Legenda 810. České dráhy investují do jejich další modernizace

Motorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhyMotorový vůz řady 810 (RegioMouse), ilustrační foto. Foto: České dráhy

Po české železnici jezdí už přes 40 let a zřejmě jen tak nezmizí. Naopak, České dráhy do nich dál investují.

Po české železnici jezdí už přes 40 let a zřejmě jen tak nezmizí. Naopak, České dráhy do nich dál investují.

Motorové řady 810, neodmyslitelná součást provozu zejména na regionálních tratích, se dočkaly další modernizace.  České dráhy to uvedly ve své pololetní zprávě o hospodaření. „V prvním pololetí 2017 bylo v případě regionální dopravy investováno přibližně 118 mil. Kč, přičemž se jednalo o modernizaci patrových vozů pro příměstskou dopravu v Praze a Středočeském kraji a dále o investice v oblasti technického zhodnocení stávajících vozidel ve vazbě na zvýšení spolehlivosti, bezpečnosti a kultury cestování. Nejvýznamnějšími položkami jsou modernizace motorových vozů řady 810/809,“ uvedla firma ve zprávě.

České dráhy neuvedly, kolik přesně do modernizace vozů 810 investovaly v letošním roce. „Jedná se stále o menší modernizaci, respektive humanizaci, které probíhají několik let,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Podle něj se uskutečňují vždy v rámci vyvazovací opravy.

Jde například o dosazení nového úspornějšího a ekologického motoru, výměnu oken, dosazení nového interiéru, hlavně náhrada staré nízké lavice s koženkovým potahem polstrovaných sedaček s podhlavníky, opravují se WC, dosazují se háky pro uložení jízdních kol,“ vypočítává Štáhlavský. Za pololetí se tak vylepší kolem osmi vozů.

Podle něj jde stále o  vůz, který je nejefektivnější pro  zajištění provozu na lokálkách s menším počtem cestujících. Aktuálně jich mají České dráhy v provozním stavu 180, dalších 26 je řady 809, které jsou upraveny pro provoz bez průvodčího. Do turnusu jich denně plánují kolem 150 až 160.

Přesto z kolejí postupně mizí. „Nepotřebné vozy postupně rušíme nebo prodáváme, letos jsme prodali například čtyři do Polska. Opravou a vylepšením procházejí vozy, které zůstávají a v příštích letech zůstanou ještě v provozu,“ dodal Štáhlavský.

 

Tagy 810 České dráhy
12 komentářů