Leo Express přestane jezdit na Slovácko. Kvůli střídavému proudu
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Dopravce chce uvolněnou kapacitu nasadit na spoje Praha – Ostrava.
A kolik takových úseků přibude v dohledné době? Jinak fajn, Ostrava Praha bude určitě více frekventovaná.
Upřímně jsem ani netušil, že tam Leo Express vůbec jezdí (od roku 2020).
Hymna nádraží v Otrokovicích: 😁
https://youtu.be/l76_4gkK9Kc
Jen tak ze zvedavosti – jaky melo smysl na pomery ČR kupovat DC only jednotku? U lokomotiv typu 162 RJ to dává smysl, v nejhorším případě vyměníte HV a vagony zůstanou. To ale u jednotky nejde. Pro laika to vypadá jako naprostý amatérismus.
Amatérismus, ale čí? Pokud si totiž dobře vzpomínám, tak v roce 2012, kdy Leo Express začal jezdit, ještě SŽDC nemělo plán sjednocovat napájecí soustavu a nevědělo se, jestli a případně kdy se budou nějaké úseky přepínat. Případně LE mohl počítat s tím, že se to v případě potřeby dá do vlaku dodělat.
Čí asi? V roce 2012 kupovaly ČD dvousystémové jednotky pro lokální dopravu, kde v naprosté většině případů stačí jednosystémové. A tady se bavíme o dopravě dálkové, kde je přechod mezi napájecími systémy mnohem pravděpodobnější.
Navíc o přechodu na 25kV AC se fakt nemluví až od roku 2017, kdy údajně mělo vzniknout konečně „rozhodnutí“. Nejsme v Polsku, kde je 3kV SS všechno a kde se dá uvažovat o tom, že to tak zůstane.
V Polsku sice už CMK asi nikdo předělávat nebude, ale CMK Sever Varšava–Gdaňsk i VRT „Y“ má být na 25 kV~.
Novostavby (vrt) ok, ale předělávat co existuje.
ČD v té době také kupovaly jednosystémové pantery řady 440.
Ovšem ty se již předělávají na řadu 640. Dost možná i se státním dosypem.
To je sice pravda, ale ty jednosystémové pantery lze provozovat ještě dlouho na lokálních tratích pod 3kV (okolí prahy snad ještě 20 let) a současně je možné je dodatečně dualizovat (což ČD činí, protože na lokálních 3kV dojezdí jiné stroje – 471)
U tohohle Flirtu nic z výše uvedeného neplatí.
V jakém stavu asi budou agregáty jednotek 640 pro 25 kV stř po 10 letech nepoužívání tam, kde trvale jezdí jenom ve stejnosměrné trakci? Kdyby teď předisponovali některou jednotku 640 z úseku Nezamyslice – Kouty nad Desnou třeba na ferdinandku, bude schopná okamžitého nasazení v jejím střídavém úseku?
Agregáty jsou pro obě trakce stejné. Jen se přidá trafo a upraví se měnič.
Ty jednotky se dají u výrobce upravit na dvousystém, celkem jednoduše, ale dopravci se ta úprava musí vyplatit.
Tak co soudruzi ze Zlínského kraje stále vymýšlíte jinde vymyšlený systém osobní dopravy? I my ze Slovácka už chceme spojení se světem! Stále se preferuje jen ten váš uprděný pupek světa gottwaldov.
Žádná škoda doufám že brzo Leo zmizí z kolejích až se tam udělala místo pro pořádného dopravce
Nemyslím, že španělské dráhy Renfe koupily poloviční podíl v Leo Express proto, aby vyklidily pozice na českých kolejích.
No…ale kdo říká, že nemůže přijít budoucí vedení RENFE s myšlenkou zbavit se zbytečností…
Potřebuje tu licenci a co k ní patří za lidi.
A bude tu zase jenom jedna matka dráha, jinými slovy – mokrý šotosen.
Jedna matka dráha – tomu se dá rozumět různým způsobem. Třeba DB.
1. Varianta
Leo brzo zadnikne protože jezdící dluh nikdo nechce mít na krků zůstanou jen licence vznikne rádoby nový dopravce kde budou uloženy licence Leo expressu
2.varianta
zjistí že je to věští průser než si mysleli pošlou to úplně ke dnů
3. Španělé tu budou dál jezdit pod značkou LEO, akorát na menších výkonech, než akcionář CAF dodá vlak na střídavinu s ETCS.
Tak mužou nastoupit na trat Hradec Králové – Chocen a Ustí nad Orlicí – Lichkov
Zřejmě to budě nějak souviset se strategií nových akcionářů…
…sakra, překlep: bude…
8 let reálného Babišismu a denní masírky babištinou se projeví, z toho si nic nědělejtě. 😉
😀
Co do toho pletete slovenštinu? 😀
Ne, od K.S. nebyl o slovenštině ani vzdech. 😉
Já tam tahám babištinu, ne slovenčinu! 🙂
Možná se tomu budete smát, ale u mne třeba množství ě místo e bylo přímo úměrné množství jeho projevů co jsem slyšel. (Masochista nejsem, ale přeci jenom jsem chtěl vědět jestli do lesa stačí šátek, nebo potřebuji atombordel.)
Jinak jsem si dělal srandu z jeho hatmatilky. Co není u moci, tak mne nějak netankuje.
Proč by měl Google (a proč zrovna Google?) opravovat správné „bude“ na špatné „budě“? Slovo „budě“ v češtině vůbec neexistuje.
A není to nějaký přechodník? Už si ta pravidla moc nepamatuji, ale zní to tak. Ale že by mne něco cpalo přechodníky, byť jejich popularita roste, ale úroveň odpovídá užívání „odporných termitů“ , se mi nestalo.
cs. wiktionary. org/wiki/budě
No jo, člověče, máte pravdu. Je to přechodník přítomný mužský od slovesa budit.
7 reakcí a ani jedna k meritu věci… :-\
Tak já tedy jednu k meritu dám:
Nemyslím si že je to strategie nových akcionářů, tedy ne primárně, ale spíš důsledek osudu čankajšků a přepínání soustavy.
Do budoucna bych čekal spíš něco ve smyslu (ojetých) Talgo jednotek a případné schválení španělských lokomotiv, nebo nákup TRAXXů či Vectronů.
Někdo vám dal mínus. Asi za to, že to bylo k věci. Jinak já bych se té strategie akcionářů tak nezříkal, vypořádali se s výrobcem docela zostra.
Mimochodem, Čankajšek znamená Taiwan, tak pozor 😉
CRRC ZELC je kontinantální z Ču-Čou https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cu-%C4%8Dou
Však ta přezdívka se vymyslel jako provokace na místní CRRC fanboyz.
Zrušení té akce s jednotkami z ČLR strategie jistě je, ale nemyslím si že zrušení jízd na Slovácko bylo nějak extra plánované. Přišlo protože nastala taková situace. Spíš hádám že si Leo podrží v současné podobě tak do doby než se něco začne dít kolem VRT a pak to rozjedou ve velkém. Ono když není kam vlaky naskládat, tak žádné velké akce asi čekat nelze.
na druhou stranu, bylo to slovácko pro Lea nějakej super vejvar? myslím, že ne.
Docela by mě zajímalo, jak obsazen kdysi jezdil Leo přípoj Otrokovice-Přerov, kdy mezi nebyla zastávka…
Vláčky v měřítku 1:1 na hraní pro mladého Leoška byly jeden velký finanční průser, který musel starý Leoš celou dobu subvencovat. Divím se, že to vydržel tak dlouho.
Vlaky na Slovácko byly pro LE úspěšné dost.Alespoň v kontextu jeho spojů. On obecně, alespoň od zavedení slevy pro důchodce a studenty neměl provozní problém, aspoň do covidu. (problém měl do té doby, kdy to musel utáhnout bez státního dosypu)
Zřejmě jsem jediný, kterému přišlo naprosto odporné vaření kávy dva metry od záchodové mísy.
Myslíte jako ČD z minibaru na chodbičce u krajního kupé nebo vedlejší čtyřky?
V paneláku běžné. Za zdí kuchyně bývá dost často záchod.
Ano, od sporáku k míse to bude vzdušnou čarou tak cca půl metru.
A kolik by stála přestavba jednotek aby s nimi mohl Leo kamkoli?🤔 Technicky to možné určitě je, otázkou jsou peníze.
A z hlediska schvalování je to také možné?
pravděpodobně také, otázkou je kolik by to schvalování stálo a jsme zase u peněz 🙂
Ještě ETCS. Bez toho bude od 1. 1. 2015 u nás úplně v háji.
Nějaký mínusář by se mohl pokusit zformlovat, v čem se mýlím.
Nejsem mínusář, ale v letopočtu jsi silně mimo.
Sice nemínusuju, ale to datum trochu nesedí.
😀 Děkuji. V budoucnu je ovšem 1. 1. 2025, ne ta blbost výše.
Einstein by řekl, že čas je relativní… 😀
Jo, ale na návrat do minulosti je potřeba nekonečná energie. 😉
Leda že by tunel. 😉
Nemám ve zvyku na něco nebo někoho plivat, ale tohoto dopravce jsem využil pouze jednou a musím říct, že nikdy více již do vlaku tohoto typu nevstoupím. Ne, že by mně nedovezl včas do cílové stanice, ale jsem chlap, který má bez dvou centimetrů dva metry. Sedět jsem vydržel pouze deset minut. Potom jsem se musel postavit, protože se to opravdu nedalo. Ne, že by sedadlo bylo tvrdé nebo nepohodlné, ale bohužel jsem se nevešel s koleny.
Vase vyska ale fakt neni prpblem dopravce, ze ne? Pokud vite, ze se vam pohodlne nesedi, kupte yi vyssi tridu s vyssim prostorem na nohy. Nebo budete stejne nadavat letecke spolecnosti na malo prostoru v economy?
Jet nejnizsi tridou a stetovat si na maly prostor.. Nevim, no…
No…198 cm je hodně…
Ale někdy je problém se vejít i při 185 cm…
Třeba v railjetu, tam na čtyřce člověk nemůže ani normálně vstát.
A jít na záchod se zeleným když sviti
Tohle nemohu potvrdit, mám 195 cm a do Leoflirtu jsem se bez problémů vždy vešel – vždy volím běžnou sedačku mimo čtyřky, žádný extrabuřt. Ovšem uznávám, že 3 cm mohou kolikrát znamenat víc, než by se mohlo zdát…:-)
A máte s panem Ondrou i podobnou hmotnost? To není hejt, ale je rozdíl mít na tu výšku 90 nebo 130 kilo.
Já tak nějak dlouhodobě osciluji kolem toho kila. Na zimu víc, na léto míň. Ale mám docela dlouhé haxny a tím pádem i stehenní kosti. Jako je fakt, že kdo je vysoký, zvykne si časem, že se občas yebne do hlavy a že ho občas někde tlačí kolena a uznávám, že to nemusí na první dobrou vnímat. Níže ale čtu, že prý má borec problém i se 176 cm – tak to už mi fakt připadá jako všech nářků futrál..
Ale kterého? 70, 80, 90, 100…?
Spíš záleží na objemu než hmotnosti 😀
U „čtyřek“ se stolečkem to opravdu problém je, ale ostatní sedačky v uspořádání „za sebou“ by měly být bez problémů.
To je možné. Já na čtyřkách ani v kupé nejezdím.
Nejsem zaujatý proti žádnému dopravci, využívám průběžně všechny, ale v tomto Vám musím dát za pravdu, a to zdaleka nemám dva metry! Jel jsem s tím dvakrát, dvakrát smůla na naprosto natřískaný vlak a na poslední místa u stolečku. Dáma vedle se zadkem na dvě sedadla mě stále vytlačovala svým pozadím do uličky, pán naproti měl svoje kolena stále u sebe, leč hodně hluboko mezi mýma roztaženýma nohama…no, pohádková cesta, k pohodlí to mělo hodně daleko. Navíc cenová politika pro normálně platícího zákazníka dost pekelná….zkrátka v dané cenové relaci zlatá první třída ČD, nebo Relax u Regiojetu..tomu v mém případě… Číst vice »
Zkrátka – LE = nejmenší pohodlí za největší peníze…
Na trase Praha Ostrava je idealni socka vagon od Jancury. I clovek co ma dva metry, nedosahne kolenem na sedacku pred sebou 😉
Na velikosti nezáleží
„o dva páry spojů ve směru Praha–Bohumín a dva páry spojů ve směru Bohumín–Praha“ ??
Vymýšlí vlastní železniční terminologii.
To samé čeká i linku na Slovensko po zavedení střídavého proudu od Žiliny na východ ?
Zajisté.
Od Žiliny na východ to bude až v příštím tisíciletí, ale přepne se uzel Žilina a trať do Krásna nad Kysucou.
Myslíte, že tam to bude dřív? 🙂
Nevěřím, že se trať do Čadce bude přepínat dřív, než se dokončí i rekonstrukce posledního úseku, který je v nedohlednu.
To ale stačí na to , aby se tam Leo nedostal, ne?
Hmm…tak to asi výhledově dojezdil…
To ještě není ztracené, mohl by pro ty Flirty ještě nějaké využití najít. Ale nebude to mít snazší než ČD s 380.
no pro Flirty by asi nejlepší využití v ČR bylo ÚnL-Kolín
A propos, zajímalo by mě, jestli by se při instalace ETCS dalo využít zlevnění z množství ostatních Flirtů nebo ne.
Pracujeme na přestupním řešení, abychom zachovali přepravu z a do Zlínského kraje
Hmm, takže to vidím na úvrať v Přerově a dieselové vlaky dále, za posílení linky Praha – Ostrava. Vidí tu také někdo jiný tu možnost zajíždění přímo do Zlína?
P.S. Vlezl by se tam další vlak třeba jednou za dvě hodiny?
Vedle nádraží je autobusák, taky možnost.
Ovšem, Přerov-Zlín busem.
však to tak už opakovaně bylo, i v podání RGJ
Nebývá na těchhle relacích přeparagrafováno?
Nevešel by se žádný pravidelný a už vůbec ne v taktu. Ve špičce je v úseku Otrokovice – Zlín střed sotva možné protlačit Rajky pro teplárnu a to ještě musí jet po zrychleném osobním (Neobsluhující zastávky mezi Otrokovicemi a Zlínem-Malenovicemi)
Vidim to tak žes co tu napsals je super blábol K.S….
Dotaz mimo mísu: spojení Praha-Wroclaw LE už asi neobnoví? Máte někdo bližší info?
Bylo zrušený kvůli covidu a teď to nejezdí kvůli výlukám. Mělo by to jezdit od tuším jř 23/24 a měli by to dostat na objednávku od státu ČD. Někde o tom byl relativně nedávno článek.
A hlavně to bylo objednávané Pardubickým krajem.
A co když ten začne šetřit…
Snad stát začne šetřit a ty zbytečné rychlíky-vzduchovoziče neobjedná.
Som zvedavý, kedy čierne vlaky z tohoto dôvodu zmiznú aj z trasy Praha – Košice, po prepnutí Žiliny a Čadce na 25 kV AC
To se ptej na ZSR. Původní plány na přepnutí byly na loňský rok. Uvidíme, kdy to nakonec dopadne.
Zmizí před přepnutím. Po přepnutí to už nedává smysl.
Umí někdo říct jak ty vlaky byly využívány?
Jaká má být motivace jet Leo expressem, když jede jako 3.v pořadí a do Ostravy jede nejpomaleji? I tři minuty po Pendolinu nebo RJ.
Jiná zastavovací politika (právě např. Kolín, Přerov, Suchdol nad Odrou, Studénka) a úroveň služeb. Sice u LE asi nejčastěji dochází k úplnému odřeknutí spojů (protože není záloha), na druhou stranu na palubě si myslím nabízejí nejpředvídatelnější standard. U RJ i ČD jsou poměrně velké výkyvy (SC Pendolino jest čestnou výjimkou) ve kvalitě služeb. Samostatnou kapitolou pak budiž premium třída, která opravdu je asi to nejlepší, čím se z Prahy do Ostravy dá dneska jet. Tím neříkám, že mě nabídka LE zaujímá (odrazují mě hlavně velké cenové výkyvy směrem nahoru, takže se zpravidla už ani nekoukám, kolik LE stojí), nicméně zcela… Číst vice »
To je vlastně pravda…mezi B249 a Bmz241 je zásadní rozdíl…ale obojí jezdí na Ex1…
Studenti a důchodci jezdili LE zadarmo, protože LE jim to co zaplatili vrátil jako kredit. Ze slovácka to jezdilo plné dost. Z Ostravy taky. Popravdě bych čekal, že začnou jezdit spíš do Valmezu, ale asi chtějí víc zahustit tu ostravu
Naposledy jsem jel nočním LE do Košic, oslovila mě cena 400kc v jedničce, v Olomouci se uvolnila půlka v Žilině další a za Spišskou jsme jeli tři do Košic jsem dojel ve vagónů sám. Celkem šlo od perónu tak 20-30 lidí.
Kdyz jsem jel na Slovacko, tak jsem tik obcas jel, protoze na Slovacky expres jsem fakt nemel koule ani nervy, a bylo to napohodu, i celkem slusne zaplnene…
Skoda, oproti otresnym CD uz asi nina alternativa nebude.
Na co konkrétně potřebujete na Slovácký expres koule a nervy? Na rychlík mi to přijde jako velmi slušný vlak.
Slusny vlak za me v roce 2022 ma v cele souprave jako naprostou samozrejmost zasuvky a wifi pro klidnou praci.. U CD ve vice nez pulce souoravy chybi wifi, v nekterych vagonech i zasuvky. Rovnez chci mit pri ceste moznost dat si k jidlu neco dobreho(coz sorry, ale oschla bageta z voziku, ktery soupravou 1x za 4 hodiny projede, neni). Ale to prvne jmenovane je zaklad, pres to v tomro roce uz nejede vlak. Chci cestu vyuzit efektivne pro praci, ne se „koukat z okna“, jak tu nekteri skalni fans cd mnohdy navrhuji. Slovacky expres je vsechno, jen ne slusny… Číst vice »
Člověk by řekl, že jsme nejbohatší země ve střední Evropě.
Třeba takový PID je bohatý jako arabský šejk, když může rozvážet 5 lidí velkými autobusy…
Nechápu mínusy. Buď jsou to stejní vygumovanci jako rusáci, ale spíš nikdo z těch 10 mínusářů PID v StČ kraji nepoužívá. Tady stačí na nejméně 50% linek mikrobus. Pro školní spoje by se i vyplatilo zaplatit taxíky. Ale ne, tady se všude celý den honí nejméně Crosway.
On asi v některé časy potřeba je a na ty jiné se ho vyměňovat za mikrobus nevyplatí.
Prosím, prosím a můžete mi říci, který vůz v soupravě linky R18 nemá Wi-Fi a zásuvky? Ať hledám, jak hledám, tak takový v soupravě nevidím. A Vaše oblíbené Bdt tam opravdu nejezdí 😃
Ano R18 je tak špatná linka a cestující ji tak nenávidí, že tam neustále rostou počty cestujících…
Pocty cestujicich rostou, protoze obecne roste mobilita a pocet cestujicich na temer vsech dalkovych linkach. Kdyby tamvl vstoupil RJ, tak jde pochopitelne pocet cestujicich na Slovackem expresu do haje. Na „oblibenost“ souprav jezdicich na Slovackem expresu se staci podivat na jakoukoli diskuzi, kde se jakkoli Slovacky expres zmini. A nekolikrat jsem byl svedkem toho, ze si znami googlili spojeni a kdyz videli nazev „slovacky expres“, radeji rekli, ze pockaji na RJ nebo neco podobneho(napr pri ceste z Olomouce do Prahy).. Nebyl to ojedinely pripad, asi ta povest nejak vznikla, at uz kvslitou soprav, nuloveho servisu a podobne 🙂 Wifi neni… Číst vice »
Jestli neco Slovackym expresum opravdu chybi, tak je to hospoda.Co je naopak sympaticke, ze tam stale jezdi kupecka, takze kdo nechce do vcelina, muze zazit klidnou cestu.
Hmm, akorát tady pletete jablka s hruškami, protože Wi-Fi v některých Bmz sice skutečně není, avšak v těch pro linku R18 to neplatí, protože všechny prošly modernizací před startem nové smlouvy.
No a jestli ty vaše informace o té nenávisti cestujících k R18 jsou tak pravdivé, jako Vámi avizovaný brzký konec ČD na lince S6 MSK, tak mohou být na Nábřeží v tomto směru opravdu v klidu 😂
Že by počty cestujících rostly obecně bych tak netvrdil…Aby tomu tak bylo, musí spojení nabízet určitou kvalitu. A z ,,kvality“ RJ se myslím už spousta lidí také vyléčila (včetně mě).
A kdyžtak prosím přidejte odkaz na nějakou diskuzi, ať se mohu poučit.
Vy jste se z kvality RJ urcite nevylecil, vy RJ jako rezijkar nejezdite a nikdy jste nejezdil, tak tu aspon nelzete, diky 🙂
Ohledne linky s6, uvidite, kdo bude mit pravdu, ja jen psal, co se resi ci resilo na kraji, a tam skutecne jsou na to, co CD predvadi na s6 neskutecne nasrani a resilo se, jak se CD co nejefektivneji zbavit… Jak je to ted, kdyz uz nove soupravy vesmes jezdi, netusim, ale porad pry na hodne spojich jezdi nedustojny vrak… Kazdopadne, uvidime 🙂
Já se o RJ taky někdy otřel. Taky jsem režijkář? 😀
Určitě 😂
Každý kdo nechválí RJ apod.je režijkář? Zajímavá úvaha…
Ne, kazdy, kdo zaryte brani CD, to je trochu rozdil… Ja napsal, ze jsem nechtel jezdit Slovackym expresem, protoze mi holt nevyhovovala jezdil jsem le, a hned se na me vrhli, jak si jako vubec dovoluji napsat, ze sluzby cd stoji za hovno a proc tim jako sakra nechci jezdit, kdyz je to „na rychlik kvalitni vlak“. Neni, vvalitni vlak vyoada jinak, napriklad mu zcela nechybi vozy, do ktereho ma clovek mistenku. Kupon na 30 korun, za ktery si nekouoim ani onu oschlou bagetu z minibaru opravdu relevantni nahradu nepovazuji.. A to je jedno s druhym, proc se lidi CD… Číst vice »
No vidíte, a já hlupák myslel, že režijkář je ten, kdo má režijku. 🙂
Ano, a rezijku maji zamestnanci CD, kteri svuj podnik budou hajit, i kdyby ono zminovane Bdt nasazoval na priplatkove vlaky super city, se slovy „no a co, regiojet ma zase zpozdeni ve vlaku do chorvatska, v Bdt si muzu natahnout nohy a kochat se barevnymi sedackami, lidi co si stezuji jsou moc rozezrani“… Takze asi tak 🙂
Jo, zrovna teď o víkendu jsem musel RegioJet využít z Brna do Vyškova. Jediné plus bylo funkční Wifi, které v InterPanterech na R13 poslední dobou dost zlobí. Ale jinak… jediný velkoprostor v soupravě a zrovna ten nejhorší. Cestou tam byly i zásuvky, cestou zpět ale nikoliv. A když jsem se obsluhy zeptal kde jsou zásuvky, tak že prý ve vedlejším (kupátkovém) voze! No to jsem se musel hodně držet, abych toho chlapa nepraštil. Proboha, máme rok 2022! Lidé už nechtějí jezdit kralíkárnami, jako v minulém režimu! O čemž, na podiv mnohých zdejších šotoexotů, svědčí i fakt, že tento jediný velkoprostor… Číst vice »
Jen pro rejpaly doplním, že na RegioJet na R8 jsem se těšil. Doufal jsem, že kvalita stoupne, ale nestalo se. Jezdí tam v podstatě pořád totéž, jen s Wifi, občerstvením a občas zásuvkami. Smutné. Když porovnám R8 s R9, které pořád jezdí ČD, tak nevidím zásadní rozdíl, krom toho, že ČD tam má víc velkoprostorů a vizuální informační systém. Ve výsledku tedy jediné, co je na R8 lepší oproti R9 je občerstvení. A to je sakra málo.
Wifi, obcerstveni a zasuvky jsou dost velky pokrok oproti Beckum bez wifi, bez klimy a bez obcersveni, ne?
Až na to, že tam Béčka jezdila jen jako posily. Kmenově tam jezdily „Piváky“ a Bee napůl velkoprostor, napůl kupátka (omlouvám se, nechce se mi teď hledat přesné označení). A občas tam jely i lepší vozy se zásuvkami, ale to byly spíše výjimky, nicméně pamatuji to. Každopádně ty zásuvky tam v posledních letech provozu pod ČD zpravidla byly alespoň v jedničce. A ano, pokrok to byl, to uznávám, nicméně já neporovnávám tehdejší stav R8 s tím současným, ale současný stav R8 se současným stavem R9, která za dob ČD byla s R8 provozně provázána, protože i ČD, ať se vám… Číst vice »
Ale ty pivaky ani ty vozy co popisujete wifi ani zasuvky nemaji, takze je to prast jak uhod…U RJ je to proste samozrejmost, vcetne obcerstveni… Ne, opravdu nevidim jediny argument ve prospech cd, vzdyt i ta cena je ores inflaci nizsi, nez byla za CD
Právě, že standard ty zásuvky u RegioJetu nejsou, jak jsem napsal. A ano, ty vozy co tam jezdily je také neměly, ani Wifi, ale z hlediska komfortu to bylo IMHO lepší, než ty šílené regionální velkoprostory, které tam teď nasazuje RegioJet. A ne, do kupátka opravdu nevlezu, nebude-li to nezbytně nutné. Tož tak.
V narvanejsich případech jsou prodělané pravé zadní vozy, kupé, bez wifi a místenek. Jinak ale normální velkoprostor i kupé
Tak ono hlavně mít Bdpee na dálkové linky je brutální omyl. Samé čtyřky, stoleček a stoleček jen do půlky. Na dálkové vlaky by měl být standard, že budou ve velkoprostoru z +- 80% dvojky. První třída tam taky jezdí, ale kvalita ještě horší než Bdpee..
Tak to mají do budoucna docela mizerné vyhlídky…
Protože u R18 a R19 jsou první na ráně při zvyšování kapacity tratě Praha – Kolín…
Porostou dál, spousta lidí tam BUDE MUSET vlézt.
To tam nejezdí ten „geniální“ barový vůz alias první třída? Tam se dá najíst/napít…
Zajisté. Zvlášť když je člověk tak na výši, že jezdí tou jedničkou…
Nebojte, já tím vlakem také občas jezdím, proto se Vás ptám, co tak drastického se tam děje, že „potřebujete koule“. Je to rychlík, takže nejnižší vrstva rychlých vlaků (vlastně i kvalitativně) a na to je to slušný vlak. Také pracuji cestou na noťasu, přes apku si umím koupit místenku do konkrétního vozu (se zásuvkou, klimatizací, wifi). Je fakt, že paní s občerstvením mi taky sem tam chybí…ale na to se nespoléhám…ČD v tomto modu prostě fungují na jiném principu, takže se občas stane, že je vlak přeplněn, občerstvení nestíhá…ale za to mohou jet všichni i ti bez místenky, a pořád… Číst vice »
Mam toho nacestovano opravdu dost. Tskze s temi kecy o cestovce jste fakt mimo. Zrovna nedavno jsme se s jednou pani, co procestovala temer celou Asii bavil ve 2,5 hodiny zpozdenem „R 640 Hukvaldy“ vlivem „zpusobeni dopravcem“ bavili, ze tak katastrofalni sluzby a spolehlivost dopravce jsme temer nezazili. A kdyz uz, tak v Indii, kde jizdenka stoji desetinu ceny… Kdyz CD mluvi o zdrazovani jizdneho a predvadi toto, tak se te povesti a nasranosti beznych lidi neda absolutne divit.
Tak pozor. Indie má několik tříd a když si koupíte ty nejnižší 2, tak ano, stojí doslova pár korun. Ale ty vyšší třídy jsou daleko dražší než u nás.
Ano, ale ty nizsi tridy jsou mnohdy na urovni vozu od cd, s trochou nadsazky 🙂
A coe absolutne vytaci, aby clovek dostal kompanzaci za zpozdeni, na kterou ma ze zakona narok, nemhsi u RJ delat absutne nic a do par dni ji ma na konte(mysleno samozrejme na kreditove jizdence), zatimco u cd musi sam zadat, vyplnovat slozite formular a pak x tydnu cekat, az nejaky strejda odborar rozhodne, zda je zadost opravnena… Proboha proc? Proc neni samozrejmost, ze cestujici dostane to, na co ma narok automaticky?
S poznámkou ohledně řešení kompenzací musím jako zákazník soulasit. Mám aplikaci můj vlak a inkartu, když jsem měl posledně zpoždění + nebyl řazen vůz první třídy a fungující wi-fi, vytiskla mi průvodčí tři kusy papaíru a vyzbrojila mě informací, abych to vše + vytištěnou jízdenku (!!!) odnesl na pokladnu ke kompenzaci. Přitom by stačilo, aby její terminál umožnil připsat mi kredit/poukázat peníze. 🙁 Niméně jako daňový polatník uznvám, že dráhy se vlastně chovají jako „řádný hospodář“ neboť většina lidí se na takovouto kompenzac vy*ere.
Ne. A právě proto, že ČD živí jakési strejce, má i drahou režii, a ty vlaky nemohou stát tolik jako v té Indii…
U LEO ovšem toto platí stejně jako u ČD.
Dokonce s tím, že když to nestihne do několika měsíců, tak žádost zamítnou že je prej neoprávněná… 🙁
Prostě spoléhají na to, že na to člověk zapomene, nebo to nezjistí.
Copak, došly data?
Pravidelné řazení Slováckého expresu: Apee (klimatizace, WiFi, zásuvky), Bbdgmee (Klimatizace, WiFi, zásuvky), Bmz²²⁴ (Klimatizace, WiFi, zásuvky), 2x Bdpee (Klimatizace, WiFi, zásuvky), posilové Bee²³⁸/Bmz²²⁴ (oboje klimatizace, WiFi, zásuvky)
Ta Bmz…Apee jako jednička…
Jezdim ze Suchdola, vim jakym smerem budu sedet, v cem budu sedet.
RJ nestavi, CD je trochu loterie a pres leto je ve vagonu asi 15 stupnu a pruvan.
Jo a i IC stavi v kazde zastavce, ktera ma nastupiste.
Výhoda střídavého proudu. Zmizí tramvaje.
Můžu se zeptat, čím je stadler FLIRT „tramvaj“? :DDD Vždyť je to jedna z nejpopulárnějších jednotek pro dopravu na hlavních tratích na světě, a samozřejmě v kat. P-II. A teda, střídavé 25kV vlakotramvaje se běžně vyrábí, takže vozidel, který průměrnej šotouš za tramvaj označuje se taky nezbavíte 🙂
Tramvaj to není ničím, je to panťák.
V panťáku neslyšíte hluk z vedlejšího oddílu, který začíná nejdál s dalším vozem (někdy i blíže)
V těchto konkrétních tramvajích neplatí režijka, proto modrým gumám leží v žaludku.
Což není nic nového, znal to již Ezop. Liška a hrozny.
Ale vsugerovali si takovou nenávist, že by nejraději, aby vlaky tyhle vlaky nejezdily vůbec. A běda tomu, kdo by místo toho volil autobus – kvůli tomu ten vlak přece nevyhazovali z kolejí.
👏👏👍
A proč by měla platit režijka ?
Tam naopak režijka všem důchodcům a studentům.
A asi právě proto to má platící lid tak drahé…
Vám vozidlo s jedním „nekonečným“ průchozím oddílem přes celou jednotku (je-li 1. třída oddělena, nechytejte mě za slovo) přijde málo jako tramvaj?
Tramvaj to je, ale s četnými výhodami. Jede to, slušný je i rozjezd, bez drátů kousek i dojede. Pro substrát v eco-třídě se to dá vydržet tak do 50km, dál už jen s otupěním nervových zakončení, případně rovnou s omámením mozkového řídícího centra (alko, ženská v minisukni na obzoru atp.). Jako tramvaj se to ale špatně tlačí/táhne, bo specialita na spřáhle.
Já nevim, jel jste někdy v Panteru? 😀 protože oproti tomu je eco třída flirtu pohodlnější tak stonásobně a chodový vlastnosti taky.
Nejsem nijak vysoký, mám 176cm, ale v Panteru sedím pohodlně, v LE mám problém se vejít s nohama
No, koukám, že se na to budu muset příště zaměřit, protože s mými 195 jsem u Leoše zatím neměl problém. Toho Pantera taky budu muset někdy zkusit…
Já hlavně nejsem nějaký chronický stěžovatel, spíš naopak. Soukromníkům též fandím. Ale v diskusi už jsem vyčetl, že je to problém 4 sedaček a já jel v LE asi vždycky ve 4.
Chodové vlastnosti jsou oproti Panterovi příjemnější (míň to hází přes výhybky), ale na nohy mám víc místa právě v Panterovi. Je to samozřejmě můj čistě subjektivní pocit a nemusíte s ním souhlasit.
Nepochybně – 480 tak strašně neposkakuje na výhybkách…
Jel a nemůžu souhlasit. V Panteru vadí stolečky na nohy (192 cm), ale kde nejsou, dá se to. Černá mamba je na vyhýbce více poznat ten plast pod zadelí, místo pro nohy hrůza.
Nesmysl. Tak ne že by to bylo buchvíco, ale zase bych nepřeháněl. OVA-PHA se dá normálně kulturně absolvovat i na běžné sedačce. Já vždy jedu tím, co zrovna jede a peníze neřeším, bo jezdím většinou pracovně. Srovnatelně dobře se dá jet Pendem, Leem i RJ vekoprostorem (do kupé nelezu). Ve vlaku pracuju a nějaká čtvthodina mezi OVA a PHA mi žíly netrhá.
Copak, bojíte se, že v oddílovém voze by jste přišel o panenství?
Dlouhodobý držitel Zlatého čtyřhranu mě fakt nemůže urazit.
Do mých preferencí je vám, s dovolením, úplný prd. Berte to tak, že vám v kupé nezabírám místo a své sexuální fantazie si řešte jinde, mohu-li prosit.
No…bylo by zajímavé porovnat rychlost rozjezdu 640 vs. 480.
A Scharfenberg? Zvykejte si – Scheißewerke vz. 640 ho mají taky…
Třeba takové nechutně počmárané tramvaje 471 skutečně zmizí, už aby to bylo. Začal bych Prahou.
No než bude Praha střídavá, tak se na panťáky 471 budeme chodit koukat do Lužný do muzea xD
Několikrát jsem s 471 o víkendu jel z OL do Prahy a nemělo to chybu. Škoda, že již nejezdí.
Problém 471 je v létě ten, že potřebujete celý vůz takřka pro sebe, aby se všude daly postahovat okénka do průvanu. S lidma se to nedá, každý druhý hned začne apelovat na zavírání oken po rozjezdu. V zimě čiré peklo, venku rozsah teplot 0 až +5, uvnitř 30 stupňů….
471 stahovací okýnka opravdu nemá, pane Sova. Má jen pár nouzových vyklápěcích větraček, které ale v případě nefunkční klimy stejně moc nepomáhají. Bohužel ověřeno na vlastní propocené kůži 🙁
jé pardon, já si to spletl s Tornádem ….
Tak klima ve Slonovi je opravdu slabá, holt je to macek.
Detektiv Štika by vydedukoval, že jste 471 nikdy nejel.
Žlutogumní nenávist není o nic slabší než modrogumní.
To nejde…to by byla ochromena nejen veškerá osobní, ale i dálková doprava (163, 151, 471…)
Ale možná by šlo přehodit Olomouc…
Je vtipné, jak šotoušci skákají dva metry vysoko radostí z toho, že LE nedojede do Staráče…ale zároveň kvičí, že tam, kde jejich milované ČD provozují staré stejnosměrné šroty se přepínat nesmí. A to jde přitom o totéž.
Blbost, nic takového se neděje. Přepínat se bude podle plánu a ani ešusy se nedožijí své čtyřicítky, stejně už pražský provoz z významné části nestíhají. Banány se zahodí dost brzo kvůli ETCS. Peršounů už moc není, ještě ale existuje pravobřežka.
Olomouc má jít ve stejné hlavní etapě jako Ostrava až po Slovensko. Už aby to bylo.
Ty 471 si bohužel počmarali debilní cestující, jinak ešusy nejsou žádné tramvaje ty hrozinko
A že konkurence počmárané vlaky nemá, asi má inteligentní cestující. Je hezké jak modré gumy smýšlejí o svých zákaznících. Je to tramvaj a hodně jetá.
Ta jednotka si v žádném případě nezaslouží jakoukoliv hanu! ☝️Subjektivně je to jedno z technicky nejvyspělejších a uživatelsky nepřívětivějších vozidel jaké na našich kolejích jezdí. ☑️
Z hlediska obsluhy za tím zaostává i Vectron, Panter, aj…
Avšak své mouchy má také. Dehonestaci si ale nezaslouží.
Haní se to jen proto, že to nejsou České dráhy, svým způsobem to chápu, ale nemusí se to hanit. Už nějakou dobu se panťáky nasazují na rychlíky a vyšší třídy všude po světě. Už to nejsou jen ty mašinky s lokomotivou a vagónkami.
Výraz „vagónky“ mi něco či někoho připomíná
Ale nebojte se…v TJŘ budou na dálkové spoje nasazovány jedině lokomotivy s vozy.
Konkrétně Vectron & Traxx.
Ano. K uspokojivému příměstskému nasazení by stačilo vrátit do třetího článku dveře, a upravit uspořádání sedadel.
Kez by existovalo neco, co by zrusilo stare kozenkove kraksny od CD, to by ocenilo daleko vic lidi 🙂
A kdyby tyhle jednotky nakoupily ČD, tak by část „kovaných držáníků“ mohla sloužit jako trakční motor, jak by vzteky rotovali.
A jaký by byl pohon tohoto modelu?
Na pivo? Na vodku?
Nejde o existenci ale o peníze. Rychleji než několik mld. ročně to prostě nejde.
V principu ne, ale lze ovlivnit, kolik bude těch miliard…
Myslím, že ČD dělá v zásadě co může (i za cenu neoptimálního zadlužení) a RJ i Arriva se jim snaží co nejvíce ulehčit život tím, že jim pomáhají s procenty tržního podílu. Stát a kraje už do toho těžko můžou lít víc, leda snad šikovnější prací s dotacemi EU…
Já bych věděl…
Tramvaje mají opravdu vynikající první třídu. Pravda, sice velmi drahou ale opravdu pohodlnou. Konkurenční velkoprostorové vozy první třídy ČD, s lehce prošlapanými koberci a sedačkami bez košů na odpadky(!!!) byly, ikdyž o dost levnější, značným downgradem. Rovněž, pro takto dlouhu cestu by slováckým/zlínským expresům už celekm slušel i jídelní vůz.
Výhoda tramvajových rychodrah – zmizí Scheißewerke.
Docela neschopnost ze strany LE, že nebyli schopni nechat do jednotek AC systém dodělat. Věděli to X let. ČD už mají všechny původně DC pantery předělané.
Myslím že celou dobu sázel na samohyby z ČLR.
A je třeba říct, že jim to asi těžko vyčítat. akdyby nebyl covid, tak by to možná číňani dotáhli.
Kam? Na vrakoviště?
Možná se to ještě dozvíme, prý stále testují, jen na vlastní triko.
Sázel na jednu kartu, a ještě k tomu čínskou … a co chtěl s těmi 480 teda udělat? Jistě ne hodit ze skály.
No to teda nemají, jestli 2 možná?
Chyba se stala hned na počátku. Již objednávka měla být na dvoj/troj systémové jednotky. Tato úspora se nevyplatila. Naštěstí jde přepínání docela pomalu.
Jó…v nejbližší době by se mohla přepnout Olomouc a obě trati do Nezamyslic a Brna…
Co je mu platné, že jde přepínání „pomalu“, když v ČR i SR zasahuje trať, po které jezdí?
No hlavně, že už v několikátém plánovaném JŘ měli několik spojů protažených přes Hodonín, Břeclav až do Bratislavy a zpět. To byl jen asi nějaký „podnikatelský záměr“, -kdyby náhodou ….
Ano, dokonce i na idos.cz tyto spoje jsou od 13.6.momentálně k nalezení.
Ale jízdenku si na něj nekoupíte. 🙂
Teď jsem se díval na stránkách SŽDC na „aktuální“ JŘ pro trať 330, a letos to mají LE plánované „jen“ do Břeclavi. Trať 330 je přitom elektrifikovaná se stykem obou trakcí u Nedakonic tuším již někdy od konce 80-tých let minulého století.
Tím to není. Oni se jen stydí do JŘ napsat, že Sirius není a nebude.
Spíš mi to přijde jako vyžírání kapacity, protože co kdyby tam náhodou chtěla konkurence. A osobně doufám, že někdo opravdu přijde, protože ty věčně zpožděné EC z Polska mě už opravdu přestávají bavit.
„Pracujeme na přestupním řešení, abychom zachovali přepravu z a do Zlínského kraje,“
Tak zaveďte linku do Vsetína/Horní Lidče, to je taky Zlínský kraj. A nemusíte pracovat na „přestupním řešení“. Ale chápu, že Ostrava/Bohumín je zajímavější.
Valašský expres tam stačí.
V nejhorším případě budou muset bývalí bratři svůj podíl o 1-3 Bmpz…
Oni potřebují obsluhovat oblasti, které mají potenciál cestujících. Kroměříž, Zlín a Uherské Hradiště, i když na té trati přímo neleží, vygenerují asi více cestujících než Hranice, ValMez a Vsetín (130 tisíc obyvatel ku 65 tisícům). To není obslužnosti Zlínského kraje, ale o možnosti získat cestující…
K Valmezu si přidejte Rožnov, Zašovou Zubří…, dokupy plus 30.000 lidí. Pak si přihoďte ještě dědiny okolo Vsetína a jste přes 100.000 obyvatel taky.
Tak tohle se dá napsat i o tom Slovácku, když se tam započítají „dědiny“ tak mají víc obyvatel, to je pravda. Kromě toho, na Valachy se vždycky kašlalo, se divím že tam stát vůbec objednává linku Ex2 a ještě víc se divím, že konečně opravují/vylepšují nádraží na Vsetíně. I když teda Zlín by chtěl opravit/vylepšit taky, ale tam to asi chtějí udělat dohromady s tou elektrizací či jak se tomu říká
Zlín je v pořadí, konečně Leoš přestal jezdit právě kvůli přípravám na modernizaci Zlína.
jo kdyby stát dříve elektrizoval vlárskou dráhu, tak mohli jezdit například přes Uherský Brod do Luhačovic
Jó…to si nechte tak 60 let zajít chuť…
Hlavně v okamžiku, kdy se GVD rozloučí s linkou R18…
A nebo by nejezdil vůbec, protože by k přepnutí na střídavinu už dávno došlo, minimálně do toho Starého města. Ono totiž jaksi nedává smysl mít na Vláře další styčný bod, když může být celá ve střídavině 😉