Dopravci Železnice

Leo Express nemá žádnou nabídku na odkup, prý šlo o nepochopení. Ruší další spoje

Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express

Převzetí společnosti Leo Express případným kupcem či vstup nového investora se v brzké době konat nebude. Soukromý dopravce oznámil, že nejedná aktuálně s žádnými zájemci, kteří by vstoupili do firmy. Deník Právo citoval mluvčího Leo Expressu Emila Sedlaříka, podle kterého žádná konkrétní nabídka nepadla.

Informace přišla necelé dva týdny poté, co server E15.cz zveřejnil text, že ve hře o dopravce jsou rakouské dráhy ÖBB nebo Deutsche Bahn. O nezávazném zájmu obou firem informoval už v červnu i deník Zdopravy.cz

Vylučuji, že by v této chvíli bylo něco konkrétního na stole,“ ujistil Sedlařík. Na připomínku Práva, že o prodeji Leo Expressu se spekulovalo v médiích již letos na jaře, mluvčí odpověděl: „Tehdejší vyjádření našeho generálního ředitele Petera Köhlera bylo špatně pochopeno. Mé­diím sice řekl, že diskuse probíhají, měl ale na mysli jednání, která spolu vedou jednotliví dopravci o aktuálních otázkách železnice, například o její liberalizaci.“

Spekulace o prodeji Leo Express se táhnou několik měsíců, ve hře byla i údajná nabídka na prodej firmy společně s největším tuzemským soukromým osobním železničním dopravcem RegioJet. Majitel RegioJetu Radim Jančura to ale odmítl. O možném prodeji obou firem jako první informovaly v květnu Hospodářské noviny.

Leo Express zatím nezveřejnil výsledky za loňský rok, nedá se ale očekávat, že by se firma loni dostala do plusu. Pro zahraniční dopravce by tak měla hodnotu hlavně tím, že by se dostali na nové trhy.

Leo Express stále nemá k dispozici pátou jednotku, i když je přes měsíc opravená. Firma dnes oznámila zrušení dalších spojů až do 16. října, většinou čtyř denně.  

Štítky

23 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Já si to úplně nemyslím. Jejich obsazenost je velmi vysoká. A ceny kupodivu poměrně dost vysoké. Pravda je asi jenom ta, že ve ztrátě jsou všichni. Protože nízké ceny.
    Zároveň sždc osolilo poplatky na hlavním koridoru. Rozdělilo ceny podle mapy. A Praha Ostrava maximálně osolilo. To celkem nahrává těmto lehkým low costům. Jančura má staré lokomotivy a vlaky.
    K tomu mají nyní tu německou trať, kde jsou podle mě vyšší ceny. To se taky hodně projevilo na tržbách.
    Vždyť proti začátku jsou někde úplně jinde. Jsou dvoj- trojnásobné.
    Neštastné bylo to zrušení jednotky. To jim muselo dát velký záhul. Provozně výpadek + cena opravy.
    Navíc, pokud by se jim podařilo jezdit do Polska. Tam jsou ceny jízdného velmi vysoké. Pendolíno jezdí za víc jak 3kč/km. Tam je to opravdu celkem nedotované. To je opravdu zcela jinde než v ČR S 0.7 Kč/km
    Hlavní riziko je možnost politiků zakazovat prodej jízdenek ve vnitrostátních úsecích.(jako Slováci v úseku do Bratislavy) A riziko nehody na banánové infrastruktuře.

  • Taky kdo by chtěl firmu která je věčně ztrátová a to i přes to, že je to totální low cost. Snad jedině někdo kdo chce jednoduše vstoupit na trh a na peníze moc nekouká a nebo ČD právě aby se jim tady neusadil nějaký silný dravec. O ceně těch stejnosmernych jednotek se nemá moc cenu ani bavit.

  • O krok blíže ke krachu, z provozního zisku nezvládají ani splácet úroky z dluhopisů, natož aby zbylo na odpisy.
    Prodej půjček hejlům na P2P portálech za 10% pa to jenom dokresluje.
    Trochu se to podobá Tesle, žádný zisk a spotřeba kapitálu, ale ta je moc velká a známá a tak stále přitahuje peníze a pozornost investorů.

  • že by tu soupravu poškodil jak jel s tím vysunutým stupněm, přeci má v opravě druhou co se střetla s tím bagrem nebo to byla ta opravená?

    • Petře. S žádným vysunutým schůdkem se nejelo. Je to stará fotka, kterou tady dávají furt dokola. Jde to poznat i podle zrcátek, které jsou nad 100 zaklopené.
      Navíc mašina jízdu s vysunutým schůdkem nedovolí.
      Jednotka co se líbala s bagrem dávno jezdí.

  • Jak Radim vždycky říkal, všechno je jen otázkou ceny. Takže to že RegioJet není na prodej sice tvrdí, ale pokud by někdo nabídl hodně zajímavou cenu, je na prodej hned. Leoš to stejný. Oba to dělají jen pro peníze, ne pro dobro lidí

  • Nechau,jak se leo express muze uzivit na tech par linkach s tak malo spoji… proc take nejezdi praha tabor budejovice a jine atraktivni spoje??’staci sledovat,jak si jizni koridor ceske drahy chvali,ze se zvedl pocet cestujicich po modernizaci koridoru. To same ted bude na ttase do plzne,kde ocekavam diky zrychleni vyrazny narust cestujicich…

    • Vlada: Do ČB i do Plzne či Brna LE jezdit nemůže, neboť jeho jednotky neumí jezdit pod střídavým napětím 25 kV. Ale mohl by jezdit do Usti nad Labem a Děčína.

      • Diky za odpoved. Ocekaval bych,ze rakova firma v roce 2018 ma ambice vyuzivat vsechny ekonomicky vyhodne trasy v cr a blizkem okoli. Nechapu,proc sami sebe takhle limituji.uz z principu to nemuze dopadnout dobre. A koukam,ze sice prodavaji bus jizdenky do jiznich cech pres tabor,ale to je ve spolupraci s flixbusem, coz take neni urcite dobre. 🙁

  • Autobusy v konkurenci Regiojetu a Flixbusu jsou nepodstatné. Vlaky v ČR mají perspektivu možná do Starého mesta a do Polska. Do Ostravy či Košic mají malou kapacitu. A jedna souprava v nemecku to nevytrhne.

      • Při jeho systému „nemám zálohu tak jednoduše část spojů prostě bez náhrady zruším“ bych byl radši kdyby tam jezdil někdo trochu serióznější (a nemusí to být nutně ČD).

Newsletter

Partneři


Výběr editora