Lávku od metra k nové železniční zastávce v Praze postaví Strabag, bude v antracitové barvě

Stav v zastávce Rajská zahrada 31.10. 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStav v zastávce Rajská zahrada 31.10. 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Hotovo by mělo být do příští změny jízdního řádu.

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Proc 3.8m? To je pomerne hodne siroke a taky drahe..

M19

Vadí vám, že by to mohlo být i funkční?

Martin

Jen se ptam proc az takova sirka… nic vic, proc nemela byt funkcni?
Hlavni je, aby yam co nejdrive byla…
Zajima me, proc temer 4m sirka, mam takovy pocit, ze sirka na lavce HolKa je 3,5m a to je pro pesi i cyklisty. Na cernem moste je lavka podle me mnohem uzsi a nezda se mi mefunkcni…

Martin

No otazkou je samozrejme vyuziti, ale to uz bude limitunici prave schodiste….
Jinak na tech fotografiich je videt zastresene schodiste a pak za vezi opet nastupiste, mozna by neskodilo zastresit nastupiste prubezne i v mistech schodiste…

Filip Jirsák

Šířka lávky by měla odpovídat počtu lidí, kteří přes ni budou ve špičce chodit. Přičemž ta špička odpovídá tomu, že přijede vlak a z něj určitý počet lidí bude přestupovat na metro. V případě výluky železnice či metra to dokonce mohou být všichni z vlaku.
To bude rozdíl oproti HolKa, která nemá kapacitní „napaječ“ ani na jednom konci, i proti lávce na ČM, na které jsou největší nápor lidé z autobusu z Horních Počernic, kteří věří, že budou na lávce rychlejší, než autobus obkrouží svou osmičku před přistáním u metra.

Martin

OK, diky…

Bartoloměj

Zkuste si někde nastudovat obecné požadavky na NOVĚ zřizované lávky. Pak nebudete klást takové otázky. Lávka musí mj. zvládnout i jízdu klasické sanitky.

Filip Jirsák

Sanitka na lávku půjde po schodech nebo pojede výtahem?

Martin

Pardon, ale tohle je blbost… ja tam to misto moc dobre znam…

Jenda

Při tom očekávaném využití se dost divím, že tam nebudou eskalátory. Ne že by měl zdravý člověk problém to, co je na obrázku, vyběhnout. Ale pro staré lidi, kočárky, lidi s malými dětmi, hůře pohyblivé…to bude dost nepřístupné. A i těm zdravým v plné síle by to urychlilo cestu. S výtahy na podobých místech je to dost ošemetné, kvůli vandalům bývají často nefunkční nebo přinejmenším dost odporné.

Danny

Možná nemám úplně pravdu, ale problém by byl asi s místem. Musíte tam mít pevné schodiště (norma) a zároveň výtah. Na další rameno pro eskalátory by musel být prostor, což by vyžadovalo daleko více prostoru a bylo to dražší. Ale uznávám, že se to mělo plánovat velkoryseji.

Leinad

Podle norem by to mělo být přístupné bezbariérově (výtah, šikmina), pro hasiče(žebřík, schody, šikmina) a neuškodí když to bude bezbariérově evakuovatelné (šikmina, evakuační výtah).
Evakuační výtah je na tyto místa docela drahá sranda, tam bude fungovat spíše jako budka pro různá individua.

Kozel

A kvůli lávce bude stanice rok nefunkční???

Kozel

Tomu rozumim, jen nerozumim tem 12 mesicum navic….

Filip Jirsák

Berte to tak, že zastávka byla postavena s ročním předstihem. Buďme rádi, že to konečně bude a že se na lávku nečeká dalších dvacet let.

Danny

Dokud pokračuje modernizace, tak by se tam stejně nedalo moc zastavovat.

starší pán

Do schodů na metro?

holyfield

Situační výkres je z dokumentace DUR a předpokládá stavbu ramp. Místo nich však budou ve věžích výtahy, tzn. situačně to bude vypadat zceka jinak.
Stavba má zásadní význam i pro obyvatele sídliště v Kyjích, kteří tak získají přístup k metru. Navazující chodník vyústí Borské ulice.

David

O tom slyším poprvé. Nevite zda bude řešen i bezbariérový přístup do metra?

Pavel

Myslite v Hutich, ne?

Matyáš

Kyje sahají od Kyjského rybníka až po Satalice, většina oblasti Huti spadá právě pod ně

Pavel

Proč tam proboha neudělali normální podchod s bezbariérovým přístupem. Dolů je to 20 schodů, nebo bezbariérový přístup. Nahoru 60! Projektant musí mít nějakou úchylku. Asi obsedantní alpinista.
Vylezu 60 schodů, přejdu na stranu Rajské zahrady, slezu polovinu schodů a po překročení silnice znova.
Jako, takový Eiffel by byl z projektu nadšen. Ale dnes je jiná doba. 🤦‍♂️

Johnny

Evidentně místo neznáte. Za tratí je několik metrů vysoký svah a terén dále stoupá. Lávka je zde jediné rozumné řešení.

Rossec

Za trať na svah lávku a na metro podchod ?

M19

Ať je těch schodů co nejvíc?

Miloš

Metro Rajská zahrada je atypická stanice, která je na rozdíl od ČM pěkná, a má nástupiště do sídliště, takže podchod vzhledem k situování nástupišť nepřichází v úvahu – leda, že by se vybudovalo další nástupiště a do soupravy se nastupovalo z obou stran – to ještě v Praze není! Ale jako nápad na zvysokopacitnění stanice to může být dobrý. Úchylnost vidím spíš v té jako vysoutěžené barvě – všechno současní, co nějak rozhodují o dopravě, směřují k tomu, aby bylo všechno na černo – nechápu! Nesjou to nějací satanisti? Zábradlí Karlovo náměstí, prý i Želivského, nové informační panely v metru… Číst vice »

jonáš

Černá se pražskýmu institutu pro kurvení města líbí, předělaji i všechny zastávkový sloupky. Ty červený jsou moc vidět 😀

gumma

takový…. schody do nebe….. to jsem zvědavej, kdo do nich bude šlapat 😀

MaT

No kdo asi. Třeba ti, co se jim zrovna nebude chtít výtahem… Nebo se jim zrovna na výtah nebude chtít čekat. Asi jako kdekoliv jinde, kde jsou schody a výtah současně.

Nebo v případě poruchy toho výtahu všichni, no. 🙂

Radek Janata

Pokud se nepletu, tak tady to není ztracený spád, protože ta čtvrť je o dost výše, než stanice metra a stejně do kopce někde musí.

V takovém případě nemají chodci se schody problém a nesnaží se místo toho přebíhat silnici či koleje.

P_V

Ztracený spád je to od vlaku k metru.

Jarda Š.

Ale stanice metra Rajská zahrada je prakticky v úrovni terénu, takže z podchodu by do ní vedly schody nahoru. Do Borské ulice by z podchodu bylo schodiště hodně dlouhé, protože ta je výrazně výš, proto byla pro přístup na nástupiště a přechod Chlumecké zvolena ta lávka.

Filip Jirsák

Spodní patro je v úrovni terénu, horní patro (směr Zličín, kam se asi z vlaku bude přestupovat častěji) je nad terénem. Tedy ze strany sídliště, na druhé straně je Chlumecká výš než sídliště a koleje ještě výš.

jarda V.

takové věci se měli stavět již v době otevření stanice metra a ne 20 let poté…..

panda

Za prvé je to už 25 let a za druhé nebyl pro lávku žádný důvod. Protože tenkrát ještě měli rozum a nedělali z vlaků další tramvaj, aby vlaky měly zastávky na dohled od sebe.

Jarda V.

Na Černák jsem jezdil na praxi a to byl rok 2001/ 2002 takže spíše těch 20.. ale S-ko je povrchové metro nikoliv jako vlak zastavující na každém patníku.

Bert

Na dohled myslíte 5 km do Vysočan nebo 4 km do Počernic?

Martin

No to moc nesouhlasim, v Praze je rada zrusenych vlakovych zastavek,…
Napr. ze Smichova na Wilson jsou hned dve zrusene, Vysehrad a Kral.Vinohrady (Nusle)…
Z Masarykova nadr. na Kyje take dve Karlin a Hloubetin a jedna posunuta Liben (dnes je ve Vysocanech)…

Zrusenych zastavek je hodne, nektere se maji obnovit, ze zrusenych napr. Michle, Liboc, Hlubocepy (nova na jinem miste), Podbaba (nova na jinem miste), Michle, Konvarka, Cibulka/Stodulky (tam se nekolikrat situace menila), Klukovice, Sporilov, atd…

Zastavky byly mnohem castejsi nez jsou dnes ae vzrustajicim vyznamem primestske zeleznice se nektere budou obnovovat a casto prave v mistech tech zrusenych…

Petr

Antracitová barva je špatně. Obecně tmavé barvy absorbují více tepla a ohřívají okolí. V Praze další ohřívače nepotřebujeme.

Karl vB.

Pokud by ta stavba byla v gesci SŽ, jak byl původní záměr, nelze vyloučit, že by to barevně dopadlo stejně, jako mosty Blansko – Adamov.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/10/Adamov_98.jpg

Martin

Myslim, ze od te silnice to bude mnohem horsi…

Miloš

Ale černá je v modě – přetírá se zábradlí z červenobílé na černou, cedule v metru budou černé – tady to má jedinou skrytě logickou vazbu, že nedaleko byl skutečný černý most.

Pavel

Diky bohu ze vyhrala takova decentni barva a ne nejaka blitka typu „modre zabradli“ ci „zeleny baliset“.

Blzx

Přesně. Jsem ještě koukal na ty další možnosti a to byl dobrej humus.

P_V

Kdepak, někdo prostě chtěl, aby to bylo antracitové, tak dali na výběr antracitovou a tři nemožné barvy.

jonáš

Černá baliseta by byla pro labužníky.

Jarda

co zlepšit přímý přestup mezi dálkovýmí spoji zejména soukromými typu rj/flix například z liberce, když chcete přestoupit na vlak, nebo dokonce na navazující flix/rj.
Vždy musíte extra navíc ještě platit ten pojízdnej mrazák, abyste se dotstali buď na knížecí, nebo na smíchov či hlavní nádraží.
Takže ikdyž si koupím v appce rj/flix spoj třeba liberec-písek s přestupem v praze, tak ještě musím extra navíc cestovat pražskou mhd? Doufám že se to do budoucna zlepší.
Ty dálkové a zejména soukromé spoje by měli mít alespoň nějakou dobrou návaznost.

Anonym

A tohle ma podle vas resit SZ/magistrat? Nebo jaky je duvod, ze to je tady?

Jarda

všichni kdo jsou k tomu kompetentní. Výrazně by to pomohlo dálkovému cestování. Co je ale výhoda je systém pid, pokud si nezaplatím soukromý bus typu flix/rj, ale využiju toho, že mam krajsou jizdenku, tak dojedu do bolky a z ní se dá koupit jízdenka na většinu trasy všetně metra a části trasy vlakem, jen kus si člověk dokoupí v arrivě. Tam se mi to líbí, že se takto dá koupit dobře lístek a vždy mi spoje navazovali. Ale pokud se rozhodu si připlatit, tak by měla ta cesta podle toho taky vypadat, to je jako bych si zaplatil taxxi apřijel… Číst vice »

Anonym

To je problem ciste tech soukromniku. Jak sam pisete v ramci PID Vam staci jedna jizdenka.
Pokud chcete neco zmenit, obracejte se na ty provozovatele, aby napr. umoznili nakup listku na MHD v ramci platby za jizdenku s tim, ze by Vam ji ridic dal pri nastupu. Ale nejak nerozumim, co je za problem v dnesni dobe si koupit listek sam v aplikaci, pripadne v metru v tom strojku, ktery rovnou vytiskne oznacenou jizdenku.

Jarda

kdyby v tom metru aspoň nebyla taková zima…
Jinak v době qr kodů, by stačilo aby se soukromníci domluvili a šlo to koupit i s mhd a čipoval by se klasicky qr kod, jako v pidu.

55p

Tak se musíte obrátit na dopravce, aby to udělali. Ale předpokládám, že ROPID jim řekne, že z každé takové jízdenky chce třeba 35 korun.

Kdo je zaplatí a proč zrovna cestující? 🙂

Jarda

ještě pohodlnější by bylo, kdyby existoval univerzální systém, kde by člověk mohl hledat obdobně jako v idosu nezavisle na dopravci atd a stejně tak koupit lístek na celou trasu, bez ohledu na typ dopravce, zda dotovaný nebo soukromí dopravce, také by tam bylo možno zvolit i místenky nebo lepší cestovní třídu u vlaku. Jenomže takový univerzální systém, kdy by byla jedna jízdenka tak nejspíš nikdy existovat nebude, podobalo by se to krajským ids, ale s možnosti si připlatit třeba za první třídu, místenku nebo soukromý spoj (to co nedotuje kraj/stát).

dolf

To je neschopnost úředníků MD, vytvořit systém pro jednotnou jízdenku z místa A do místa B bez ohledu jakým dopravním prostředkem nebo s kterým dopravcem pojedu. Ve Švýcarsku to funguje, tak ať se tam jedou podívat a nemusí nic vymýšlet.

Laborec425

Slyšel jsem, že od nového jízdního řádu mají instalovat do metra vyřazené radiátory. Tak tam teplo snad zase bude.

Leinad

Já bych řekl, že je to odpovědnost hlavně soukromníka, nicméně věc obou stran jak moc bude fungovat spolupráce open access – ids.
Co kdyby MHD uznávala SJT?

M19

Přistupovat přes metro budete jen s RJ. Flix jezdí až na Florenc, kde přestoupíte.

Laborec425

To vůbec. Jen pár mezinárodních spojů, které bývají dost často zpožděné a navíc jedou z Čerňáku na Florenc fakt dlouho (ve špičce).