Leasingové společnosti čeká stahování stovek letadel z Ruska
Letadlo Ural Airlines po přistání v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pro leasingové společnosti bude problémem dostat do Ruska i piloty, kteří letadla přesunou do jiných zemí.
Otázka, jak mají postavené smlouvy, v případě ukončení pronájmu, kdo má zajistit dopravu a kde se má konet předání?
Budou jako protipoložka zaúčtovány při vyrovnání dopadů sankcí. A pochybuji, že je nechají jinde, než na volné ploše.
Tak z toho budou mít leasingovky radost. Když v době covidu letadla byla odstavená, tak se o ně společnosti staraly (zabezpečily údržbu), platily parkování a platily leasing. V tomto případě po zrušení leasingové smlouvy už pronajímatel nesmí na letadla sáhnout – nebude provádět údržbu, nebude platit leasing a poplatky za parkování (ty bude platit majitel – leasingovka). Každá mince má dvě strany.
V článku je správně uvedeno, že se jedná o velkou logistickou věc. V reálné praxi to nepůjde realizovat. Jakýkoliv pilot leasingovky bude potřebovat víza od RF, pokud nebude tedy místní. I kdyby víza měl, musí se dostat na letiště k letadlu. Je iluze, že ho tam operátor dopraví. Pak se to letadlo musí připravit na odlet – v Rusku je handling atd. navázaný na letiště, letiště na stát. Letadlo nikdo nepřipraví. I kdyby až sem to “nějak” došlo, musí to pod nějakou volačkou letět, musí se podat do CFMU letový plán. Ten nepůjde podat, protože pod volačkou provozovatele z RF… Číst vice »
A přiznejme si, finanční dopad odnesou ty leasingovky, resp. banky, které je financují, resp. většinou penzijní fondy, které za tím stojí. Někdo to zaplatí. Vzniká otázka: „Kde jsou ty prachy Lebowski?“ Nevím jak z toho….
Jak z toho? Přeletět do civilizované neutrální země, nabízí se např. Indie, Izrael, Japonsko, řekněme také Egypt a další. Případně i Kazachstán. Nebude to levné, ale než ztratit letadlo?
Veď všetky lietadlá z Ruska preletia do Turecka a odtiaľ sa vrátia jednotlivým nájomcom.
Díky, nevěděl jsem, jestli se k tomu Turek uvolil. Kéž by to tak vyšlo.
Snad to vyjde. Ono Turka to nějak nic stát nebude, a vylepší si tím PR se Západem.
Na penzijní fondy se*e Bílý tesák, ty mají peněz dost a případná ztráta leda tak sníží jejich zisky, žádná škoda. Mnohem horší je, že v leasingovkách mají peníze i klasické investorské fondy a tam mohou přijít o peníze obyčejní lidé, kteří do fondu uložili své úspory. 🙁
Riziko podnikání… kdo ho nechce podstoupit, může si platit státní pojištění, nebo nějaký zajištěný fond. Ale s patřičně menším výnosem…
Múžou letět přes nějakou třetí neutrální zemi, například Indii nebo Čínu.
Job Air a CSAT budou mít žně. Nevím jak v Praze, ale na Mošnově je skoro každé druhé uschované letadlo od SMBC. A místa tu je stále dost. 🙂
A co teprve ta Poběda a několik Flotů, co stojí na hale?
Pobeda je „problém“. U Aeroflotů záleží, kolik je ještě v pronájmu a kolik už bylo vráceno. I když po tomto rozhodnutí už není o čem nejspíše debatovat.
Jen aby rusáci ty letedla nezabavili bez náhrady, jako pomstu.
Může se stát. Ale k čemu jim pak budou?
Na vnitrostátní provoz. A nebo taky k ničemu, bude to pouze pomsta.
Po par tydnech propadnou revize na klicove soucasti a muzou mit ta letadla akorat tak na paradu, a nebo na tu pomstu 😉
A o ty revize jak moc se budou izolovaní Rusové na vnitrostátu starat?
No spise jde o pravidelne vymeny dilu, na jejichz dodavky je uvaleno ombargo-bude stacit par tydnu a jediny AB ci Boeaing se nezvedne z plochy.
Čistě technicky by to mohli obejít jako například Írán. To bez ohledu na embargo udržuje v provozu muzeální stroje vcelku bez problémů. Náhradní díly se zakoupí přes nějakou nenápadnou třetí zemi, jen je to dražší a samotnou údržbu zvládnou.
Myslíte, že by to zvládli v takovém počtu strojů?
Druhá možnost by byla kanibalizace, tj. stejné třídy strojů prostě udržovat součástmi z již těch nepolétavých 😀
Taky si myslim, ze je tam spis zablokuji. A za par mesicu z nich bude akorat hromada srotu. Neda se nic delat, valka neco stoji. Povzbudit nas muze to, ze rusko udajne jeden den tyhle genialni ofenzivy stoji 20 miliard dolaru. Rusko je ekonomika velka jako spanelsko, to jen tak pro srovnani, opravdu to neni zadna plnohodnotna supervelmoc.
Supervelmoci máme na světě dvě – ČLR a USA (v tomto pořadí). Rusko supervelmoc už dávno není (i když si to stále myslí), ale nebezpečná jaderná velmoc je to pořád.
Čína a supervelmoc? Regionální mocnost,ale ne supervelmoc.
Čína je jaderná velmoc s HDP na 2. místě za USA. Její průmysl, armáda i kosmický program disponuje špičkovými technologiemi a mnoho zemí světa je zavázáno jejími investicemi. Jak jinak byste definoval supervelmoc?
Tak se fanatici neptají. Kdyby se ptali: „A k čemu nám to bude?“, nebyli by to fanatici.