Lávku přes pardubické nádraží otevřou se zpožděním, město nestihlo postavit přístup

Nová lávka přes železniční stanici Pardubice. Foto: Správa železnicNová lávka přes železniční stanici Pardubice. Foto: Správa železnic

Město nezvládlo ani postavit slibovaný parkovací dům, nemá hotový projekt.

Odebírat
Upozornit na
guest
59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.Š.Hájek

To že se podařilo vůbec schválit realizaci lávky je zázrak, protože chození přes koleje mezi nádražím a sídlištěm Dukla je „tradice“ táhnoucí se minimálně od 70 let. Teď tady máme skoro hotovou lávku a město se samo postavilo do situace jako v případě parkoviště u obchodního centra před nádražím, kdy investor slíbil cosi o parkování a pak z toho vycouval a současný vztah mezi městem Pardubice a SŽDC je jak přes kopírák (viz příspěvky níže). Jediné co mi v tom v tomto příspěvku chybí a nepodařilo se mi dohledat i na odkazech je, o jakou roční částku na úhradu nákladů… Číst vice »

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

To jsou žvásty.
Žádné podobné žvásty jsem nezaznamenal, když město nepostavilo parkovací dům na Dědině.
Kydy o nákladech na údržbu taktéž nechápu.
Kolik platí Praha za údržbu prodlouženého podchodu na hlaváku?
Kolik platí Blansko za údržbu stejného nadchodu nad opravenou stanicí?
Pokud nic, tak nepřistoupit na žádné ultimáta neschopného Svobody.

Pokud si myslíte, že údržba je zadarmo, tak ji můžete dělat, pak už kydy o nákladech nebudou.
Praha asi neplatí nic, tady totiž byl podchod v zájmu SŽ ho udělat, aby se jim lidi nemotaly v kolejišti.
V Blansku je nadjezd, předpokládám předaný do správy toho kdo má na starosti tu převáděnou komunikaci.
Jenže SŽ tam žádnou lávku stavět nemusela, byla dohoda, že si ji do správy vezme město, proč by nemohla SŽ trvat na dodržení smlouvy?

Minusy jen svědčí o tom, že si uhodil hřebík na hlavičku.
Lávku ať provozuje SŽ.. už tak stejně zaberou i celé podzemí.
Ta lávka měla stát už 50 let a ne až teď
Jen kecání a tahání peněz

Dominik

Lavičku si prosadilo město, včetně slibu, že se o ní budou starat, SŽ ji nepotřebuje, tak ať se k tomu postaví čelem, a dodrží co slíbili.
SŽ by defakto stačilo vyplnit díry v plotě, aby se lidi nemotali v kolejišti (co si někteří dovolí je opravdu vrchol, pes na volno, kočárek, či babka s RVHP, která ještě prosí zaměstnance dráhy, aby ji tu tašku dali na perón), což by bylo rozhodně levnější, a bylo by po problému.

Hans1934

Postaví čelem 😂😂
To určitě ..
Byls někdy na tom nádraží , jaký díry v plotě
Ten tvůj text , to je výplod teda

Dominik

Já vím, spíš zbožné přání. Jsem tam tak 4x – 6x za týden, mluvím o udělání plotu (případně brány, branky), aby se z Milheimovky nedalo jít kolem baráku ČDC, pak zamykat branku, která je z ulice k Vápence (na rohu), dále u dnešního stavědla 1 chybí jeden díl zídky a plochu, dá se projít na ulici k Vápence – zadělat, a ještě ideálně vyřešit oplocení kolejí v tzv. Bramborách, až k mostu u Parama, respektive, před ním plot stočit k kolejím do Parama, aby se tedy pod mostem dalo procházet. Problém solved, lidé si nebudou moct zkracovat cestu přes koleje,… Číst vice »

hopa

Mne neprestane fascinovat ten poděl, ktery mesto a jeho zastupci predvedli u Hypernovy, nyni Alberta. Kdysi podminka stavby tohohle marketu byla velike parkoviste, i podzemni. Gratis. https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/placene-parkovani-pardubice-albert.A200610_552407_pardubice-zpravy_mvo Pote se v tichosti v garazich zabrala pulka parkingu bowlingem, nebot tam nebylo moc aut. V dalsim kole se parkovani zpoplatnilo osadilo zavorama a lidem reklo „ze se puvodni smlouvy o bezplatnem parkovani nepodarilo najit, se asi ztratily a musime to proste vymyslet koncepcne. “ Koncepcne v jejich podani znamena stavet parkovaci domy za bambilion, realizovat odstavne plochy 3 km od nadrazi a dalsi kundoviny (damy a pan Sura promine) Aktualne je tam… Číst vice »

Regionovan

Lol, to byste chtěl od politiků moc. A od těch pardubických až příliš.

Joe

Zvláště náměstka pro dopravu Kvaše, toho tady mají občané obzvlášť rádi.

pppqqq

Ad “předimenzované parkoviště”: No nevím, co já si pamatuji z dob, kdy se tam parkovalo zdarma, tak pokud se ráno nepřijelo dostatečně brzy, byl celkem problém najít volné místo.

hopa

V podzemi ale bylo volno pokazde. Horni plocha se posleze jeste zmensila diky retezci, co prodava housku se sekanou a s hranolkama primo do auta. Netvrdim, ze by parking u hyperboudy pojmul vsechna auta na svete. Rozhodne mi ale prisel jako vhodne reseni pro P+R .

Šejdr

Smlouvy a další dokumenty ke stavbě existují a magistrát už před několika lety oznámil, že v nich o bezplatném parkování není ani slovo. Prostě si to tenkrát někdo vymyslel, aby si veřejnost nestěžovala, že takhle lukrativní místo nechá město zastavět plechovou boudou nákupáku.

hopa

To, ze politici neco oznami mne naplnuje velkou duverou a bezezbytku jejich recem verim, zvlast v Pcich, kde se jede dlouhe roky velka rovina. Nechci zminovat občana Holecka a kauzu s jeho domečkem, šéfa investici chlapce Čáňěho a operaci Kovošrot Jarý, zašitého exprimatora Charvata a jeho pocetnou klaku.

K parkingu. Ze se podobna vec kdysi nedala do smlouvy je skutecne mozne https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/zastupitele-rekli-ne-vydirat-se-nenechame-soudi-nekteri-20151019.html , nicmene nechtejte, abych za tuhle chybu uznale tleskal a smirlive pronasel vetu “ to se tak nekdy stane… „

Šejdr

Tleskání fakt neočekávám, ale faktem je, že zrovna v tomto případě nejde o chybu současného vedení města, ale je pod tím stejně jako pod řadou dalších pozoruhodných rozhodnutí podepsán Stříteský a spol.

hopa

Ano, s tim souhlasím.

Hans1934

Žádná podmínka , o které hovoříte, ve smlouvě není a nebyla. To jsou jen kecy a virtuální realita .
Ukaž mi ji jiné krajské město , kde můžou vesničani zadarmo parkovat u tak velkého nádraží ..
Pořád nechápu , jaký přínos by to mělo pro obyvatele Pardubic. Parkoviště bylo plné už kolem 6:00, dole bylo volno. Teď po té přestavbě Alberta na jiný typ obchodního centra se vůbec nedivím , že o záchytné parkoviště nestojí

Dominik

Zpoplatnění parkoviště a zavření za závory jasně ukázalo, jak „hodně“ to byl pro nakupující problém, že se tam předtím mohlo parkovat volně.

Dominik

Ale jo, já bych byl pro, aby do Pce jezdilo méně aut, na kraji města parkovací plochy, klidně zdarma a MHD na nádraží.

Karl vB.

Jó, v Pardubicích by asi chtěl žít každý.
Pokud se město Pardubice staví tak vlažně k investici, která je pro SŽ naprosto zbytná a pro provoz nádraží jí nepotřebuje, navíc na kterou město přispělo pouhé JEDNO PROCENTO investičních nákladů, nedivil bych se, kdyby se po případné nedohodě stala lávka časem přístupná pouze ze strany výpravní budovy max. na perony.

Pardubák

Žádný z posledních projektů se mi moc nelíbil a nepřipadá mi ani hlavně praktický. Viz eskalátory na novém Urgentním příjmu v nemocnici, tam to podle mne nepatří. Fotbalový stadion a hnusné osvětlení se taky moc nepovedl oproti HK, i když i tam to nedopadlo úplně dle plánu. A dva parkovací domy v centru taky moc dobře nevypadají. K tomu plán u této lávky mezi Autobusákem a „Hypernovou – Albertem“ tam taky nezapadá a je zbytečný. Parkovacích míst nevyužitých je dost i obchoďáku, jen za to nechce nikdo platit. Stavba parkovacího domu na Dukle na konci této lávky ….

Hans1934

Parkovacích míst je v podzemí dost , jenže vidláci si myslí, že tam budou stát od rána do večera gratis .. Proč bych měl jako rezident Pardubic snášet zahlcování auty lidí z okolí třeba 30-40 km , kteří jen přijedou a pokračují do Prahy. Když už bydlím levněji ve vsi , musím počítat , že ten parking bude něco stát .. Aktuálně odstavena auta v Polabinach , brzy budou i na Dukle a všude , kde zatím nejsou karty ..
To samé během hokeje, kdy parkujou v oblastech , kde je parkování na celoroční karty a Městapo to toleruje ..

Karl vB.

1. „vidláci si myslí, že…“
Považujete trvalý pobyt v Pardubicích za dostatečnnou kvalifikaci pro kategorii „NEvidláka“?
Vaše slovní zásoba tomu ale nenasvědčuje.
2. Jak schopné a důvěryhodné konšele jste si do vedení města zvolili, takové tam máte.

Hans1934

chlapče, je to přesně jak píšu a “sere” to čím dal víc lidi .

Ano, trvalý pobyt , daň z nemovitosti, odpadky a platba dalších poplatků..
na Pardubicích parazituje Chrudim a široké okolí vesnic už dlouhodobě

1.velké části Pardubic už jsou karty, které tě opravňují v zóně parkovat
Během hokeje a dalších akcí to nikdo nerespektuje a Městapo auta nechává být.

2.https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/zakladni-skola-prvnak-zapis-turistika-reditel.A240410_788628_pardubice-zpravy_skn

stejný problém jako je s parkingem , tak se aktuálně řeší přihlašování dětí za účelem získání místa ve škole a školce

Horal

Kňouráte jak malý děcko.

Hans1934

Haha

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

„Jó, v Pardubicích by asi chtěl žít každý.“
Přesně tak to je – podívejte se do statistik počtu obyvatel v ČR.
Z Ostravy lidi prchají, ze Severních Čech odchází a z HK se šourají – zato do Středních Čech sprintují, do Plzně přibíhají a do Pardubic přichází.
Co by za to dal HK, odkud se lidé odstěhovávají a má již aktuálně míň obyvatel, než Pardubice.
Ne nadarmo se říká: Pardubice, nejlepší jsou v republice.

geras

To se spravit dá a jde o dlažbu přejížděnou těžkými trolejbusy, které po splnění podmínek dotace budou odtud vymístěny.

Karl vB.

To byla pouze malá replika na zmínku pana „Slušní lidé…“ na to, jaké jsou Pardubice superměsto.
Samozřejmě, že se to dá opravit.
Ještě lépe je dát takové zadání a následně prověřit předložený návrh, aby pak nebyly divizny překvapené, že trolejbus a použitá dlažba spolu nepříliš dobře vycházejí.
To, že město nestihlo upravit ulici na druhém konci nádražní lávky, nebo, že tam ještě ani nezačalo se stavbou slibovaného parkhausu, je projevem stejné neschopnosti, jako ta stará epizoda s dlažbou na pardubické pěší zóně.

Dominik

Trolejbusy na Třídu Míru patří, alespoň do doby, než bude hotový most přes Labe od nádraží do Polabin.
Protože jinak nemají co dělat ani auta v první polovině TM.

tomash

Znamená to tedy, že na jižním konci lávky nejsou žádné schody a lze tak jen skočit do prázdna? Nebo po přelezení nejakých zábradlí/plotů je možné tama projít?

martin749

Schody tam jsou, jen ústí do staveniště.

Hans1934

Projít by to šlo, záleží jak moc to bude zadělané bordelem. Ulice je rozkopaná, za což můžou i různí dementní ochránci par stromů. Šířkou nesplňovala parametry , navíc tam byly dlažební kostky ještě z doby , kdy tam byly sklady a Prahoděv :-). Co se týče investice do parkhausu, pro rezidenty Pardubic naprosto zbytečná věc, to by měl zaplatit kraj nebo stát .. A řeči o zbytne investici SŽ ??? Musíš na koukat komplexně, na podchodu se nedohodli a velká část nádraží nyní slouží čistě pro SŽ. Jednalo se o investici za mnoho miliard Kč.. Opět těžko vymahatelná věc ,… Číst vice »

Jan

Dobrá správa ty Pardubice vysloveně uhání tempem své práce…

Šejdr

Magistrát je šokován zjištěním, že Dobrá správa dodržuje časový harmonogram. 😀

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Ale na sprint Prahy s parkovacím domem na Dědině nemají.

Regionovan

Poslední půl rok jsem tam viděl někoho pracovat přesně 0 dní 😉

Pardubák

Stále si myslím, že měli prodloužit podchod a dát tam kamery, když se lidi báli. Ten nadchod zatím vypadá dobře, ale bojím se že bude brzo posprejovaný a rezatý, údržba a provoz eskalátorů bude stát taky hodně. K tomu klasické schody na nástupiště z této lávky nejsou, tedy s čelní strany ano, tam zas nejsou eskalátory a musí se jet výtahem kdo to nedá. Jinak i pro pozorování vlaků to bude fajné.

Pavel

Původní záměr byl prodloužit podchod. Ale město Pardubice chtělo nadchod. Tak ho má. A teď se zdráhá jej převzít a starat se o něj. Podchod bez napojení na sídliště Duklu postrádá smysl.

Alibaba

Řekl bych původní byl jen nápad, do záměru se to nedostalo i pro větší finanční náročnost.

Šejdr

Nebylo to náhodou tak, že SŽ byla ochotná investovat do lávky, ale nikoli do výrazně nákladnějšího podchodu? A město nemělo ani na jedno, tudíž byla lávka zaplacená státem jediným možným řešením.

Alibaba

Je to možné, stále píšeme oba o větší finanční náročnosti podchodu.

Alibaba

Taky jsem na údržbu eskalátorů zvědavý. A to jak v podání SŽ, tak kdyby to mělo spravovat město. V Pardubicích máme „zkušenosti“ z provozem eskalátorů ve venkovním prostředí.

Panvicka965

LávkU*

nextst88

A osobní odpovědnost politiků zádná …

Tom Matto

Samozřejmě je, u voleb.

M19

Odpovědnost nebo alibismus? 😉

Alibaba

Bohužel mnoho lidí stále nepochopilo, že politici, kteří jsou neodpovědní nemusí volit. Jsem zvědavej, kdy lidi se volby odnaučí ignorovat, jsou takhle naučeni od komunistů.

Michal Bartoníček

Rychleji by to nešlo?

Alibaba

Jak?
Jen pokud politik neprovede nějaký trestný čin.

Honza R.

Osoba odpovědná kope za obě strany – za Správu železnic i za Pardubice…

Jan

Vinou vícero externích faktorů…

danaceks

Proč mě to nepřekvapuje?

David

Protože nestihli ani dálniční přiváděč od Holic?

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Že ŘSD nestihlo přivaděč k D35 s tím souvisí jak?

Jan

Chce to spoustu času, dělat věci „rychle“…

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Svoboda a SŽ?
Mě taky nepřekvapuje.

Jan

Zřejmě slušnej oddíl…