Leo Express odtajnil jízdní řády vlaků do Vratislavi, jízdenka má být do tří stovek

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Na veřejnost pronikl první návrh jízdních řádů pro nové přímé vlaky z Prahy do polské Vratislavi. Zavést je chce od

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Souprava

Pro socky bez auta asi skvele. Pro zbytek lidi z Prahy dokonale mimo. Vstavat ve 4:30 (zeny ve 4 – liceni) a hnat se na nadrazi na odjezd v 6? Nekdo spadnul z visne. Nejlepsi bude pockat az se od Bolkova protahne dalnice k hranicim a to same u Jaromere. Pak jizdni doba autem klesne a bude to autem za 3h, coz odpovida prijemnemu vyjeti v 9. Pokud budu chtit dat na nejake benzince kafco,tak 8:30. Clovek se kazdopadne vyspi a zadny stres. Zpatky vyrazit v 19 a v Praze 22.

Pavel Novák

Asi tak. Cesta vlakem by nemusela být marná, kdyby a) odjížděl z Prahy v 8h, nebo lépe 9h b) jel by pod 4h, což znamená jako Ex, nikoliv navržená trapárna zastavující v kdejaké vesnici c) spolehlivější dopravce

arakain

Těžko říci. Vstávat ve 4 ráno, abych byl v ranním MHD v 5 rano, abych stihnul odjezd v 6.01.. Sice to přirovnání k letadlu souhlasí, ruziňský rozstřel je taky kolem 6 a pak ještě 8 ráno, jenže na letiště se taxi bere běžně, nebo se zde dá tak nějak zaparkovat, což je v centru složitější. Ale hlavně, když se nakramuju v 5-6 ráno do auta, s dětma, mrknu na waze a případně 60- 18 minut před odjezdem storno jizdenek, protože už jsem vlastně min půl hodiny za Prahou na dálnici… Jezdím do Polska, řízení mě po najetí těch cca 600… Číst vice »

Bob

Škoda, že to není rychlík a že to nejezdí také v pracovní dny. Takže zůstaneme u aut táhnoucích se mezi spoustou náklaďáků.

TPal

Taková technická – s čím to LEO Express odjezdí?

Mates

Tak na tuto otázku bych rád znal odpověď i já 🙂 Ale jako opravdu, vzdá se LE cest do Bohumína na úkor Polska, nebo zase kalí vodu. Čínské jednotky se asi letos do ČR dostanou, ALE na schvalovací razítko letos určitě nedostanou…..Čím tam tedy budou jezdit??? Takže asi zadlužená firma přesune jednotky do nové regionální firmy (image hejtmana i vlastníka je důležitá) a hurá do Pce a Polska. Smlouva zatím s Polskem není, ale dle článku KD a LE na ní pracují…. Když denně vidím, jak probíhá rekonstrukce žst. LETOHRAD, jak se střídají nesjizdné úseky Uno-Let, Let-JnO či Let-Žbk, co… Číst vice »

Petr

Tak zase nic no. Už jsem myslel, že si do té Wroclawi konečně zajedeme, když bude důstojné spojení, ale ty časy odjezdů z Prahy jsou pro zlost.

František

Dělá Vám problém vstát na šestou a ještě trochu dřímat ve vlaku? Příjezd v půl jedenácté a odjezd v půl šesté mi přijdou OK. Nebo i ten odjezd je podle Vás moc pozdě? A jaká je (i po rekonstrukci) část tratě, s tím asi dopravce moc nezmůže.

Petr

Dělá mi to velký problém, ano, a moje žena to má díky bohu stejně. Výlet si chceme užít od začátku do konce a vstávání po čtvrté ráno do představy užívání rozhodně nepasuje. Jak jsem psal níže, radši pojedu později a v cíli přespím. Pěkný hotel se v Polsku sežene i v den příjezdu kolem tisícovky. Čas odjezdu by za mě mohl být klidně o hoďku, dvě později. Nicméně podle počtu mínusů na mém příspěvku hádám, že si zákazníky Leo sežene, tak proč ne, lidi jsou různí, a těm co jim vstávání na šestou nevadí přeju hezký výlet.

železničář v důchodu

A on Vám snad někdo brání jet tam první den z domova později a přes den byť s přestupy (a zastavit se třeba ještě někde na chvíli cestou – třeba Klodzko je hezké město) a vracet se druhý den tím večerním vlakem domů? Při dvoudenní cestě si dokonce můžete udělat i okružní či polookružní výlet, při němž i cesta bude svým způsobem součástí cíle – zejména pokud dopravce dohodne i nějakou platnost víkendových síťových jízdenek.

Souprava

A co jet proste normalne autem,jako clovek? Vlakem muzu jet treba na Karlstejn. Pric nekam,kam se to nevyplati. Nebo jste socka bez auta,ktera nema ani na pujcovne?

Tomas

Podle mě si to své cestující najít může. Prostě spojení Prahy a Česka obecně s Vratislaví je katastrofální a autem to z Prahy o moc rychlejší není. Ve vlaku se člověk aspoň může dospat a časy umožňují strávit nějakých 6-7 hodin prohlídkou města, což v případě Vratislavi stačí bohatě, včetně posezení v nějaké cukrárničce nad vynikajícím pavlovem, kterého u nás skoro nikde nedělají, a v případě Prahy na základní procházku centrem ostatně taky. A že to zastavuje na každé mezi, protože to platí kraj v rámci své dopravní oblsužnosti, je mi celkem jedno.

Roman Svačina

Tak je to pořád lepší než aktuální stav, kdy první spojení z Prahy je doba jízdy 7:35. Ale nemůžu se dočkat až v práci najdu jízdní řád z roku 2010? kdy jezdil rychlik (Praha)-Pardubice-Wroclaw. Tehdy to bylo jak? P.S. v té době byla jízdní doba Lichkov-Miedzylesie asi o hodinu delší (před opravou trati) a tehdejší Przewozy Regionalne tm dávali degradovaný polský vůz 1. třídy na 2. třídu. Takovou jízdu do Wroclawi už asi nikdy nezažili…rád bych se pletl

Jan

Nejrychlejší jsem to měl vždycky stopem. Tolik polských kamionů jezdí at už z Hradce nebo z Prahy 😉

Pepin

k čemu to je?

Výr velký

K čemu je Pepin?

X 1

Na gril. 😉

Standa

K tomu aby to v Čechách bralo kapacitu už takhle přetížených tratí.
K tomu aby pastikar mohl cucat krajské peníze za údajnou ZDO, kterou má za státní peníze ( ano státní, kraj žádné svoje peníze nemá) státní síťový dopravce, ne nějaký soukromý šašek s plnou hubou slibů, obrazkama v Malování a 4tramvajema

Roman Svačina

Jízdní doba Wroclaw-Lichkov 2:14. Dává tušit, že na polské straně tento vlak pojede jako osobák. Takže u mě špatný… Hodně špatný.

D.S.

Naprostý souhlas.

Tady na Moravě

Jako osobák pojede už od PCE-hl.n.
Toto nebude alternativa, ale znouzectnost.

-TR-

Zazněly zde spekulace, že vlaky přes Lichkov do Polska by měly jezdit jen o víkendech.

Napadá mě, zda náhodou v jízdních řádech akorát nejsou uvedeny vlaky do/z Polska, které budou začínat/končit v Lichkově. U takových vlaků bývá přesný jízdní řád známý až těsně před změnou GVD. Nevíme, jak budou jezdit vnitrostátní vlaky v Polsku (jízdní řády se tam často mění).

Logiku by dávalo, kdyby se do Lichkova akorát protáhl polský vnitrostátní vlak a jela na něm souprava KD.

Někdo znalý mě snad opraví.

Tady na Moravě

Ještě bych do článku doplnil, že tento mezinárodní vlak pro cestujících Čechy-Slezsko bude stavět v takových velkostanicích jako Hnátnice, Dolní Dobrouč nebo Černovír.
Díky tomu tento vlak dosáhne úžasné cestovní rychlosti v modernizovaném a elektrifikovaném úseku UnO-Lichkov 53 km/h !!! Pozor, ať se vám nezačne vařit krev v žilách 🙂
Teda jestli tím náhodou nějaký chudák turista pojede, tak si za Letohradem zřejmě bude myslet, že se ten vlak rozbil, že jede takovými přískoky a pořád zastavuje 🙂 To zas bude ostuda…

František

Takhle nějak to už i jezdilo, akorát až z Pardubic a v režii ČD. Kraj nezavádí nic moc převratného, prakticky jen vyměnil dopravce. Jediná novinka je protažení do Prahy. Možná, že to je pro kraj tím hlavním přínosem.

železničář v důchodu

Ano, takhle nějak to už i jezdilo, akorát až z Pardubic a v režii ČD (a vlastně až do nedávna): když se to před už mnoha roky (tenkrát dost pracně) podařilo dojednat Michalovi Štěpánovi v jeho tehdejší funkci ředitele KCOD ČD Pardubice (nebo jak se ten útvar a jeho vedoucí představitel tehdy nazýval) …

Novik

„dosud jede nejrychlejší spoj z Prahy do dolnoslezské metropole 5 hodin a 10 minut“ – a to v jakém časoprostoru? Protože v tom našem je běžná doba o tři čtvrtě hodiny rychlejší, naopak 5+ může být nějaký náhodný pomalý výstřelek…

karlos

Super. Jen tedy podotýkám, že to není nejrychlejší spojení. Flixbus tuhle cestu zvládne za 4 hodiny 25 minut. Každopádně Leo je lepší než Flix, takže suprr zpráva.

Oskarák

Smutné je, že dopravce musí za kraj řešit návaznost autobusů od vlaků na Dolní Moravu. To by snad měl kraj řešit sám a zajistit tyto návaznosti ať už v Králíkách nebo Lichkově u nádraží. Jenže v současnosti ty návaznosti jsou špatné a ve stěžejním čase o víkendu, kdy do LIchkova v 9 h přijíždí RegioPanter z Pardubic (s přípoji od Prahy i Brna), což je ideální čas na celodenní výlet, tak žádný autobus nenavazuje! (viz: http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L700152_181209_220859.pdf) Pak se nemůže nikdo divit, že se tam všichni hrnou auty a není kde zaparkovat.

D.S.

Proč smutné? Mám za to, že se k tomu Leo zavázal, když mu byla zakázka přihrána. Smutné spíše je, že vlaky do Polska nebudou jezdit každý den.

Tady na Moravě

Zprava: „Bude prime spojeni Prahy a Vratislavi!“
Realita: 5 vikendovych socka-spoju pro zoufalce bez auta

Martin K.

Máme doma 3 auta na 2 řidičáky a když můžeme, tak volíme vlak. Taky z Moravy

Tady na Moravě

Ja taky Martine, ale vstavat kvuli tomu ve 4 rano, abych stihnul vlak v 6, to se neda nazvat jinak nez socka-spoj. To neni pro „normalniho“ nesotousskeho a autovlastniciho pasazera.

František

V 6 jede i přípoj z Moravy? A v kolik byste muset vstávat, kdybyste volil auto? A v kolik jít spát, abyste neusnul za volantem? Jo, zázrak to není, ale…

Samo

Ja mam tiez auto a tiez preferujem vlak, ale ak ten vlak chodi dva krat za tyzden a zastavuje ako osobak, tak zial dalej volim auto.

Dobre spojenie do Wroclawi chyba ako sol, ale toto zial nie je dobre spojenie.

Hodně štěstí

Ve 3:38 v pondělí z Wroclawi to bude taky kasovní trhák.

Novik

Píšete ironicky, ale možná že jo. A možná, že to bude dokonce nejvytíženější spoj, protože v noci z neděle na pondělí je ve směru z Polska špička. Ostatně brzké ranní vlaky třeba z Ostravy do Prahy (aniž bych chtěl srovnávat přepravní proud) donedávna taky jezdily v podobnou dobu.

MartinS.

V noci z neděle na pondělí je ve směru z Polska špička, ale spíš auty směrem do Německa, aby tam přijeli na 6 ráno a šli rovnou do práce. Myslím, že do Prahy zase tolik Poláků pracovat nejezdí. A do Německa se vlakem rozumně nedostanou.

Novik

Tak se možná místo toho myšlení vycházejícího z neznalosti prostě aspoň párkrát nějakým tím nočním spojem pl-cz projeďte 🙂

Tomáš Záruba

No v 6 ráno z Prahy i na 22:30 do Vratislavi to budou teda davy… Pokud to není stylem „volnou soupravu máme akorát od-do“, moc rád bych věděl, jaká úvaha za těmi časy je. Hlavně, aby to pak někdo akorát nepoužil jako „důkaz nesmyslnosti“ proti případnému zavedení (skutečných) denních vlaků.

Arnošt

Naopak ten čas v šest ráno z Prahy mi přijde super. Ideální na víkendový výlet. To samé obráceně do Prahy.

Tomáš Záruba

Co komu z nás jak připadá je jedno. Podstatné, jestli se to trefí do vkusu většiny. A o tom velmi pochybuju.

jouda

Z Prahy třeba tak ne, ale z dalších měst po trase už je to zajímavější.

Petr

Tykráso, v 6 ráno ideální na víkendový výlet? Se silným skřípením zubů bych možná v těch 6 vstal, ale abych tou dobou už stepoval na nádraží, ve svůj volný den, no to bych se musel nejdřív praštit do hlavy.

Riki

Praštěte se radši hned :-), třeba se Vám rozsvítí a nebude problém se vstáváním 🙂
Jinak jestli se chcete dostat do Wroclawi a něco tam poznat při jednodenním výletu, ideální čas vyrazit časně ráno. Já bych raději vyjel už v 5:00 🙂
Jinak je to bez noclehu zbytečné, dojet tam ještě později. Když to tedy nejde rychleji.

Petr

Já než bych se celý den potácel jako mátoha, tak se radši normálně vyspím, vyrazím později a v cíli zůstanu přes noc. Ale lidi mají samozřejmě různé preference, věřím že někdo je třeba normálně použitelný i po 5 hodinách spánku 🙂

Riki

Tak to je Petře jiná písnička, když chceš přespat 🙂

Jan

Ja myslím, že ono je to ako dôkaz nezmyselnosti celkom postačujúce už teraz. Áno, ten vlak ide z Prahy o 6 ráno. Ale vo Wroclave je o desiatej (čo už môže byť pre nemálo ľudí neskoro, ak pripočítam pol hodinu na dochádzku po Wroclavi, v podstate je to použiteľné len pre výletníkov, pre cesty hlbšie do Poľska je to už taktiež dosť neskoro). A ak by mal byť vo Wroclavi o hodinu/dve skôr, vstávalo by sa v Prahe za hlbokej noci. A to už teda nevidím vôbec. Ako by vyzeral (skutočný) denný vlak?

Tomáš Záruba

Z obou měst tak v 9-10, až se lidi v hotelech v klidu vyspí, nasnídají, sbalí a přesunou na nádr.

železničář v důchodu

Jako další spoj samozřejmě ano, ale jde-li o víkendové „turisticko-výletnické“ vlaky, pak časný ranní odjezd vyhovuje – chyba je jen v tom, že těch spojů je málo a nepočítá se (zatím) ještě s nějakými dalšími nejlépe dvěma dvojicemi vlaků = dopoledne a odpoledne, aby i ten podvečerní mohl jezdit ještě o něco později.

MartinS.

Vzhledem k tomu, že to jezdí jen o víkendech, tak jsou to spoje pro výletníky. Ideální na jedno nebo dvoudenní výlet do Vratislavi pro Čechy a stejně tak na výlet do Prahy pro Poláky. Ano, v pátek večer z Prahy a v pondělí ráno (v noci) z Vratislavi to pojede asi prázdné, ale nějak tam a zpátky tu jednotku dostat musí. Otázkou je, kdo by chtěl jezdit denním vlakem, protože vyrazit třeba v 10:00 z Prahy znamená být ve Vratislavi před pátou odpoledne. To je ztracený den strávený na cestě. Ostatně podobný model používají aerolinky, že se do evropských destinací… Číst vice »

Jarek

Hlavně tím, že to jede v závazku v Pardubickém kraji, je poměrně jasné, na koho je to dělané.
Přejezdy z Prahy a do Prahy můžou být jen zveřejněné soupravové jízdy…

František

Ta nějak. Ovšem to zastavování na každé mezi odradí možná i lidi z východočeských měst. Zkrátka je to místní vymeták s možností jet přímo i někam dál. Podle mě celkem zapadá do činnosti kraje ve veřejné dopravě…

František

(Tzn. hlavně, ať to není použitelné příliš. 🙁 )