Leo Express hlásí z Česka a Slovenska za rok 2018 zisk v řádech milionů korun

Autobus Leo Expressu. Pramen: Leo ExpressAutobus Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Tuzemská společnost s ručením omezeným Leo Express, která má na starosti provoz vlaků a autobusů skupiny Leo Express Global v

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JaJeČ

Pokud už se tady řeší cashback, tak ještě jeden malý podvod ze strany LE. Zvolený spoj LE 401, pátek 31.5. v 16:09 z Prahy hln. do Ostravy Svinov. Volných míst dle eshopu: 10 v Economy, 10 v Business a 5 v Premium. Dáme si zobrazit jízdenku pro dospělého a vidíme: https://imgup.cz/image/Lb1h Jízdenku nekoupíme, dáme si tento spoj vyhledat znovu, tentokrát jako Student či senior. Eshop stále hlásí stejný počet volných míst a najednou máme ceny: https://imgup.cz/image/Lb1l Inu, dobrá, ceny jsou dynamické řeknete si. Tak jízdenku nekoupíte, znovu si spoj vyhledáte znovu jako dospělý…a hle, zase máte ty původní ceny z… Číst vice »

Jan Sůra

Díky, tohle je myslím velmi průkazné a jsem zvědav, jak se k tomuto LE a MD postaví.

JaJeČ

Mimochodem, na FB LE se na to už někdo ptal a odpověď byla ve stylu „pro dospělé máme akční ceny“ nebo tak nějak….zkusím to dohledat, pokud to nesmazali.

JaJeČ

Něco už smazali, ale tady se k tomu sami přiznávají:

http://www.facebook.com/leoexpress/posts/2027438394002061

Dospělému účtují „promo“ cenu ze které se studentská sleva nepočítá. Tedy stejný případ jako Akční jízdné u ČD, když se to řešilo na podzim.

Zelenay

Si nevymýšlejte, dospělý 929,-, senior 232,-.

Jan Sůra

Chápu správně, že nerozumíte tomu, proč je pro studenty či seniory levnější byznys a premium na tom samém spoji (protože na ty slevy neplatí) než v economy pro dospělého?

JaJeČ

O tyto třídy nejde, ale u některých spojů se „záhadně“ zvedne cena economy, ze které se potom počítá ta sleva. Tohle byl jeden ze spojů kde jsem na to narazil. V tom příkladu co jsem dal byla exonomy 4x dražší při zadání studenta..tedy po slevě to stálo stejně.

Jan Sůra

To záhadné zvednutí tam nevidím. Vidím tam je to, že economy pro dospělého stojí na stejném spoji více než byznys pro studenta, na který nesmí být žádná kompenzace, což je samo o sobě slušný úlet.

JaJeČ

V tom mém případě je pro dospělého economy za 209…pro studenta/seniora na tom samém spoji je economy po slevě…za 209 Kč.

Jan Sůra

To se obávám, že jste zadával špatně, mě to hlásí 839 pro dospělého na ten samý spoj.

JaJeČ

Jsem si víc než jistý, že nikoliv. Opravdu to tak ukazuje u některých spojů. V současnosti mi to také již ukazuje tuto cenu, nicméně mezitím ubylo jedno volné místo v dané soupravě a úplně stejně se to chovalo, když jsem si jedno místo blokoval v košíku.

Jan Sůra

Ten systém je celý divný. Zkuste ten samý spoj 21.6. Nejprve dospělého: 399 Kč. nechal jsem v košíku a zkusil znovu. Dospělý 349 Kč:-)To samé i po té akci s koupí studentského.

Railanalytik

Tisková zpráva bez výroční zprávy a tolik humbuku. Uvidime až zveřejní auditovatelná čísla, protože loňský rok bylo kolem LE hodně “zajímavých” zpráv a docela by mne zajímalo jak kreativně je zachytili v účetnictví – odpisy, závazky po splatnosti atd.

Fedexak

Tak konečně je to tady – to bylo keců o neschopnym „paštikářovi“. Jen tak dál !!!! Leoš a Radim maj kou-LE jít do byznysu kde jsou zavedení giganti a ukázat že nejsou žádný béčka a že se s nima musí na trhu počítat. Přeju každýmu českýmu podnikateli co má ve svý firmě alespoň 51% ryze českýho kapitálu hodně úspěchů do budoucna.. Je obecně vidět, že se ČR po „zakolísání“ kolem přelomu tisíciletí oklepala a začíná úspěšně růst a pomaličku se tím vracet na úroveň kam historicky dlouhodobě patří. Hodně zdaru „holky a kluci“ – vyžeňte německej kapitál z naší krásný… Číst vice »

_Pavel_

Úspěch českých firem mě teda taky těší, ale určitě s tím nacionalismem bych byl opatrnější. Nezapomínejte na to, že Leo Express působí i v Německu. Když vyženeme německý kapitál z Česka, bylo by logické, že by v Německu naopak vyhnali český kapitál. Nikomu by to neprospělo, pouze uškodilo.

Fedexak

-Pavel- Pájo tys to nepochopil – vyhnat znamena byt na domacim i zahraničním trhu lepsi nez cizi kapital a taky fakt ze je to české – a to je hezke – napr. pokud budu mit na vyber za stejnou cenu a při stejne kvalite služeb – vždycky si loigicky vyberu tu ceskou – NASI !!! a pokud budu mit na vyber sice levnejsi novej ale hnusne zelenej autobus a nic k tomu – nebo zajetej, nesrovnatelne pohodlnejsi bus, infotejment, noviny „zdarma“ a čokoládu z prášku ze řvoucího automatu co mne prinese hezka vonava holka az k sedace, koukat na filmy… Číst vice »

Fedexak

Prosím, prosím – ti kdo hodnotili mínusem ať se vyjádří, s čím konkrétně tak zásadně nesouhlasí, či obecně co je z Vašeho pohledu na výše uvedeném textu špatně ( kromě toho že tam u žlutého a černého dopravce neplatěj režijky OMG..) Předem děkuji.
Vaše názory a pohledy na věc mně opravdu lidsky zajímají 🙂

Dan

Já jsem sice nemínusoval, ale dovolím si do vašeho mikrosvěta vstoupit. S tím, že jsme ekonomicky 17. spolkovou zemí Německa s levnější pracovní silou nic nenaděláme. Dividendy odcházející do zahraničních firem berme jako daň za fungující podniky (pořád lepší, než posílat naše lokomotivy a spoustu dalších věcí do Ruska zadarmo a na oplátku tady mít široké čepice). Stehlík v Poldi nebo Maroušek v ČKD se taky zrovna nepředvedli. Abyste mě špatně nepochopil – já jsem taky rád za každou českou úspěšnou firmu, ale dost často mám pocit, že k našim národním vlastnostem patří nenažranost. Takže si radši koupím německou šunku… Číst vice »

Fedexak

Dan: díky za komentář – ale evidentně jste nepochopil otázku. Podle toho, že v odpovědi řešíte co se stalo daleký minulosti před 20. – 30. léty Vás odhaduji „starší model“ = „starší datum výroby“. Co se stalo – stalo se.. Tím, že budete ukřivděně rejt v minulosti nic nedokážete a nic nezměníte! Důležitý je řešit co je teď a hlavně koukat dopředu (do budoucna)… Jsme ve zlomovém období, navíc jsme v období střídání generací na důležitých postech jak ve firmách, tak v politice… Stará politická garda a jejich spřátelení rádoby podnikatelé co byly na vrcholu sil v 90. letech v… Číst vice »

Dan

V Lidlu a dokonce i levněji. Německé výrobky obecně a z českých LE&CO.
Omlouvám se za příspěvek nesouvisející s tématem.

noerf

Fedexak: Podstatná bude mira zadlužení, jak se menili tržby u vlaků a jak u autobusů a co všechno je zahrnuto v tržbách.

Railanalytik

Tak jest, např. závazky po splatnosti, cashflow atd. Poslední čtyři roky bylo ve výročních zprávách LE hodně kreativity

eLKá

Dvě technické:
– dovolil bych si rozlišovat mezi tiskovou zprávou a účetní uzávěrkou,
– ještě na podzim 2000 byl takový Enron prosperující firmou a Arthur Andersen váženým auditorem. A stačil rok…

Railanalytik

To je pro mnohé diskutující “vyšší dívčí” za hranicemi jejich chápání – svět železnice žije v tiskových zprávách co kam pojede nebo naopak nepojede, jestli je velký nebo malý, jak hezká je mašinka a zda dostali něco zdarma.
Rozhodně nežije ekonomickými fakty a pokud snad ano, tak jenom prostřednictvím opět tiskových zpráv “za to může někdo zlý, my nic”

Ludvík

No, jak to jednoduše vyjádřit? Začnu v tom Německu. Kdysi vznikl železniční konkurent státní DB, jmenoval se Locomore. V důsledku povolení dálkové autobusové dopravy vnikla firma Flixbus, rovněž konkurent DB. Firma Locomore zkrachovala a koupil ji LEO Express. Tak LEO Express vjel na německé koleje. Flixbus a LEO se skamarádili. Fakticky vznikl kartel Flixbus (+Flixtrain) a LEO Express (+Locomore). Plodná spolupráce byla přenesena i do ČR. LEO Express se stal Globalem. Když Flixbus dorazil do ČR a nabídl RegioJetu, za výpalné 30% z tržeb, přemalování na zeleno, byl odmítnut. Začala válka Flixbus vs. RegioJet, která byla přenesena i na německé… Číst vice »

Roman Svačina

Tak pokud chce Leoexpress za jízdenku Praha-Ostrava i tisíc korun ( státní slevy z tisícovky udělají 250 CZK) tak z každého cestujícího od státu dostane cca 750 CZK. Protože cestující bez státních slev za 1000 CZK samozřejmě nepojede…

Vašek

Stejně tak nikdo nepojede za 250 Kč se státní slevou, když může jet s konkurencí za 70.

Roman Svačina

No realita je jiná
https://ibb.co/Jj1Vj6j

Roman Svačina

A tady je cenovka. Snad jsou odkazy funkční
https://ibb.co/GPBnCfb

Tronda

Jenom tam chybí relace, jestli to byl lístek z Prahy do Mukačeva, tak to zas tak moc není.

Roman Svačina

Tronda: Praha-Ostrava
https://ibb.co/SVwB6F0

Luke

Cenám se není třeba divit, když pořízený screenshot je např. z dnešního skoro vyprodaného spoje. Soudný člověk, si jízdenku objedná podstatně dřív a ne na poslední chvíli. Takový způsob cenotvorby dělá každý dopravce.

Arnošt

Jenže právě proto, aby jste za těch 250 Kč jel a Leo express tudíž na té jizdence vydělal 750 Kč od státu, tak vám těch 250 Kč vrátí v podobě Leo korun (nebo jak se to dnes jmenuje). Takže krásný způsob, jak vytáhnout ze státu 750 Kč za jízdenku Praha – Ostrava. Je hezké, že pan Sůra a jiní řešili pořád akční jízdenky ČD, kde byl rozdíl 100 – 200 Kč, ale tady 750 Kč nevadí.

D.S.

Přesně tak, ten casback je pěkná zmr*ovina. Není to tak, jak si někteří myslí, že by s ním za 250Kč nikdo nejel, když může jet s konkurencí za 70Kč. Naopak dotyčný pojede zadarmo a daňový poplatník za něj zaplatí 750Kč.
Také by mě zajímalo, proč toto pan Sůra více nerozmázne, když tu už poměrně intenzivně řešil základní vs. akční jízdné ČD ohledně státních slev. Třeba dostal od LE nějaké všimné, to by se pak dalo pochopit, ale těžko spekulovat.

JaJeČ

Úplně stejný oj*b používá Flixbus. Taky se přidávám k těm, kterým se to velmi nelíbí.

Jaroslav

Na tomto webu se ptáte na to, proč to jeho spoluvlastník nerozmázne? Zdopravy je můj denní „tisk“, ale bohužel kope za jeden tým – no ČD.

Jan Sůra

Jaký spoluvlastník? Máte pravdu, že cashback je opravdu velmi nestandardní a podívám se na to. Trošku mi tento model vysávání státní kasy unikl.

Haha

Pan Sůra to zdůvodňoval tím, že to proti ČD je „pakatel“…

D.S.

Opravdu racionální argument. By mě zajímalo, co by nastalo, kdyby stejný systém jako LE nasadily i ČD.

Marek

ze zištných důvodů jsem pro ! 😀

Arnošt

To je ta čistá novinářina. Regiojet šmelí s třídami, Leo express a Flixbus s cenotvorbou, ale jen kvůli ČD tu bylo několik článků. Samozřejmě, že to bude oproti ČD pakatel, když ČD mají přes 7000 vlaků denně a Leo express 14. Ale přepočet na jednoho cestujícího, což je dle mého nejpodstatnější, předvádí Leo express největší podvod. Bohužel, v mezích zákona.

D.S.

Naprosto souhlasím. A o princip by mělo jít především.

Haha

Fundamentální princip je ovšem ten, že „ČD to dělají špatně“.

Jan Sůra

Mohu se prosím zeptat, jak LE šmelí s cenotvorbou. Stejně jako Flixbus. Prosím důkaz, nikoliv printscreeny z facebookové diskuze.

Roman Svačina

Printscreeny nelžou. Navíc i s vyjádřením LE. Co víc chtít jako důkaz?

Jan Sůra

a co je v nich špatně? že tuhle cenu nabízí? problém je ten cashback, to souhlasím.

eLKá

Problém je způsob, jak vláda zavedla slevy na jízdném. Ten cashback je „jen“ reakce a bohužel naprosto pochopitelná. Upřímně, kdyby ty peníze přidala důchodcům a studentům přímo, stavajícími kanály (důchody, přídavky na děti…), vyšlo by to nejspíš levněji. Pravda, nebyl by to takový mediální hukot.

Railanalytik

Stačilo to vázat na dotované spoje, kde je pevně stanovený ceník.

Jan Sůra

To se naprosto shodneme, nicméně o tom jsme psali xkrát.

D.S.

Pokud bude pan Sůra solidní, tak jistě na téma cashback napíše článek protože se jasně jedná o obcházení systému, kde je jasně vidět motivace pro cestující, aby dopravce v tomto okrádání státu podporovali. Současně bych i očekával postoj MD a porovnání, kdy se tu masivně bojovalo, aby ČD nemohly vypočítávat slevu podle kilometrického tarifu.
Jinak je samozřejmě chyba, že u těch nesmyslných slev nebyl zaveden strop ceny jízdného například podle ceníku z připravovaného národního tarifu.

Jan Macháček

A soukromí dopravci by se nepřisáli na státní cecík.

Railanalytik

Problém je, že ministerstvo tímto zvolilo jinou formu dotace pro dopravce aniž by vytvořilo jasná pravidla. To, že cashback z virtuální ceny v minulosti zneužil RJ ministerstvo vědělo, teď tu chybu zopakovalo plošně i u autobusů.
Přitom stačí jenom tuto slevu vázat na dotované spoje z veřejných rozpočtů a nikoliv na komerční spoje – fakticky dochází k dotaci komerčních spojů – proto budou CD zavádět nové komerční spoje.

Railanalytik

Všechno 😂 dotace nemá být cash příspěvek do pokladny firmy, pro zvyšování zisku, ale krytí nákladů – ty jsou v daném spoji konstantní a nerostou v čase v závislosti na obsazenosti – roste naopak zisk.

Jan Sůra

To si ale stěžujte u soudruha Bureše, který tento nesmysl zavedl.

Šťoural

Vstoupit do diskuze…

Šťoural

Proč u Bureše? Víme přece, že Burešův nápad to nebyl. A i kdyby byl, tak je podstatné, jakým způsobem se zrealizoval, jaká pravidla byla na MF a MD nastavena a kdo a jak jejich výslednou podobu ovlivnil…

Jan Sůra

K zavedení došlo během vlády vedené Burešem, bez důvěry Sněmovny. Je úplně jedno, čí to byl nápad, on to prosadil. MD alespoň stačilo zkorigovat jeho plány udělat slevu 100%.

Šťoural

No právě že pro pochopení celé kauzy není úplně jedno, kdo a proč to u Bureše a Ťoka prolobboval… Ale budiž, je podstatné, co teď s tím.

Jan Sůra

a vy víte, kdo to prolobboval? Samozřejmě se nabízí Jančura, ale podle všech informací, co ze zákulisí mám, to byl čistě populistický nápad přisluhovače StB, aby se zalíbil kamarádům z KSČM.

Roman Svačina

Jsem přesvědčen o tom, že pokud dopravce pobírá na jízdné „dotace“ v podobě státních slev, tak cena takové jízdenky má být zastropována max cenou. Když je tisícovka mezi Prahou a Ostravou v pořádku, tak klidně může být na pár sedadel cena třeba 10 tisic kterou koupi treba fiktivni student/důchodce a máme 7500 v „kapse“.

Jan Sůra

To já také. Bohužel ne tak ministerstvo a agent StB v čele vlády.

železničář v důchodu

Myslíte? Já jsem naopak přesvědčen, že nejen ministerstvo velmi dobře ví, co činí a proč to činí.

Jan Macháček

To máte jako se soláry. Tam se výkupní cena elektřiny taky nezastropovala, aby ti správní vydělali.

Fedexak

Roman Svačina:
Pojedou – a budou mít jistotu, že sorta jedinců jako je Roman Svačina v tom vlaku nebou – protože je to pro ně drahé.. Pro Leo Expres nejsou jedinci jako je Roman Svačina cílovou skupinou na kterou se zaměřují, ale zaměřují se na ty potenciální cestující, kteří chtějí

Fedexak

… klid a určitou úroveň cestování, nechtějí se koukat na jedince jako Rommann Swaczina, nechtějí poslouchat jejich moudra, nechtějí ani čichat jejich tělesné pachy a ani nejlacinější „kosmetiku“. Proto je ta cena taková jaká je – aby vytvořila přirozenou selekci… Jedinci jako Rommann Swaczina jsou spokojeni v modrém dopravci ve vozech typu motorák řady 810 a jejich modifikace za nízké ceny nebo dokonce s režijkou.. (mimochodem lidi ani tak neštve režijka jako taková – ale to jak to má „půl republiky“.. Pokud by to měly pouze samotní zaměstnanci ČD jako ryze zaměstnanecký benefit po dobu zaměstnání u ČD – tak… Číst vice »

Roman Svačina

Fedexak: čím jste měl posypanou koblihu? To musel být dobrý matroš 😜

Fedexak

Roman Svačina:
určitě ne útržkama z režijky.. 😀

Railanalytik

A nejhorší jsou nezvládnuté emoce závisti 😂

_Pavel_

Ano, to je v pořádku. Voliči vládních stran to tak chtěli.

Jaroslav

Praha – Olomouc, 3 dospělí, pátek. ČD 750 Kč, LE 1350 Kč, RJ 1350 Kč. ČD fakt stojí za prd.

Petr C.

Těch 750, – u ČD souhlasí, s In kartou ještě levnější, ale těch 1350 u RJ je blbost. Bez kreditovky za 897,- Standard, s kreditovkou za 807,-.A dá se i v Lowcostu i za 597. Leo Express nemá smysl řešit, nedávno jsem s ním jel, měl jsem místo u stolečku, to byl hnus tahle cesta, přesto byl plný. Příště jen v nejvyšší nouzi, raději RJ, nebo Pendolino.

Railanalytik

Lidi rádi připlatí za kvalitní PR 😂 chovají se tak normálně, stačí se podívat na chování při nakupování, důležité slovo je sleva. A ministerstvo to rádo doplatí, vždyť jak jinak podporovat komerční spoje než totiž formou anonymní dotace. Když Vám všichni stále “vyhrožují” novináři, uhosem atd a Vy máte úkol najít jak do malých dopravců nalít cash, tak vymyslíte neomezenou slevu – výsledek je prostý firmy mají potřebnou cash. A novináři to “žerou” jak levné špekáčky kilo za 29,90 Kč. A o cenovému kartelu, který Váš “průzkum” potvrzuje ani nemluvě. Pro “Fedexak” CD nejezdím a nemám ani režijku (tu by… Číst vice »

Fedexak

Railanalytik:
To je z Vašich komentářů vidět, že nejste vlastníkem režijky – z Vašich komentářů je vidět že nesrovnatelně vyšší level než drtivá většina zde diskutujících – pro mě jsou Vaše komentář fressh air do zdejší „zatuchliny“. Fandím Vám – palec nahoru.

Jaroslav

A troufnul bych si tvrdit, že tady mnoho z nás ráno nenajde své komentáře… 🙂

železničář v důchodu

Což ovšem vůbec neznamená, že jejich obsah neodrážel pravdu, byť někdy víc a někdy méně – jen to, že se ten obsah nehodil někomu z redakce „do krámu“. Ale jak už jsem napsal jindy (a bylo to také smazáno): i pro redaktory platí, že „kdo dělá, co chce, utrpí, co nechce“

Jan Sůra

a vidíte, jsou tu všechny. Kromě těch, kteří jsou automaticky blokováni a nepochopili, že se tu jejich příspěvky už nikdy neobjeví. Nicméně v rámci terapie jim umožňujeme, aby si ho napsali a rovnou se automaticky přesunul do spamu.

Fedexak

Dotaz na redakci:
Tenhle Váš koment mě dost zarazil … Jsem tu jen krátce na tomhle webu.. Mněl jsem za to, že se jedná o diskusi a že každý má tedy možnost se SVOBODNĚ vyjádřit ikdyž je třeba názorově na opačné straně s autory článků. Pokud ale někoho blokujete – znamená to že necháváte jen komentáře lidí, kteří jsou plus mínus na Vaší názorové vlně??? To je velmi zarážející…!

eLKá

Nemám pocit, že by se zde zakazoval nějaký názor. Jsem zde také krátce a kloním se k tomu, že zde jsou blokovány jsou spamy, osobní invektivy, sprostá slova a věci, které se neslučují s českým právním řádem.
Je prostě rozdíl, když napíšete: „Moje původní predikce jeho kognitivně-behaviorálních schopností na základě posouzení předchozího verbálního projevu byla opodstatněná“, namísto „já sem vám říkal, že je to p…s“ (zdroj: Chechtavý tygr, 11.5.2019).
Už tomu rozumíte?

Jan Sůra

Ne, to jste špatně pochopil. Je tu x lidí, kteří opravdu nejsou na mé názorové vlně:-)Nicméně pokud se vyjadřují slušně a neuráží, nemám s nimi problém.

železničář v důchodu

Podstata problému tkví ovšem v tom, že o tom, co je „slušné a neurážející“ rozhoduje jednotlivec, který přitom ani přes několikerou výzvu stále nedokázal zveřejnit konkrétní výklad toho, co je podle něho „slušné a neurážející“ …

eLKá

Tak tento web někomu patří a ten nechť si stanoví pravidla.