Lávku od metra k nové železniční zastávce v Praze postaví Strabag, bude v antracitové barvě

Stav v zastávce Rajská zahrada 31.10. 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStav v zastávce Rajská zahrada 31.10. 2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Hotovo by mělo být do příští změny jízdního řádu.

Společnost Strabag vyhrála soutěž na stavbu lávky mezi stanicí metra Rajská zahrada a novou zastávkou Praha-Rajská zahrada. Postaví ji za 78 milionů korun bez DPH. Cestujícím by měla začít sloužit v závěru příštího roku se změnou jízdního řádu.

Vítězství Strabagu vyplývá z registru smluv. Zastávka je investicí Správy železnic a je prakticky hotová, není k ní ale zatím přístup. Lávku bude financovat Praha, která její stavbu soutěžila. Na profilu zadavatele dosud není zveřejněno, kdo všechno podal ještě nabídku. Předpokládaná cena byla o osm milionů korun vyšší. Soutěž začala v červnu.

Dokončení očekáváme v listopadu 2023,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Město v létě vypsalo anketu, jakou barvu má lávka mít. Ze čtyř variant vyhrála antracitová. Původně byla ve hře varianta, že stavbu lávky zajistí Správa železnic. „Ještě začátkem roku jsme se Správou železnic připravovali možnou výstavbu lávky jejím prostřednictvím, což by mohlo urychlit zahájení stavby lávky. Bohužel tento postup nebyl Správě železnic umožněn ze strany ministerstva dopravy, proto jsme museli lávku vyřešit sami,“ vysvětlil v létě mluvčí magistrátu Vít Hofman, proč nakonec lávka bude později než samotná zastávka. Ta se bez lávky nemůže ale otevřít k provozu.

Z konstrukčního hlediska se jedná o dvě příhradové ocelové lávky a dvě věže pro spojení výškových úrovní na koncích lávek, které zároveň budou obsahovat výtahové šachty a schodiště. Délka lávky přes Chlumeckou činí téměř 50 metrů, železniční těleso překlenou další dvě pole o rozpětí 20,3 a 16,7 metru. Lávky budou široké 3,8 metru.

Po loni otevřené stanici Zahradní Město půjde o další novou zastávku, navíc s možností přestupu na metro. Stavba výrazně zkrátí pěší napojení okolo Rajské zahrady. Předpokládané využití lávky pro obyvatele přilehlých oblastí bez započtení využití pro provoz železniční stanice je průměrně 500 osob za hodinu.

Varianta lávky na Rajské zahradě: Antracitová.  Snaží na sebe co nejméně upozorňovat a působit jako zklidňující prvek v nepříliš uspořádaném okolí. Foto: FB Adama ScheinherraStavba zastávky Praha - Rajská zahrada. Foto: PIDStavba zastávky Praha - Rajská zahrada. Foto: PIDStavba zastávky Praha - Rajská zahrada. Foto: PIDPlány na novou zastávku a lávku na Rajské zahradě. Foto: Praha14.czPlány na novou zastávku a lávku na Rajské zahradě. Foto: Praha14.cz
Tagy praha Praha-Rajská zahrada Rajská zahrada zastávka Rajská zahrada
59 komentářů