Leo Express jedná o vstupu strategického investora, rodina Novotných má zpět přes 90 %
Elektrická jednotka "Sirius" od CRRC pro Leo Express po vykládce z lodi v Brémách. Foto: Leo Express
Leo Express zažívá před pár dní před startem provozu v závazkové dopravě velké majetkové i manažerské přesuny. Rodina bývalého majitele
Do 5-ti let 300 jednotek? To nejspíš přeberou veškerý provoz v ČR a SR dohromady 😉 Nebo to rozhází po Evropě, pod jménem Flixtrainu? Každopádně by poté jednotka CRRC Sirius byla jednou z nejrozšířenějších vlakových řad v Evropě. S ohledem na Čínské “neomezené možnosti“ to zas tak nemožné není. Ale je potřeba taky dodat, co na to jednotlivé národní certifikační úřady. Taková EBA je neuvěřitelná Hydra. Dál je to taky kapacita tratí. V DE je už nyní stopstav pro některé úseky. Tam si uvědomují fakt, že i nákladní doprava musí někdy jezdit. Protože železniční nákladní doprava je za prvé, stěžejním… Číst vice »
„Díky liberalizaci železnice se v Evropě nyní hraje o 22 miliard euro.“ – místo někoho současnýho koho by porazili asi místo bude
Jsem rád, že vzali linku Praha – Wroclaw která chyběla a ČD na to kašlali.
Dobrý den, napadá Vás někoho, proč do představenstva a do dozorčí rady nominovaly lidi se zkušeností pouze z Česka? Když Leo Express má ty své rozsáhlé plány dopravu taky v Polsku, Slovensku, Ukrajině…
Obrovský amatérismus. Ono v Hamé se šidit dalo, ve veřejné dopravě je to značně horší. O to více, když serete lidi od fochu tím, že jste Jidáš, který tu tahá čínský šunt
Pane když tu píšete o čínském šuntu tak Škoda trainspotting je co?
Zdravím.. v LE ví z vedení o dopravě možná 2-3 lidi, zbytek je to jen stážista a blbci, co si mysli, že vedou firmu 🙂 dispečeři ex stevardi a Čína půjde asi na šrot, neboť VN kabely vedou přes prostory cestujících 🙂 jaké si to kdo udělá, takové to má 🙂
… VN kabely vedou přes prostory cestujících …
Lze toto tvrzení podpořit, nebo je to jen planý výkřik do tmy? Děkuji.
„Vsadil jsem se nedávno s čínských velvyslancem, že do pěti let tu bude jezdit 300 čínských vlaků.“
Tím „tu“ myslí v ČR nebo v Evropě? Jestli v ČR, tak bláhovost je hodně slabé slovo. Bude rád, že do těch 5 let bude bez problémů jezdit těch pár čínských vlaků, které si už objedal.
Tu jako v ČR se asi nepovedu, ale tu v Evropě by problém být nemusel. On FLIX train potřebuje někoho, kdo mu ty zelený vlaky bude provozovat
A v celý Evropě nenajde nikoho jinýho, než dítě z Moravy, jehož byznys aktuálně zachraňuje pouze proplácení státních slev. To zní ssamozřejmě logicky.
ČR je v číně brána za jejich vstup do evropy, tak je logické, že si vybrali českého dopravce. je vysoká pravděpodobnost, že jim politické vedení nebude házet klacky pod nohy, mají možnost to ve velimi certifikovat , v době, kdy to začali řešit se zajímali o koupi Škody , a české dráhy a regiojet se s nimi nejspíš nedomluvili. Takže moc lákavějších možností než LE asi čínani neměli.
To o tý bráně do evropy vomílá dokolečka Mlha se svojí partou, ale s realitou to má pramálo společného. Mimochodem, žádný výrobce z žádné normální civilizované země, který vyrábí kvalitní věci, nemusí řešit, jak moc přátelskej režim je v jaký zemi a tam pak certifikovat…
Tak čínu rozhodně nepovažuji za normální civilizovanou zemi. A stou bránou je pravděpodobné, že se to v určitých ohledech změnilo, ale věřím, že v době, kdy začal LE s CRRC jednat tomu tak mohlo být. Zeman dostává v čínských médiích docela dost prostoru. Na druhou stranu, myslím, že v něměcku to budou mít s certifikováním těžší, Siemens si svůj trh docela chrání, takže věřím, že jim budou házet klacky pod nohy co to zákony povolí. Je otázka, jestli je to dobře nebo ne. Každopádně jsme na ty vlaky zvědavý a myslím, že LE využije i tu další opci, protože má… Číst vice »
Přísnost německé certifikace se Siemensem moc nesouvisí, právě proto, že je to civilizovaná země.
Siemens si svůj dost chrání, a proto v Německu můžeme vidět vlaky od všech evropských výrobců včetně Škody. Aha.
Odřej
Když se pozorněji podíváš na Německý glajze, tak uvidíš jasnou převahu Bombardier a Stadler. Dokonce i Alstom toho má víc. Siemens má víceméně jen vlaky ICE a Desira. Ale už opět pomalu vstupuje do regionálky. Začaly jezdit patrová Desira HC a v přípravě je Mireo.
Vlaky v Německu certifikuje Siemens? Takže třeba Bombardier nebo Alstom jsou bez šancí? Úžasně jednoduché vidění světa.
Za takový peníze asi ne. Mimochodem, Flix taky založili jen tři děti z Německa a jak ta Evropa zatím na silnici zezelenala.
Predevsim by mely jejich jednotky navstivit mycku. Spinava okna mnoho pozitivnich dojmu z cesty neprinasi…
Nefunguje
Chápu správně, že Leo by chtěl jezdit do 5 let více než s 300 jednotkama?
Ne, ale že tu bude 300 číňanů
Jenže, co když zavřou Babiše, a pak padne i ta jeho 75% sleva?
Hmm. Zavřou Babiše a padne 75% sleva z tarifních jízdného. Přijde Kalousek a bude 75% přirážka. A teď si vyber. 😉
kdyz uz se mluvi o Leosich, jak to vypada s tema jejich Cankajsek-vlakama? vi se neco? jak prochazi zkousky?
Takže provokovat se budem 😀 Jak to vlastně vypadá s uchycením se přezdívky pro ty jednotky?
Ale no tak, nepleťte si Čínskou republiku a Čínskou lidovou republiku. Resp., rozhodně to nedělejte v té lidové, prý to nemusí být bezpečné.
Pár měsíců zpět tu někdo navrhl přezdívku Leo Ce Tung, které se mě osobně velmi líbí.
Jak je to se zkouškami – ano, také by mě to velmi zajímalo a informace o sázce, že do pěti let bude po Evropě jezdit 300 čínských vlaků by mohla pana Sůru motivovat se u LE zeptat, když už ho k podobnému kroku nevybídl citát o provozu Siriusů během léta 2020. Pravda, šlo o citát ze zdroje, který-zde-nelze-jmenovat.
Čankajšek je pěkný jméno, v Číně to byla velká historická postava!
Jenže na výrobu Siriusu shlížel Mao Ce Tung a ne Čankajšek. I když by mohlo být zajímavé co by na dotaz „Jak se vám jelo ‚Čankajškem‘?“ reagoval velvyslanec lidové Číny… Já bych to ale neriskoval 😉
ja bych se ho sklidem zeptal. Pro se prizpusobovat nekomu kdo neni ochoten se v nicem take prispusobit?
Čankajšek je na aktuálně Taiwanu a víte jak jen ten název některé proudí.
Čankajšek ja aktuálně víc jak 45 let po smrti a ty se nauč dát dohromady větu.
Neco takového, jako je Leo Express, s jeho ekonomickými výsledky nemá na trhu vůbec existovat. Táta jde zachránit ten dlouholetý amaterismus. Mimochodem, momentálně údajně neplatí ani ČMŽO za opravy motoráků a Arriva je trochu nervózní 😊
Takže v neděli nevyjedou? Nebo jen nevydrží do Vánoc?
Do švestek!!!!
On to není ani tak amatérismus, jako spíš ekonomicky velmi nekriticky pojatý dětský sen….
1 miliarda obrat, s tím už se pracovat dá, jistá známka velikosti. Češi mohou být rádi, že k RJ bude do soutěží na liberalizaci zanedbaných železnic vstupovat další hráč. Navíc dotovaná doprava kraji a státem, kdy 3/4 nákladů hradí daňový poplatník a jen ten zbytek musí vydělat dopravce, je to pravé terno pro všechny v řetězu. Banky v dnešní době jistě půjčí daleko raději a navíc v době kdy sedí na nánosech levných prachů, kdy mají zajištěný příjem od dotací. Celé to korunuje to, že linky provozuje neefektivní, zastaralý, drahý státní dopravce ČD. Evropa dojela na konečnou se státními zadluženými… Číst vice »
Jenže množí češi budou raději volat to pom, aby zkrachoval a ti co pro něj makali skončili na dlažbě. Ať táhne do h-. A když se to opravdu stane, tak budou skákat radostí, u prvního piva. U druhého brečet, že tady čechům nic nepatří, všecko sežrali cizáci. Přitom to byli oni sami, kdo to tak chtěl v kroku prvním.
Ono si člověk musí vybrat, oboje se jaksi vylučuje. Zatím se stát za 20 let od opo smlouvy (zemanoidní socialismus s tváří, nebo co to zavedl) chová k českým podnikatelům macešsky. Těžko se tuzemci konkuruje pozvaným subjektům buďto s daňovými prázdninami, zdarma vybavenou průmyslovou zonou a příspěvky na činnost (tedy montovny), kdy zisk navíc teče vlastníkům mimo ČR a nic se tu nevrací kromě spálené země, či státním zakrnělým podnikům, které zase mají za sebou dotace. Či dokonce už i vlastní stát se tak rozbujel, saje daně soukromého sektoru, aby ty hladové nafachčenka po úřadech a zaostalých školách a jinde… Číst vice »
Teda s vámi bych si rád popovídal. Možná byste měl vědět, že v současné době a v ČR neexistuje zisková komerční osobní doprava, všichni jsou nějakým způsobem závislí na dotacích všeho druhu a typu.
Jediný skutečně „soukromník“, co jezdí za své, je nákladní dopravce a je lhostejno, kdo ho vlastní. Výše zmíněné tvrzení totiž platí pro státní i soukromé subjekty bez rozdílu.
Ale že ten pád z výšky bude bolet, o tom žádná. Čekám průvan na trhu ve výši jedné třetiny firem.
To si nemyslím, začíná se prosazovat to, že díky rostoucí kupní síle, se začíná i doprava po kolejích vyplácet i na komerční riziko a za druhé, když stát odsává občanovi 60% příjmů, tak logicky peníze musí chybět, proto dopravu zpětně částí prostředků dotuje. K tomu experimentu, aby byl spravedlivý, by jste musel nechat občanům peníze, které jim berete, pak by sice doprava stála daleko více, ale také by občanovi zbylo daleko více peněz. Jasné jak by experiment dopadl, když mu vezmete na dopravní obslužnost stovku a vrátite skrze různé pokroucené dotace 50 na dopravní obslužnost, tak 50 by občanovi zbyla… Číst vice »
„když stát odsává občanovi 60% příjmů, tak logicky peníze musí chybět, proto dopravu zpětně částí prostředků dotuje“
Něco mi říká, že občané, kterým stát odsává příjmy, se jen z části překrývají s občany, kterým stát masivně dotuje jízdné.
Pokud vím, tak z linek vypravovaných v ČR je drtivá většina dotovaná kraji či MD, na komerční riziko tam toho moc není.
Babišné se neomezuje jen na dopravu po kolejích a jeho přínos pro nárůst cestujících je minimální, dejme tomu, že je to dodatečný bonus pro seniory, studenty a dopravce. Ten základní profit tvoří pracující a dotace státu na linky.
Bohužel platí, že každé přerozdělování něco stojí a pokud pravidla přerozdělování (chcete-li dotací) jsou nastavena špatně, tak jde o sakra drahý špás. Viz „stropy“ na dotace jízdného, dědickou daň (její správa je dražší, než se na ní vybere), nebo připravovaný výběr DPH u zásilek ze zahraničí na 22 Eur (to samé s tím rozdílem, že tady se to ví už od začátku).
Míst jak a kde by se EU mohla zadlužit je ještě požehnaně. A EU snad ani tak ne, ta je snad z principu v plusu stále, ale jednotlivé země jsou různě zadlužené a s jistým čarováním by se to dalo řešit. Například by se dala upravit pravidla pro rozšíření eurozóny a povinnosti zavedení eura. Což by hned mohlo přinést nějaké změny ukazatelů. Další možností by byla automatizace a nebo jiné kroky ke stažení výroby zpět do Evropy, když si to vezmete, tak z pevninské Číny se k nám, pokud jsou čísla správná, dováží zboží za asi 580 mld korun, vyvážíme… Číst vice »
Se omlouvám, ale o ekonomii víte prd, jako většina občanů a já nemíním o ní diskutovat. Zatím z ní berete pozitiva a negativa jdou pod koberec, přijde čas, kdy trh přijde koberec vyklepat.
Pouze jsem popsal pár věcí z ní vyplývající k dopravě.
Mě se neomlouvejte že nechcete odpovídat. Lidí kteří tvrdili podobné věci jako vy jsem viděl už neúrekom, loni, před deseti lety a ono pořád nic. Nezapomínejte také na to že se tu v posledních X desetiletích vytvořilo ve společnosti napětí a ono roste, u nás, na západě a klidně se to může převrhnout ne ve volný trh, ale v socialismus jak řemen a nedivil bych se tomu. Je mnohem pravděpodobnější že nějaká extremistická strana postupně převezme vládu, než že si s tím trh poradí. Podívejte se co třeba požadují lidé v Berlíně, nepožadují redukci regulací a uvolnění výstavby, požadují naopak… Číst vice »
Co jsem popsal jsou jasné věci, není tam nic spekulativního. K budoucnosti nemám logicky dost faktů, jako malej, bejt v nějaké místnosti analytiků se superpočítači na Wall Street s se zadanými všemi faktory, které se stále aktualizují, tam jasno mají. Proto tam vydělávají milion dolců za sekundu a 80 procent retailu, což je ještě milosrdné číslo na budoucnost, je v mínusu. Dneska se tyto věci algoritmizují, trendy jsou jasné, pouze se liší průběh a čas. Uvidíte ten šrumec, až třeba v Praze bude stát metr nemovistosti 150 táců a slítne to po krizi na 10 procent stavu, no můžem se… Číst vice »
A co třeba takové ty menší společnosti typu KDS, nebo jiné, které provozují v zásadě jenom speciální vlaky na objednávku?
Ano, souhlasím, ještě bude muset na trhu dojít k nějakému pročištění, ale to je snad součástí běžného ekonomického vývoje, ne?
Oldo, přestaň plácat nesmysly.
Jenže tady to dost smrdí těmi cizáky už teď a to ne moc přátelskými. Zkuste to číst mezi řádky. A tady by pád LE asi nikoho moc na dlažbu neposlal. Buď by si tu společnost, někdo převzal, nebo by lidé přešli k někomu jinému. Železničního personálu je nedostatek.
Zase nějaké pochybné čínské peníze, podobně jako v případě Unimexu?
A Milouš si zase bude honit triko nad ‚investicemi“…
U nás doma, cca tři týdny zpět u večeře:
Syn: „Hele, táto, rozbili se mi vláčky, mohl bys mi je opravit?“
Já: „Zase?! Nic nebude, když nevíš jak se k nim chovat.“
Máma: „Táto, prosím, koukni na to, vždyť jej to tak baví.“ (syn potahuje a kouká smutně)
Já: „No tak jo, co s tím máš?“
Jak tak koukám, tak ve všech rodinách to je stejné. Jen u nás to je dřevěná vláčkodráha a syn má 4 roky.
OK, to je komentář dne, týdne, měsíce, roku 😀
Mno hledají výkonného ředitele. Tak se přihlaste, ne?
Netřeba, jsem plně vytížen jinými funkcemi ve firmách mého syna. CEO stavební firmy „Duplo pod postelí“, Provozní ředitel dopravní firmy „Vláčkodráha vede všude“ a poslední dobou také malíř firmy “ Odstraňujeme dětské graffiti“.
Buďte rád, že Vás nezaměstnali jako pomocnou sílu do Vláčkodráhových opravných závodů: „Tatíí, nejede zaseee“. Bysme se potkali na směně.
Klasické opravy bateriových vláčků na dřevěné vláčkodráze:
1) vlasy a chlupy z koberce namotané na osičce tak, že se netočí
2) ozubené kolečko se posunulo na osičce, tedy se protáčí a vlak nejede
3) ulomené drátky k motorku (musí se pájet proklatě tenké/úsporné drátky), protože jsem to kvůli bodu 1 a 2 předtím 10x rozebíral
Než jsem se vypracoval na provozního ředitele, tak jsem musel začít od píky! 😀
Jiří Kocurek: Nechcete to zkusit raději sám, vy, vševěde abyste ten průšvih pomohl úspěšně dovršit? Třeba by vám pak za odměnu dali třeba víčko od konzervy!
„Novotný starší má být zítra zvolen předsedou představenstva, což je poměrně nečekaný krok. Dříve uváděl, jak si už rád užívá života rentiéra.“ No co jineho mu taky zbyva, kdyz Leos mladsi zdroje nashormazdene na rentu uspene pali v masinkach.
Povolání? – Uhlobaron. No, to musí být zajímavý povolání… Mě to baví!