Cestovní ruch Dopravci Infrastruktura Železnice Zprávy

Leo Express obnoví provoz vlaků do Polska, od června chce jezdit denně

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Dopravní společnost Leo Express obnoví 30. listopadu po téměř dvou měsících železniční spoje z Prahy do Krakova. Víkendový provoz přerušila 9. října kvůli pracím a s nimi spojeným omezením na polské straně, místo vlaků jezdily z Bohumína do Krakova autobusy. Firma už spustila prodej jízdenek na obnovené železniční spoje.

Vlak Leo Expressu vyjíždí z Prahy v pátek a v neděli v 16:10 a do Krakova dorazí ve 23:25. Zpět z Krakova vyjíždí v sobotu a v pondělí ve 4:53 a v 11:32 zastavuje na hlavním nádraží v Praze. Český dopravce je první a zatím jediný soukromník v osobní dopravě na polských kolejích.

Firma při obnovení provozu kalkuluje mimo jiné se zvýšenou poptávkou během svátků koncem roku. Po nich ovšem nastane 8. ledna další přerušení provozu, vlaky pak znovu vyjedou na krakovskou linku 22. března. Důvodem jsou opět práce na trati.

Leo Express rovněž oznámil, že od 20. června (tedy 11 měsíců od zahájení polské vlakové linky) budou zlato-černé jednotky obsluhovat linku Praha – Krakov každý den. „Nebýt omezení na polských kolejích a prodloužení času jízdy, jezdili bychom každý den již nyní,“ uvedl mluvčí LE Emil Sedlařík.

Leo Express se stále potýká s absencí jedné jednotky. Zrušení některých spojů opětovně prodloužil do 22. listopadu.

18 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • To vše je sice chvályhodné, ale zjistil jsem, že za téměř 30 let od pádu komunismu se rychlost našich a polských železnic ani o trochu nezvýšila, neb to stále trvá sedm či osm hodin z Prahy do Krakova či Varšavy a měla by to být záležitost řekněme 4 hodin. Je to vina železnic, nepružnost jízdních řádů, nevhodnost kolejového svršku, nadměrného počtu zastávek či bezpečnosti vlaků? Nevím, ale je to smutné…

  • Když už jezdli nedávno Leoš do Polska, měl x-hodinová zpoždění, které neměl šanci dohnat. Naštvanost cestujících se násobila. Je ro dálková linka do nepořádnické země, takže to zase bude stejné. Nemají zálohy, jen sní a snaží se o nemožné.

  • Jestli mají ve Zlínském kraji všech pět pohromadě,
    okamžitě ukončí tu debilitu a začnou seriozně jednat
    s ČD o zajištění ZDO.
    Jaký ještě chtějí důkaz o tom,že soukromník to neujezdí.
    A to hlavně personálně.

    • důkaz je třeba RJ, který slevnil cestování tak, že hodně lidí začalo jezdit vlakem a obdobný to bude v polsku, na hlavní tratě půjdou soukromníci, bude se slevnovat. Nevím proč by do polska měla jezdit ztrátová čd která není schopna dojet ani bez ztráty na slovensko, neplatíme na čd už dost peněz?

  • No a nebo sejme na přejezdu traktor a zase bude jezdit akorát do ….
    Vážně jako koníček vláčky pro synáčka super, ale spolehlivost 🙂
    (pojede spoj zítra, za týden, až bude opravená trať, hezky slunečný den…)

  • Co je to za klauni? Po hříchu jediné dobré rozhodnutí byl nákup Flirtů (až na to, že aby ušetřili nechali to ve verzi tramvaj – srovnání např. s Běloruským Flirt Intercity je tristní). To jsou držáky a na naše tratě vyloženě vhodné (Flirt vs. Pendolino – netřeba komentáře). Potom jejich rozdělení tříd na 3. A tímto krokem se vyčerpali a prasí na co šáhnou. Banda diletantů, které by jinde nenechali ani nosit vodu. Nejsou dobří manažeři, technici ani neumí marketing. Jejich Čínovlakům se řežou všichni co vidí do dráhy a už teď se těší na ty úplatky aby to někdo certifikoval (což se samozřejmě nestane). Tak nejvyšší čas tu šaškárnu ukončit, ne? Leoši, končíme! Leoši, končíme!

    • Dobrý den, uvědomujete si, že 3 a více tříd má i RegioJet (Low Cost, Standard, Relax, Business) a i České Dráhy u RailJetu (Economy, First a Business). Tento Váš argument s třídami považuji tedy úplně mimo.

      • Premium Leo Expressu je naprosto unikátní jak co do prostoru tak do sedadel a je zbytečné o tom polemizovat. Srovnávat mechanický nepohodlný Railjet s rozkládacím elektrickým sedadlem / lehátkem je úplně mimo (BTW jediný rozdíl mezi premium a 1 třídou Railjetu je podnožka a prstům nebezpečný stolek v područce).

    • tukabel-leo koupil flirt třikrát levněji než pendolino čd a podívej se na časy jak jezdí a to nebudeme srovnávat kolik pendolino vycucne více elektřiny. A proč nekoupil to a to-já vám řeknu, podívejte se co se před 8 lety vyrábělo a on chtěl nízkododlažnost.

        • jal: Tak autor myslel obecně, že ČD nakupují jednotky, lokomotivy, vozy, či wifi do vlaků až za dvojnásobek ceny než konkurence a to i u relativně srovnatelných položek.

  • Poraďte mi s tím, jak si nemám z této společnosti (konkrétně z jejího vedení) už dělat srandu a mám je brát seriózně. Co týden, to perla o rozšiřování linek, financování, chybějící kapacitě, 15 jednotkách co soutěží o zakázku miliardě krajů najednou,…

  • První a zatím jediný soukromník? Asi chyba v liberalizaci :-)) Za to u nás je liberalizace v plném proudu a samá kvalita.

    • Kirschner: Ono se to vytříbí jako dálkové autobusy, kdy jezdily různé Karosy 735, 736 a následně řady 9xx a dnes na potencionálně zajímavých linkách jezdí dálkové autobusy s WC, možností kávy či tisku, wifi a klimatizace standard. A kupodivu u některých měst vznikla pravidelný takt v průběhu celého dne a zvětšenou kapacitou autobusu.

      • správně, pamatuji jak jsem jel linkou do kodaně a byla to karosa 736 bez klimatizace nebo škodou RTO 706 na mazurská jezera atd. Nástupem soukromníků se to rapidně zlepšilo jak u železnice, tak na cestách.

        • V Polsku na to šli jinak a konkurovali (stále konkurují?) si tam v dálkové dopravě státní PKP Intercity se státními PKP Przewozy Regionalne včetně neuznávání jízdenek atp.

Newsletter

Partneři


Výběr editora