Legenda 810. České dráhy investují do jejich další modernizace

Motorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhy

Po české železnici jezdí už přes 40 let a zřejmě jen tak nezmizí. Naopak, České dráhy do nich dál investují.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Tohle je informačně nesmírně vděčný web a samotného mě překvapuje kolik zpráv z dopravy se dá prakticky na denní bázi sehnat. Nevím, jak se to daří financovat, ale doufám, že se to povede i dál a obecně je to skvělý počin. Jediné, co mě mrzí, je ten lehce bulvární slovník zavlečený sem z nejmenovaného infotainment webu. 810 není „Legenda“, ale srágora dokumentující dno čs. dopravního strojírenství v 70. letech. O „legendách“ se vypravují příběhy, zatímco u 810 jsem i já jako devítileté dítě pochopil, že pravoúhlá lavice je tak trochu debilní nápad. Když už hledáme básnické metafory, kdosi 810 trefně… Číst vice »

Alois

To je neuvěřitelný scénář:každopádně to jsou stroje hodné šroťáku už v dnešní době.Ačkoliv nejeden z nás s nimi kdy jel a nesmazatelně zůstanou převážně pozitivně u nás v paměti-ale to už by mněla být minulost.No reklamu rozhodně dělat nadále nebudou-ač budou (mají)jiný motor apod.Z dnešního pohledu cestování je to prostě vozidlo na odpis a jakákoliv modernizace je krok zpět a nejen to- hlavně další nesmyslné plítvání peněz když je potřeba zavádět nová vozidla i na méně vytížených tratích.Je potřeba si konečně uvědomit že i železnice je v 21.století nikoliv v 80 či 90.letech 20.stol.Existuje množství firem kteří rádi vyrobí odpovídají… Číst vice »

a8n

To nové vozidlo se ale jmenuje autobus.

Jan

Jenže je lehká. Proti euero nesmyslů s tsi a modulární . A za co se platí szdc. Za tunu.

Josef Petrák

Jojo, nesmyslné TSI… Povíme si, až zase potká vlak auto na přejezdu. 🙂 Každá deformační zóna je pak nad zlato.

Jan

Do roku 2019 budou investice k 0. Protože nikdo moc neví, co budou chtít regionální politici. Zda by ta investice nesla do kopru.

K.S.

To máte asi pravdu, ale nějak si neumím představit že by se dalo na lokálky najít něco opravdu efektivnějšího, na to kolik se tam vleze lidí je to velmi lehké vozidlo, možná že pokud se je podaří případně dostatečně zmodernizovat co do kultury cestování, bude mít před sebou dalších třeba 20 let provozu.

Jan Sova

RE: K.S. 810tky a Regionovy, toť reálný horor lokálních tratí. Nevím jak jsou na tom nákladově na provoz, ale kulturu cestování v nich nelze zlepšit reálně pouze výměnou klik, potahů nebo tak něco. Největší problém těchto vozů je trakce a podvozek, ze kterého pramení většina neduhů jejich provozu (slabý výkon, průjezdy obloukem a obecně reakce podvozku na stav svršku). Nahradit by to šlo i nákupem z jiných železnic (třeba Arriva má obstojné motoráčky), ale to už je o investicích, na které prostě není. Místo toho se bude dalších 20 let lepit, látat a obecně plýtvat veřejnými financemi. Mimochodem modernizace Regionovy… Číst vice »

Jan

RE: Sova
Když drncá 810 ka, tak je problém obvykle zejména v kolejích. Že jsou po 50 letech už prostě v..
810 ka na krátké regionální trati je adekvátní a efektivní. Je modulární, nemá EU kraviny typu DPF. S novými nepravoúhlými sedačkami je i pohodlnější.

Jirka

Jo, prodali do Polska…
Treba z Kolina sla jedna pryc. Na 4denni obeh zustaly 4 motoraky. Zaloha 0. Strojmistr se modlil, aby nektery motor nekleknul, protoze by jedna trat dojezdila… odbornici na slovo vzati jsou v tom draznim „menedžmentu“ v poslednich letech… jak se jeden kravatak z nadrazi jednou vyjadril: nejlevnejsi vlak je ten, ktery vubec nevyjede. A podle toho se soustruzi ridi dodnes…

Sova

„Aktuálně jich mají České dráhy v provozním stavu 810“ – Tolik jich ani nebylo vyrobeno, nemělo to být 180? 🙂

VS

81%0 – tak 810 😀