Lávku přes pardubické nádraží otevřou se zpožděním, město nestihlo postavit přístup
Nová lávka přes železniční stanici Pardubice. Foto: Správa železnic
Město nezvládlo ani postavit slibovaný parkovací dům, nemá hotový projekt.
To že se podařilo vůbec schválit realizaci lávky je zázrak, protože chození přes koleje mezi nádražím a sídlištěm Dukla je „tradice“ táhnoucí se minimálně od 70 let. Teď tady máme skoro hotovou lávku a město se samo postavilo do situace jako v případě parkoviště u obchodního centra před nádražím, kdy investor slíbil cosi o parkování a pak z toho vycouval a současný vztah mezi městem Pardubice a SŽDC je jak přes kopírák (viz příspěvky níže). Jediné co mi v tom v tomto příspěvku chybí a nepodařilo se mi dohledat i na odkazech je, o jakou roční částku na úhradu nákladů… Číst vice »
To jsou žvásty.
Žádné podobné žvásty jsem nezaznamenal, když město nepostavilo parkovací dům na Dědině.
Kydy o nákladech na údržbu taktéž nechápu.
Kolik platí Praha za údržbu prodlouženého podchodu na hlaváku?
Kolik platí Blansko za údržbu stejného nadchodu nad opravenou stanicí?
Pokud nic, tak nepřistoupit na žádné ultimáta neschopného Svobody.
Pokud si myslíte, že údržba je zadarmo, tak ji můžete dělat, pak už kydy o nákladech nebudou.
Praha asi neplatí nic, tady totiž byl podchod v zájmu SŽ ho udělat, aby se jim lidi nemotaly v kolejišti.
V Blansku je nadjezd, předpokládám předaný do správy toho kdo má na starosti tu převáděnou komunikaci.
Jenže SŽ tam žádnou lávku stavět nemusela, byla dohoda, že si ji do správy vezme město, proč by nemohla SŽ trvat na dodržení smlouvy?
Minusy jen svědčí o tom, že si uhodil hřebík na hlavičku.
Lávku ať provozuje SŽ.. už tak stejně zaberou i celé podzemí.
Ta lávka měla stát už 50 let a ne až teď
Jen kecání a tahání peněz
Lavičku si prosadilo město, včetně slibu, že se o ní budou starat, SŽ ji nepotřebuje, tak ať se k tomu postaví čelem, a dodrží co slíbili.
SŽ by defakto stačilo vyplnit díry v plotě, aby se lidi nemotali v kolejišti (co si někteří dovolí je opravdu vrchol, pes na volno, kočárek, či babka s RVHP, která ještě prosí zaměstnance dráhy, aby ji tu tašku dali na perón), což by bylo rozhodně levnější, a bylo by po problému.
Postaví čelem 😂😂
To určitě ..
Byls někdy na tom nádraží , jaký díry v plotě
Ten tvůj text , to je výplod teda
Já vím, spíš zbožné přání. Jsem tam tak 4x – 6x za týden, mluvím o udělání plotu (případně brány, branky), aby se z Milheimovky nedalo jít kolem baráku ČDC, pak zamykat branku, která je z ulice k Vápence (na rohu), dále u dnešního stavědla 1 chybí jeden díl zídky a plochu, dá se projít na ulici k Vápence – zadělat, a ještě ideálně vyřešit oplocení kolejí v tzv. Bramborách, až k mostu u Parama, respektive, před ním plot stočit k kolejím do Parama, aby se tedy pod mostem dalo procházet. Problém solved, lidé si nebudou moct zkracovat cestu přes koleje,… Číst vice »
Mne neprestane fascinovat ten poděl, ktery mesto a jeho zastupci predvedli u Hypernovy, nyni Alberta. Kdysi podminka stavby tohohle marketu byla velike parkoviste, i podzemni. Gratis. https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/placene-parkovani-pardubice-albert.A200610_552407_pardubice-zpravy_mvo Pote se v tichosti v garazich zabrala pulka parkingu bowlingem, nebot tam nebylo moc aut. V dalsim kole se parkovani zpoplatnilo osadilo zavorama a lidem reklo „ze se puvodni smlouvy o bezplatnem parkovani nepodarilo najit, se asi ztratily a musime to proste vymyslet koncepcne. “ Koncepcne v jejich podani znamena stavet parkovaci domy za bambilion, realizovat odstavne plochy 3 km od nadrazi a dalsi kundoviny (damy a pan Sura promine) Aktualne je tam… Číst vice »
Ad “předimenzované parkoviště”: No nevím, co já si pamatuji z dob, kdy se tam parkovalo zdarma, tak pokud se ráno nepřijelo dostatečně brzy, byl celkem problém najít volné místo.
V podzemi ale bylo volno pokazde. Horni plocha se posleze jeste zmensila diky retezci, co prodava housku se sekanou a s hranolkama primo do auta. Netvrdim, ze by parking u hyperboudy pojmul vsechna auta na svete. Rozhodne mi ale prisel jako vhodne reseni pro P+R .
Smlouvy a další dokumenty ke stavbě existují a magistrát už před několika lety oznámil, že v nich o bezplatném parkování není ani slovo. Prostě si to tenkrát někdo vymyslel, aby si veřejnost nestěžovala, že takhle lukrativní místo nechá město zastavět plechovou boudou nákupáku.
To, ze politici neco oznami mne naplnuje velkou duverou a bezezbytku jejich recem verim, zvlast v Pcich, kde se jede dlouhe roky velka rovina. Nechci zminovat občana Holecka a kauzu s jeho domečkem, šéfa investici chlapce Čáňěho a operaci Kovošrot Jarý, zašitého exprimatora Charvata a jeho pocetnou klaku.
K parkingu. Ze se podobna vec kdysi nedala do smlouvy je skutecne mozne https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/zastupitele-rekli-ne-vydirat-se-nenechame-soudi-nekteri-20151019.html , nicmene nechtejte, abych za tuhle chybu uznale tleskal a smirlive pronasel vetu “ to se tak nekdy stane… „
Tleskání fakt neočekávám, ale faktem je, že zrovna v tomto případě nejde o chybu současného vedení města, ale je pod tím stejně jako pod řadou dalších pozoruhodných rozhodnutí podepsán Stříteský a spol.
Ano, s tim souhlasím.
Zvláště náměstka pro dopravu Kvaše, toho tady mají občané obzvlášť rádi.
Žádná podmínka , o které hovoříte, ve smlouvě není a nebyla. To jsou jen kecy a virtuální realita .
Ukaž mi ji jiné krajské město , kde můžou vesničani zadarmo parkovat u tak velkého nádraží ..
Pořád nechápu , jaký přínos by to mělo pro obyvatele Pardubic. Parkoviště bylo plné už kolem 6:00, dole bylo volno. Teď po té přestavbě Alberta na jiný typ obchodního centra se vůbec nedivím , že o záchytné parkoviště nestojí
Zpoplatnění parkoviště a zavření za závory jasně ukázalo, jak „hodně“ to byl pro nakupující problém, že se tam předtím mohlo parkovat volně.
Ale jo, já bych byl pro, aby do Pce jezdilo méně aut, na kraji města parkovací plochy, klidně zdarma a MHD na nádraží.
Jó, v Pardubicích by asi chtěl žít každý.
Pokud se město Pardubice staví tak vlažně k investici, která je pro SŽ naprosto zbytná a pro provoz nádraží jí nepotřebuje, navíc na kterou město přispělo pouhé JEDNO PROCENTO investičních nákladů, nedivil bych se, kdyby se po případné nedohodě stala lávka časem přístupná pouze ze strany výpravní budovy max. na perony.
Žádný z posledních projektů se mi moc nelíbil a nepřipadá mi ani hlavně praktický. Viz eskalátory na novém Urgentním příjmu v nemocnici, tam to podle mne nepatří. Fotbalový stadion a hnusné osvětlení se taky moc nepovedl oproti HK, i když i tam to nedopadlo úplně dle plánu. A dva parkovací domy v centru taky moc dobře nevypadají. K tomu plán u této lávky mezi Autobusákem a „Hypernovou – Albertem“ tam taky nezapadá a je zbytečný. Parkovacích míst nevyužitých je dost i obchoďáku, jen za to nechce nikdo platit. Stavba parkovacího domu na Dukle na konci této lávky ….
Parkovacích míst je v podzemí dost , jenže vidláci si myslí, že tam budou stát od rána do večera gratis .. Proč bych měl jako rezident Pardubic snášet zahlcování auty lidí z okolí třeba 30-40 km , kteří jen přijedou a pokračují do Prahy. Když už bydlím levněji ve vsi , musím počítat , že ten parking bude něco stát .. Aktuálně odstavena auta v Polabinach , brzy budou i na Dukle a všude , kde zatím nejsou karty ..
To samé během hokeje, kdy parkujou v oblastech , kde je parkování na celoroční karty a Městapo to toleruje ..
1. „vidláci si myslí, že…“
Považujete trvalý pobyt v Pardubicích za dostatečnnou kvalifikaci pro kategorii „NEvidláka“?
Vaše slovní zásoba tomu ale nenasvědčuje.
2. Jak schopné a důvěryhodné konšele jste si do vedení města zvolili, takové tam máte.
chlapče, je to přesně jak píšu a “sere” to čím dal víc lidi .
Ano, trvalý pobyt , daň z nemovitosti, odpadky a platba dalších poplatků..
na Pardubicích parazituje Chrudim a široké okolí vesnic už dlouhodobě
1.velké části Pardubic už jsou karty, které tě opravňují v zóně parkovat
Během hokeje a dalších akcí to nikdo nerespektuje a Městapo auta nechává být.
2.https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/zakladni-skola-prvnak-zapis-turistika-reditel.A240410_788628_pardubice-zpravy_skn
stejný problém jako je s parkingem , tak se aktuálně řeší přihlašování dětí za účelem získání místa ve škole a školce
Kňouráte jak malý děcko.
Haha
„Jó, v Pardubicích by asi chtěl žít každý.“
Přesně tak to je – podívejte se do statistik počtu obyvatel v ČR.
Z Ostravy lidi prchají, ze Severních Čech odchází a z HK se šourají – zato do Středních Čech sprintují, do Plzně přibíhají a do Pardubic přichází.
Co by za to dal HK, odkud se lidé odstěhovávají a má již aktuálně míň obyvatel, než Pardubice.
Ne nadarmo se říká: Pardubice, nejlepší jsou v republice.
Ano…
https://zdopravy.cz/rozpadajici-se-pardubice-mhd-musi-z-tridy-miru-jeji-stav-se-zhorsil-186757/
To se spravit dá a jde o dlažbu přejížděnou těžkými trolejbusy, které po splnění podmínek dotace budou odtud vymístěny.
To byla pouze malá replika na zmínku pana „Slušní lidé…“ na to, jaké jsou Pardubice superměsto.
Samozřejmě, že se to dá opravit.
Ještě lépe je dát takové zadání a následně prověřit předložený návrh, aby pak nebyly divizny překvapené, že trolejbus a použitá dlažba spolu nepříliš dobře vycházejí.
To, že město nestihlo upravit ulici na druhém konci nádražní lávky, nebo, že tam ještě ani nezačalo se stavbou slibovaného parkhausu, je projevem stejné neschopnosti, jako ta stará epizoda s dlažbou na pardubické pěší zóně.
Trolejbusy na Třídu Míru patří, alespoň do doby, než bude hotový most přes Labe od nádraží do Polabin.
Protože jinak nemají co dělat ani auta v první polovině TM.
Znamená to tedy, že na jižním konci lávky nejsou žádné schody a lze tak jen skočit do prázdna? Nebo po přelezení nejakých zábradlí/plotů je možné tama projít?
Schody tam jsou, jen ústí do staveniště.
Projít by to šlo, záleží jak moc to bude zadělané bordelem. Ulice je rozkopaná, za což můžou i různí dementní ochránci par stromů. Šířkou nesplňovala parametry , navíc tam byly dlažební kostky ještě z doby , kdy tam byly sklady a Prahoděv :-). Co se týče investice do parkhausu, pro rezidenty Pardubic naprosto zbytečná věc, to by měl zaplatit kraj nebo stát .. A řeči o zbytne investici SŽ ??? Musíš na koukat komplexně, na podchodu se nedohodli a velká část nádraží nyní slouží čistě pro SŽ. Jednalo se o investici za mnoho miliard Kč.. Opět těžko vymahatelná věc ,… Číst vice »
Dobrá správa ty Pardubice vysloveně uhání tempem své práce…
Magistrát je šokován zjištěním, že Dobrá správa dodržuje časový harmonogram. 😀
Ale na sprint Prahy s parkovacím domem na Dědině nemají.
Stále si myslím, že měli prodloužit podchod a dát tam kamery, když se lidi báli. Ten nadchod zatím vypadá dobře, ale bojím se že bude brzo posprejovaný a rezatý, údržba a provoz eskalátorů bude stát taky hodně. K tomu klasické schody na nástupiště z této lávky nejsou, tedy s čelní strany ano, tam zas nejsou eskalátory a musí se jet výtahem kdo to nedá. Jinak i pro pozorování vlaků to bude fajné.
Původní záměr byl prodloužit podchod. Ale město Pardubice chtělo nadchod. Tak ho má. A teď se zdráhá jej převzít a starat se o něj. Podchod bez napojení na sídliště Duklu postrádá smysl.
Řekl bych původní byl jen nápad, do záměru se to nedostalo i pro větší finanční náročnost.
Nebylo to náhodou tak, že SŽ byla ochotná investovat do lávky, ale nikoli do výrazně nákladnějšího podchodu? A město nemělo ani na jedno, tudíž byla lávka zaplacená státem jediným možným řešením.
Je to možné, stále píšeme oba o větší finanční náročnosti podchodu.
Taky jsem na údržbu eskalátorů zvědavý. A to jak v podání SŽ, tak kdyby to mělo spravovat město. V Pardubicích máme „zkušenosti“ z provozem eskalátorů ve venkovním prostředí.
LávkU*
A osobní odpovědnost politiků zádná …
Samozřejmě je, u voleb.
Odpovědnost nebo alibismus? 😉
Bohužel mnoho lidí stále nepochopilo, že politici, kteří jsou neodpovědní nemusí volit. Jsem zvědavej, kdy lidi se volby odnaučí ignorovat, jsou takhle naučeni od komunistů.
Rychleji by to nešlo?
Jak?
Jen pokud politik neprovede nějaký trestný čin.
Osoba odpovědná kope za obě strany – za Správu železnic i za Pardubice…
Vinou vícero externích faktorů…
Proč mě to nepřekvapuje?
Protože nestihli ani dálniční přiváděč od Holic?
Že ŘSD nestihlo přivaděč k D35 s tím souvisí jak?
Chce to spoustu času, dělat věci „rychle“…
Svoboda a SŽ?
Mě taky nepřekvapuje.
Zřejmě slušnej oddíl…