se Správa mohla pochlapit a vzít to i s Vlárou při jednom.

MajsterN

V momentě kdy Brod obsluhuje docela slušně Arriva a Slovácký expres jezdí už v mnohem lepší kvalitě než dřív, a je přímý, nikdo autobusem nepojede.
Jedině vymyslet vlak až do Přerova s přestupem, ale to asi nedává moc smysl.
To už je možná lepší sehnat jiné jednotky, a tak se na to vykašlali..

MajsterN

To, co by na infrastruktuře pomohlo by bylo zlepsit a zadratovat spojení do Luhačovic.
Pak se může jezdit třeba Přerov-Luhačovice přímo v elektrice, s přestupem na lepší dálkové vlaky.

A. Mikulka

Když je mladý Leoš kupoval, kasali se, že se dají lehce upravit na dvouproudové.

Tomáš

Nevadí, není spojení, pojedu autem. Ale naprosto odmítám takové ty ekoteroristické řeči že ekologické je jezdit vlakem a auta ničí planetu. Vlaky v čr svou spolehlivostí a jízdními dobami obecne naprosto nedávají smysl.

M19

Já zase odmítám takové ty autoteroristické řeči, že se bez něj nedá žít či že je to lidské právo.

Jiří Kocurek

Popíráte tedy vlastnické právo?

Basak

Další flikování spojení Slovácka se světem. Co na to ti panáčci ve Zlíně? Nic.

Jiří Kocurek

Dálkovou dopravu objednává Ministerstvo Dopravy a ještě ne všechnu. Leoš jezdí na vlastní triko.

Pája

Nic, protože o komerčním spoji tak nějak nerozhodují😉

aldik

A kolik by stála úprava těch jednotek na vícesystémové? Nevím zda by se nemuseli znova testovat a schvalovat.

XYYY

Co byste chtěl testovat ? Trafo ? ČD taky dualizují 440 ….

Jiří Kocurek

Elektomagnetickou kompatibilitu? Řada 640 je již schválená, střídavá verze řady 480 neexistuje.

Leinad

Řada 680 už existuje. 😀

Honza D.

Jj, 680 existuje již dlouho. Jen jaxi není od Stadleru. 🤣

Jiří Kocurek

Jo, jsou si podobné jako Škoda 120 s BMW 120

eLKá

Flirty jsou i vícesystémové (a vůbec bych se nedivil, kdyby je tehdy Stadler Leo Expressu i nabízel), takže by to nemusel být až takový technický problém.
LE byl ale nejspíš přesvědčen, že dnes už bude dávno mít schválený Sirius, tři soupravy od CRRC fyzicky v ČR a podepsanou opci. Zjevně však spolu s výrobcem podcenili schvalovací proces. (Covid s plány také zamíchal, ale ten vidím jako sekundární problém.)

Lukáš Chytil

Cca 45 mil za jednotku.

jerry

Zatím příliš moc, aby se jim to na tak krátký úsek vyplatilo.

IGCT

LEO o Flirtů neuvažuje s úpravou na AC 25kV??

vtvt

To už spíše by vlastník (leasingovka) poslala FLIRTy do Polska, kde podobné expresní Flirty jezdí u PKPIC.

Twix

A co s nimi v Polsku? Jinak ty Flirty IC zase tolik podobné nejsou, jsou o generaci novější a vysokopodlažní.

Aleš Stuchlík

Zvláštní volba trasy autobusu. Čekal bych, že když nebudou omezeni železniční infrastrukturou, budou se snažit podchytit větší města (Uherské Hradiště, Zlín) a ne končit jen ve Starém Městě.

XYYY

O kolik bude delší jízdní doba busu s nutným zajížděním k ŽST v Hulíně a Otrokovicích a přestupem v Přerově – zda tam nakonec nebude konkurenční Slovácký expres dříve ….

M19

Jako, že by jeli ze Starého Města přes UH zpět do Zlína? Maximálně tak UH, zajížďka z Otrokovic do Zlína z časových důvodů nedává smysl.

Tomáš Záruba

Nebudeme se zdrzovat nejakym Zlinem, spechame do Staraku…?

M19

Vlak jezdil do Zlína? Nejezdil. To by si musel vybrat, buď Zlín nebo Starák. Evidentně si vybral Starák. Zřejmě jezdilo víc cestujících než z Otrokovic. Nebo máte pocit že 30-40 minutová zajížďka do Zlína by pro cestující do Staráku (ti se jistě rozprostřou do celé aglomerace UH za pomoci tamní MHD…) byla zajímavá?

Tomáš Záruba

Myslím, že Starák byl znouzectnost vzhledem k absenci drátů do Zlína. Když už to stejně řeší busem, tak toto odpadá a přišlo by mi mnohem zajímavější jet do ZL (a dál to buď neřešit nebo mít případně další bus pro UH a další města v tom směru), než ZL i nadále vynechávat, „protože vlak tam taky nejezdil“.

M19

Mohl končit v Otrokovicích. Nekončil. Mohl autobus vést do Zlína či ukončit v Otrokovicích. Neudělal to. Důvod je v celku jasný a tím je ekonomika. Že Zlína mu evidentně nejezdil dost lidí, aby se to vyplatilo. Mezi Zlínem a Otrokovicích ani mezi UH a Starákem a UH a Otrokovicích by zřejmě nesměl přepravovat cestující a ještě platit za vjezdy… Zjevně nepovažuje poptávku za dost silnou. Tohle není závazková doprava ale komerční. Co vám přijde zajímavé jedna věc, co dává komerčně smysl jiná. Ostatně ani poptávka busem mezi Prahou a Zlínem není kdo ví jak silná, krom pátků, nedělí a pondělní… Číst vice »

Pája

Mám pocit, že u lidí z Hradiště měl o něco větší oblibu. Ale třeba se pletu, když tak mne opravte.

Nyvlt

Článek je o spojení Slovácka a ne věčně uplakaného Zlína, krajského města se zaplivaným nádražím a bez dálnice 🤣🤣🤣

Pája

To je takový závlek a navíc ucpanou přeplněnou silnicí, že i jako Zlíňák Vám takovou trasu nedoporučuju. A to myslím v dobrém. Spojovat do Přerova busy na Hradiště a Zlín je prostě blbost asi jako když jsem se kdysi dávno nechal vyhecovat k cestě Zlín – Luhačovice vlakem. Všem nepřátelům doporučuju 😆

Radim

V návrhu jízdního řádu na 2023 jsou vidět dva páry spojů Praha Břeclav (vlaky 1249/1258 a 1257/1266). To si jako od někoho půjčí lokomotivu a za ni připojí „tramvaj“? Nebo nakoupí nové jednotky? Ví někdo něco?

Souhlas k posunu

Zapůjčí si od ČD nesmrtelné 810, nebo možná RENFE něco přiveze.

Juraj

IMHO pozůstatek z dob plánovaného nákupu Siriusů. Objevuje se to v návrzích už několik let a do finální verze se to nakonec nikdy nedostane (případně „od vyhlášení“). Vsadil bych se, že tomu v GVD 2023 nebude jinak.

Gajda

Tak pořád jde pronajmout lokomotivu a pár vagonů se možná taky na prodej někde objeví (nebo bude stát ve Španělsku). Přeci jen, teď mají asi o trošku větší možnosti a hlavní akcionář bude pravděpodobně chtít víc jak vlaky z Prahy na Ostravsko.

Daniel Jablonecký

A mají španělské vozy alespoň průjezdný profil UIC když už nemají evropský rozchod?

PetrN

Skoda, Slovacko tim prijde o kvalitni spojeni a jedinou alternativou zustanou CD. Bohuzel vim o spouste lidi, co radeji presednou do auta, nez aby riskovali cestu s CD.

zdydy

to musejí být nějací rozmazlenci

rozinka

A to by je ČD naučili, co to je jízda vlakem!

Petr Šťástka

Jakože doteď jezdili tramvají a když už tam nebude moci, tak budou jezdit do Prahy gumokolem?
Kolik jich znáte? Jednoho, dva..?

Pája

Já jsem slyšel od lidí z okolí Hradiště a ti si ho fakt chválili.

Nyvlt

Ano bylo to oproti jiným super, zajíždět do Hulína a Otrok busem je samozřejmě nesmysl a další zpoždění když už je D55 do Napajedel, ale do UH mohli zajíždět. No nic zase sedneme s kolegy do aut 😀 a my ze zapomenutého okraje ZLokraje si opět poradíme.

Pája

Já hodně naslouchám lidem, kteří jsou „pouze“ uživatelé – tzn většina platících zákazníků, kteří si sami vybírají poskytovatele služeb – a co tak naslouchám lidem z Hradiště, tak oceňují servis, místenky, klid během cesty i vstřícný přístup personálu, k lima, čistota, zásuvky a WiFi. Problém byl při nějaké mimořádnosti, kdy cestující „zachraňoval“ vlak jiného dopravce. Tolik názor jiných.

PetrN

Jezdili souoravou, kterou sotousi nazyvaji tramvaj, jo :). Ale zaroven soupravou, kde meli zajistenu jistotu komfortu a standardu v podobe wifi, zasuvek, tedy moznosti pracovat(a nebyli v nervech, zda prijede zrovna vuz s wifi nebo bez ni, coz je u narodniho dopravce vzdy nic jineho nez loterie), zajistenu jistotu, ze si mohou na ceste pohodlne koupit dobre obcerstveni(coz opet vozik co jednou za cestu mozna projede soupravou a nabizi oschle predrazene bagety opravdu nesplnuje), a tak dale 🙂 A pardon, ale nazyvat lidi rozmazlenci jen proto ze jim nevyhovuji a nechteji vyuzivat sluzby V CD je takove typicke… presne typicke… Číst vice »

Koloťuk

U Leoše skutečně ta jistota byla, protože případně nejel vůbec. 😀

PetrN

Tak CD taky rusi spoje bez nahrady, to bych jako argument uplne nebral asi.

Koloťuk

Oproti Leošovi je to slabej odvar při počtu spojů.😄

Lkprak

Bohužel, i jako příznivec ČD uznávám, že máte do značné míry pravdu. Hlavně to čekání na minibar, jestli a kdy přijde…u Slováckých expresů při prázdném vlaku až někde kolem Ústí nad Orlicí (jedno, zda člověk jel z Prahy či z Otrokovic), při plném si musel do příslušného služebního kupé dojít. Jezdím s nimi rád, ale tohle mně vždycky točí. Přitom na jiných relacích to jde. Přes léto se jezdívám koupat do Poděbrad a kafe mívám na stole už za Libní. Minulý týden jsem se ve „Varšavském“ EC ochutnával první doušky, zatímco se vlak vydával z Poříčan na Sadskou.

Frantík

Asi jsem ještě rád za to, že si můžu nakoupit v Bille jak v Praze, tak v UH 😀

Vojtěch Suchan

Jé, zase ta „tramvaj“ :DDDD Můžu se vás zeptat čím je ten FLIRT „tramvaj“? Já jen, že to s tramvají nemá absolutně v ničem nic společnýho.

Jiří Kocurek

Protože tramvaj je podřadný dopravní prostředek. Proč podřadný? Protože tramvaje nikdy nepatřily pod jednotnou dráhu, jednotná dráha je nomhla ovládat. A když je nemohla ovládat, tak … Liška a Hrozny, Ezop.

VIZEK2442

Jde jen o přezdívku,taky ji nazývají Černá puma.

rozinka

Ale u PKP IC je to samé jednotka…protože tam platí FIPka

Georg

inu mohl by se tam vratit jancura…

Jeřdno

Popravdě to trochu čekám, a kdyby to natáhl až do Bratislavy… Ale pro něj jsou asi zase omezení lidi.

Karek

Kvalitní spojení 🤣 Chápu, kdo musí neustále viset na internetu a žrát, ten potřebuje jakýsi ,, komfort“.

Herold

Jde treba i o to, že vlak byl „povinne mistenkovy“, takže cestující s místenkou měl jednak jistotu, že se nebude muset s nikým dohadovat, aby se dostal na svoje místo (což může být pro mnohé nepříjemné) a dále jistotu, že vlak nebude narvaný tak, že lidi stojí úplně všude, což kultuře cestování také nepřidáva.

Tomáš Záruba

Neboli kdo by se v nejhorsim dostal aspon na stojaka, nejede vubec, zato v plnem komfortu…

Herold

Přesně tak. Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí:-)

Luboš Beneš

Třeba já ocením ještě čistotu a klimatizaci

Georg

ja to jednou jel v roce 2006 nebo 2007 nejakym posilovym vlakem slozenym z vozu bt. v lete to byl zazitek 🙂
a stacilo, zejo! co by kdo furt chlastal kafe, da si ho ve staraku v okynku.

PetrN

Jasny, lidi jsou rozezrani, kdyz chteji pri ceste komfort. Musi jim stacit B249, arogantni pruvodci a legendarni a vsemi milovany a vubec ne zlodejsky a vysmivany tarif TR10 😂. Nw co jezdit levneji a pohodlne, kdyz muzu jet nepohodlne bez sluzeb, draz, a s arogantnim personalem navrch… To fakt myslite vazne, co jste napsal? :D. Pak se divite, ze maji Cd takovou povest a ze lidi radeji pojedou po odchodu LE autem, aniz by vubec uvazovali, ze zkusi CD alespon 1? Vy a vam podobni zamestnanci jste oresne duvod, proc CD tuto povest maji a pokud vas nepovyhazuji, tak se… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Klíd, Slovácko sa nesúdí.

Pája

Slovácko sa súdí aj nesúdí 😆

Ruzian1

A proč vlastně už nejezdí s Flirty do Wroclawi? Teďka by mohl alespoň jeden pár obnovit.

Dom

Super, takže Zlínští dostanou při jízdě leosem jeden přestup navíc. Trochu jsem doufal, že se vrátí k modelu jak dřív. Tedy bus Přerov – Zlín. Slovácku stačí jejich expres.

Pája

Fér by bylo říct, že ten „bus“ býval někdy taky ne 2x pohodlná dodávka. Není bus jako bus.

Basak

Zas jen ten váš potrefený gottwaldov, ze staráku obsluhoval i jinou část kraje

Pája

Celý název je Gottwaldov u Slušovic 😉

Bag

Všechno si nacpěte do Zlína 😡, na Slovácko kašlete dávno a my to víme a stejně firt jezdíme raději do Brna jak k vám.

Geralt

Už pozítří, to bude velký milník pro české železnice. Co bude následovat? Slyšel jsem o přepínání trati ze Vsetína na Slovensko, a snad i na Ostravsku (to by Leoš dojezdil).

mikemp

Začal by jezdit do usti n.l. a hradce králové.

Kopřivák

Dokonce jsem v nějaké verzi JŘ pro rok 2022 viděl LE vlak do Teplic v Čechách. Takže má asi choutky jezdit opravdu všude.

Sim

Praha – Hradec přes Pardubice by nebyl vůbec špatnej nápad.

Adamgolias

Kdyz by zastavil v Kolíně , tak dobrý . No a vzhledem k akceleraci jednotek by mohl i Č.Brod , Pečky, Přelouč . To by se mi líbilo…

Jerry

Ne nutně. Pokud by to byla delší trať, už by se jim třeba vyplatila úprava na dvousystém.

Daniel Jablonecký

Ideální vlak na trať Praha – Děčín. I těch 5 souprav je akorát.

michalspina

jelikož na R Labe jezdí až 9 vozů, tak by to evidentně nestačilo. (a jiná věc je, že ty rychlíky si aspoň po Ústí říkají o celodenní/celotýdenní hodinový takt.)

Zapa

Není to jen o vozech, ale i o celkové kapacitě. Současné vozy Bee na Labi jsou v tomhle poněkud „velkorysé“, takže ano, pak se musí ve špičce posilovat na devět vozů, a to ještě převážně jen kvůli frekvenci z Kralup.

rozinka

Ty vozy jsou především hromada šrotu a nemají v protlvozu co dělat.

Georg

u nas na r17 taky jezdilo hafo becek a obsazenost dost katastrofa. do leose byste se vesli v pohode…

Daniel Jablonecký

Všiml jste si, že ty Flirty mají spřáhla? Proč asi? Přemýšlejte…

Luboš Beneš

Ono to s tím přepínáním nebude tak horký….plány a realita jsou u báječné správy úplně rozdílné věci.