Dopravci Železnice

Dál se čtyřmi vlaky. Leo Express opět odložil návrat páté jednotky o dva týdny

Souprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan Sůra
Souprava Stadler Flirt dopravce Leo Express. Foto: Jan Sůra

Leo Express oproti původním slibům opět odložil návrat své páté jednotky Stadler Flirt na koleje a nejméně další dva týdny bude jezdit pouze se čtyřmi vlaky.

Vyplývá to z oznámení, které firma zveřejnila na svém webu. Podle něj budou zrušeny čtyři spoje každý den. Jde o stejné vlaky, které nejezdí od června loňského roku, kdy Leo Express přišel o jednotku kvůli nehodě v Přerově. 

Podle mluvčího firmy Emila Sedlaříka platí stav, kdy stále není vyřešen spor s pojišťovnou. „Situace pro nás není jinak potěšující a intenzivně ji řešíme. Cestujícím se omlouváme za nastalé komplikace,“ řekl Sedlařík.

Leo Express před dvěma týdny vysvětlil, že návrat záleží na jednáních s pojišťovnou. „Řešíme celkovou výši škody a naši spoluúčast na úhradě nákladů za opravu, v této věci máme odlišný názor než pojišťovna. Věříme ale, že se ve velice krátkém horizontu dohodneme a jednotka vyjede ke komerčnímu provozu,“ dodal před dvěma týdny Sedlařík.

Leo Express ale neodpověděl na dotaz, proč se nedomluví s pojišťovnou, aby souprava mohla jezdit a vydělávat a spor o spoluúčast vyřešit později. Stejně tak zůstala bez odpovědi otázka, zda nelze tento stav chápat tak, že firma nemá dostatek hotovosti na pokrytí spoluúčasti. Vlak je přitom už od srpna opravený.

V neděli 4.11. napsal Peter Köhler z Leo Express dopis, v kterém vysvětluje nenasazení jednotky sporem s pojišťovnou Colonnade, společností Stadler a Leo Express o výši celkových nákladů za opravu. „Není pravda, že nemáme na spoluúčast,“ řekl Köhler. Podle něj spoluúčast zaplatili už před rokem.

Zrušené jsou tak stále vlaky 1354 (6.07 z Bohumína), 1355 (10.10 z Prahy), 1364 (14.12 z Bohumína), 1365 (18.10 z Prahy).

22 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Je to zcela jednoduché. Stadler jim zakázal s jednotkou nakládat, protože je vodili za nos od začátku této kauzy. Dluží jak Stadleru za vlak, tak Borcadu za interiér. Tak to tam ještě nechte pár měsíců stát, ideálně 24 ať ztratíte záruku a pak to prodejte nějakému kamikaze. Ale já bych tento prodělečný Klaunov a Hurvínkov nechtěl ani zadarmo – jenom vyházet ty darmožrouty v čele s technickým ředitelem by samo o sobě stálo víc než je hodnota celého Leoše.

    • Spíš aby už to tenhle dopravce, který si hraje s vláčkama v měřítku 1:1 konečně zabalil. Tohle ježdění 5 náročných oběhů s 5 jednotkami bez zálohy nikdy nebude spolehlivé nemluvě o tom, že svými malokapacitními jednotkami akorát překáží.

  • LE bych doporušil jezdit linku Lysá – Milovice nebo Ústí – Lichkov. Přesně těmto relacím odpovídá jeho vozový park.

    • Až tady začne jezdit za pár let jiný dopravce, který vyhraje například s jednotkami Stadler Flirt, nebude k tomu daleko.

    • Vždyť se přece počítá s tím, že „paštikář“ bude jezdit černými tramvajemi trasu Pardubice – Lichkov – Wroclaw, až dostane od Netolického provoz na tratích (dle KJŘ) č. 024 a 025 …

  • No. Já si myslím, že tím, že jednotka tak dlouho stojí, tak prodělává mnohem víc, než o jaké sumě s pojišťovnou jednají. Normální by opravdu bylo ji dát okamžitě do provozu a pak řešit spor s pojišťovnou. Docela by mě zajímalo, co za tím opravdu je…
    A taky, co měli za pojištění, protože tohle na mě působí, že si vybrali nějakou variantu MINI nebo BASIC, kdyby něco takového existovalo 😀

    • Co za tím opravdu je? Už nemají peníze, to je celé, nic víc za tím nehledejte. Vznik a existence Leo Expressu byla stejně umožněna pouze tím, že tatínek Novotný zasponzoroval synáčkovi drahou hračku.

      • Jasně, nemá peníze. To asi tak nějak tuším, ale pokud nemá peníze ani na to, aby zaplatil část opravy své jednotky, tak to je centimetr od krachu, což se mi zas nechce věřit, že by na tom byl až tak extrémně špatně, jinak být zaměstnancem, tak dávám výpověď, protože nebudu čekat, až mi nepřijde mzda.

    • Viděl jsem ji tam v neděli a podle návěsti byla obsazená. Pokud se na ní neustále někdo střídá, musí to být terno.

      • Nevím, jestli tam je fíra, ale každopádně tam je ochranka, která to hlídá 24h denně. Nahozené to je, ale pochybuju, že by tam někdo na tom byl. Ještě jsem tam nikoho nikdy neviděl.

        • Pokud dnes jednotku odstavíte s aktivním odstavením tak musíte nechat svítit na obou koncích po jednom světle takže se to tváří jako kdyby tam ten fíra byl.

  • Můj tip na výjezd páté soupravy je 7.1.2019. Je možné požádat Admina a vyhlášení tipovací soutěže? 😉

Newsletter

Partneři