Leo Express hlásí za pololetí nárůst počtu cestujících o dvě třetiny na 1,25 milionu

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express. Foto: Leo Express

Dopravní skupina Leo Express (Leo Express Global) přepravila za první pololetí letošního roku 1,25 milionu cestujících, což představuje meziroční nárůst

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anthony

Někde jsem slyšel, že jedna „Vosa“, jak se prozatím novým čínským jednotkám říká už je ve Velimi 🤔

Miloš

ČD o 2,5 procent,Jančura o 12 to bych celkem pochopil.Ale nárůst o dvě třetiny?Pokud vím tak el.jednotek mají stále stejně.Nejsou-li nafukovací,tak doposud jezdily vlastně skoro prázdné.

jan

Leem jsem jezdil, kdy ceny byly fajn a měl jsem vedle sebe navíc volnou sedačku. Nyní za ty peníze a natřískanost jsem nějak několik let neměl chuť a přiležitost.
Nechápu jak tím někdo jezdí za ty peníze 🙂 když má pohodlné nesardinkové BMZ. Ale každého volba.. A posledně, když jsem potřeboval 20 km pro auto do Studenky, přijel poloprázdný LE ale cena lístku byla tuším 89, tak mě přešla chuť celkem dost.
Ale výsledky velmi dobré..

jan

Leo kredit zabral ? 🙂

Poudy

No já Vám nevím, s LE jsem jel dvakrát (Ol-Svinov, Pha-Ol) a další cesty si s radostí odpustím. Za ty peníze je to nepohodlné, na sedadle jsem se ošíval už v Pardubicích, bolest v uších pro vjezdu do tunelů asi nepociťuje každý, ale to je taky věc co mi dokáže pohodovou cestu pokazit a našlo by se toho více, proč raději pojedu s ČD, než s LE. Když si vzpomenu na jejich fopáčka se zrušením spojů bez informování cestovních a podobně, tak je mi ta firma vyloženě nesympatická. Ale proti gustu.. Pravděpodobně mají krásně zmáknutý marketing, že dokážou do těch… Číst vice »

navratp

Leo expresem jezdím pravidelne od 2013 a vase problémy nemám. Takže budu pokračovat. Před týdnem jsem jel po několika letech zase pendolinem a překvapilo mně jak sebou hází. S pozdravem.

Ajemgut

Jsem rád že se daří, je mi jedno zda žlutý, modrý nebo černý. Nicméně doufám, že se jednou přiblížíme Švýcarsku a VHD s páteřní železniční dopravou bude jedna velká navazující síť.

Milos

Tak to nehrozí?

ZuziK

Nárůst….ale důchodců ale pak si normální člověk,nemá šanci ani koupit jízdenku.Jezdim Leo hlavně kvůli malému dítěti a kocarku.Ale šance jízdenky do Phy min 3tydny před plánovanou jízdou,jinak bez šance.

Rajče

Minulý týden jsem chtěl jet s LE ze Zábřehu nad Mor. do Olomouce. Vzdálenost asi 45 km. LE měl poloprázdný vlak (asi 20 minut do odjezdu) a chtěl za to 99,– Kč. S konkurencí se to jezdí za 39,– až 49,– Kč. Děkuji nechci.

Robert

Otázka je, zda byl poloprázdný následně i papírové při vykazování nároku od státu za studentské slevy a nebo zda v něm náhodou nesedelo spousta důchodců a studentů a zda toto není ten zázračný nárůst.

Xxx

Jeden článek píše o zisku a druhý o nárůstu cestujících… Ale zatím jsem nic nepocítil na platu.. zatím pociťují, že tlumiče jsou KO a nemluvě, že důležitější je opravit kávovar jak nějaký díl na vlaku 🙂

navratp

Proč tam v dnešní době jste?

Filemon44

Nárůst počtu cestujících jako zastánce hromadné dopravy jedině vítám.Logicky by ale mělo docházet k úbytku aut na silnicích,a to myslím nikdo nepozoruje.Takže nedochází k odlivu lidí z aut do vlaků a autobusů,ale k tomu,že začali cestovat i ti,co dosud seděli doma.Autor státních dotací sice bude tvrdit,že to je to,co jsme vlastně chtěli,ale mám pocit,že plně platící cestující v přeplněných vlacích a autobusech budou mít trošku jiný názor….

Zelenay

Někteří jezdí zadarmo s modrýma, někteří s černýma, skoro zadarmo se zelenýma, velmi levně se zbytkem. Pouze neprivilegovaný cestující platí jízdenky aniž by jezdil a když už jede, tak s přirážkou. To je svět dotací, vysokých daní a nízkých investic. Nebojte, svobodný trh si své odcizené pole vezme zpět, ale myslím, že se to nebude líbit pak nikomu zde diskutujícímu. Ale ceny budou férovkové bez privilegií…

Miloš

Jste vedle jak ta jedle.Zadarmo nejezdí nikdo.“Řadový“ cestující s průměrným platem jede za obyčejné jízdné.Stane-li se pak důchodcem s průměrným důchodem platí dotované jízdné.Pokuste se ty hodnoty porovnat a možná i vám vyjde,že ta cena za dopravu se zas tak moc nezozchází.No a ti študáci a děti nemají příjem žádný.

Dalibor

ja osobne bych byl rad, kdyby kazdy cestujici platil jizdne. bez jakychkoliv podminek, vyjmek, dotaci…. ale toho se nejspis nedozijuan protoze ziju tam, kde ziju. a posedlost prerozdelovanim je zde obecne velmi velika

Filemon44

A teď i trochu vážně-je samozřejmě dobře,pokud se zvyšuje počet cestujících v prostředcích hromadné dopravy.Druhá věc je,že by se logicky měly uvolňovat silnice a dálnice,což se ovšem v praxi neděje.Takže se sice zvyšuje počet cestujících v autobusech a vlacích,ale bohužel ne tak,že by se přesouvali z aut do vlaků,ale tak,že do vlaků a autobusů nastupují ti,co zatím seděli doma.Autor státních slev sice bude tvrdit,že o to přece šlo,ovšem platící cestující mačkající se ve vlacích budou mít jiný názor….

Arnošt

Tak ještě aby se cestující nevraceli, když jezdí zadarmo.

Tlapkova patrola

Kdyby Babis, nenarval pantak do Ostravy duchodcema za hubicku, zadnej narust se nekona.

Miloš

No a když každý penzista k tomu dostane koblihu,narvou se všichni do všech panťáků a jezdit budou až do skonání světa.Všechny super hyper a jiné markety se svými superslevami krachnou,čímž se ostatní nakrknou a Babiše svrhnou.Tím nenáviděný Babiš sám sebe svojí populistickou superslevou na jízném odrovná.

Marián Pískala

Tak aby ne, když s ním jezdí vlastně zadarmo :-/

Tronda

Jiní zase jezdí zadarmo s ČD, také jim to platíme z daní, bez kterých by vlaky v ZDO nejeli, ale tam je to vlastně v pořádku.

Jakub W

zadarmo jezdí jen s Leo, u čd nikdo zadarmo nejezdí

Tronda

Odkdy si režisti kupují jízdné? Tato novinka mi unikla.

Martin

A od kdy je režijka zadarmo? Zaměstnanec přes 1000 a důchodce tuším 500Kč.Nevim přesnou cenu.

Přemek

Já fandím spolehlivé, kulturní, ergonomické, ekologické a svižné dopravě. Té železniční od kohokoli obzvláště.

Tronda

Podle počtu mínusů zjistíte, že fandit můžete pouze dopravci, který má na vozidlech modrou barvu.

Paddy

Podle počtu mínusů se hlavně zjistí jaký voloviny tady už delší dobu píšeš.
Bohužel tobě to ale nedochází. Tyhle lidi mají šťastnej život…

Tronda

Zato tvůj příspěvek je vrcholem intelektuálního výplodu dlaždiče.

Filemon44

Souhlasím s Vámi,pane Přemku.Budoucnost je jedině v převažující dopravě hromadné.

Jiří

Já říkal, že státní slevy pěkně zamíchaji s čísly 🙂

Ondra

Nárůst cestujících? jakože jsou nyní vyšší? pardon, mě to jen tak trklo 🙂

Filip

Redakci čeština nikdy nešla 😀

Ondra

A tak chybka se stane, já bych byl shovívavý 🙂

Sann Jůra

Výborná zpráva pro černé gumy. Já jsem sice žlutá guma, ale černým taky fandím!! 🙂

Brzdič zániku

..že by reinkarnace Petra. R? 😂

Hrackalw

Tak pro ty černé a pro tebe žluťasku :-). To se to lehce zvedají počty když černí vozí zadarmo a žluťásek podvádí kde jen může. Stačí si porovnat počet cestujících a počet proplacenych dotaci na zlevněné jízdné. Několik mých známých mi samo řeklo že si objednali jízdenku na netu u žlutého a dostali slevu pro důchodce i když na ni neměli nárok. Kdoví kolik důchodců a studentů jede aniž by nastoupili do vlaku 🙂 takhle by to uměl dělat každý ale platíme to my všichni .

Jiří Kocurek

A už jste kontaktoval policii?

Hrackalw

Jen pro vaši informaci již dlouho pracují na železnici u SŽDC mám možnost vidět skutečný nárůst cestujících, tak vidím že největší i na koridoru je u ČD ale na výšce vyplacených dotaci to vidět není. A jen pro vaši informaci. Představte si že jste soukromník a máte vlak. Do každého vlaku si sám u sebe “ koupíte “ 100 jízdenek po 1000 korunách jako že jste důchodce takže investice 25000 protože máte slevu a zisk 75000 od státu. No nekupte to kdo vám dá třísetprocentni zisk :-).

Tronda

A ten narůst vidíte kde? Z pokladních systémů dopravců, nějaké statistiky kterou vytváří SŽDC (a na základě jakých dat), nebo snad pozorováním na nástupišti?

Hrackalw

Nedávno tu byl článek kolik bylo proplaceno kterému dopravci na dotacích a v tomto článku je že leoexpres převezl přes milion a o ČD tu píšou také kolik cestujících převezli. Stačí si porovnat tato dvě čísla a uvidíte ten rozdíl který je nesrovnatelný. Řadové rozlišny i když počet cestujících a výška vyplacených dotaci by měla být přibližně ve stejném poměru. Stačí dobře číst a trochu myslet.

Tronda

Aha jeden známý povídal a důkaz by nebyl, nebo jen kopete do žlutého, protože si u něj musíte kupovat jízdenky?

XXXD

Přesně tak, co si myslíte? Snad si nemyslíte, že můžete kopat do žluťáka. Tady se může kopat jen do modrejch gum.

Filemon44

Pozor,do modrých gum se nekope.to je přece objektivní a konstruktivní kritika.Zde se kope jen do RJ,LE a Arrivy.Už byste měl znát „Pravidlo Zdopravy č.1″…

Dalibor

a znamej sti leze do diskuze. misto toho aby podal podnet na patricnym miste. muj znamej zna chlapa kterej slysel… to jsou konstrukce primo konspiracni!

Martin K.

Že jsem tak smělý, co Vás vede k oslovování ostatních diskutujících „gumami“? Děkuji

Sann Jůra

V pořádku, pokud vás něco zajímá klidně se ptejte. 🙂 Vidím, že jste v tomhle nový a téma železnice vás začalo zajímat teprve nedávno.

No… V železniční terminologii se fanoušci různých dopravců označují „barva dopravce + guma“. Celkem mě štvalo, že se tu neustále sebe-propagují pouze fanoušci ČD (= modré gumy v železniční terminologii) a tak jsem chtěl taky ukázat, že jsou i fanoušci alternativních dopravců. Protože: Upřímně, to právě oni jsou budoucnostní železnice! Bohužel modrých gum je stále nepoměrně hodně oproti jiným gumám. Je to jenom o tom, že lidi nemají rádi změny a jsou zvyklí na staré způsoby.

Rossec

Jestli ty některý žlutý gumy nepovýšily a nejsou gumami vygumovanými.

Martin K.

No, na tento server a diskuse chodím od jeho počátku a pěkných pár příspěvků jsem tu už také napsal. Vás jsem si tu všiml jen v posledním měsíci. Vím co je „guma“ a možná pro Vás překvapivě jsem zastánce liberalizace, tedy soukromníků. Nic to ale nemění na tom, že nerozumím tomu, proč ostatní označujete gumami. Je možné, že někteří skalní fandové železnice se tak cítí, jiní však nikoliv a to přesto, že železnici fandí. Možná jste to tak ani nemyslel, ale škatulkování lidí není šťastné. Pokud mohu troufale radit, zkuste omezit poněkud útočný způsob komunikace. Některým se to teď může… Číst vice »

Sann Jůra

Aha… tak to jste tu déle než já! Já jsem fanouškem železnice teprve nedáno a speciálně mám rád žlutého!
No, tak by jste něco mohl naučit i Vy mě. Často tu třeba i čtu, že si někdo přečetl nějaký článek v Obzoru. Bohužel, ale nevím co to je. Zkoušel jsem si to vyhledat, ale Google mi našel jenom nějakou firmu s vypínači. No je to škoda. Pokud tam doopravdy píšou nějaké zajímavé články.

Hrackalw

Obzor je interní časopis OSŽ to jsou odbory. No pane Kůra je vidět že jste opravdu příznivec krátkou dobu já jsem na železnici už přes 40 let vím toho o ní mnohem víc než vy. Kdyby jste toho věděl tolik co já asi by jste nebyl příznivec žlutého věděl by jste toho o něm mnohem víc ale nebudu vám kazit radost :-). Každý má právo mít něco v oblibě.

Hrackalw

Pardon zas mi mobil zkomolil vaše jméno to nebyl ůmysl.

Filemon44

Já si z doby základní vojenské služby teda pamatuju gumy zelené.A neměly nic společného se žádným dopravcem..pokud nepočítám Tatrovky a vejtřasky z autoparku.

Hrackalw

Já odpovídal panu Kůrovci a to označení použil na sebe on sám proto jsem ho také tak oslovil. A na tom oslovení samém nic špatného :-).

Hrackalw

Pardon mobil mi přepsal jméno panu Jůrovi.

XXXD

Přesně tak jakákoliv barva jenom ne modrá.