Leo Express jedná s Pardubickým krajem o převzetí dvou tratí. Chce jezdit i do Vratislavi
Společnost Leo Express je blíže prvnímu kontraktu s kraji na provoz regionálních vlaků. Radní Pardubického kraje pověřili náměstka pro dopravu
Pardubický kraj to oznámil v tiskové zprávě. „Tento krok má pomoci především zkvalitnění dopravy pro cestující v regionu a lepšímu spojení se sousedním Polskem. Radní dále uložili náměstku Kortyšovi, aby jednal s Českými drahami o předložení finančního modelu na zajištění dopravy na území celého kraje,“ uvedl kraj v tiskové zprávě.
„Vzhledem k tomu, že chceme být maximálně otevření, tak jsme jednali se všemi dopravci, kteří o provoz na našich tratích projevili zájem. Společnost LeoExpress nás kontaktovala s nabídkou na provozování regionální železniční dopravy na dvou tratích z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Lichkov, Králíky až do Mlýnického Dvora a z Dolní Lipky do Hanušovic,“ uvedl radní pro oblast dopravy Michal Kortyš.
Podle něj chtějí vstupem dalšího dopravce na tyto tratě, které dosud obsluhují České dráhy, přispět ke zkvalitnění služeb. „Čeká nás však ještě řada jednání, abychom si vyjasnili nejen sankční mechanismus, ale také spolupráci s tarifem IREDO, či způsob prodeje jízdních dokladů. V rámci předběžných konzultací již však byla řada těchto otázek zodpovězena,“ dodal Kortyš.
Leo Express Pardubickému kraji nabízí motorové vozy Alstom Lint, které má převzít v prosinci. Měl by tak rok na to je nechat v Česku schválit.
Ve hře je ale ještě další linka z Prahy do polské Vratislavi, kde z Pardubic dosud neexistuje přímé spojení. O jeho návratu se mluví, zatím ale nedošlo k žádné dohodě. Leo Express v únoru oznámil, že chce do Vratislavi začít jezdit. LeoExpress je v úzkém kontaktu s polským dopravcem Koleje Dolnośląskie, s kterým by provozoval linku do Vratislavy společně.
Nasazoval by na něj své jednotky Stadler Flirt, které jsou aktuálně jedinými elektrickými jednotkami schválenými zároveň pro provoz v České republice i v Polsku. „Jsme velmi mile překvapeni, jak rychle dokáže dopravce reagovat na požadavky zákazníka. Řádově během několika dnů jsme obdrželi nejen návrh jízdního řádu, informaci o opravárenství a možném druhu nasazených moderních vozidel, ale také finanční model, který se nám jeví z hlediska splnění jako velmi reálný. Nabídka zároveň obsahuje i možnost zajištění navazující autobusové dopravy v turisticky exponované oblasti, nebo také provoz nostalgických jízd v letním období až do Hanušovic. Dalším přínosem je snaha umožnit veřejnosti porovnávat služby zajištěné jednotlivými dopravci,“ řekl hejtman Martin Netolický.
Pardubickému kraji končí smlouva s Českými drahami v prosinci příštího roku.