Leo Express oznámil jízdní řád do Krakova, vyjet má v létě o víkendech
Jednotka Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Leo Express
Společnost Leo Express má v příštích týdnech až měsících spustit víkendový provoz vlaků mezi Prahou a Krakovem. Firma už zveřejnila
Mezi Prahou a Katowicemi,Krakovem jezdí hodně autobusů ,ceny jsou velmi nízko,jízdní doba je podobná,nebude to jednoduché obsadit vlak na tuto cestu
Hodně je dost nadnesené slovo. Dostat se odpoledne z Krakowa byl dost problém. Jeden regiojet vyprodaný, jeden leoš jezdí ze Lvova a je zpožděný několik hodin. Museli jsme do Katowicn a Portu Moravicu. To spojení těch měst s ČR je vysloveně tragédie.
Když vidím ten výčet zastávek, připomíná mi to spíš osobák Praha – Kolín/Pardubice. Příjezd po 23. hodině mi přijde poměrně moc pozdě – soudím ale podle sebe, zkrátka když jedu někam, kde jsem v životě nebyl, tak bych měl trochu obavy přijet někam skoro o půlnoci. Je to ale asi o zvyku. Nebo to bude vhodné pro Poláky, co pracují na Ostravsku a budou se vracet domů.
Hodně Poláků pracuje i v Praze. Vlak po pracovní době je lepší než jet druhý den.
z Prahy jezdí do Krakova dost autobusů ,ceny jsou velmi nízko již ted,
s touto konkurencí půjdou ještě dolů ,jízdní doba je stejná jako bus
Sice se to netýká Leoše, ale zajímavé spojení k Baltu nabízí noční spojení Bohumín – Hel s lůžkovými vozy. Vůbec jsem nevěděl o tom, že se něco takového připravuje, viz R 402/403 WYDMY Leba/Hel – Gdynia – Lodz – Katowice – Chalupki – Bohumín. Jede od 22. VI. do 31. VIII. Zcela bez propagace…
Nejenže se to netýká Leoše, ale netýká se to ani spojení Prahy s Krakovem. 🙂
Horší časovou polohu aby pohledal… Docela by mě zajímala cílová skupina cestujících.
letěl jste někdy letadlem? a to letiště KRK je hodně používané, nebot někdo fakt nemá chut a peníze letět z prahy.
A tato poptávka kulminuje během noci? Nenarážel jsem na existenci vlaků, ale na příjezd do Krakova po 23. hod. a odjezd odtud v 5 ráno.
Vzhledem k tomu, že jako první LE tuto informaci zveřejnil v polštině a velkému zájmu se těší hlavně v Polsku, viděl bych orientaci hlavně na polský trh.
Z pohledu českého ultrašotouše jistě, z pohledu polského turisty, co chce na víkend do Prahy, to těžko šlo udělat lépe.
většinou ano, bud odlet nebo přílet je po půlnoci kdy už musíte použít auta a parkoviště.
petr.r: OK, tak z tohoto pohledu tedy asi ano.
Tomas: Polsko moc neznám, ale že by mezi tamními víkendovými turisty bylo nějak masově oblíbené vstávání kolem 3:45…? Ono i z těch Katovic to znamená tak 5:30-6:00, to se asi někdo najde, ale že by to „těžko šlo lépe“?
No nic, nechme se vývojem překvapit.
Přijde mi, že ty časy jsou nastaveny pro polského turistu, co si bude chtít udělat výlet do Prahy, případně pro polského pracujícího, co se bude vracet v pátek večer z práce na Ostravsku do vísek za hranicemi…
Bylo by zajímavé vědět, jestli si ty trasy takto objednal Leoš, nebo mu je tak daly PKP…
Hlavní majstrštyk i nadále zůstává jízda 130 km tři hodiny.
Asi kombinace obojího.
Jediná možnost, bez překopání oběhů, je po 1361 a před 1356.