Leo Express obnoví provoz vlaků do Polska, od června chce jezdit denně

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Dopravní společnost Leo Express obnoví 30. listopadu po téměř dvou měsících železniční spoje z Prahy do Krakova. Víkendový provoz přerušila

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan.J

To vše je sice chvályhodné, ale zjistil jsem, že za téměř 30 let od pádu komunismu se rychlost našich a polských železnic ani o trochu nezvýšila, neb to stále trvá sedm či osm hodin z Prahy do Krakova či Varšavy a měla by to být záležitost řekněme 4 hodin. Je to vina železnic, nepružnost jízdních řádů, nevhodnost kolejového svršku, nadměrného počtu zastávek či bezpečnosti vlaků? Nevím, ale je to smutné…

Pavel K.

Když už jezdli nedávno Leoš do Polska, měl x-hodinová zpoždění, které neměl šanci dohnat. Naštvanost cestujících se násobila. Je ro dálková linka do nepořádnické země, takže to zase bude stejné. Nemají zálohy, jen sní a snaží se o nemožné.

železničář

Jestli mají ve Zlínském kraji všech pět pohromadě,
okamžitě ukončí tu debilitu a začnou seriozně jednat
s ČD o zajištění ZDO.
Jaký ještě chtějí důkaz o tom,že soukromník to neujezdí.
A to hlavně personálně.

Petr.R

důkaz je třeba RJ, který slevnil cestování tak, že hodně lidí začalo jezdit vlakem a obdobný to bude v polsku, na hlavní tratě půjdou soukromníci, bude se slevnovat. Nevím proč by do polska měla jezdit ztrátová čd která není schopna dojet ani bez ztráty na slovensko, neplatíme na čd už dost peněz?

Petr.R

ale vy jste asi se spletl, nebo chcete ve zlíně aby mu sebrali živnosták?

Jan

No a nebo sejme na přejezdu traktor a zase bude jezdit akorát do ….
Vážně jako koníček vláčky pro synáčka super, ale spolehlivost 🙂
(pojede spoj zítra, za týden, až bude opravená trať, hezky slunečný den…)

TuKabel

Co je to za klauni? Po hříchu jediné dobré rozhodnutí byl nákup Flirtů (až na to, že aby ušetřili nechali to ve verzi tramvaj – srovnání např. s Běloruským Flirt Intercity je tristní). To jsou držáky a na naše tratě vyloženě vhodné (Flirt vs. Pendolino – netřeba komentáře). Potom jejich rozdělení tříd na 3. A tímto krokem se vyčerpali a prasí na co šáhnou. Banda diletantů, které by jinde nenechali ani nosit vodu. Nejsou dobří manažeři, technici ani neumí marketing. Jejich Čínovlakům se řežou všichni co vidí do dráhy a už teď se těší na ty úplatky aby to někdo… Číst vice »

Jiří

Dobrý den, uvědomujete si, že 3 a více tříd má i RegioJet (Low Cost, Standard, Relax, Business) a i České Dráhy u RailJetu (Economy, First a Business). Tento Váš argument s třídami považuji tedy úplně mimo.

TuKabel

Premium Leo Expressu je naprosto unikátní jak co do prostoru tak do sedadel a je zbytečné o tom polemizovat. Srovnávat mechanický nepohodlný Railjet s rozkládacím elektrickým sedadlem / lehátkem je úplně mimo (BTW jediný rozdíl mezi premium a 1 třídou Railjetu je podnožka a prstům nebezpečný stolek v područce).

Bery

On si to mozna na rozdil od MD uvedomuje. Ale na MD jim to jeste nedoslo. 😀

Petr.R

tukabel-leo koupil flirt třikrát levněji než pendolino čd a podívej se na časy jak jezdí a to nebudeme srovnávat kolik pendolino vycucne více elektřiny. A proč nekoupil to a to-já vám řeknu, podívejte se co se před 8 lety vyrábělo a on chtěl nízkododlažnost.

jal

Nejlepší je srovnávat autobus s mikrobusem. 🙂
Pětivozový leoš je ekvivalent třívozového vlaku.

noerf

jal: Tak autor myslel obecně, že ČD nakupují jednotky, lokomotivy, vozy, či wifi do vlaků až za dvojnásobek ceny než konkurence a to i u relativně srovnatelných položek.

Martin K.

Poraďte mi s tím, jak si nemám z této společnosti (konkrétně z jejího vedení) už dělat srandu a mám je brát seriózně. Co týden, to perla o rozšiřování linek, financování, chybějící kapacitě, 15 jednotkách co soutěží o zakázku miliardě krajů najednou,…

Kirschner

První a zatím jediný soukromník? Asi chyba v liberalizaci :-)) Za to u nás je liberalizace v plném proudu a samá kvalita.

noerf

Kirschner: Ono se to vytříbí jako dálkové autobusy, kdy jezdily různé Karosy 735, 736 a následně řady 9xx a dnes na potencionálně zajímavých linkách jezdí dálkové autobusy s WC, možností kávy či tisku, wifi a klimatizace standard. A kupodivu u některých měst vznikla pravidelný takt v průběhu celého dne a zvětšenou kapacitou autobusu.

Petr.R

správně, pamatuji jak jsem jel linkou do kodaně a byla to karosa 736 bez klimatizace nebo škodou RTO 706 na mazurská jezera atd. Nástupem soukromníků se to rapidně zlepšilo jak u železnice, tak na cestách.

Dash9

V Polsku na to šli jinak a konkurovali (stále konkurují?) si tam v dálkové dopravě státní PKP Intercity se státními PKP Przewozy Regionalne včetně neuznávání jízdenek atp.